Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49229 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 11-04-2023, 15:16:40 »
Vragen over babys aan een gynaecoloog. Toeval? Ik denk het niet maar misschien waren er voor elke kandidaat op die persoon toegepaste vragen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 11-04-2023, 15:25:25 »
Vooral de temperatuurverschillen tussen 25 en 53 en de aanduiding Sunny, waar het bovenaan nog cloudy was met 89/68 zijn vreemd


25 Fahrenheit is -3,9 celsius,  en dan noem je het zonnig
53 Fahrenheit is 11.7 Celsius
68 Fahrenheit is 20 Celsius
89 Fahrenheit is 31.7 Celsius


7 November 22 Arizona Tucson actual weather 82/49. Dus de gegevens aan de bovenkant zijn echt afwijkend .

Als je de graden fahrenheit omzet naar graden celsius, wat jij dus gedaan hebt, en je gebruikt die getallen om ze in coördinaten om te zetten (wordt ook uitgedrukt in graden) kom ik tot een wel heel toevallige coördinaat.
Eén waardoor ik misschien toch van mol moet veranderen  ::rofl::

Wie was er ook alweer geboren in Kameroen? Zouden dit de coördinaten van haar geboortestad kunnen zijn?

I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 11-04-2023, 15:26:50 »
Als Thomas en Ruben in de Zoo beginnen te lopen, komen ze langs een bankje met een opdruk, misschien staat daar iets?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 11-04-2023, 15:53:48 »
Als je de graden fahrenheit omzet naar graden celsius, wat jij dus gedaan hebt, en je gebruikt die getallen om ze in coördinaten om te zetten (wordt ook uitgedrukt in graden) kom ik tot een wel heel toevallige coördinaat.
Eén waardoor ik misschien toch van mol moet veranderen  ::rofl::

Wie was er ook alweer geboren in Kameroen? Zouden dit de coördinaten van haar geboortestad kunnen zijn?


De coördinaten van Yaoundé zijn 3° 52′ NB, 11° 31′ OL
Dus wat jij beweert, klopt niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 11-04-2023, 16:04:39 »

De coördinaten van Yaoundé zijn 3° 52′ NB, 11° 31′ OL
Dus wat jij beweert, klopt niet.
Het is dan ook meer ten oosten van Yaoundé...
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 16:09:51 door M(R)O(BBE)L »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 11-04-2023, 16:14:29 »

De coördinaten van Yaoundé zijn 3° 52′ NB, 11° 31′ OL
Dus wat jij beweert, klopt niet.

Ik beweer niets. Het enige dat ik deed was de coördinaten van de eerste 2 graden ingeven en ik kom daar terecht.
Net zoals ik niet beweer dat ze geboren zou zijn in Yaoundé. De coördinaten komen alleszins uit ergens in Kameroen. Als 3° 52′ NB, 11° 31′ OL op Yaoundé uitkomt, dan zal 3° 9' NB, 11° 7' OL alleszins dicht in de buurt zijn.
Dus ik zie niet onmiddelijk wat er volgens jou precies niet klopt.
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 11-04-2023, 16:20:55 »
Het is dan ook meer ten oosten van Yaoundé...


Het klopt alweer niet wat je beweert. 3° 9′ N  11° 7′ E ligt een stuk ten Zuidwesten van Yaoundé: https://www.google.com/maps/place/3°09'00.0%22N+11°07'00.0%22E/@3.15,10.5563586,9z/data=!4m4!3m3!8m2!3d3.15!4d11.1166667
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 11-04-2023, 16:30:00 »


3.9.  11.7 ligt bij mij ergens ten zuidwesten van Yaoundé  en dat is toevallig in Kameroen, het geboorteland van comfort .

Maar de temperatuur in de krant is 25 Fahrenheit en dat is min 3.9 Celsius . Dat was juist wat me zo opviel dat die temperatuur echt niet way haalbaar is in Tucson in november .

Dus ja leuk speurwerk maar of het de tip is naar de identiteit van de mol , geen idee .

Ik geeft comfort er een klein molpuntje bij , maar houd verder mijn opties open

-3.9.  11.7 is ergens grensgebied Gabon-Congo volgens mij

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 11-04-2023, 16:33:59 »
Je maakt van een negatieve temperatuur -3.9 °C een positief getal? Toch een kleine kunstgreep, als je het mij vraagt.
Dat die twee coördinaten toevallig ergens in Kameroen uitkomen, kan wel. Maar wat doe je met alle andere 'temperaturen' die daar vermeld staan? Die zijn op zijn zachtst gezegd ook heel vreemd. 30° lijkt eerder een temperatuur in Celsius, niet in Fahrenheit. 42° lijkt me dan weer erg 'warm voor de tijd van het jaar' als het in °C is. En dat het op 10 november 's nachts even warm (of koud) is als overdag, nl. 56°F (?) overdag (?) en 57°F (?) 's nachts (?), dat is toch ook totale nonsens. Hetzelfde geldt voor de voorspellingen voor 11 november, 69° versus 72°. Dat zijn weersvoorspellingen van l*k mijn vestje. :)

