Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12967 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 11-04-2022, 15:50:26 »
Maar wat als niemand mol meer wilde zijn? Was het programma dan wel gestopt vraag ik me af.

Dan wordt er gewoon eentje gekozen hoor.. Maar meedoen met De Mol zonder de Mol te willen zijn, dat zal niet heel vaak gebeuren. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 4
« Reactie #161 Gepost op: 11-04-2022, 16:00:25 »
Ik had mezelf gisteravond gespoilerd omdat ik de aflevering niet meteen kon zien en toch benieuwd was wie er af gevallen was.( gezien mijn posts over Sven gisteren) Philippe was mijn hoofdverdachte in aflevering 1 en 2, de afleveringen waarin hij wel gemold heeft. In aflevering 3 zakte dat en het was ook door het extra beeldmateriaal al duidelijk dat hij  niet lekker in zijn vel zat. Hij zat stilletjes naar buiten te kijken tijdens de autoritten terwijl de anderen druk aan het kletsen en grappen maken waren. In aflevering 3 lukte het hem al niet meer om te mollen ondanks dat ik wel zag dat hij het probeerde, hij had de kracht niet meer om assertief te zijn. Dat is inderdaad wat slaapgebrek met je kan doen. Toch kon ik hem nog niet laten vallen als mol. Ik vond hem in aflevering 1en 2  een leuke mol.

Zojuist de aflevering gezien en met de kennis van nu heb ook ik met een brok in mijn keel en tranen in de ogen zitten kijken. Je zag hem wegkwijnen. Doorgaan had niet meer gekund los van gezondheid had dit ook gevolgen gehad voor de molacties. Dat  de actie met de punaise niet slaagde moet zijn zelfvertrouwen helemaal een knauw hebben gegeven.

Hulde voor de manier waarop de keuze gemaakt is en hoe dit nu opgelost is. Zo zouden we allemaal als mensen met elkaar moeten omgaan en niet meteen oordelen en veroordelen. Dat zaken anders lopen zoals we graag zouden willen of van te voren bedacht hebben hoort nu eenmaal bij het leven. We maken allemaal fouten of verkeerde keuzes. Het gaat er vooral om hoe we hier dan mee omgaan.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #162 Gepost op: 11-04-2022, 16:02:51 »
Ik ben een groot liefhebber van de niet vaak vertoonde dubbele executie. Maar in het licht van deze aflevering is het wellicht raadzaam die niet te vroeg in het seizoen te laten plaatsvinden. Met zeven (of liever nog: acht) kandidaten had ik deze ontwikkelingen beter te verteren gevonden dan nu.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #163 Gepost op: 11-04-2022, 16:06:17 »
Ja, dat ben ik wel met je eens. Hoe anders was de groepsdynamiek geweest als Toon of Jens er nu nog in hadden gezeten? En bedenk ook dat de samenstelling vermoedelijk anders was geweest als Nele niet noodgedwongen had moeten opgeven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 4
« Reactie #164 Gepost op: 11-04-2022, 16:18:57 »
ik ben benieuwd hoe ze een nieuwe mol kiezen. Van te voren bij de eerdere selectie hadden ze vast een top 3. zouden ze dan nu de nummer 2 of 3 kiezen? Maar ze moeten ook kijken hoe iemand zich tot nu gedragen heeft: iemand die vaak gemanipuleerd heeft om zo een voordeel te krijgen. En je moet kijken naar hoe verdacht iemand tot nu al was: mensen blijven toch vaak bij hun eerdere verdacht ook al weet je dat je die tot nu nog niet echt gemold heeft; zouden ze dan niet best kiezen voor degenen die 't minst verdacht wordt? En iemand mag zich niet ineens anders gedragen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #165 Gepost op: 11-04-2022, 16:21:58 »
Bij cafe de mol zei Gilles dat iedereen in de productie vrijwel unaniem was , meteen.

Hier kan ik dus uit uitmaken dat Anke en Emanuelle het sowieso niet zijn (had zeker voor discussies gezorgd), maar juist iemand die sterk in de groep ligt en sterk in het spel.

