Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 74584 keer)

Offline Momferdina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 29-04-2003, 15:31:59 »
Ik heb wat moeite met René als mol... zeker na de laatste aflevering, waar hij door zijn gedrag de groep min of meer uit elkaar haalt. Hij gaat erg individualistisch het spel verder spelen. Dat lijkt me niet iets voor een mol. Dit zal door sommige tegen worden gesproken, maar bedenk dat het spel nog steeds over een groep gaat, die opdrachten uitvoert en waarvan 1 een saboteur is. Het kan dan niet de opzet zijn, dat "de mol" dit groepsverband gaat verstoren. Dat is ook hetgeen mij nu stoort wanneer ik deze serie vergelijk met de vorige. Daar was de groep meer een groep, zoals m.i. het spel ook bedoeld is. Daarom lijkt mij dat "de mol" dus gestuurd zal worden om juist dit groepsgevoel te stimuleren, zodat de opdrachten weer prettiger worden om naar te kijken.
In deze serie heb je soms het gevoel dat ze elkaar niks gunnen, wanneer ze blij zijn voor een ander lijkt het eerder gespeeld, dan gemeend. Dat is erg jammer... René doet er nu dus een schepje bovenop door wel erg duidelijk dingen achter te houden. Niet alleen dat ze George hebben gezien, maar ook of hij zijn koker geopend had en wat er op zijn foto stond. Tegen Ron zeggen "volgens mij begrijp je dit spel niet goed". Ik denk dus... René, volgens mij begrijp JIJ het spel niet goed en heb je niks begrepen van wat George tegen je zei...  George zei dat je je molverdachte juist op de huid moest zitten, het spel spelen en je verdachte het vuur aan de schenen leggen. Niet met je rug naar de groep toe gaan slapen en je afzijdig houden...

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 29-04-2003, 15:45:47 »
Ik heb wat moeite met René als mol... zeker na de laatste aflevering, waar hij door zijn gedrag de groep min of meer uit elkaar haalt. Hij gaat erg individualistisch het spel verder spelen. Dat lijkt me niet iets voor een mol. Dit zal door sommige tegen worden gesproken, maar bedenk dat het spel nog steeds over een groep gaat, die opdrachten uitvoert en waarvan 1 een saboteur is. Het kan dan niet de opzet zijn, dat "de mol" dit groepsverband gaat verstoren. Dat is ook hetgeen mij nu stoort wanneer ik deze serie vergelijk met de vorige. Daar was de groep meer een groep, zoals m.i. het spel ook bedoeld is. Daarom lijkt mij dat "de mol" dus gestuurd zal worden om juist dit groepsgevoel te stimuleren, zodat de opdrachten weer prettiger worden om naar te kijken.
In deze serie heb je soms het gevoel dat ze elkaar niks gunnen, wanneer ze blij zijn voor een ander lijkt het eerder gespeeld, dan gemeend. Dat is erg jammer... René doet er nu dus een schepje bovenop door wel erg duidelijk dingen achter te houden. Niet alleen dat ze George hebben gezien, maar ook of hij zijn koker geopend had en wat er op zijn foto stond. Tegen Ron zeggen "volgens mij begrijp je dit spel niet goed". Ik denk dus... René, volgens mij begrijp JIJ het spel niet goed en heb je niks begrepen van wat George tegen je zei...  George zei dat je je molverdachte juist op de huid moest zitten, het spel spelen en je verdachte het vuur aan de schenen leggen. Niet met je rug naar de groep toe gaan slapen en je afzijdig houden...

Misschien is het wel een manier om de mol in een val te laten lopen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 29-04-2003, 15:56:27 »
Ik begrijp 't eigenlijk wel heel goed waar Rene mee bezig is. Hij wil volgens mij gewoon erg graag winnen (ik zie 'm nog steeds niet als mol) en wil proberen z'n eigen winkans te vergroten. Door alsmaar alle info onderling te delen, geef je eigenlijk je medekandi's dezelfde kansen als jezelf om te winnen. 't zou toch stom zijn om de info die jezelf verzameld over de mol te delen met anderen als je zelf de meeste kans wil maken om te winnen? Ik had in Rene's geval misschien precies 't zelfde gehandeld.

Trouwens Angela benadrukte zelf in de camper tegen de kandi's dat ze de foto's maar niet moesten bespreken met elkaar. En wat doen 4 van de 5 kandi's? Ze beginnen gelijk te overleggen en hun foto's te beschrijven en te tekenen voor elkaar.  :-\

Ik blijf erbij dat Rene volgens mij juist heel goed bezig is om te gaan winnen. En eerlijk gezegd, gun ik 'm de overwinning ook meer dan alle andere kandi's.  :)

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 29-04-2003, 16:10:46 »
Daarom heb ik dus moeite om hem te zien als mol en lijkt me zijn gedrag een aanwijzing dat hij het niet is... toch  :-\ Aan jullie commentaar te lezen denken jullie er ook zo over ?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 29-04-2003, 16:14:12 »
Ik heb Rene vanaf 't begin af aan al niet als mol gezien. Hij lijkt gewoon heel erg bezig te zijn met 't ontmaskeren van de mol en lijkt heel graag te willen winnen. Dit zou natuurlijk kunnen zijn geacteerd, maar op de een of andere manier krijg ik 't gevoel dat hij 't echt meent en heel serieus met 't spel bezig is. Daarom geef ik 'm ook 'n grote kans om te winnen.