Edit: overlap met Tarbozans post, sorry

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 11-04-2023, 16:35:41 »

Het klopt alweer niet wat je beweert. 3° 9′ N  11° 7′ E ligt een stuk ten Zuidwesten van Yaoundé: https://www.google.com/maps/place/3°09'00.0%22N+11°07'00.0%22E/@3.15,10.5563586,9z/data=!4m4!3m3!8m2!3d3.15!4d11.1166667

WAT klopt er volgens jou niet? Want jij bent de enige die focust op Yaoundé. Ik focus me op het land Kameroen. Dus wil je nu beweren dat die coördinaten NIET in Kameroen liggen? Of gewoon dat het niet centrum Yaoundé is, wat niemand hier eigenlijk beweerde?
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 16:46:37 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 11-04-2023, 16:47:26 »
Je maakt van een negatieve temperatuur -3.9 °C een positief getal? Toch een kleine kunstgreep, als je het mij vraagt.
Dat die twee coördinaten toevallig ergens in Kameroen uitkomen, kan wel. Maar wat doe je met alle andere 'temperaturen' die daar vermeld staan? Die zijn op zijn zachtst gezegd ook heel vreemd. 30° lijkt eerder een temperatuur in Celsius, niet in Fahrenheit. 42° lijkt me dan weer erg 'warm voor de tijd van het jaar' als het in °C is. En dat het op 10 november 's nachts even warm (of koud) is als overdag, nl. 56°F (?) overdag (?) en 57°F (?) 's nachts (?), dat is toch ook totale nonsens. Hetzelfde geldt voor de voorspellingen voor 11 november, 69° versus 72°. Dat zijn weersvoorspellingen van l*k mijn vestje. :)

Edit: overlap met Tarbozans post, sorry

Juist het feit dat er twee keer iets over  het weer stond met bizarre temperaturen (usa rekent in Fahrenheit dus ik nam aan dat dit Fahrenheit was, en 89 graden Celsius ik moet er niet aan denken lol) maakte me opmerkzaam . Tel daarbij dat het in een krant staat die specifiek is verzonnen voor deze aflevering  en ik had al snel het idee hier kunnen we mee puzzelen .

7 november is een dag die twee keer wordt vermeld in de krant en beide keren met afwijkende temperaturen en dus werd dat mijn uitgangspunt .  Verder zou ik bij het verplaatsten naar geografische lengte en breedte graden zeker niet zomaar plus en min verplaatsen omdat de uitkomst dan beter past .




Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 11-04-2023, 17:08:13 »
Voor alle duidelijkheid: Ik heb niet zitten puzzelen tot ik uitkwam in Kameroen hé :-)
Mijn oorspronkelijke mol was noch geboren, noch wonende te Kameroen. Ik hoopte in Ieper uit te komen ;-)

Ook heb ik de negatieve graden ingegegeven, maar veranderde de website "geocaching toolbox" dat automatisch naar een positief getal.
Het is dus zeker niet dat ik hiermee bewust heb liggen klooien om toch maar in Kameroen terecht te komen.
Maar ik vond het resultaat opmerkelijk. Had de locatie een verre uithoek van Rusland geweest ik had het ook niet gedeeld. :-)
Maar zoals ik al zei: het kan zeker volledig toevallig zijn.
En ja, wat we met de andere getallen moeten aanvangen, als er überhaupt met eender welk getal iets aan te vangen valt, dat weet ik ook niet.
Maar ik vond de temperaturen zeer opvallend, en aangezien graden ook op coördinaten van toepassing zijn, dacht ik, ik probeer eens de eerste twee graden uit en zie waar ik terecht kom. Volgens Geocachingtoolbox.com in Kameroen dus  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 17:09:53 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 11-04-2023, 17:32:14 »
WAT klopt er volgens jou niet? Want jij bent de enige die focust op Yaoundé. Ik focus me op het land Kameroen. Dus wil je nu beweren dat die coördinaten NIET in Kameroen liggen? Of gewoon dat het niet centrum Yaoundé is, wat niemand hier eigenlijk beweerde?


In reactie #221 paats je een kaartje met een Groene A bij Yaoundé en vraag je of dit de coördinaten van haar geboortestad zouden kunnen zijn. Dus jij focust op Yaoundé, niet ik.

Vervolgens toon ik in reactie #223 aan dat de coördinaten van Yaoundé heel anders zijn.

Daarna laat jij in reactie #224 een kaartje zien met een plek ergens ten oosten van Yaoundé, maar zoals ik in reactie #226 aantoon, klopt er helemaal niets van wat je daar laat zien. De echte plek die hoort bij 3° 9′ N  11° 7′ E ligt niet iets ten oosten van Yaoundé, maar een stuk ten zuidwesten van die stad. En wel midden in de wildernis...

Coördinatenstelsel zijn niets iets wat je naar eigen smaak kunt aangeven, maar in plaats daarvan een éénduidig wereldwijd systeem. Dus het enige dat overblijft is dat je met deze coördinaten toevallig in Kameroen uitkomt. Maar het is wel een staaltje cherry picking, want je gebruikt alleen de temperaturen die jou uitkomen en de andere laat je ongebruikt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 11-04-2023, 17:38:24 »

In reactie #221 paats je een kaartje met een Groene A bij Yaoundé en vraag je of dit de coördinaten van haar geboortestad zouden kunnen zijn. Dus jij focust op Yaoundé, niet ik.