Persoonlijk zou ik dan Bert kiezen, maar we zullen zien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #166 Gepost op: 11-04-2022, 16:22:41 »
ik ben benieuwd hoe ze een nieuwe mol kiezen. Van te voren bij de eerdere selectie hadden ze vast een top 3. zouden ze dan nu de nummer 2 of 3 kiezen? Maar ze moeten ook kijken hoe iemand zich tot nu gedragen heeft: iemand die vaak gemanipuleerd heeft om zo een voordeel te krijgen. En je moet kijken naar hoe verdacht iemand tot nu al was: mensen blijven toch vaak bij hun eerdere verdacht ook al weet je dat je die tot nu nog niet echt gemold heeft; zouden ze dan niet best kiezen voor degenen die 't minst verdacht wordt? En iemand mag zich niet ineens anders gedragen.


Misschien hadden ze Toon en Nele wel als nummer 2 en 3...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #167 Gepost op: 11-04-2022, 16:24:51 »
Ik denk dat ze beter die wielrenopdracht hadden kunnen schrappen, dat is toch veel te zwaar, ook niet interessant om naar te kijken. Stukje fietsen is leuk, mountainbiken bijvoorbeeld, maar dit... En dan met een punaise een band leegprikken? Dat lukt in 9 van de tien gevallen niet. Ze hadden die opdracht beter kunnen vervangen door een opdracht waar geheid veel geld mee uit de pot ging. Dan had Philippe wat lucht gekregen. Achteraf zeg je dan dat de mol hier op had gewacht.  :)
Aan de andere kant, zoals het nu verder gaat met een mol gekozen uit de overblijvers, is wel interessant, en blijkbaar heeft het goed uitgepakt anders waren ze wel bij dit punt gestopt.

Echt :’)

Er zit eens een fysieke opdracht in die best te doen was en deze opdracht was te fysiek?  ::rofl::

Je doet niet mee aan een luilekkerprogramma he
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 16:28:37 door Convans »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #168 Gepost op: 11-04-2022, 16:31:41 »
Echt :’)

Er zit eens een fysieke opdracht in die best te doen was en deze opdracht was te fysiek?  ::rofl::

Je doet niet mee aan een luilekkerprogramma he

Dat vind ik nou ook. De enige reden waarom ik bij De Mol geen moment bedenkingen heb bij de betrekkelijk luxe onderkomens waarin de kandidaten gehuisvest worden is juist het fysiek en mentaal vaak behoorlijk zware karakter van de opdrachten. (Anders dan bij etc.  :-X)
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #169 Gepost op: 11-04-2022, 16:36:08 »
Je doet niet mee aan een luilekkerprogramma he

Ponykamp bedoel je.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #170 Gepost op: 11-04-2022, 16:54:32 »
Bij cafe de mol zei Gilles dat iedereen in de productie vrijwel unaniem was , meteen.

Hier kan ik dus uit uitmaken dat Anke en Emanuelle het sowieso niet zijn (had zeker voor discussies gezorgd)

"Iedereen heeft een naam gezegd. En we zijn er vrij snel uitgeraakt". Dat is iets anders dan dat iedereen vrijwel unaniem was, meteen. Er zijn dus zeker al verschillende namen genoemd door Gilles en de redactie, want die gingen erover. En laten we zeggen een uurtje vergaderen is dan 'vrij snel'. Waarbij de een misschien nog wat meer gewicht in de schaal kon leggen dan de ander.
De conclusie dat Anke en Emanuelle het dan sowieso niet zijn, is wel een hele flinke.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #171 Gepost op: 11-04-2022, 17:08:06 »
Wat ook nog kan, is dat het gedeeltelijk doorgestoken kaart is. Dat het een kandidaat is die het niet meer trekt, om wat voor reden dan ook. Weet je wat? We doen alsof dit de mol is! Kandidaat gaat akkoord.
Gesprekjes met iedereen, ook met degene die de mol is. Allemaal voor de bühne. De overige kandidaten denken dat het allemaal echt is.

Want, hoe wil je tijdens het spel, een mol instrueren? Dat is eerder gedaan maar toen was alles erop berekend.
Bovendien, degene die nu gekozen wordt, zal al onder verdenking staan bij deze of gene. Die hebben dan een voorsprong en dat wil je niet.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 17:12:39 door Run »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 4
« Reactie #172 Gepost op: 11-04-2022, 17:08:32 »
Shit happens en niemand is onfeilbaar. Zelfs zo'n geweldig productieteam niet. Bovendien, slaapgebrek, soms zelf opgelegd zelfs, heftig hoor! En dan heb je ook nog zo'n groep tegenover je die toch voor elkaar door roeien en ruiten gaan met sterke aanjagers als Bert en Uma. Tsja. Kan dus gebeuren. Misschien een wonder dat het nooit eerder is gebeurd?
Het enige dat wel nog door mijn hoofd blijft spoken is dat Philippe zei dat hij nooit echt tegenslag had gekend en nu pas voelde dat hij faalde. Dat lijkt me belangrijker dan het in de slaap praten. Maar ach wat moet hij in een externe neerwaartse, slapeloze spiraal hebben gezeten.

