Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346694 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #880 Gepost op: 1-03-2013, 02:21:19 »
Ik heb ook verschillende handschriften: als ik snel moet schrijven is het onleesbaar, als ik iets voor een ander moet schrijven, is het netjes en in blokletters.

Al bekend trouwens dat Paulien in 2010 de Tollensprijs heeft gewonnen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tollensprijs. Deze Cornelis(se) heeft dus ook iets met Tol(lens)  :P

(lens)..... ze hield tijdens een test toch een lens voor haar oog? Dat was met die jokers en dat rode draadje in spiegelbeeld.

OOOWW wat ben jij op dreef Zwanee!! Heul goed gevonden, dat zou de verschillende Tol hints kunnen verklaren. Zou het niveau van WIDM nog even een paar tandjes opschroeven meteen  ;)
Niets is wat het in eerste instantie lijkt.. Hoop het zo.

Wel een beetje jammer dat het handschrift van Paulien afwijkt vgl met haar boek, maar dat is natuurlijk extra gestileerd, gezien het voor de uitgave was. Vind de stijl van het zwarte molboekje dat die man vasthoudt in de trein wel heel typisch, de F bijvoorbeeld en een aantal andere letters, dat moet terug te vinden zijn in eerdere afleveringen..  In eerste oogopslag zie ik wel enige gelijkenis met de stijl van Kees in zijn rode molboekje, maar niet overtuigend..

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #881 Gepost op: 1-03-2013, 02:43:52 »
Ik heb ook verschillende handschriften: als ik snel moet schrijven is het onleesbaar, als ik iets voor een ander moet schrijven, is het netjes en in blokletters.

Ja,maar er is toch een verschil. In het molboekje en de cartoon zien we twee zéér verschillende lopende schriften (geen blokletters) met letters die totaal anders geconstrueerd zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de hoofdletter B in beide gevallen: in het molboekje is het bovenste lusje bijzonder groot, in de cartoon bijna onbestaande. De kleine b's en g's worden in het eerste geval ook consequent met een lusje geschreven, in de cartoon zonder. De t's hebben een volledige streep in het molboekje, een halve aan de rechterkant in de cartoon.

De verschillen zijn zo systematisch dat we van twee aparte handschriften moeten spreken. Het is natuurlijk niet helemaal onmogelijk dat beide van Paulien zijn, maar er zijn maar héél weinig mensen die twee lopende handschriften hebben...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 02:46:17 door Loper »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #882 Gepost op: 1-03-2013, 02:47:05 »
Kan geen screenshot toevoegen op de een of andere manier, op minuut 18:10 zie je Paulien in haar boekje bladeren..

Zzzz,morgen meer..

Offline Cirita

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #883 Gepost op: 1-03-2013, 03:47:09 »
Is dit niet het molboekje van Ewout die in aflevering 1 (en dus na twee dagen) naar huis ging? En kennelijk toen hoopte dat Joep de finale zou halen?

Antwoord op vraag 20: Paulien zou dus betrekking hebben op de vraag bij de ontmoeting met de mol. Op wie zat Ewout.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #884 Gepost op: 1-03-2013, 03:55:40 »
1e Kamer in Art hotel; zou aldus Carolien bij Paulien passen.
Volgens mij puur qua podium (aldus Carolien) maar wat zien we nog meer...?

Op de muur een referentie naar “Who is Herbert Dlomo?”.

:Herbert Isaac Ernest Dhlomo (1903, Siyamu/Pietermaritzburg (Natal) – 20 October 1956, Durban) is one of the major founding figures of South African literature
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 04:19:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #885 Gepost op: 1-03-2013, 04:09:10 »
City Press...C. P. Cornelisse, Paulien

@17.12
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 04:24:34 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #886 Gepost op: 1-03-2013, 04:22:29 »
Waarom 2 kiwi's (vogels) in je molboek tekenen?
;)

*staan op je shirt
*zijn net als Mol nachtdieren
*je hebt ze niet gezien in ZA, bestaat niet!
*hint voor toevallig aanwezige camera?
Omnia vincit amor

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #887 Gepost op: 1-03-2013, 04:43:14 »
Goed gevonden Loebas. Die tekeningetjes in haar boekje zijn typisch. Viel me ook meteen op dat ze in de bieb bij de afdeling, op zoek naar Ewouts molboekje, al heel snel terecht kwam bij de Grote Letterboeken van de afdeling Fictie. Mol slechtziend en uitermate geinteresseerd in fictie uiteraard... Iemand als Paulien, die de universiteit heeft afgemaakt, moet overweg kunnen in een bibliotheek met een simpel kaartensysteem..

WAAAAAAAH, hoe gaaf zou het zijn als de meeste kijkers met Keeshints zijn afgeschud en we volgende week horen dat al onze complexe en geniale Paulien hints de échte hints waren  ::tandpastasmiley::

 :)
Wishful thinking misschien, maar ik houd hoop  ::joehoe::

« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 04:45:00 door Nat79 »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #888 Gepost op: 1-03-2013, 04:49:13 »
Iemand als Paulien, die de universiteit heeft afgemaakt,

Cum laude ook nog 's :)
Ja die grote letters, haha, geweldig!  ::ok::
Bovendien wederom een referentie naar taal; een bibliotheek.

Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #889 Gepost op: 1-03-2013, 05:13:52 »
Art @22.10:
"Een vroege winterochtend in the South West Township, Soweto.
Daar staan ze dan....in de ochtend-drukte.
9 kandidaten ...1 Mol".

Zodra Art dit zegt ("1 Mol") zien we Paulien rechtsonder het beeld inlopen.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #890 Gepost op: 1-03-2013, 05:21:56 »
@23.53
Verhaal Art (resumé) gaat verder:
..."waar ze een ontmoeting hebben met de MOl"...
Op dat moment zie je ook Paulien in beeld:
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #891 Gepost op: 1-03-2013, 06:26:41 »
Zie nu (ik stap voor stap verder kom in de herhaling -en ooit wellicht mijn bed nog zie-) dat de tekeningen in het molboek een aanwijzing zouden kunnen zijn.
Zó gemist in de aflevering.
Stemt mij tevree.
Nu rap de kribbe in.
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #892 Gepost op: 1-03-2013, 08:24:07 »
Tunnelvision, redefined ::tandpastasmiley:: ..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #893 Gepost op: 1-03-2013, 09:05:07 »
De tekeningen in het molboekje als mogelijke geheime hint.
Hebben we al zoveel vaker iets met tekeningen in het molboekje van paulien gezien waar we dan vervolgens iets mee konden?
Ik bedoel verdeel en heers van Carolien, dat word al heel lang geroepen in de serie
Enkel Enkel Dubbel Dubbel, is ook al een tijd bezig.
Maar ik kan me niets van de tekeningen herinneren. Dan zou die geheime hint iig ook geheim zijn gebleven voor de kijker? (of ik heb het totaal gemist)

Wel respect voor het heerlijk doorzoeken naar Paulien als mol.
De twijfel sloeg een paar keer toe, maar mijn koppigheid is te groot!

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #894 Gepost op: 1-03-2013, 09:18:32 »
Ow ik had er geloof ik nog 1 voor jullie,
ik moet nog gaan terug kijken hoor.
Maar volgens mij toen P & K bij Art aankwamen, hoorde je bij Paulien het geluid van de cursor die iets aanklikt in de test. Antwoord op vraag 20/40? Paulien?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #895 Gepost op: 1-03-2013, 09:52:19 »
De tekeningen in het molboekje als mogelijke geheime hint.
Hebben we al zoveel vaker iets met tekeningen in het molboekje van paulien gezien waar we dan vervolgens iets mee konden?
Ik bedoel verdeel en heers van Carolien, dat word al heel lang geroepen in de serie
Enkel Enkel Dubbel Dubbel, is ook al een tijd bezig.
Maar ik kan me niets van de tekeningen herinneren. Dan zou die geheime hint iig ook geheim zijn gebleven voor de kijker? (of ik heb het totaal gemist)

Wel respect voor het heerlijk doorzoeken naar Paulien als mol.
De twijfel sloeg een paar keer toe, maar mijn koppigheid is te groot!

Volgens mij hebben we niet eerder een aanwijzing gehad naar tekeningen (but correct me if i'm wrong). Wat ik wel opvallend vond was de olifant die we terug zagen in de serie: tijdens safari zagen we volgens mij een groep olifanten, maar was er ook 1 persoon die zich vergeleek met een olifant, tijdens big five zat Carolien in de olifantenkooi uilgeluiden na te doen, tijdens jeeptocht stonden ze oog in oog met een olifant, meet the mole had olifanten op het raam op de deur.

Een olifant is geen jager, maar daar wordt wel op gejaagd (in tegenstelling tot de leeuwenhint t.o.p. van Kees: de leeuw is een jager -> Kees is ook een jager op de mol).

Nu ik een tekening van Paulien gezien heb, begrijp ik ook waarom we dus af en toe die olifant terug zagen komen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #896 Gepost op: 1-03-2013, 09:55:58 »
Wat ik wel opvallend vond was de olifant die we terug zagen in de serie: tijdens safari zagen we volgens mij een groep olifanten, tijdens jeeptocht stonden ze oog in oog met een olifant, meet the mole had olifanten op het raam op de deur.

Dit is allemaal niet raar in Zuid-Afrika. Als je op safari gaat kom je olifanten tegen en afbeeldingen ervan zijn ongetwijfeld ook terug te vinden in gebouwen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #897 Gepost op: 1-03-2013, 10:02:34 »
Dit is allemaal niet raar in Zuid-Afrika. Als je op safari gaat kom je olifanten tegen en afbeeldingen ervan zijn ongetwijfeld ook terug te vinden in gebouwen.

Hebben ze daar olifanten dan?  ::rofl::
Je hebt gelijk, maar leeuwen hebben ze daar ook. En de verwijzing, incl. haar tekening, naar een olifant, vind ik (persoonlijk) dan aannemelijker dan de leeuwenhint richting Kees (het enige waar hij direct mee in verband wordt gebracht is de leeuwenkooi). Verder niets van zijn hand in de richting van een leeuw.

Misschien inderdaad tunnelvisie, er zijn zoveel dingen die op zowel Paulien als Kees kunnen slaan.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #898 Gepost op: 1-03-2013, 10:07:43 »
Hebben ze daar olifanten dan?  ::rofl::
Je hebt gelijk, maar leeuwen hebben ze daar ook. En de verwijzing, incl. haar tekening, naar een olifant, vind ik (persoonlijk) dan aannemelijker dan de leeuwenhint richting Kees (het enige waar hij direct mee in verband wordt gebracht is de leeuwenkooi). Verder niets van zijn hand in de richting van een leeuw.

Misschien inderdaad tunnelvisie, er zijn zoveel dingen die op zowel Paulien als Kees kunnen slaan.
Een leeuw kom je ook niet zo snel tegen overdag.  ;)
In de auto zongen de kandidaten (-Tim) mee met In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight.
Kees riep "Who's the king?" bij het bunjeejumpen (de leeuw wordt ook wel de koning van het dierenrijk genoemd).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #899 Gepost op: 1-03-2013, 10:14:07 »
Even zo ( geen tijd om alles na te gaan) de laatste afleveringen  Viel me op dat de afl  begint met Paulien, is dit iedere afl  zo?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna