Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409278 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #460 Gepost op: 1-02-2013, 17:31:59 »
Het enige wat tegen Kees als mol spreekt, is dat hij het meest wordt verdacht op de Avrosite.
Normaal gesproken staat de mol nooit bovenaan.
Misschien worden de verdenkingen dit jaar voor het eerst niet gemanipuleerd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #461 Gepost op: 1-02-2013, 17:43:02 »
Misschien is het ook maar het beste dat die regel "degene die het meest verdacht wodrt is niet de mol" ook maar eens onderuit wordt gehaald. Ik vind het persoonlijk evengoed stom om namelijk op basis van die regel iemand af te strepen. Vind het ook eigenlijk best een stomme regel...

Daarnaast is het volgens mij totaal niet zo dat iedereen op Kees zit. Ja, misschien wel meer dan er op Tim, Tania etc. afzonderlijk zitten, maar zeker niet meer dan er op Tim, Tania etc. bij elkaar zitten. Er zitten nog altijd veel meer mensen niet op Kees dan wel op Kees. Er is geenszins eensgezindheid in Nederland. Een poll op een verder ongerelateerd forum toont één stem op Kees versus iets van 25 stemmen op de andere kandidaten (Paulien het meest verdacht met 7 stemmen).

Dat het hier op Realitynet véél schever is en er wel degelijk een absolute meerderheid op Kees lijkt te zitten (op de topicpoll "wie is de mol" afgaande), heeft naar mijn idee te maken met het doorgewinterde-speurderschap van het molloot-zijn plus de vroeg gevonden priesterhint en andere kleinere aanwijzinkjes waardoor iedereen op hem ging letten en bevestigd wordt in zijn of haar denken.

Tot slot vormen alle molloten, pollstemmers en wie allemaal nog meer, misschien 2% van alle kijkers. Die andere 98% is een grote zwijgende massa die het programma bekijkt net als ze een ander programma bekijken, en dat zijn er toch ook altijd nog twee miljoen. Zolang zij een zwijgende massa blijven, hebben we géén idee wie die verdenken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #462 Gepost op: 1-02-2013, 19:13:26 »
Misschien is het ook maar het beste dat die regel "degene die het meest verdacht wodrt is niet de mol" ook maar eens onderuit wordt gehaald

Ja die zie ik dan ook komen....... vooralsnog zit ik in de crux, aan de ene kant MOET Kees het zijn, aan de andere kant KAN het niet vanwege deze regel.

Nou ja, geen eensgezindheid in Nederland... in elk geval wel MEER dan ooit. Op elke poll leidt hij inmiddels. Hier op .com kijk ik daar nog niet zo op. Het doorgewinterde-speurderschap van het molloot-zijn zoals jij dat zo mooi noemt is daar debet aan. Wij vinden hier meestal het snelst de mol ::tandpastasmiley::

Maar volgens mij is er geen grote zwijgende massa meer sinds invoering Social Media. Het is inmiddels wel te achterhalen waar de kijker op zit; een dikke meerderheid op Kees bij .nl... bij het 2e scherm/Moltalk, en bij hyves enzo. Dus bij 'het grote publiek'. Daarom zei ik al: wil de crew dit jaar pleasen misschien... om de extra kijkers van het laatste jaar / jaren te voeden? Geen idee hoor, het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn.

Voor alles blijft: (niet vanwege evt. slecht molschap overigens!) ik hoop dat er toch willekeurig wie ook anders de mol is ::) :-* :D
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 19:15:47 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #463 Gepost op: 1-02-2013, 19:17:01 »
Ik denk dat het ook gewoon aan de groep ligt die aan widm mee doet.
Het is wel, de echte fanatieke kandidaten (denk aan Joep en Tim) die vlogen er al best wel vroeg uit, waardoor je direct al wat minder verdachten in je lijstje hebt staan.
Ik vind dat het widm team het dit jaar weer goed gedaan heeft en het concept niet echt "veranderd" heeft om zo de televisier ring te halen.

