Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20501 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #140 Gepost op: 16-04-2023, 22:06:44 »
Voor aflevering 5 heb ik dit aan Ruben gezien:

Terugblik
Ruben komt helemaal niet in de terugblik op de vorige aflevering voor. Hij zegt dus niks over het vertrek van Leila en blijven van Comfort. De rest komt wel in beeld en geeft een mening. En wat zegt Toos over het all-in gaan op één persoon: 'En de rest deed dat niet'. Wordt hier indirect aangegeven dat Ruben de mol is?

Theorie van eerste/laatste
Ruben komt niet als eerst in beeld. Mijn theorie van eerste in beeld of als eerst de spreker zijn, valt dus af. Tenzij... de Back to the Future ingaat en hij vanaf nu steeds de laatste is! Alles wordt omgekeerd dus vanaf aflevering 4. Hij is vanaf nu steeds de laatste in de aflevering! Bij de quality-time is Ruben de laatste die getoond wordt. Ook het shot van de vooruitblik naar aflevering 6 is (in de taxi) hij als laatste in beeld.

Theorie de R van ROOD
Ook in deze aflevering zijn weer opvallende dingen met de R van Rood te zien, zoals de rode rozen. Een rode kers als logo op de supermarkt. Er zijn zowel in de winkel als bij de hotdogtent allerlei voorwerpen met rood te zien. Rode winkelmandjes. Rode servetjes. Rode worsten tussen de anderen. Rode saus. Rode batterijen. Rode letters Fresh Meats. Er is een Robot. Een rode doos met cornflakes. Rode aardbeien en rode jam.
Ruben zegt niet supergaaf, maar supergRaaf!!! Ready? vraagt de stuntvlieger.
Bij het rijtje stond nog niet de Rekenmachine, die een opvallende rol speelde. Ook het zingen van Ruben over Rain in Africa..

Hint?
Misschien een hint. Er wordt in de winkel het woord Fresh Meats getoond. Daarna wordt gezegd door de voice-over dat Toos 2 en Comfort 1 heeft. Van de woorden is dat de R de 2de letter van Fresh en M de 1ste van Meat.
R+M = Ruben Mol

Opdracht 5.1 Winkelen en hotdogs
Ruben wil graag bij de kookgroep. Ik denk dat Thomas hem doorheeft, want hij sluit aan.
Als Ruben zijn partner ziet, reageert hij niet emotioneel. De rest wel... Hij imiteert Thomas ook een beetje met zijn handen.
Ruben maakt een fout over 'billen en borsten' en zijn vriendin reageert een beetje ontsteld. Hij brengt één broodje. Het laatste en mogelijk vijfde broodje mislukt, want er wordt teveel naar rechts gestuurd.
Ruben wordt door zijn vriendin niet als mol gezien, omdat hij zo enthousiast is. Dat zien we niet echt terug in de aflevering. Eerder een rustige, beheerste Ruben. Hij lijkt me buiten het spel ook enthousiaster. Onder spanning wordt hij wat beheerster denk ik.

5.2 Vliegstunts
Ruben wil actie en kiest voor de ervaring van hun leven. Ruben noemt twee keer 'looping', terwijl dat verschillende stunts waren. Bij de laatste verwoordt hij een heel gedeelte van de stunt niet. Er is maar één van de vier hints vrijgespeeld en niet door Ruben. En zo gaat er 1500 euro verloren.

5.3 Eliminatie
Ruben zegt dat hij saus in zijn hoofd heeft. Hij heeft geen idee wie de mol is... Maar ja, als je zelf de mol bent, kun je dat gerust zeggen. Hij ziet er wat ontspannen uit en krijgt geen scherm te zien.

Dat was hem. Kan nog prima de mol zijn. Sterker, ik denk ook dat hij het is.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:09:25 door ThaStayFan »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #141 Gepost op: 16-04-2023, 22:24:09 »
Ruben kan het nog altijd zijn. Ik heb hem weinig goeds zien doen…
Het slecht beschrijven van de stunts kan een molactie zijn net als t laten mislukken van de laatste hotdog…

Ik zit niet in deze tunnel, maar een streep door zijn naam durf ik nog niet te zetten

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #142 Gepost op: 16-04-2023, 22:46:10 »
Ruben is de mol, mooie analyses zijn gegeven. Opdracht 1 is bepalend
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #143 Gepost op: 16-04-2023, 22:47:44 »
Ruben doet alles fout wat hij fout kan doen. Alleen doet Thomas met ook wel iets meer invloed iets meer fout, maar ook weer wat dingen goed.

