Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346809 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #740 Gepost op: 22-02-2013, 20:05:19 »
Nee, GEEN een keer goed.
met "had het 1 keer goed" bedoelde de mol dan,dat ie haar eigenlijk ook als mol zag,maar zich dat niet kon voorstellen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #741 Gepost op: 22-02-2013, 20:09:48 »
Ja. Maar Joep had het nooit goed.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #742 Gepost op: 22-02-2013, 20:45:21 »
Ja. Maar Joep had het nooit goed.
Idd.  ::jaja::

Ach gos arme Joep.. Nog steeds geplaagd in afl 8..  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #743 Gepost op: 22-02-2013, 20:54:06 »
Ik zit zelf ook diep in de Keestunnel, maar dat betekent niet dat je dan je ogen moet sluiten voor eventuele andere hints ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #744 Gepost op: 22-02-2013, 23:02:43 »
Tijdens de meet the mole opdracht komt Pauline helemaal tot leven. Volgens mij is ze een zeer gezellig mens vol humor, Jammer dat we dat niet echt in de serie hebben gezien.
Ongeacht dat is ze een goede mol binnen een fijne groep kandidaten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #745 Gepost op: 23-02-2013, 06:33:44 »
Grappig moment ook bij de drive-in opdracht: de mol komt weer op het scherm, Carolien rent naar de auto om te luisteren, alle andere kandidaten rennen ook naar de auto, behalve Paulien, die eerst een beetje op afstand blijft, en dan ineens tot de conclusie komt dat het wel erg opvalt als zij als enige niet geïnteresseerd is en ook maar naar de auto rent. Maar echt moeite om de mol op het scherm te volgen doet ze niet echt.
The British are not impressed.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #746 Gepost op: 23-02-2013, 07:34:42 »
Wat me zo opvalt bij de kledingkeuze van Paulien is dat ze steeds kleren draagt in de kleuren van de Zuid Afrikaanse vlag. Weten de kandidaten vantevoren waar ze naar toe gaan? Of weet alleen de mol ::vergroot:: dit?

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #747 Gepost op: 23-02-2013, 11:00:03 »
Ik zit al vanaf aflevering 1 heeeel diep in mijn Kees-tunnel, en heb alleen mijn twijfels vanwege de vele 'taalhints'.
Maar wat is Paulien een ontzettend leuk mens, wat een geweldige humor.  :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #748 Gepost op: 23-02-2013, 12:34:00 »
Laat ik vooropstellen dat ik Paulien een geweldige kandidate vind ( ::bravo::) - al mag ze soms wat minder fatalistisch zijn wellicht, want ze doet het veel beter dan ze zelf denkt.  ;D

Dus als ze de mol blijkt te zijn heb ik daar zeker ook vrede mee mits er een leuk molverhaal komt.  ::tandpastasmiley::

Maar dan hier alsnog enkele argumenten waarom ik denk dat ze het niet is (dit blijft tenslotte het widm forum).  ::tandpastasmiley::

1. De €500 sprong die verder niet te verklaren is behalve nukkigheid wellicht. Ik heb er geen goede verklaring voor gehoord verder.
2. Het andere geld waaraan ze bijgedragen heeft in afl 8 (Zulu opdracht waarin ze minder had kunnen scoren sws en actief de juiste auto aanwijzen in opdracht 3 in de drive-in).

3. Stemgedrag:
Mensen die deels op Paulien hebben gestemd zijn eruit, Carolien die dit al afleveringen lang níet doet (en ook nu voor de finale niet naar eigen zeggen), zit nog steeds in het spel.

Maar los daarvan zijn er ook kleine dingetjes..
1. Paulien laat zich veel te makkelijk van de wijs brengen. Kees (die ze toch verdenkt) gaat harder tegen haar in op bepaalde momenten en dan geeft ze toe, ondanks dat er geen goede reden voor is. Dat is al enkele malen gebleken - ze lijkt confrontatie uit de weg te gaan. Niet bepaald ideaal als Mol want dan moet je ook mensen het hoofd kunnen bieden als ze je uitdagen en wegbluffen. Als je je op de manier gedraagt zoals Paulien ( ::bravo::) dan verdenken mensen je in combinatie met haar overige gedrag. Wat ook exact is wat er gebeurd is mijns inziens maar ok.  ::tandpastasmiley::

2. Je plaatst je (toch al niet al te fysiek ingestelde) Mol continu in zeer fysieke opdrachten (bungee jumpen, neerschieten in velden (2x), van 11 meter hoog springen, over een hoge touwbrug gaan - natuurlijk was er een alternatief in die laatste opdracht maar dan heb je als mol sws al geen kans meer behalve daar te zitten - zou je niet iets doen wat je mol iets minder belemmert en mogelijk frustreert..?!).
Nu ís er eindelijk een opdracht waar ze kan schitteren (de Zulu opdracht) en dan wil je eigenlijk van je Mol dat ze het saboteert, dus ofwel bijna miskleunt in waar ze écht goed in is ofwel gewoon veel geld pakt wat ook weer raar is als mol en dan weer verklaard moet worden..  ::) Waarom zou je, als je Paulien als Mol kiest, haar in een dergelijke positie plaatsen?

Dit zijn een paar van de kanttekeningen die ik heb tot dusverre.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #749 Gepost op: 23-02-2013, 13:03:54 »
(Ik had dit bericht al klaar voor ik je reactie las Supernova. ;)):

Dat Paulien de Mol niet is vind ik uit de Zoeloe-opdracht ook weer duidelijk blijken.

Van de 8 correcte vertalingen die Paulien en Zarayda geven is Zarayda maar één keer eerder. Drie keer geven ze de goede vertaling tegelijk. Vier keer komt Paulien als eerste met het goede woord. Twee keer daarvan lijkt Zarayda het niet eens te weten.

Van de 2 incorrecte vertalingen geven ze er één tegelijk en bij de ander gaat Paulien in de fout van Zarayda mee.

Nergens neemt Paulien het initiatief dat tot een fout antwoord leidt of probeert ze twijfel te zaaien. Tweemaal een goed antwoord geven terwijl Zarayda het niet weet is voor een Mol ook tweemaal een gemiste kans.

Op een rijtje:

Foto 1: boom = isihlahla. Correct door Paulien en Zarayda. (Paulien heeft het goed en zegt het woord tegen Zarayda.) Foto 2: televisie = umabonakude. Correct. (Zarayda is eerder.) Foto 3: kast = ikhabethe. Incorrect. Paulien en Zarayda zeggen tegelijk umkhabethe. Foto 4: schoen = isicathulo. Correct. (Paulien is eerder.) Foto 5: deur = umnyango. Correct. (Tegelijk.) Foto 6: fiets = ibhayisikili. Correct. (Tegelijk.) Foto 7: bed = umbhede. Correct. (Paulien is eerder.) Foto 8: huis = indlu. Correct (Paulien heeft het goed en zegt het woord tegen Zarayda.) Foto 9: oma = ugogo. Correct. (Tegelijk.) Foto 10: emmer = ibhakede. Incorrect. Paulien en Zarayda zeggen umbhakede. (Zarayda maakt de fout en Paulien gaat er in mee.) 8 van de 10 goed = 1600 euro (van 2000 euro) in de pot.

Nu kan je zeggen dat het teveel op zou vallen als taalexpert Paulien die zo graag Zoeloe wilde leren fouten zou maken. Maar daar is makkelijk tegen in te brengen dat ze dan niet had moeten zorgen dat ze op deze positie in de opdracht terechtkwam, wat ze wel doet door er in de bus al over te beginnen en stellig haar plek te verdedigen als ze haar hand opsteekt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #750 Gepost op: 23-02-2013, 13:09:01 »
(Ik had dit bericht al klaar voor ik je reactie las Supernova. ;)):
Ok dan hadden we kennelijk dezelfde gedachte.  ::rofl::
Goede aanvulling toch want ik heb die opdracht niet in detail bekeken, werkt wel verhelderend moet ik zeggen.  ::ok::
Citaat
Dat Paulien de Mol niet is vind ik uit de Zoeloe-opdracht ook weer duidelijk blijken.
[knip]
Maar daar is makkelijk tegen in te brengen dat ze dan niet had moeten zorgen dat ze op deze positie in de opdracht terechtkwam, wat ze wel doet door er in de bus al over te beginnen en stellig haar plek te verdedigen als ze haar hand opsteekt.

Eens. Ze zou gezien haar taalachtergrond erg opvallen als ze het níet gekozen had, dat wel, maar het is onnodig om haar in die positie te plaatsen en dat ze dat aangreep (en niet gebruikte) is logisch en veelzeggend in dit geval, mijns inziens.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #751 Gepost op: 23-02-2013, 13:45:36 »
Ik lom er net achter dat als je die ellenlange berichten van Supernova ook echt leest dat je dan daadwerkelijk iets opsteekt ::ok::
...óf niet!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #752 Gepost op: 23-02-2013, 13:53:03 »
Eens. Ze zou gezien haar taalachtergrond erg opvallen als ze het níet gekozen had, dat wel, maar het is onnodig om haar in die positie te plaatsen en dat ze dat aangreep (en niet gebruikte) is logisch en veelzeggend in dit geval, mijns inziens.  ::jaja::

Dat is precies de reden dat Paulien en ook Zarayda al snel voor mij afvielen als mol: Hoe kun je iemand die fysiek niet zo sterk/handig is blootstellen aan die fysieke opdrachten en dan ook nog verwachten/hopen dat ze mogelijkheden ziet om te mollen.

Ik kan me niet voorstellen dat daar vooraf niet over wordt nagedacht.

De balans slaat iets te veel door naar dat soort opdrachten. Blijft dus over: Kees en Carolien.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #753 Gepost op: 23-02-2013, 16:09:25 »
Ik lom er net achter dat als je die ellenlange berichten van Supernova ook echt leest dat je dan daadwerkelijk iets opsteekt ::ok::

 ::rofl::

No Milk today???

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #754 Gepost op: 23-02-2013, 22:13:17 »
Voor alle sceptici over Paulien:

Als je WIDM met een schoolreisje vergelijkt behaal je gewoon de finale!
Als ze ook nog verliezend finalist is ga ik echt lachen:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #755 Gepost op: 23-02-2013, 22:48:23 »
Voor alle sceptici over Paulien:

Als je WIDM met een schoolreisje vergelijkt behaal je gewoon de finale!
Als ze ook nog verliezend finalist is ga ik echt lachen:
Grappig dat ik in seizoen 10 de verliezend finaliste* goed raadde omdat Sanne net als Anniek zei 'Ben ik de Mol? Nee. Of misschien toch wel... Nee. Of wel?

*Het is wel érrug vaak een verliezend finalistE he? Laatste keer (van de twee!) was in seizoen 6!
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #756 Gepost op: 23-02-2013, 23:00:31 »
Hanma Bervoets had het ook over een schoolreisje en die kwam niet bepaald ver.  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #757 Gepost op: 23-02-2013, 23:20:27 »
Hanma Bervoets had het ook over een schoolreisje en die kwam niet bepaald ver.  :-X
Dat was toch een bedrijfsuitje waarbij ze op tonnen in het water stonden en voor eeuwig met elkaar verbonden waren? ;) (volgens mij heeft Paulien trouwens ook iets gezegd over een bedrijfsuitje maar dan leuk ???)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #758 Gepost op: 23-02-2013, 23:39:16 »
Volgens mijnp niet, ik kan me echt een schoolreisje herinneren. "Samen eten, samen in de bus.."
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #759 Gepost op: 23-02-2013, 23:53:05 »
Volgens mijnp niet, ik kan me echt een schoolreisje herinneren. "Samen eten, samen in de bus.."
Dan zal ze het wel allebei gezegd hebben ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.