Persoonlijk vind ik dat Kees het ook goed doet, als hij de mol blijkt te zijn.
Het is niet "too obvious" ..Ik vind juist dat hij heel subtiel aan het mollen is en vaak gebruik maakt van fouten van andere kandidaten.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #464 Gepost op: 1-02-2013, 19:34:22 »
Even om een flauwe achteraf hint te voorkomen.
In aflevering 1 zien we enkel het mollogo op het kistje, wanneer Kees er zijn enveloppen in doet.
Bij Ewout en Janine zien we bij het er instoppen het logo niet. Bij Joep en Carolien zien we ze er niet eens in stoppen.

alá de onderwater foto van Yvon Jaspers in 2005.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #465 Gepost op: 1-02-2013, 19:39:16 »
Even om een flauwe achteraf hint te voorkomen.
In aflevering 1 zien we enkel het mollogo op het kistje, wanneer Kees er zijn enveloppen in doet.
Bij Ewout en Janine zien we bij het er instoppen het logo niet. Bij Joep en Carolien zien we ze er niet eens in stoppen.

alá de onderwater foto van Yvon Jaspers in 2005.

Het is nog net niet dat Kees er naast wijst en dan naar zichzelf.  ;) Maar het zou zo maar terug kunnen komen ja in aflevering 10 :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline siempe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #466 Gepost op: 1-02-2013, 23:13:46 »
Van mij ook maar een keer iets.

In het voorstukje van volgende week wordt er tegen Paulien gezegd: Hier binnen wacht de mol en kees zie je meteen in het volgende shot.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #467 Gepost op: 2-02-2013, 00:50:35 »
Ik vind de serie echt bijna niet leuk meer zo makkelijk is het dit jaar. Werkelijk alles wijst op Kees
[...]
Worden we er met zijn allen dan echt giga ingetuind? Of was de rug van Janine toch de oorzaak ???
[...]
Het lijkt er frappant veel op dat WIDM intussen zoveel kijkers heeft dat de regie het makkelijker wil maken om iedereen te 'pleasen'. Alleen molloten please je zo niet maar die blijven toch wel kijken. Zoiets.
[...]

Ik vind het ook een eigenaardig seizoen. De supergrote priesterhint al in afl.1, de sterke lion/13 hint die je ook al vroeg op het spoor kon komen. Dan ook nog Kees op nr.1 in de AVRO pool. Alsof ze niet eens meer proberen te voorkomen dat de molloten de Mol snel vinden.

De hints worden er niet ingestopt omdat ze niet gevonden mogen worden....volgens mij heeft Anton ook wel eens gezegd dat ze best gevonden mogen worden (liever niet zo vroeg natuurlijk ;))En over de relatief kleine groep molloten maakt men zich niet zo druk.
Het programma word gemaakt voor de 2 miljoen kijkers.

Ware woorden. Toch blijf ik het opvallend vinden dat onze 99% zekerheid niet wordt opgepikt door de media. Wat zou er met de kijkcijfers van WIDM gebeuren als Boulevard uitlegt wie de Mol is?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #468 Gepost op: 2-02-2013, 01:25:25 »
Tja maar ik merk bij de internationale achterban ook dat Kees niet enorm verdacht wordt.
Althans, niet tot ik mijn eigen verdenking uit de doeken deed - verschillende mensen zeiden hem allang te hebben afgestreept en nog steeds verdenken de meesten daar eerder Tania, Zarayda of Paulien - zelfs nog wat Daniël en Carolien. Maar velen vinden Kees toch te hard werken voor de pot etc.

Dus ik weet niet in hoeverre dat beeld echt klopt. Ook in mijn directe omgeving (geen echte mol fanatiekelingen op het werk bijvoorbeeld) wordt hij niet bijzonder verdacht. Dus tja. Ik weet het niet eigenlijk, een beetje een raar beeld wat ik er onderhand van heb qua hoe verdacht hij nu werkelijk is.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #469 Gepost op: 2-02-2013, 03:34:38 »
Even om een flauwe achteraf hint te voorkomen.
In aflevering 1 zien we enkel het mollogo op het kistje, wanneer Kees er zijn enveloppen in doet.
Bij Ewout en Janine zien we bij het er instoppen het logo niet. Bij Joep en Carolien zien we ze er niet eens in stoppen.

alá de onderwater foto van Yvon Jaspers in 2005.
Dan vind ik de hint van Zarayda met het kaartje met Mollogo voor haar gezicht sterker...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #470 Gepost op: 2-02-2013, 10:36:07 »
Dan vind ik de hint van Zarayda met het kaartje met Mollogo voor haar gezicht sterker...