Vervolgens toon ik in reactie #223 aan dat de coördinaten van Yaoundé heel anders zijn.

Daarna laat jij in reactie #224 een kaartje zien met een plek ergens ten oosten van Yaoundé, maar zoals ik in reactie #226 aantoon, klopt er helemaal niets van wat je daar laat zien. De echte plek die hoort bij 3° 9′ N  11° 7′ E ligt niet iets ten oosten van Yaoundé, maar een stuk ten zuidwesten van die stad. En wel midden in de wildernis...

Coördinatenstelsel zijn niets iets wat je naar eigen smaak kunt aangeven, maar in plaats daarvan een éénduidig wereldwijd systeem. Dus het enige dat overblijft is dat je met deze coördinaten toevallig in Kameroen uitkomt. Maar het is wel een staaltje cherry picking, want je gebruikt alleen de temperaturen die jou uitkomen en de andere laat je ongebruikt.
Azo nen uitleg voor gewoon te concluderen dat de pin in Kameroen ligt ::bravo::
Volgens mij heeft marivwae die temperaturen gebruikt omdat die van 7 november opeens variëren met die die bovenaan de krant staan. Ook ontbreekt er " ° " bij de 53.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 11-04-2023, 17:53:21 »
Geen idee of dit iets is, maar wat mij opvalt aan die temperaturen is dat als je 89 omdraait je 68 krijgt.

89 / 68 is omgedraaid inderdaad precies gelijk.

Omgedraaid zijn de cijfers ook letters (9 een b?) 25/53 is dan es/sz. Maar kan daar nog weinig chocola van maken

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 11-04-2023, 17:53:24 »
Dat groene plaatje staat niet op Yaoundé. Als je inzoomt op de foto staat het rechts van Yaoundé. Yaoundé is weliswaar de hoofdstad, maar dat wil niet zeggen dat ze in die stad geboren is. Ze kan dus best geboren zijn in een stad/dorp ten oosten van Yaoundé.
In geen enkel geval heb ik in mijn post ook maar iets gezegd over Yaoundé.

https://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl&page=coordinateNotation&status=result

Ga naar die website en geef de coördinaten in bij decimale graden (en dus niet bij graden en decimale minuten wat jij automatisch doet in maps.google) en zet een foto hier online. Dat komt dan overeen met de exacte locatie die ik hier heb gepost.

Waar heb ik gecherrypikt? Ik heb de eerste twee graden genomen die eerder al werden genoemd en ze ingegeven. Ik kom uit in Kameroen. Nogmaals: mijn mol komt niet uit Kameroen, dus hoezo zou ik per sé willen dat het uitkomt in Kameroen?
Wat ik NIET heb gedaan, en wat cherrypicking zou zijn, is verschillende graden zitten hutsen en klutsen tot ik in Kameroen terecht kom.

Dat er nog graden staan die ik niet heb gebruikt klopt. Of de graden een hint zijn, weet ik niet.
Ik kom enkel tot een bevinding dat die eerste twee graden een plek in Kameroen aanduiden en dat één van de kandidaten toevallig in Kameroen is geboren. Puur toeval. Allicht. Of misschien ook niet.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 17:58:52 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 11-04-2023, 18:30:36 »
Het is wel degelijk cherry picking, want jij hebt van -3,9 zomaar +3,9 gemaakt, terwijl op de site waar je zelf naar verwijst toch heel duidelijk het volgende staat: "Als de N, S, E en W weggelaten worden, dan is N en E positief en S en W negatief aangeduid."  Aangezien we een negatieve temperatuur hebben (ze hadden makkelijk ook een positieve kunnen kiezen), moet je dan dus S kiezen. 

De temperatuur is -3,9 is zou je dan dus S 3,9 en E 11,7 moeten invullen. En dan komen we uit in Congo-Brazzaville en niet in Kameroen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 11-04-2023, 18:45:54 »
Jeetje, de makers van die krant weten niet wat ze aanrichten.

Zullen we dit stukje uit de krant nu even laten rusten? Misschien een Kameroenhint, misschien ook niet.

Nu de rest van de krant nog. ::zweep::

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 11-04-2023, 18:59:46 »
Jeetje, de makers van die krant weten niet wat ze aanrichten.

Zullen we dit stukje uit de krant nu even laten rusten? Misschien een Kameroenhint, misschien ook niet.

Nu de rest van de krant nog. ::zweep::
Goe gesproken Heinz ::rofl::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 11-04-2023, 19:37:42 »
Jeetje, de makers van die krant weten niet wat ze aanrichten.

Zullen we dit stukje uit de krant nu even laten rusten? Misschien een Kameroenhint, misschien ook niet.

Nu de rest van de krant nog. ::zweep::
Laten wij het heel Nederlands gewoon weer even over het weer hebben  ::rofl::