Als Rene als mol wordt ontmaskerd, dan val ik iig van verbazing van de bank.  ;)

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 29-04-2003, 16:42:25 »
Als Rene als mol wordt ontmaskerd, dan val ik iig van verbazing van de bank.  ;)

Dat had ik ook vorig jaar met george

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #166 Gepost op: 29-04-2003, 19:13:54 »
Als hij wel de mol is, zal hij dan ( wat George zei) de druk steeds meer beginnen te voelen en dit een goed excuus vinden om de groep een beetje te ontwijken ?  ???

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 29-04-2003, 20:31:58 »
Als hij wel de mol is, zal hij dan ( wat George zei) de druk steeds meer beginnen te voelen en dit een goed excuus vinden om de groep een beetje te ontwijken ?  ???

Welke druk bedoel je? Hij wordt nog steeds vertrouwt, Elise verdenkt hem o.k., maar laat zich toch instrueren door hem en hij beheert volgens mij nog steeds de pot... niemand die hem echt het vuur aan de schenen legt...
Of bedoel je de druk dat hij, mocht hij de mol zijn, nu er minder in het spel zijn meer kan gaan opvallen en zichzelf kan verraden? In dat geval is hij een beetje een schijterd...

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 30-04-2003, 01:00:22 »
BLAAT

Trouwens Angela benadrukte zelf in de camper tegen de kandi's dat ze de foto's maar niet moesten bespreken met elkaar. En wat doen 4 van de 5 kandi's? Ze beginnen gelijk te overleggen en hun foto's te beschrijven en te tekenen voor elkaar.  :-\

BLAAT

Wie begon het eerste met overleggen? is dat te zien? en wie ging er meteen op in van "ja goed idee" ??

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 30-04-2003, 04:32:02 »
Wat ik ook een beetje vreemd vond was dat René een plattegrond had en de anderen blijkbaar niet?
Of wel? Heeft iemand dat gezien?

René stond ineens ergens in een hotellobby, ik denk dat hij daar gevraagd heeft naar die plattegrond.

Klaarblijkelijk was het een erg boeiende plattegrond want zelfs op de plek van bestemming (staande voor George op perron Henri) staat hij nog steeds op die kaart te turen.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #170 Gepost op: 30-04-2003, 09:30:06 »
Momferdina -dat laatste L:) Maar Ron is mijn mol nog hoor :)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 30-04-2003, 12:58:47 »
Wie begon het eerste met overleggen? is dat te zien? en wie ging er meteen op in van "ja goed idee" ??

Volgens mij begon Elise met iets als 'volgens mij horen de foto's bij elkaar of zo, want er stond bij mij maar 'n stukje op', waarna Chandrika, Ron en Ferdi daarop insprongen. 't leek iig dat Elise de aanzet gaf, maar we weten natuurlijk niet of dit in 't echt ook zo was. 't kan natuurlijk ook zo gemonteerd worden dat 't lijkt alsof 't Elise's idee was om te gaan overleggen.  :-\

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 1-05-2003, 02:53:45 »
Vannacht voor de zoveelste keer de band bekeken, en er viel me iets op:

René is eerder op perron Henri Bourassa als George!

Om 15:22 zien we George lopen onder een bord waarop staat: direction Henri Bourassa (richting Henri Bourassa), hij moet er dus nog heen.
Om 15:22 echter bevindt 'René zich reeds op perron Bourassa, het is alleen zo gemonteerd dat het lijkt of George er al zit wanneer René komt aanlopen.

Nog iets vreemds; wanneer René het perron op komt lopen is dat helemaal achteraan (bij het bord: "Exit"), we zien zelfs de muur van het einde van het perron.
Twee minuten later staat hij al helemaal aan de andere kant (de muur is dan echt heel ver weg) met zijn plattegrond naar Chandrika te zwaaien (en bevindt George zich ineens op een bankje achter hem).

Ik weet niet zo goed wat ik hierachter moet zoeken, evenmin het hotel-bezoek van René die ergens aan een balie staat zonder te weten waar hij heen moet.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 2-05-2003, 12:07:20 »
Ik heb ook moeite met rene als mol.
Hij wil gewoon winnen en dt is ook de reden dat hij de pot heeft... Hij wil er voor zorgen dat niemand maar dan ook niemand aan het geld kan komen.
Ik denk dat de andere kandies tussendoor wel het geld gecheckt hebben, maar dat wij dat niet in beeld krijgen, omdat anders Rene te snel afvalt al verdachte.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 3-05-2003, 13:55:01 »
Ik zie Rene echt niet als mol. Hij is pliesie (ja ik weet het wil niets zeggen maja) en hij zal misschien daarom wel goed zijn in verschillende aanwijzingen combineren. Als hij de mol is ben ik de koningin van Spanje.