Iedereen heeft die kaartjes wel in beeld gehad! Dit shot laten ze expliciet alleen bij Kees zien, en valt in eerste instantie niet op. Dat van Zarayda lag er dubbel dik boven op en zat zelfs in alle previews op aflevering 1.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #471 Gepost op: 2-02-2013, 15:33:34 »
Iedereen heeft die kaartjes wel in beeld gehad! Dit shot laten ze expliciet alleen bij Kees zien, en valt in eerste instantie niet op. Dat van Zarayda lag er dubbel dik boven op en zat zelfs in alle previews op aflevering 1.
Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet dat het kaartje van Zarayda een hint is dat zij de mol is. Ik wil alleen maar zeggen dat het in beeld brengen van Mollogo's en 'de mol' teksten veelvuldig voorkomt bij meerdere kandidaten. Er eentje uitpikken en die zien als een 'hint' naar de mol vind ik dan niet overtuigend. Je kunt namelijk net zo goed een andere ('hint') pakken, naar een andere mogelijke mol.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #472 Gepost op: 2-02-2013, 16:08:48 »
Ik vind het ook een eigenaardig seizoen. De supergrote priesterhint al in afl.1, de sterke lion/13 hint die je ook al vroeg op het spoor kon komen. Dan ook nog Kees op nr.1 in de AVRO pool. Alsof ze niet eens meer proberen te voorkomen dat de molloten de Mol snel vinden.

Ware woorden. Toch blijf ik het opvallend vinden dat onze 99% zekerheid niet wordt opgepikt door de media. Wat zou er met de kijkcijfers van WIDM gebeuren als Boulevard uitlegt wie de Mol is?

Dat Kees wordt verdacht door ons en op WIDM.nl verbaast me niet zoveel, op beide fora zijn de hints enorm uitgeplozen. En laat het Boulevard maar niet horen dat we veel aanwijzingen naar Kees vinden, zo verpest je voor de normale kijkers het spel. Het is namelijk niet leuk om met zekerheid te weten wie de mol is; de gebarentaalhint van Inge verpestte echt mijn seizoen (vooral omdat die op geen enkele andere manier kon worden uitgelegd). Gelukkig hebben we nu nog geen zekerheid, maar wel sterke vermoedens ;).

Even om een flauwe achteraf hint te voorkomen.
In aflevering 1 zien we enkel het mollogo op het kistje, wanneer Kees er zijn enveloppen in doet.
Bij Ewout en Janine zien we bij het er instoppen het logo niet. Bij Joep en Carolien zien we ze er niet eens in stoppen.

alá de onderwater foto van Yvon Jaspers in 2005.

Goed gevonden! Dat zou ik echt een leuke hint vinden (en het verklaart ook meteen waarom hij per sé op tijd in de kerk moest aankomen).

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #473 Gepost op: 2-02-2013, 16:17:44 »
Ja die zie ik dan ook komen....... vooralsnog zit ik in de crux, aan de ene kant MOET Kees het zijn, aan de andere kant KAN het niet vanwege deze regel.

Nou ja, geen eensgezindheid in Nederland... in elk geval wel MEER dan ooit. Op elke poll leidt hij inmiddels. Hier op .com kijk ik daar nog niet zo op. Het doorgewinterde-speurderschap van het molloot-zijn zoals jij dat zo mooi noemt is daar debet aan. Wij vinden hier meestal het snelst de mol ::tandpastasmiley::

Maar volgens mij is er geen grote zwijgende massa meer sinds invoering Social Media. Het is inmiddels wel te achterhalen waar de kijker op zit; een dikke meerderheid op Kees bij .nl... bij het 2e scherm/Moltalk, en bij hyves enzo. Dus bij 'het grote publiek'. Daarom zei ik al: wil de crew dit jaar pleasen misschien... om de extra kijkers van het laatste jaar / jaren te voeden? Geen idee hoor, het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn.

Voor alles blijft: (niet vanwege evt. slecht molschap overigens!) ik hoop dat er toch willekeurig wie ook anders de mol is ::) :-* :D


Ik weet van mensen die kijken maar niet online ermee bezig zijn dat ze niet op Kees zitten. Hoor veel Daniël(!), Zarayda en Carolien bij hen.
No Milk today???

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #474 Gepost op: 2-02-2013, 19:57:11 »
ik heb iets gevonden in de 'ogenframes':

als je de frames allemaal naar elkaar toeschuift ontstaat het volgende beeld

KEES is de enige die buiten het middelste frame valt en bovendien is hij de enige die een witte achtergrond heeft.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #475 Gepost op: 2-02-2013, 19:59:11 »
ik heb iets gevonden in de 'ogenframes':

als je de frames allemaal naar elkaar toeschuift ontstaat het volgende beeld

KEES is de enige die buiten het middelste frame valt en bovendien is hij de enige die een witte achtergrond heeft.

Niet echt. De naam 'Kees' is er door iemand van dit forum opgezet, dat zat niet in de uitzending.
Voor de rest valt hij er even ver buiten als Tania en Paulien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #476 Gepost op: 2-02-2013, 22:42:34 »
Hoewel ik denk dat de kandidaten sowieso op de kampplaats aan hadden moeten komen, is er tijdens de rit een molactietje van Kees... of hij heeft geen 2d-inzicht:

Op een gegeven moment hebben ze het er over dat ze naar links toe moeten. De dames hebben geen vertrouwen meer in de route en ze besluiten uit te stappen om op de kaart te kijken. Ze zijn dan naar eigen zeggen op de plek van het pijltje (zie afbeelding), daar moeten ze inderdaad naar links volgens de kaart. Tijdens de discussie bedenken ze dat puzzelstuk D misschien wel 180 graden gedraait moet liggen. Kees zegt dan "Dan rijden we dus hier en moeten we straks... rechts af." Dat klopt niet. Ook als het blok verdaait zit, moeten ze nog altijd links af.

Bewuste actie of onbenullig foutje?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #477 Gepost op: 2-02-2013, 22:54:29 »
Hoewel ik denk dat de kandidaten sowieso op de kampplaats aan hadden moeten komen, is er tijdens de rit een molactietje van Kees... of hij heeft geen 2d-inzicht:
--knip--
Bewuste actie of onbenullig foutje?

Grappig. Ik ga eens terug kijken. Heb er toen niet zo heel erg op gelet.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #478 Gepost op: 2-02-2013, 22:55:09 »
Hoewel ik denk dat de kandidaten sowieso op de kampplaats aan hadden moeten komen, is er tijdens de rit een molactietje van Kees... of hij heeft geen 2d-inzicht:

Op een gegeven moment hebben ze het er over dat ze naar links toe moeten. De dames hebben geen vertrouwen meer in de route en ze besluiten uit te stappen om op de kaart te kijken. Ze zijn dan naar eigen zeggen op de plek van het pijltje (zie afbeelding), daar moeten ze inderdaad naar links volgens de kaart. Tijdens de discussie bedenken ze dat puzzelstuk D misschien wel 180 graden gedraait moet liggen. Kees zegt dan "Dan rijden we dus hier en moeten we straks... rechts af." Dat klopt niet. Ook als het blok verdaait zit, moeten ze nog altijd links af.

Bewuste actie of onbenullig foutje?

Als zijnde hier een mollenactie is geweest, dan is deze bij het opbouwen van de puzzel al gemaakt.
De enige twee fouten konden gemaakt worden met blok D en G.
Blok G (mijn plaatje hieronder blok B) wordt op de parkeerplaats nog omgedraaid door toe doen van Daniel, omdat hij zag dat het blok inderdaad gedraaid was.
Vervolgens tijdens de route wordt (jouw blok D/mijn blok A) door Paulien/Daniel/Kees ook nog omgedraaid!
Enkel met twee blokken kon er dus gemold worden! En schrijf ik Daniel per definitie nu af omdat hij al op de parkeerplaats een extreme kandidaten actie heeft uitgehaald!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #479 Gepost op: 2-02-2013, 23:05:26 »
Als zijnde hier een mollenactie is geweest, dan is deze bij het opbouwen van de puzzel al gemaakt.
De enige twee fouten konden gemaakt worden met blok D en G.
Blok G (mijn plaatje hieronder blok B) wordt op de parkeerplaats nog omgedraaid door toe doen van Daniel, omdat hij zag dat het blok inderdaad gedraaid was.
Vervolgens tijdens de route wordt (jouw blok D/mijn blok A) door Paulien/Daniel/Kees ook nog omgedraaid!
Enkel met twee blokken kon er dus gemold worden! En schrijf ik Daniel per definitie nu af omdat hij al op de parkeerplaats een extreme kandidaten actie heeft uitgehaald!
De actie die ik bedoel zit hem niet in hoe de blokken liggen, maar puur in links en rechts door elkaar halen.