We blijven bij Ruben. Hij was heel afzijdig deze aflevering.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #144 Gepost op: 16-04-2023, 22:51:55 »
Thomas was ook verdacht deze aflevering maar inderdaad, Ruben heeft niets goeds gedaan.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #145 Gepost op: 17-04-2023, 03:07:16 »
Voor aflevering 5 heb ik dit aan Ruben gezien:

Terugblik
Ruben komt helemaal niet in de terugblik op de vorige aflevering voor. Hij zegt dus niks over het vertrek van Leila en blijven van Comfort. De rest komt wel in beeld en geeft een mening. En wat zegt Toos over het all-in gaan op één persoon: 'En de rest deed dat niet'. Wordt hier indirect aangegeven dat Ruben de mol is?

Wel in de luwte inderdaad, nadat hij in de vorige aflevering misschien wat te veel op de voorgrond was?

Citaat

Theorie van eerste/laatste
Ruben komt niet als eerst in beeld. Mijn theorie van eerste in beeld of als eerst de spreker zijn, valt dus af. Tenzij... de Back to the Future ingaat en hij vanaf nu steeds de laatste is! Alles wordt omgekeerd dus vanaf aflevering 4. Hij is vanaf nu steeds de laatste in de aflevering! Bij de quality-time is Ruben de laatste die getoond wordt. Ook het shot van de vooruitblik naar aflevering 6 is (in de taxi) hij als laatste in beeld.

Theorie de R van ROOD
Ook in deze aflevering zijn weer opvallende dingen met de R van Rood te zien, zoals de rode rozen. Een rode kers als logo op de supermarkt. Er zijn zowel in de winkel als bij de hotdogtent allerlei voorwerpen met rood te zien. Rode winkelmandjes. Rode servetjes. Rode worsten tussen de anderen. Rode saus. Rode batterijen. Rode letters Fresh Meats. Er is een Robot. Een rode doos met cornflakes. Rode aardbeien en rode jam.
Ruben zegt niet supergaaf, maar supergRaaf!!! Ready? vraagt de stuntvlieger.
Bij het rijtje stond nog niet de Rekenmachine, die een opvallende rol speelde. Ook het zingen van Ruben over Rain in Africa..

Hint?
Misschien een hint. Er wordt in de winkel het woord Fresh Meats getoond. Daarna wordt gezegd door de voice-over dat Toos 2 en Comfort 1 heeft. Van de woorden is dat de R de 2de letter van Fresh en M de 1ste van Meat.
R+M = Ruben Mol

Opdracht 5.1 Winkelen en hotdogs
Ruben wil graag bij de kookgroep. Ik denk dat Thomas hem doorheeft, want hij sluit aan.
Als Ruben zijn partner ziet, reageert hij niet emotioneel. De rest wel... Hij imiteert Thomas ook een beetje met zijn handen.
Ruben maakt een fout over 'billen en borsten' en zijn vriendin reageert een beetje ontsteld.

Ja, dat viel me ook op. Dat weten partners wel van hun vriend/man.

Citaat
Hij brengt één broodje. Het laatste en mogelijk vijfde broodje mislukt, want er wordt teveel naar rechts gestuurd.
Ruben wordt door zijn vriendin niet als mol gezien, omdat hij zo enthousiast is. Dat zien we niet echt terug in de aflevering. Eerder een rustige, beheerste Ruben. Hij lijkt me buiten het spel ook enthousiaster. Onder spanning wordt hij wat beheerster denk ik.

5.2 Vliegstunts
Ruben wil actie en kiest voor de ervaring van hun leven. Ruben noemt twee keer 'looping', terwijl dat verschillende stunts waren. Bij de laatste verwoordt hij een heel gedeelte van de stunt niet. Er is maar één van de vier hints vrijgespeeld en niet door Ruben. En zo gaat er 1500 euro verloren.

5.3 Eliminatie
Ruben zegt dat hij saus in zijn hoofd heeft. Hij heeft geen idee wie de mol is... Maar ja, als je zelf de mol bent, kun je dat gerust zeggen. Hij ziet er wat ontspannen uit en krijgt geen scherm te zien.

Dit viel me op, en ik schrok er wel even van. Zou een mol zeggen dat hij geen idee heeft wie de mol is? Klinkt wel erg kandidaats. Maar dat kan misschien juist de bedoeling zijn.

Citaat
Dat was hem. Kan nog prima de mol zijn. Sterker, ik denk ook dat hij het is.

