Auteur Topic: Schiffers.fm  (gelezen 136524 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #220 Gepost op: 5-02-2010, 16:17:48 »
Hind zegt gewoon dat ze (nog) denkt dat Frits de Mol is..! Zou natuurlijk kunnen omdat ze rood kreeg terwijl ze de antwoorden niet meer op Frits invulde, maar ik denk eerder dat ze gewoon op Frits bleef stemmen en nu denkt dat ze te langzaam was of niet goed genoeg. Vaak houden afvallers gewoon hun Mol vol is gebleken.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2010, 16:21:01 door Heinz »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #221 Gepost op: 5-02-2010, 17:45:33 »
Het "Oneindige Tunnel Syndroom"

a.k.a. "OTS" a.k.a. het "Jelsir-virus"  ;)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #222 Gepost op: 5-02-2010, 18:18:29 »
Ook deze week kom ik bij Frits uit.
No doubt-Excuse me mister.
Frits over het weer geacepteerd woden door de groep na de opdracht met de vrijstelling:
Ik wist eigenlijk vantevoren wel (no doubt) ze zullen even boos zijn maar vrij snel zal dat wel weer omdraaien. (excuse me)

Frits is geexcuseerd.
Frits is de excuse-me-mister.

Mocht dit achteraf niet de juiste oplossing zijn, mijn excuses.


Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Schiffers.fm
« Reactie #223 Gepost op: 5-02-2010, 19:15:34 »
Zo klinkt het heel logisch, jammer alleen dat Frits niet mijn mol is...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Schiffers.fm
« Reactie #224 Gepost op: 5-02-2010, 20:00:50 »
We hoorden het refrein

So please excuse me Mr.
You've got things all wrong
You make it feel like a crime
So don't confuse me Mr.
I've known you too long
All I need is a little of your time


Als dit slaat op de volgende aflevering, of te wel de vooruitblik. (zoals iemand laatst opmerkte) waar kan het dan op slaan?

Sanne zegt: Ik vertrouw Frits gewoon niet. Hij kan zich er gewoon niet meer mee bemoeien. ( Tegen de groep.
Sanne zegt: Ik wil wel met jou samen in de finale komen. ( Tegen Kim )
Erik zegt: Niemand is te vertrouwen. ( Tegen Frits )
Sanne zegt: Je hebt hem. ( In de Kano )

Kunnen we hier iets mee?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Schiffers.fm
« Reactie #225 Gepost op: 5-02-2010, 20:08:13 »
Ik vind dat Hind wel erg expliciet zegt dat Frits de mol is. Lijkt me dan sterk, als die het ook nog echt is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Schiffers.fm
« Reactie #226 Gepost op: 5-02-2010, 20:10:10 »
Als dit slaat op de volgende aflevering, of te wel de vooruitblik. (zoals iemand laatst opmerkte) waar kan het dan op slaan?

Sanne zegt: Ik vertrouw Frits gewoon niet. Hij kan zich er gewoon niet meer mee bemoeien. ( Tegen de groep.
Sanne zegt: Ik wil wel met jou samen in de finale komen. ( Tegen Kim )
Erik zegt: Niemand is te vertrouwen. ( Tegen Frits )
Sanne zegt: Je hebt hem. ( In de Kano )

Kunnen we hier iets mee?
So please excuse me Mr.
You've got things all wrong

Erik zegt: Niemand is te vertrouwen. ( Tegen Frits )

You make it feel like a crime
So don't confuse me Mr.

