Auteur Topic: Roodshow  (gelezen 123728 keer)

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roodshow
« Reactie #280 Gepost op: 9-02-2013, 23:36:15 »
bij de spoiler topic was een filmpje te zien op een parkeer plaats waar daniel kees carolien en paulien te zien zijn maar Zarayda niet.   

Klopt. Iedereen was zeker van Daniël en Kees. Niet van de anderen. En misschien is dat wel een stukje uit aflevering 7 vóór de exit. Dus pin jezelf daar nog niet aan vast  ;)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 9-02-2013, 23:38:40 »
Misschien is het toch wel Daniël. Gezien zijn laatste tweet met excuses aan paardenliefhebbers en respect voor het dier.

Alicia Keys heeft namelijk ook een nummer uitgebracht met Adam Levine: Wild Horses
;)

Ik denk eerlijk gezegd dat hij gas terugneemt door het nieuws van de afgelopen dagen wat hard aankomt bij paardenliefhebbers;
http://www.nu.nl/buitenland/3004900/paardenvlees-gevonden-in-rundvleesburgers-vk-en-ierland.html +
http://www.outofhome-shops.nl/11066/burger-king-geeft-toe-paardenvlees-in-burgers

Schandalig.
Lief van Daniël, dat wel.
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 9-02-2013, 23:42:08 »
;)

Ik denk eerlijk gezegd dat hij gas terugneemt door het nieuws van de afgelopen dagen wat hard aankomt bij paardenliefhebbers;
http://www.nu.nl/buitenland/3004900/paardenvlees-gevonden-in-rundvleesburgers-vk-en-ierland.html +
http://www.outofhome-shops.nl/11066/burger-king-geeft-toe-paardenvlees-in-burgers

Schandalig.
Lief van Daniël, dat wel.

Oja dat is inderdaad ook goed mogelijk. Tim was degene met een afschuw voor paarden.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #283 Gepost op: 9-02-2013, 23:45:19 »
Ze hebben nu al tweemaal (met Easton en Noone) wat gedaan met de achternaam. Zou het dan nu gewoon om Keys gaan > sleutels, wie maakte de sleutel voor de kluis waar de 10.000 lag? Daniël. Is al gemeld hier, maar ik probeer een trend te ontrafelen die men hanteert qua uitleg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 9-02-2013, 23:51:01 »
Ze hebben nu al tweemaal (met Easton en Noone) wat gedaan met de achternaam. Zou het dan nu gewoon om Keys gaan > sleutels, wie maakte de sleutel voor de kluis waar de 10.000 lag? Daniël. Is al gemeld hier, maar ik probeer een trend te ontrafelen die men hanteert qua uitleg.

Maar als het gaat om sleutels zijn zowel Kees als Daniël daar meerdere (evenveel) keren mee in verband te brengen.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 9-02-2013, 23:57:23 »
Maar als het gaat om sleutels zijn zowel Kees als Daniël daar meerdere (evenveel) keren mee in verband te brengen.

Klopt, maar gezien de mol nooit het spel verlaat en het qua molschap Kees>Daniel is, slaat ie uitsluitend op Daniel  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 9-02-2013, 23:58:15 »

En dan kom ik weer met de andere betekenis van Keys - de toetsen van het orgel.
Paulien die steeds dezelfde akkoorden kreeg.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 00:09:37 door tureluurs »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 10-02-2013, 00:00:56 »
En dan kom ik weer met de andere betekenis van Keys - de toetsen het orgel.
Paulien die steeds dezelfde akkoorden kreeg.

Hmm ja, keys als in keyboard als in orgel. Maar hoe we dat dan verder moeten linken aan een specifieke kandidaat? Want het verwijst niet naar c-mineur of c-majeur an siche. Al heb je wel meer keys in te drukken wil je zo'n akkoord op het orgel laten klinken natuurlijk.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 10-02-2013, 00:02:50 »
Oja dat is inderdaad ook goed mogelijk. Tim was degene met een afschuw voor paarden.
Excuus is vanwege naar nieuws terwijl hij in aflevering 6 zei dat een paard een enorm dom beest is; "het is 1 van de weinige dieren die accepteert dat 'ie een ruiter op zijn rug heeft.sorry meisjes dat ik jullie droom hier "verrag"(?) maar echt waar, het is niet anders. Probeer maar eens op de rug van een koe te zitten, dat gaat niet lukken".  
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 10-02-2013, 00:04:41 »
Hmm ja, keys als in keyboard als in orgel. Maar hoe we dat dan verder moeten linken aan een specifieke kandidaat? Want het verwijst niet naar c-mineur of c-majeur an siche. Al heb je wel meer keys in te drukken wil je zo'n akkoord op het orgel laten klinken natuurlijk.

Paulien is de enige die 3x hetzelfde akkoord kreeg (dus dezelfde toetsen).
Bovendien heet het album waar het liedje op staat "Songs in A Minor" Dat is dan wel geen C-mineur maar toch in ieder geval wel mineur, wat Paulien alleen maar kreeg.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 10-02-2013, 00:06:40 »
Jawel, er werd eerder meerdere malen gemeld dat de LP (of het album) "Songs in a minor" heet.
Negatieve antwoorden (mineur) die Paulien (via toetsen) kreeg.

Edit; sorry Tureluurs...dubbel..
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 00:13:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 10-02-2013, 00:11:52 »
Jawel, er werd eerder meerdere malen gemeld dat de LP (of het album) "Songs in a minor" heet.
Negatieve antwoorden (mineur) die Paulien (via toetsen) kreeg.