Maar goed, we gaan verder, from scratch en toch ook weer niet. En: mentale gezondheid boven alles.

Trouwens, nog één ding: ik wil nooit pokeren met Sven denk ik.
No Milk today???

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #173 Gepost op: 11-04-2022, 17:36:24 »
Wat ook nog kan, is dat het gedeeltelijk doorgestoken kaart is. Dat het een kandidaat is die het niet meer trekt, om wat voor reden dan ook. Weet je wat? We doen alsof dit de mol is! Kandidaat gaat akkoord.
Gesprekjes met iedereen, ook met degene die de mol is. Allemaal voor de bühne. De overige kandidaten denken dat het allemaal echt is.

Want, hoe wil je tijdens het spel, een mol instrueren? Dat is eerder gedaan maar toen was alles erop berekend.
Bovendien, degene die nu gekozen wordt, zal al onder verdenking staan bij deze of gene. Die hebben dan een voorsprong en dat wil je niet.

Hiermee zou het programma de volledige integriteit en reputatie te grabbel gooien. Als je nog niet naar Cafe de Mol hebt gekeken zou ik dat doen. Daar wordt voldoende uitleg eraan gegeven.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #174 Gepost op: 11-04-2022, 17:47:31 »
Trouwens, nog één ding: ik wil nooit pokeren met Sven denk ik.
::rofl:: Dat is letterlijk wat ik gisteravond ook zei! Hij knipperde bij dat scherm alleen even met zijn ogen.
Tell me what your telescope says

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #175 Gepost op: 11-04-2022, 17:55:27 »
Want, hoe wil je tijdens het spel, een mol instrueren?
Dat lees ik meer, maar dat lijkt me niet heel ingewikkeld toch? De kandidaten snappen ook wel dat dit een uitzonderlijke situatie is. Je kan ze zo een voor een naar de productie laten komen voor een bepaalde tijd, de mol worsr gebriefd en de andere kandidaten moeten maar gewoon even gezellig doen, of wachten ofzo

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #176 Gepost op: 11-04-2022, 18:09:38 »
Je kan ze zo een voor een naar de productie laten komen voor een bepaalde tijd, de mol worsr gebriefd en de andere kandidaten moeten maar gewoon even gezellig doen, of wachten ofzo

Je hoeft helemaal geen smoesjes te verzinnen, iedereen wordt sowieso al apart bij de redactie geroepen voor een biecht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #177 Gepost op: 11-04-2022, 18:18:35 »
Jullie hebben gelijk. Lef is het belangrijkste, de rest doet de productie wel met knippen en plakken.  :P

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 4
« Reactie #178 Gepost op: 11-04-2022, 18:23:57 »
::rofl:: Dat is letterlijk wat ik gisteravond ook zei! Hij knipperde bij dat scherm alleen even met zijn ogen.

En dat waarschijnlijk alleen omdat zijn ogen vocht nodig hebben  ::rofl::
No Milk today???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #179 Gepost op: 11-04-2022, 18:38:29 »
Ik denk dat ze een man kiezen omdat de opdrachten op een mannelijke mol berekend zijn. En iemand die veel plezier zegt te zullen beleven aan de rol. De Gilles-look-a-like, Yens, kwam het vrolijkst bij het gesprek vandaan.

Misschien denken de programmamakers er zelf te gemakkelijk over ondertussen. Het programma wordt door miljoenen mensen bekeken, heel veel mensen verdienen hun geld eraan, en dat legt een enorme druk op de mol, die druk voelen ze zelf allang niet meer.
Ze denken dat ze genoeg hulp en steun bieden, maar daarnaast blijven ze veel vragen van iemand die psychisch begint vast te lopen. Even drie bergen op fietsen en even een band lek prikken zodat niemand het ziet. Da ga zomaar nie!
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 19:17:17 door Run »