Sanne zegt: Ik vertrouw Frits gewoon niet. Hij kan zich er gewoon niet meer mee bemoeien. ( Tegen de groep. )

I've known you too long
All I need is a little of your time

Sanne zegt: Ik wil wel met jou samen in de finale komen. ( Tegen Kim )
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2010, 20:10:57 »
Frits: ''So please excuse me Mr Lubach.
You've got things all wrong''
.....
All I need is a little of your time

Volgens mij slaat het op Frits. Frits heeft kritiek op het vaarschema van Arjen en wil het veranderen. Met deze actie wil Frits tijd rekken.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2010, 20:12:47 door S-type »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #228 Gepost op: 5-02-2010, 22:32:45 »
Volgens mij gaat het ook over Frits. Dat hij zich verontschuldigt voor het pakken van de vrijstelling. Of het slaat juist op de groep, die zijn bagage heeft weg gemaakt. "Excuse me mister".

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2010, 14:19:38 »
Ik zit nog eens door te borduren op het idee dat de muzikale hints op de volgende aflevering slaan...in combinatie met Erik die steeds 1 meer zegt dan het is   ::vergroot::

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2010, 14:27:43 »
Ik zit nog eens door te borduren op het idee dat de muzikale hints op de volgende aflevering slaan...in combinatie met Erik die steeds 1 meer zegt dan het is   ::vergroot::

En de cijfercombinatie die iemand ontcijferd heeft in de laatste aflevering. a was dan 2 en b 3 etc. das ook steeds 1 meer...  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #231 Gepost op: 8-02-2010, 13:21:08 »
Nog iets met 1 meer.
Het liedje van de Four Tops heet "Walk away Renee". Hier staat : R en E(E). Nu 1 er bij en je  krijgt : S en F, Sissing Frits.
Frits is de enige van de Four Tops (op de brug) die over is gebleven deze aflevering.
Frits is ook degene die het omgevallen bordje in de volgende aflevering opmerkt. Waarom ligt dat bordje eigenlijk om? Dit bordje wijst naar de grond, daar waar de mol zich bevindt.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #232 Gepost op: 8-02-2010, 13:34:12 »
Ik zie dat niemand dit heeft bedacht, terwijl het in mijn ogen heel logisch is...(En nee...ik zit niet in een tunnel! Met Tim zat ik wel in een tunnel  ;D )
In voorgaande seizoenen waren hints van schiffers  nooit zo moeilijk te plaatsen als zijnde hint..toch?

So please excuse me Mr.
Erik die sorry zegt tegen PJ over het verkeerd benoemen/benummeren van het kaartje
You've got things all wrong
Je zegt telkens verkeerde dingen (eigenlijk moet dit ik zijn..Erik die dit over zichzelf zegt)
You make it feel like a crime
Jij beoordeelt het als een grote criminele daad - Dit komt neer op de manier hoe PJ hierop reageert door keihard NEE te zeggen
So don't confuse me Mr.
Erik - maak mij niet in de war
I've known you too long
Ik ken je al zo lang - al 10 jaar!
All I need is a little of your time
Deze laatste zin kan ikzelf niet helemaal plaatsen...iemand anders een idee?


Dus ik denk dat het een simpele uitleg en hint is richting Erik.
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #233 Gepost op: 8-02-2010, 13:49:17 »
Trouwens...
Ook weer net iets wat binnen schoot..

Vorige hint:
Four tops - een groep van 4 mannen in een bandje.
Erik - Zat in de band Roberto Jacketti & the scooters - ook een groepje van 4 mannen.En...Erik had vanuit de helicopter prima zicht op the four tops als in de 4 brugpilaren

Volgens mij is het beter om te proberen of alle hints naar 1 persoon te linken zijn.
Zo kunnen we misschien dan achterhalen wie de mol is.
Want voor hetzelfde geld kan dit ook met bijvoorbeeld Arjen of Sanne  ???

Ik moet nu helaas werken...dus ik zal kijken of ik het vanavond kan doen.
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #234 Gepost op: 8-02-2010, 13:51:17 »
Nog even snel.

With a little help from my friends - 2003 Roberto jacketti & the scooters in de vrienden van Amstel Live!
Carpe Diem!!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #235 Gepost op: 8-02-2010, 15:29:46 »
Erik tunnelvisie?