Volgens wiki (ik wil namelijk niet dat Paulien gaat):
 In tegenstelling tot de titel van het album - vertaald "Liedjes in A Mineur" - staat er maar één nummer op het album dat echt in A mineur is, en dat heet "Jane Doe".

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Songs_in_A_Minor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 10-02-2013, 00:14:54 »
Volgens wiki (ik wil namelijk niet dat Paulien gaat):
 In tegenstelling tot de titel van het album - vertaald "Liedjes in A Mineur" - staat er maar één nummer op het album dat echt in A mineur is, en dat heet "Jane Doe".

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Songs_in_A_Minor
Nu weet ik het zeker:
Welkom terug!!!! ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 10-02-2013, 00:24:39 »
Wat ik als muzikant heel, maar dan ook héél opmerkelijk vind, is dat ik bij de orgelopdracht niet twee maar drie verschillende akkoorden heb gehoord.

Op Daniël's vraag of de mol blank is, rond 24:04 in de online versie, wordt een apart akkoord gespeeld.

Een NEE antwoord: C mineur (laag gespeeld)
Een JA antwoord: C majeur (hoog gespeeld)
Antwoord op Daniel: Een soort Cm4 met toegevoegde kwart (laag gespeeld)

Ik ben mijn hoofd nu aan het breken wat de betekenis zou zijn. Ik heb gehoord, nou het zien en zwijgen nog.

Dit is het  ::ok:: ::vergroot::

Keys als in toetsen van het orgel, album genaamd 'songs in a minor' > liedjes in mineur. Daniel kreeg als enige een afwijkende mineur te horen bij 'meet your mole' en smeedde de sleutel. Dank Loebas, want nu is voor mij het kwartje gevallen m.b.t. waar we Tsubasa zijn opmerking dienen te plaatsen. :) Daniel exit, nu kan ik het tenminste onderbouwen!

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 10-02-2013, 00:41:11 »
bij aflevering 7,8 en 9 wordt de liedjes steeds  moeilijker om ontdekken wie eruit gaat. bij het vorige liedje dat op tania sloeg had ook bijna niemand geraden misschien zit er wel een dubbelbodem in. en is het iemand waar je het niet verwacht   

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #295 Gepost op: 10-02-2013, 00:56:34 »
(...) het nieuws van de afgelopen dagen wat hard aankomt bij paardenliefhebbers;
Is al weer een tijdje geleden (half januari), maar daar zijn hier in Engeland ook de nodige grappen over gemaakt :P

The British are not impressed.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 10-02-2013, 00:57:17 »
Dit is het  ::ok:: ::vergroot::

Keys als in toetsen van het orgel, album genaamd 'songs in a minor' > liedjes in mineur. Daniel kreeg als enige een afwijkende mineur te horen bij 'meet your mole' en smeedde de sleutel. Dank Loebas, want nu is voor mij het kwartje gevallen m.b.t. waar we Tsubasa zijn opmerking dienen te plaatsen. :) Daniel exit, nu kan ik het tenminste onderbouwen!
Alle lof aan Tsubasa (loei goed gehoor!).
En aan jezelf!
 ::ok::

Mijn vraag:

Aangezien het een ander akkoord is (c toets wordt d toets), is het ook misschien gespeeld in een andere sleutel?
Nu zijn er nog 2 sleutels (g- en f-sleutel).
Iemand verstand van (Tsubasa?)
Vroeger waren er meerdere.
Verrek, zou D's akkoord in een andere sleutel zijn gespeeld?
Ok, Konden ze niet weten dat hij in afl. 7 zou afvallen, maar na terugkijken is een hint zo gemaakt, blijkt.

Waarvoor dank -Joost-, door jouw bericht bedacht ik mij dat er meerder sleutels zijn. we komen wel tot de oplossing! :)

Edit:
Maar bedenk me nu dat dat hele sleutel (f/g) niet nodig is, zoals je zegt, toets...is genoeg.

« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 01:07:00 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #297 Gepost op: 10-02-2013, 01:52:08 »
Mijn vraag:

Aangezien het een ander akkoord is (c toets wordt d toets), is het ook misschien gespeeld in een andere sleutel?
Nu zijn er nog 2 sleutels (g- en f-sleutel).
En er is ook nog de C-sleutel, wordt nog steeds gebruikt. Iemand hier heeft hem als avatar.

Er zou geen verschil zijn tussen een 'normaal' laag akkoord en het 'verkeerde' akkoord. Maar het lage akkoord zou je wel in F-sleutel kunnen schrijven en voor het hoge akkoord zou je de G-sleutel gebruiken.

Overigens is deze sleutel in het Engels niet 'key', maar 'clef', wat dan wel komt van het Franse 'clef' of 'clé' (sleutel). Als je het in het Engels over 'key' hebt, gaat het om de toonsoort.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #298 Gepost op: 10-02-2013, 02:03:16 »
Overigens is deze sleutel in het Engels niet 'key', maar 'clef', wat dan wel komt van het Franse 'clef' of 'clé' (sleutel). Als je het in het Engels over 'key' hebt, gaat het om de toonsoort.
Precies andersom :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #299 Gepost op: 10-02-2013, 02:09:00 »
Nee, precies zoals ik zeg: clef is de muzieksleutel, key is de toonsoort.