Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46398 keer)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 7-05-2023, 19:41:43 »
Toos. De winnaar wordt Commy.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #821 Gepost op: 7-05-2023, 19:45:05 »
Veel genoegen allemaal, dadelijk of (zoals voor mij geldt) straks.

Ik blijf bij Toos. Tot mijn verrassing zag ik dat veel Vlamingen (zo'n 34 procent/landelijk) ook hem als Mol zien en dat de verdenkers van Comfort en Lancelot eveneens rond dat percentage zitten.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #822 Gepost op: 7-05-2023, 19:53:01 »
De stand voorafgaand aan de finale!

I will follow my inner gold

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #823 Gepost op: 7-05-2023, 19:53:15 »
Ik ga gewoon zeggen dat ik het jammer zou vinden als Toos of Comfort de mol zou zijn, want dan heeft een kandidaat meer gemold dan hun. Maar daarom geen slechte mol, gewoon teleurstelling. Het programma en dit seizoen bleven geweldig ondanks mijn of andere hun teleurstelling.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #824 Gepost op: 7-05-2023, 23:22:14 »
Foei foei, het forum heeft het maar NET goed......

En waarom ze landelijk zo op Toos zaten zullen we waarschijnlijk nooit weten, die kon je eigenlijk al strepen in afl. 1 toen hij zichzelf buitenspel zette...... dat waren de gewone kijkers vast alweer vergeten dan ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #825 Gepost op: 7-05-2023, 23:30:40 »
Comfort ::jaja::
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #826 Gepost op: 7-05-2023, 23:51:39 »
Ik ga gewoon zeggen dat ik het jammer zou vinden als Toos of Comfort de mol zou zijn, want dan heeft een kandidaat meer gemold dan hun. Maar daarom geen slechte mol, gewoon teleurstelling. Het programma en dit seizoen bleven geweldig ondanks mijn of andere hun teleurstelling.

Dat is dan ook zo gebleken. Helaas wordt dat door de Comfortunnelaars als heel negatief beschouwd. Ze zijn terecht trots dat ze juist zitten, maar dat moeten ze gewoon toegeven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #827 Gepost op: 8-05-2023, 00:16:06 »
En verder zal ik positief blijven. Ik kom gewoon voor mijn mening uit. Als dat negatief overkomt, dan is het maar zo, maar dit blijft een discussieforum.
Bij een discussie horen argumenten die uitstijgen boven: als Comfort de mol is dan is het spelvervalsing, teleurstellend als zij de mol zou zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #828 Gepost op: 8-05-2023, 00:30:39 »
Bij een discussie horen argumenten die uitstijgen boven: als Comfort de mol is dan is het spelvervalsing, teleurstellend als zij de mol zou zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit zijn toch argumenten? Heb er heel het seizoen gegeven. Elke onmolse actie hebben we beschreven.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #829 Gepost op: 8-05-2023, 00:38:05 »
Misschien is het tijd voor een goede nachtrust Belgian Mol?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #830 Gepost op: 8-05-2023, 00:41:01 »
Goed plan ::rofl:: dromen van betere mollen, zoals die ene die we wel weten ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #831 Gepost op: 8-05-2023, 00:46:39 »
onmolse actie
Nou ja, de grote onmolse acties dit jaar zaten natuurlijk bij Lancelot en Toos met hun partner Lieselot. Zomaar 5000 euro laten liggen terwijl dat zo makkelijk weg te maken was..... dat heeft Commy nooit gedaan. Weliswaar Ruben en Thomas ook niet. Maar de finalisten dus wel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #832 Gepost op: 8-05-2023, 09:48:28 »
Een aantal lessen die ik (en met mij vast een aantal anderen) dit jaar heb geleerd (of herleerd, haha):

  • Schrijf nooit een mol af omdat je denkt "dit kan je niet acteren"
  • De productie doet geen reversed psychology qua edits: iemand die verdacht wordt neergezet (Thomas, Ruben, Lancelot) is de mol simpelweg niet
  • Let op wie er molt bij de opdrachten die specifiek ontworpen zijn om te mollen. In dit geval vooral de opdracht met het kaarten draaien, maar ook die met de bibliotheek.
  • Neem je onderbuikgevoel mee: ik had al het hele seizoen het gevoel dat Lancelot/Toos volledig authentiek waren. Comfort was veel mysterieuzer, die leek een dubbele bodem te hebben.
  • Molposities: de mol heeft lang niet altijd een sleutelpositie, maar zal nooit op een plek zitten waar er absoluut niet gemold kan worden (dit jaar: de bingo).

Uiteindelijk zat ik op Comfort, maar ik zat eerder op Conny, Thomas en Ruben, dus ik heb verder absoluut niet het idee de mol ontmaskerd te hebben. Maar als ik nu terugkijk, denk ik dat dit wel belangrijke argumenten waren. Misschien heb ik volgend jaar meer succes.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #833 Gepost op: 8-05-2023, 10:28:07 »
Alle polluitslagen op een rijtje:

















Mooi dat Comfort na aflevering 1 met haar vette slacklinesabotage toch vrij laag op plek 5 stond.

Hoofdverdachte in de poll na aflevering 3. Waarna het rode scherm en Thomas en Ruben voor verwarring zorgden en Comfort weer langzaamaan omhoog kroop.

Goed gedaan forummers!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #834 Gepost op: 8-05-2023, 10:49:36 »
    Blijkbaar veel beter dan de gemiddelde kijker, die zat zelfs op Toos :o

    Sterke lessen, NVR!

    Ik ga ze ook volgen. Ik had ook door moeten hebben dat iemand die zo verdacht wordt neergezet als Thomas de mol simpelweg niet is. We gingen daar met zijn allen flink het schip in. Terwijl juist bij De Mol je nauwelijks wat meekrijgt over de verdenkingen, zelfs tot en met de finale hoorden we nog niet op wie Lancelot en Toos zaten..... dus datgeen je WEL meekrijgt is een major edit, in feite signaleert de productie daarmee wie de mol NIET is.

    Mijn onderbuikgevoel was dit jaar zeker op orde, ik heb nooit aan Ruben als mol gedacht, ook Toos en Lancelot om de juiste redenen gestreept zoals de 5000'jes die straal onnodig in het rond vlogen (doe dan ook wat met je perfecte molpositie!), en inderdaad geheel authentiek, zoals Lancelot echt gefrustreerd was over zijn kapotte ei en Ruben echt gefrustreerd in de bunker omdat zijn partners andere kandidaten voordeel wilden geven. Toos sowieso een open boek.

    De statistieken hier zijn wel grappig, voor het rode scherm had Commy de meerderheid, erna kukelde ze in, terwijl ik het rode scherm nu juist aannam als reden op haar over te stappen. Het MOEST er een keer van komen, en dit was blijkbaar het ideale moment voor een mol met een rood scherm ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #835 Gepost op: 9-05-2023, 23:09:29 »
Ik heb nu pas de finale gezien. Ben blij dat ik uiteindelijk goed zat.  ;D Maar vind het verder geen grootse prestatie van mezelf, omdat ik lang tunnelloos ben geweest; ik vond in het begin vooral Conny, Comfort en ook Ruben verdacht (o ja, en later ook nog even Leila en Thomas). Comfort heb ik weggestreept door haar rode scherm en daarna dook ik de Thomastunnel in. Tot hij rood zag. Daarna ben ik Comfort gaan heroverwegen en op haar gaan tunnelen, maar wel wat aan de late kant dus.  ::rofl::

Gefeliciteerd iedereen die veel eerder juist zat.  ::bravo::

@Belgian Mol: voor mij geeft het rode scherm van Comfort ook vraagtekens. Feit is wel dat Comfort hiermee geld uit de pot heeft gehaald, maar eigenlijk ben ik er voor mezelf niet uit of ik de manier waarop oké vind (dat ligt niet aan Comfort, meer aan de opzet van de opdracht + dat naar mijn idee Leïla misschien andere keuzes had gemaakt en nu geen eerlijke kans heeft gekregen). Teleurstelling hierover snap ik wel, maar we weten niet hoe dit is gegaan en wat alle afwegingen waren; ik wacht maar even afl. 9 af, dan krijgen we vast meer uitleg van de makers.

Mooie finale-aflevering trouwens!
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 22:58:31 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #836 Gepost op: 10-05-2023, 07:58:10 »
Goed plan ::rofl:: dromen van betere mollen, zoals die ene die we wel weten ;)
Die ene mol die 5 afleveringen zo goed als niks gedaan heeft en hier heel hoog wordt aangeschreven? Daar is heel veel op aan merken achteraf, na de euforie van toen.
Dan is er een gerede kans dat je jouw visie op Comfort met de tijd wel bijsteld.
Want ze was van alle soorten en maten molacties thuis. Gewaagde en psychische en voorgeprogrammeerde en inventief ter plekke bedachte streken. Ze heeft een karakter met lef, een regelrechte dondersteen. Maar wel beheerst, schraap hier schraap daar, allemaal op eigen kracht en toch lang net niet verdacht genoeg voor de meeste speurders. En dit ook volhouden. Voor de montage moet dit ideaal zijn geweest, bij Comfort iets verzwakken en bij kandidaten iets aandikken wat er mis gaat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #837 Gepost op: 10-05-2023, 20:38:44 »
Die ene mol die 5 afleveringen zo goed als niks gedaan heeft en hier heel hoog wordt aangeschreven? Daar is heel veel op aan merken achteraf, na de euforie van toen.
Je maakt me nieuwsgierig

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #838 Gepost op: 11-05-2023, 08:45:20 »
Je maakt me nieuwsgierig
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
heeft vijf afleveringen bijzonder weinig gemold, om maar vertrouwen te wekken voor de grote graai aan het einde van dat seizoen. Hij is zowat een prototype van een mol, maar heeft veel minder gemold dat Comfort in de eerste afleveringen. Toch zit hij in het geheugen als goede mol. Vandaar dat ik een vraagteken zet in de absurde tekening van Belgian Mol van Comfort. In vergelijking tot Comfort die in de eerste afleveringen veel meer gedaan heeft, maar kleiner en fijner en diverser. Maar we zullen het zondag zien wat ze allemaal heeft uitgespookt. Verwacht overigens niet veel extra ten opzichte van wat al aangekondigd is in aflevering 8 aan het einde.
En dan kunnen we pas vergelijken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #839 Gepost op: 11-05-2023, 11:34:10 »
Ja dat dacht ik al. Volgens mij worden mollen veel te veel beoordeeld op de uiteindelijke hoogte van de pot en of ze lang onopgemerkt zijn gebleven. Hoeveel geld de mol uit de pot kan spelen zonder op te vallen hangt voornamelijk af van de proeven. Pasvragen of vrijstellingen kopen. En hoe gedragen de andere kandidaten zich. Met sommige nepmollen heb je helemaal geen mol nodig. En acties waarbij de mol zonder dat iemand dit had kunnen zien enveloppen met geld weggooit waardeer ik niet.
Als mol proberen op een bepaalde positie te komen en dan zogenaamd te klein zijn om het varkentje te wassen, dat zijn in mijn ogen pas echte molacties. Of het goede antwoord geven en toch het foute antwoord laten kiezen.