Ik zit ook op Erik hoor, maar je moet in het algemeen kijken, en dan kijken of je het aan iemand kan koppelen. Jij zoekt alleen bondingen met Erik, en dat werkt niet. ;) Het kan namelijk met elke kandidaat worden gekoppeld.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #236 Gepost op: 8-02-2010, 20:47:04 »
Erik tunnelvisie?

Ik zit ook op Erik hoor, maar je moet in het algemeen kijken, en dan kijken of je het aan iemand kan koppelen. Jij zoekt alleen bondingen met Erik, en dat werkt niet. ;) Het kan namelijk met elke kandidaat worden gekoppeld.

Als je goed leest zie je dat ik combi's met andere kandidaten ook wel wilde doen. Was toevallig bezig met Erik, dus ging ik kijken of ik meerdere overeenkomsten zag.

Tunnelvisie heb ik (nog) niet...Want de overeenkomsten met Frits vind ik ook zeer zeker geloofwaardig!
Dat..EN het feit wat Karel of Angela ook zeiden. 10 jaar WIDM op de AVRO en een AVRO presentator de mol laten zijn vind ik ook zeer zeker in het plaatje passen!

Ik ga even verder aan het lijstje. Zodra ik het af heb plaats ik het hier op het forum.
Carpe Diem!!!

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
[Kim] Beatles
« Reactie #237 Gepost op: 11-02-2010, 20:26:07 »
Misschien een beetje vergezocht maar:  ::tandpastasmiley::

De muzikale hint van aflevering twee was het lied: "With A Little Help From My Friends" (verschenen op het gelijknamige album) van Joe Cocker. Het origineel is van The Beatles. (Informatie van Wieisdemol.net)
Van de Beatles dus. In Moldagboek 1 stond: Nice to meet you. Ik ben de Mol. Wat erg lijkt op: "Pleased to Meet You" dit is de 1e regel van hun nummer "Sympathy for the devil". 2e regel (hier niet genoemd) zou zijn "hope you guess my name" wat ook iets voor een mol is(kan slaan op "Ik ben de mol", want wij moeten uitzoeken WIE dat is. Zijn naam raden dus). Ook dit nummer is van de Beatles. We kunnen misschien nu wel begrijpen dat de mol een "Beatles fan" is. En wat nou zo leuk is, er is een Beatles Museum in Japan.
Nu is de vraag, wie is die fan? Het antwoord, MISSCHIEN Kim. Die had namelijk in een interview op youtube een Beatles shirt aan!:


(PS: Tijdens de dans/zing opdracht moest het groepje met Kim ook een Beatles liedje naspelen!)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2010, 20:29:58 door devinmagic »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kim] Beatles
« Reactie #238 Gepost op: 11-02-2010, 20:29:56 »
Misschien een beetje vergezocht maar:  ::tandpastasmiley::

De muzikale hint van aflevering twee was het lied: "With A Little Help From My Friends" (verschenen op het gelijknamige album) van Joe Cocker. Het origineel is van The Beatles. (Informatie van Wieisdemol.net)
Van de Beatles dus. In Moldagboek 1 stond: Nice to meet you. Ik ben de Mol. Wat erg lijkt op: "Pleased to Meet You" dit is de 1e regel van hun nummer "Sympathy for the devil". 2e regel (hier niet genoemd) zou zijn "hope you guess my name" wat ook iets voor een mol is. Ook dit nummer is van de Beatles.


Sinds wanneer is dat van de Beatles (zegt een Beatlesfan vanaf dag 1)

(misschien ben je in de war met de Rolling Stones..... ::) )

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kim] Beatles
« Reactie #239 Gepost op: 11-02-2010, 20:30:52 »
Sinds wanneer is dat van de Beatles (zegt een Beatlesfan vanaf dag 1)

(misschien ben je in de war met de Rolling Stones..... ::) )

yep rolling stones heb zelf ook een rolling stones shirt  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug