Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346790 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #940 Gepost op: 1-03-2013, 17:41:41 »
Ik moet even iets kwijt; het valt mij op dat er hier sinds gisteren soms heel laatdunkend, zelfs met een zekere minachting wordt gereageerd op postings van mensen die er nog niet voor 200 % van zijn overtuigd dat Kees de Mol is, ik vind dat jammer.

Een enkeling hier vind het nl. gewoon leuk om nog een week door te puzzelen, als jullie volgende week gelijk krijgen mogen jullie mij (virtueel, ;) duh! ) met pek en veren overgieten en met z'n allen keihard nananana roepen maar laat iedereen nou gewoon in z'n waarde, dan blijft het voor ons ook leuk.  :P

Toch nog maar even ter verduidelijking, ik vind uiteraard dat iedereen een gevonden aanwijzing moet kunnen weerleggen, het gaat mij puur om de toonzetting.  :(

Helemaal mee eens! Er rest ons nog 1 weekje puzzelen en daarna is het helaas weer voorbij. Daarom leg ik me niet neer bij de voor sommigen overduidelijke mol Kees en speur ik verder naar dingen die naar Paulien wijzen.

Ik vind het apart dat zij in haar molboekje een lijstje heeft met groepsfoto's en daaronder per afl. de namen en dan steeds de volgorde van 1 rij opschrijft (waarin zij staat?) en dat lijstje eindigt bij afl. 5.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #941 Gepost op: 1-03-2013, 17:56:38 »
Dan wil ik als Kees-tunnelaar even zeggen dat voor zover ik het allemaal kan bijhouden en zelf ook dingen post, het niet de bedoeling is dat het overkomt alsof het dom is om Paulien nog te verdenken. Ze zou het natuurlijk nog gewoon kunnen zijn, maar 'wij' vinden de hints richting Kees gewoon overtuigender. Dat er dan sommige mensen zijn die dan gaan posten alsof het al vaststaat (betrap ik mezelf ook wel eens op ;)), moet je maar gewoon zien als tunnelvisie, waar iedereen denk ik wel eens last van heeft gehad. ;)
Zelf heb ik trouwens geen minachting kunnen ontdekken in mijn reacties op mensen die Paulien verdenken of die van anderen. Ik weet in ieder geval zeker dat dit nooit de bedoeling is geweest.
Dat zou ook gewoon dom zijn, want er is inderdaad nog niks zeker, net als met Tim vorig jaar.
Dus blijf vooral doorspeuren met z'n allen nu het nog kan, veel plezier met de laatste week!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #942 Gepost op: 1-03-2013, 18:17:44 »
Over de opmerking van Miek37 en de reactie van Zwanee daarop: ik heb mijn eigen reacties vanaf gisteren voor alle zekerheid eens nagekeken, en ik ben nu dan wel overtuigd van het feit dat Kees de Mol is, gelukkig heb ik me in dit forum dan niet negatief naar of over andere forummers uitgelaten, in dit verband.

Eerlijkheidshalve vermeld ik er dan bij dat mijn mol steeds OF Paulien OF Kees is geweest, en met dat gevoel heb ik vanaf 3 januari zitten kijken. De laatste keer dat de vraag in de pool werd gesteld, had ik het mis.

Voor zover ik het ervaar is het ook zeer zeker niet van de vaste groep forummers hoor, dus gelukkig voel je je niet aangesproken. Voor mij was het ook Kees of Paulien.
Maar omdat een groepje mensen, w.o. ook ik, toch kiest voor Paulien en daardoor o.a. voor 'achterlijk' uitgemaakt wordt (niet in dit topic) is jammer. Ik lig er verder ook niet wakker van, maar het is jammer dat het soms voor mensen moeilijk te begrijpen is dat (gelukkig!!) niet iedereen hetzelfde denkt. Daarnaast hou ik er wel rekening mee dat de leeftijden variëren  ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #943 Gepost op: 1-03-2013, 18:30:55 »
Opmerkingen zoals 'achterlijk' heb ik niet opgemerkt, dat vind ik eigenlijk ook wel een beetje ver gaan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #944 Gepost op: 1-03-2013, 18:35:13 »
Bodejos en Hadewychisdemol, jullie hoeven je echt niet aangesproken te voelen hoor.  ::bravo::

Ik ga geen namen noemen, wie de schoen past trekke hem aan!  ;)

En nu weer terug OT : naar mijn Mol  ;D

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #945 Gepost op: 1-03-2013, 18:39:02 »
Op zich vind ik dat er best wel wat sterke hints voor Paulien zijn gevonden, en ze heeft ook zeker niet het meeste geld verdiend. Alleen vind ik dat er meer overtuigende hints zijn richting Kees. Bovendien zou ik de priesterhint niet zo leuk vinden als hij naar Paulien verwijst, dan hadden ze imo beter gewoon een zin kunnen bedenken die met een P begint. (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat de priesterhint dan wel écht te duidelijk zou zijn geweest)
Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten, zie mijn forumnaam. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #946 Gepost op: 1-03-2013, 20:29:14 »
Ik moet even iets kwijt; het valt mij op dat er hier sinds gisteren soms heel laatdunkend, zelfs met een zekere minachting wordt gereageerd op postings van mensen die er nog niet voor 200 % van zijn overtuigd dat Kees de Mol is, ik vind dat jammer.

Een enkeling hier vind het nl. gewoon leuk om nog een week door te puzzelen, als jullie volgende week gelijk krijgen mogen jullie mij (virtueel, ;) duh! ) met pek en veren overgieten en met z'n allen keihard nananana roepen maar laat iedereen nou gewoon in z'n waarde, dan blijft het voor ons ook leuk.  :P

Toch nog maar even ter verduidelijking, ik vind uiteraard dat iedereen een gevonden aanwijzing moet kunnen weerleggen, het gaat mij puur om de toonzetting.  :(
Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben met dat gevoel. Voor mij is het reden geweest het forum een tijdje te laten voor wat het was. En ook dat ik met nóg meer weerstand naar Kees als mol ben gaan kijken.

Maar ik ben blij dat ik het toch niet kon laten om weer eens te komen lezen. Ik lees hier namelijk hele goed aanwijzigen waarom Paulien toch nog de mol kan zijn. Dus ik blijf nog even lekker op Paulien zitten. Gewoon, omdat het kan  :D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #947 Gepost op: 1-03-2013, 21:03:10 »

Ook mogelijk is dat de mol dit erin heeft geschreven, en dat het helemaal geen aanwijzing is naar wie Ewout/Joep heeft verdacht of ingevuld toen, maar naar wat hij had MOETEN invullen  ;)
Zie het uitroepteken..  ::vergroot::

Mocht dat het geval zijn, wie ging er dan als een bezetene op zoek naar Ewouts en Joeps boekjes? Voor het minste geld? Paulien. Ze zegt zelfs dat ze Ewouts boekje maar niet kan vinden. Logisch, want als een andere kandidaat dit zag, konden ze er mogelijk iets uit opmaken. Hoewel het een erg verdekte hint zou zijn dan en wij er alleen maar op zitten vanwege dat treinpersonages die deze pagina had opengeslagen. maar als het geen enkele betekenis heeft, waarom kregen we dit dan zo in beeld?


Misschien heeft ze de aantekeningen in de mollenboekjes pas gemaakt, nádat ze ze in de bieb had gevonden? Als een persoonlijke groet aan uitgeschakelde kandidaten? Een aanwijzing van de mol. Zou ik wel grappig bedacht vinden. Misschien stond er in alle boekjes wel iets. Waar de kandidaten niet naar gekeken hebben, maar wat wel had gekund, want de molboekjes moesten juist blijven staan, de boeken ernaast moesten worden meegenomen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #948 Gepost op: 1-03-2013, 21:22:06 »
Op zich vind ik dat er best wel wat sterke hints voor Paulien zijn gevonden, en ze heeft ook zeker niet het meeste geld verdiend. Alleen vind ik dat er meer overtuigende hints zijn richting Kees. Bovendien zou ik de priesterhint niet zo leuk vinden als hij naar Paulien verwijst, dan hadden ze imo beter gewoon een zin kunnen bedenken die met een P begint. (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat de priesterhint dan wel écht te duidelijk zou zijn geweest)
Maar goed, ik kan er heel goed naast zitten, zie mijn forumnaam. ;)

Tsja, misschien denk ik dan weer te omslachtig en te ver door, maar ik vond de Case in de priesterhint juist te makkelijk.. C is the mole kan op Cornelisse slaan of Cornelis, dat is maar net hoe je het wilt zien. Mijn vriend heet Cees en in het buitenland maakt iedereen dat woordgrapje, 'in case of Kees', 'just in Case' etc. Kan ook daaraan liggen hoor, dat ik het gewoon te vaak gehoord heb en te simple vind  ;)

Kortom; ik sluit Paulien nog niet uit  ;D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #949 Gepost op: 1-03-2013, 21:24:01 »
Misschien heeft ze de aantekeningen in de mollenboekjes pas gemaakt, nádat ze ze in de bieb had gevonden? Als een persoonlijke groet aan uitgeschakelde kandidaten? Een aanwijzing van de mol. Zou ik wel grappig bedacht vinden. Misschien stond er in alle boekjes wel iets. Waar de kandidaten niet naar gekeken hebben, maar wat wel had gekund, want de molboekjes moesten juist blijven staan, de boeken ernaast moesten worden meegenomen.



::ok::

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #950 Gepost op: 1-03-2013, 21:57:00 »
Nu ik zelf nadenk... denk ik dat kees al vanaf lasser opdracht op paulien zit , hij is de enige die heb goed heb gezien hoe ze afging, dat dat toch erg duidelijk was van dom voor mij hou je spiegel voor de lasser en je loop zelf doorheen terwijl je makkelijk het spiegeltje er gewoon voor kon houden, hierbij hebben ze aller bij niet dat vermeld en de andere daarna zijn allemaal moeilijk met spiegels gaan doen. En ja toen heb kees mss gedacht als ik nou meer ga mollen en paulien niet laat verdenken heb ik meer kans op de winst... Waardoor hij dus steeds verdacht werd... En ook door vele, omdat hij juist al wist dat zij het was met die lasser actie... En ja wie we er niet winnen dus je eigen verdacht maken... Maar goed ik ga nu mss te diep in de tunnel... En al shet fout is helaas goed gedaan dan Kees :))

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #951 Gepost op: 1-03-2013, 23:04:25 »
Heb in de aflevering 9 topic net een overzicht aan Paulien hints/gedragingen gepost, mag niet dubbel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #952 Gepost op: 1-03-2013, 23:04:59 »
Hele goede redenen om op Paulien te stemmen. Heeft Nat geschreven in het aflevering 9 topic ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #953 Gepost op: 1-03-2013, 23:11:21 »
Het is hier toch nog best gezellig druk in de Paulien tunnel.  ::joehoe::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #954 Gepost op: 1-03-2013, 23:11:49 »
C(ornelisse) is the mole
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #955 Gepost op: 2-03-2013, 00:23:31 »

De link is in ieder geval http://community.avro.nl/wie_is_de_mol/f/364/t/37795.aspx?PageIndex=8
Misschien dat iemand anders ze wil plaatsen?

Ben dit topic nog eens aan het doornemen, kom je toch interessante dingen tegen die je eerst niets zeiden...let wel, die "meet the mole" opdracht met het orgel is dan nog ver weg...en die olifant op de muur erbij... ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 00:26:45 door tureluurs »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #956 Gepost op: 2-03-2013, 00:26:36 »
Ben dit topic nog eens aan het doornemen, kom je toch interessante dingen tegen die je eerst niets zeiden...let wel, die opdracht met het orgel is dan nog ver weg...en die olifant op de muur erbij... ::jaja::

Hoezo zou de olifant naar Paulien verwijzen? Carolien zat toch in de kooi van de Olifant?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #957 Gepost op: 2-03-2013, 00:31:04 »
Hoezo zou de olifant naar Paulien verwijzen? Carolien zat toch in de kooi van de Olifant?

Olifant in haar molboekje, Paulien kan de "olifant" geweest zijn in de jeepopdracht, (het kan alleen zij of Carolien geweest zijn nog), er was een olifant op de deur bij "meet the mole" en in de film zegt de mol : 'Hebben jullie mij niet gezien? Echt niet?'.
Omdat Carolien de mol niet is zou het nu zomaar op Paulien kunnen slaan...

Edit: ik dacht op die briefjes van 250 euro die de kandidaten in de trein kregen een olifant te zien? Kan iemand dat checken voor mij? Ik kan nergens een overzichtje meer vinden van het molgeld.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 00:32:51 door tureluurs »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #958 Gepost op: 2-03-2013, 01:00:06 »
Olifant in haar molboekje, Paulien kan de "olifant" geweest zijn in de jeepopdracht, (het kan alleen zij of Carolien geweest zijn nog), er was een olifant op de deur bij "meet the mole" en in de film zegt de mol : 'Hebben jullie mij niet gezien? Echt niet?'.
Omdat Carolien de mol niet is zou het nu zomaar op Paulien kunnen slaan...

Edit: ik dacht op die briefjes van 250 euro die de kandidaten in de trein kregen een olifant te zien? Kan iemand dat checken voor mij? Ik kan nergens een overzichtje meer vinden van het molgeld.
Volgens mij was dat iid een olifant op dat geld..

Maar dat Paulien een olifant tekent in haar boekje na bij aangevallen te zijn door een olifant in must terwijl de jeep die Tania bestuurde bleef steken vind ik niet gek. Ik vind het wél gek om daardoor Paulien aan de olifant de koppelen ipv Paulien, terwijl Paulien én in de kooi van de olifant stond ;en daadwerkelijk een olifant nadeed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #959 Gepost op: 2-03-2013, 01:08:04 »
Volgens mij was dat iid een olifant op dat geld..

Maar dat Paulien een olifant tekent in haar boekje na bij aangevallen te zijn door een olifant in must terwijl de jeep die Tania bestuurde bleef steken vind ik niet gek. Ik vind het wél gek om daardoor Paulien aan de olifant de koppelen ipv Paulien, terwijl Paulien én in de kooi van de olifant stond ;en daadwerkelijk een olifant nadeed.

Je schrijft een aantal keren Paulien waar je ongetwijfeld Carolien bedoelt.
We zijn op zoek naar hints toch? Dat geld zou een hint naar de mol kunnen zijn. En aangezien Carolien weg is en er geen Leeuw op het geld stond houd ik er maar 1 over...die in deze aflevering 9 ineens tekeningen laat zien en zegt dat ze "belangrijk" zijn. Dat kun je negeren, je kunt er ook vanuit gaan dat dat wel eens zo zou kunnen zijn...