Ik zit dus nog steeds COMFORTabel in deze tunnel.  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #146 Gepost op: 17-04-2023, 10:13:27 »


Dit viel me op, en ik schrok er wel even van. Zou een mol zeggen dat hij geen idee heeft wie de mol is? Klinkt wel erg kandidaats. Maar dat kan misschien juist de bedoeling zijn.


De mol die zichzelf complimenten geeft dat hij moeilijk te vinden is. Een klassieker.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #147 Gepost op: 17-04-2023, 10:59:21 »
De mol die zichzelf complimenten geeft dat hij moeilijk te vinden is. Een klassieker.
Jurre had ook geen idee, de mollen van Nederland en België lijken veel op elkaar qua tactiek. Bij Jurre draaide alles om geel, bij Ruben om rood, bij beiden verband houdende met hun namen. Beiden gaan steevast voor jokers en pasvragen en daar wordt in beide gevallen ruimschoots in voorzien. Beiden zijn behoorlijk schaamteloos, het zijn geen types die halverwege zullen opgeven. Allebei geen angst, volop zelfvertrouwen. Wordt er misschien samengewerkt tussen de Belgische en Nederlandse mol?  ::vergroot::

Ik vond dat hij in het vliegtuig overduidelijk molde. Net als Jurre, right in your face. Hij heeft de pech dat hij niet met BN’ers heeft te maken die (meestal) voor de jokers gaan. Het zal voor hem een opluchting zijn dat Lieselot eruit is. Thomas zit hem op de hielen en Lancelot waarschijnlijk ook na deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 00:56:46 door Run »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #148 Gepost op: 18-04-2023, 03:58:37 »
Zou Toos hem ook door hebben? Die claimt getunneld te hebben in de eliminatie van aflevering 4….

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #149 Gepost op: 18-04-2023, 07:46:49 »
Ruben is de mol, mooie analyses zijn gegeven. Opdracht 1 is bepalend
Hij drukte volgzaam na de beslissing van Lancelot. Lancelot mols. Ruben besluiteloos. Geen mol. Geen acties. Alleen verdachtmakingen, zoals bij de slackline. Ik snap deze tunnel niet.
Hij heeft geen idee wie de mol is, dat is nog zijn beste molgedrag.
Hij is jong en beïnvloedbaar door de anderen en hobbelt een beetje mee. Geen molkarakter.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #150 Gepost op: 18-04-2023, 10:46:34 »
Wat bij anderen wel lukt, lukt bij Ruben niet, zoals het beschrijven van de stunts in het vliegtuig. Niet dat hij duizelig was o.i.d., hij zei heel zelfverzekerd: 'En nog een loop.' Terwijl het vliegtuig om zijn as draaiden. Bij de anderen lukt het prima om de saus, eenmaal juist gekozen, op het broodje te krijgen, bij Ruben komt het in zijn nek en niet op het broodje. Wat lukt er eigenlijk wel bij Ruben? Weinig! Het ligt er dik op vanaf aflevering 1, maar dat was bij de Nederlandse mol ook zo dit seizoen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #151 Gepost op: 18-04-2023, 11:01:48 »
Exact. En ze proberen de aandachtig meer en meer op Thomas te leggen in de montage om Ruben een beetje uit de schijnwerpers te houden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #152 Gepost op: 18-04-2023, 11:14:01 »
Exact. En ze proberen de aandachtig meer en meer op Thomas te leggen in de montage om Ruben een beetje uit de schijnwerpers te houden.
Ik vind dat wel meevallen, Ruben valt veel meer op in zijn acties, ook al probeert hij niet te veel op te vallen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #153 Gepost op: 18-04-2023, 11:19:31 »
True true, maar bij Ruben is het gewoon duidelijk zichtbaar zonder dat er de nadruk op moet gelegd worden. Bij Thomas wordt het soms wat geforceerd in beeld gebracht.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #154 Gepost op: 23-04-2023, 21:23:30 »
Voor aflevering 6 is dit wat ik bij Ruben zie:

6.1 Lesje leren
Ruben kwam als eerst in beeld. Hij heeft een briefje over de komende opdracht. Hij duwt Lancelot in de rol om in zijn eentje tegen 20 mensen te gaan spelen. Ruben wil kattenkwaad uithalen. Daar kunnen belangrijke funfacts worden verdiend. Hij zit voor de mol op de juiste positie. Ruben schiet belangrijke info weg bij de eerste funfact. Bij de tweede komt hij door Toos in het juiste vak. Voor de derde funfact had Lancelot te weinig tijd. Misschien veel tijd gerekt?