Offline Dave1989

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #175 Gepost op: 3-05-2003, 14:19:29 »
Ik verdenk René, als Politieagent word veracht dat je goede conditie hebt, met wapens om kunt gaan (zie het paintballopdracht), kracht hebt, natuurlijk omdat je dit getraint zou hebben, nooit is bewezen dat de beroepen die genoemd worden ook echt kloppen, bij die paintballopdracht word hij aangewezen omdat hij de agent zou zijn, ook meerdere opdracht kunnen op kracht gebaseerd zijn waarbij René dus vrijwel meteen word aangewezen.

Bij ze slipopdracht hoor ik hem ook niets tegen elise zeggen over van 5 naar 6 terug naar 12 uur draaien, natuurlijk dan dit gemonteerd zijn.

Ook de opdracht met het eiland word er gevraagd om hulp uit het doosje, ze contacten Alise en René waarna ze een sleutel gaan halen voor kamer 218 dacht ik, Elise kijkt eesrt en het halletje maar René loopt regelrecht naar de envelope, dit kostte ze ook weer €2500,- om te openen terwijl er werd gezegt dat ze op een eiland tegenover het hotel zaten, ook kun je eerst naar buiten kijken, je kon immers de boot vanuit daar zien, maar door de envelope en wanhoop van de eiland-mensen zou dus Elise ja zeggen tegen het openen.

Kort samengevat, hij liep meteen naar de envelope om weer 2500 euro te verliezen.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 4-05-2003, 04:03:01 »
René was toch wel zeer verdacht deze aflevering;
hij was degene die als eerste bij het beeldscherm boven was (maar zag geen sleutel), bij het zoeken ging hij gelijk naar boven (graaide even in zijn jas) en zonder echt te kijken of de sleutel daadwerkelijk daar ergens hing, lag of wat dan ook, had hij hem in 1 greep te pakken.

Ook het bellen tussen René en vrouw was opmerkelijk, alles moest snel snel (want tijdsgebrek) toch kwam het niet in hem op om vanuit de auto (met zijn eeuwige plattegrond) te gaan bellen.

Ik denk dat het voor iedereen wel zichtbaar was dat René beslist niet voor de eerste keer op een paard zat (zoals hij beweerde), waarom hij 2 keer langs de letters M O L moest is weer wat te opvallend, maar toch.

Het valt me trouwens ook op dat René bij vrijwel elke opdracht een groene trui/schort/uniform draagt, al weet ik niet of dat een hint moet betekenen.

Heel toevallig nam de vrouw van René de telefoon op (of vergis ik me en was het de vrouw van Ron?), en achtte René het noodzakelijk te vermelden dat hij René was.

Ik vraag me ook af hoe René wist dat de man op het scherm de vriend van Chandrika was.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #177 Gepost op: 4-05-2003, 10:33:37 »
Ik heb wel is naar een programma over Politie agenten gekeken en volgens mij moeten deze ook Paard kunnen rijden.
Rene beweerde dat hij het eerste instantie niet kon,maar hij deed (wel een beetje sloom en erg vaak in Herhaling gezet door de crue om de "Mol Chak" letters echt duidelijk in beeld te laten zien.) het en goed.

De laaste 2 weken heb ik hem als Mol gekozen en de weken daar voor heel goed in de gaten gehouden,maar ik betwijvel het nu dat hij de mol is.

Het blijft moeilijk.

« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 10:37:49 door Pierce Brosnan »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 4-05-2003, 10:54:53 »
Ik heb ook moeite met Rene als Mol, maar er zit mij iets dwars!

Toen George in de taxi tegen hem zei 'misschien ben jij wel de Mol' ging Rene heel snel zijn kauwgum kauwen en met zijn ogen knipperen. Toen zijn vrouw gisteravond zei 'ik denk dat Rene wel de Mol zou kunnen zijn' knippert ie weer met zijn ogen.

Ik vat dat op als een nerveus gebaar, net zoiets als dat je huid prikt als je op een leugentje wordt betrapt.

Rene is een politieman. Dan moet je toch redelijk vaak een 'effen' gezicht kunnen houden, nietwaar? En als je de Mol bent moet je echt met een stalen gezicht kunnen liegen.

Als Rene de Mol zou zijn dan kan ie zich niet veroorloven een nerveuse tic te hebben als er de aandacht op wordt gericht?

Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #179 Gepost op: 4-05-2003, 12:33:05 »

Ik vraag me ook af hoe René wist dat de man op het scherm de vriend van Chandrika was.

Ze zullen wel foto's hebben laten zien van elkaars familie/vrienden. Maar aan de andere kant, het was niet Chandrika's vaste vriend, maar gewoon een goede vriend, wel een beetje vreemd.