Weer veel met R/Rood (zie mijn theorie van eerder):
Rode grond bij stoelen rijden.
Rode achtergrond bij PowerPoint.
Rode stropdas bij funfact 3.
Rode bloempot op tafel leslokaal.
Red bullets, red devils, red flames.
Rode rollerskates
Rood verkeerslicht.
Rode banken
Rood rondje met sleutel in de bus
Rhubarb op het bordje in beeld als Toos speelt.
En wat zien we de volgende aflevering voorbij komen: een rode postkoets!!!

6.2
Ruben zegt als de mol vraagt waar Ruben hem van kent: Ik zou niet weten van waar. De Mol zegt dat Ruben het de mol makkelijk gemaakt heeft. Dat vindt Ruben humor. Prachtige zelfspot!
Tijdens het kaartenspel kiest Ruben voor 'origineel', maar dat is (natuurlijk) fout. Extra stopkaart erbij en dat zou een mol willen. Hij wint maar 100 euro. Is het signaal zwijgen of praten? Veel kaarten worden van Ruben niet getoond. De vraag is of Ruben wel de waarheid spreekt tijdens het spel...

6.3
Ruben komt bij de speurneuzen. Hij komt daar doordat anderen de bus gaan rijden. Het lijkt erop dat hij dat niet wil, maar het is de beste plek. Goed gespeeld dus. Hij laat slim Commy en de anderen kiezen, maar die kiezen alles goed.
Ruben benadrukt dat ie dikke wenkbrauwen en een dikke snor heeft. Daarmee moest een kniptang gewonnen worden, maar dat mislukt. Verkeerd verwoord of verkeerd gekozen... Denk het eerste!
Ruben gaat het raceautootje bedienen. Dat wil je als mol. Ruben rijdt de eerste keer niet en daarna rijdt Ruben scheef, waardoor het autootje kapot gaat. Ruben zegt 'geel' en Commy 'groen'. Iedereen test Ruben. Ze weten het: hij is de mol! De bom ontploft. 5000 euro weggespeeld. Ze verwijten Ruben en hij wordt rood van het blozen!!!
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 22:18:17 door ThaStayFan »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #155 Gepost op: 23-04-2023, 21:26:05 »
Maar ligt het er niet veel te dik op? Ik snap wel dat je aandacht moet besteden aan die (mogelijke) molacties van Ruben bij de bus maar álle kandidaten er nog eens over laten biechten?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #156 Gepost op: 23-04-2023, 21:26:51 »
Hij is t echt niet .. echt niet

Maar durf nergens meer zeker van te zijn  ::) ::rofl::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #157 Gepost op: 23-04-2023, 21:34:29 »
Maar ligt het er niet veel te dik op? Ik snap wel dat je aandacht moet besteden aan die (mogelijke) molacties van Ruben bij de bus maar álle kandidaten er nog eens over laten biechten?

Door Thomas op Ruben te laten zitten en zo eruit te gaan, zou je kunnen denken dat Ruben niet de mol is. Ruben is nu waarschijnlijk door de mand gevallen. Alle kandidaten zitten op hem. Ergens denk ik ook: pff, wel heel erg opvallend zo. Maar geen van de andere kandidaten heeft zulk molgedrag als Ruben. Geen zit op de juiste plekken.
Ruben is gewoon een in-your-face-Mol...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #158 Gepost op: 23-04-2023, 21:38:26 »
Ik vond Thomas juist klinken alsof hij Ruben niet verdacht. Zijn exit vind ik wel heel erg sturen naar Ruben als mol?

Maar Thomas had natuurlijk wel heel prima dat tangetje mis kunnen gooien als de bus voor groen gekozen had

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #159 Gepost op: 23-04-2023, 21:39:19 »
Maar ligt het er niet veel te dik op? Ik snap wel dat je aandacht moet besteden aan die (mogelijke) molacties van Ruben bij de bus maar álle kandidaten er nog eens over laten biechten?
Dat is het hele seizoen al het enige probleem dat ik heb met Ruben als Mol ::jaja:: Vanaf het begin is hij ook al zeer verdacht geweest in Vlaanderen. Dat kan natuurlijk, maar lijkt me niet waar de makers direct op mikken. Met de montage van deze eliminatietest leggen ze het er nog dikker bovenop. Doet me een beetje aan Philip (S9) denken. Maar goed, misschien is het een dubbele bluf.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.