Auteur Topic: [Theorie] Afvallerstheorie  (gelezen 69165 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #180 Gepost op: 8-02-2013, 11:51:02 »
en de theorieën dat Carolien de mol moet zijn, die zijn niet vaag?

Mijn stelling is dat niemand met zekerheid weet wie de mol is. Dus alle theorieën naar elke kandidaat dan ook zijn gelijkwaardig aan elkaar (vaag of verhelderend).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #181 Gepost op: 8-02-2013, 11:52:43 »
Het geniale van de gemonteerde priesterhint is dat het terug te voeren is naar alle drie de finalisten, Case, Carolien en Paulien C. Erg slim van de productie om dit zo te monteren. In afvallershints heb ik nog nooit geloofd, niemand is geïnteresseerd in de volgorde van afvallen behalve wij vanwege de pool (en de Molbeurs voorheen). Dus fijn dat het weer niet lijkt te kloppen.

Denk eigenlijk dat de productie krom ligt van het lachen dat het halve forum er weer ingestonken is, net als in seizoen 8 ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #182 Gepost op: 8-02-2013, 11:58:56 »

Denk eigenlijk dat de productie krom ligt van het lachen dat het halve forum er weer ingestonken is, net als in seizoen 8 ;D

Ik denk dat dat voor meer topics zal opgaan  ::rofl::
Wat is het heerlijk om weer alles terug te lezen als straks de mol werkelijk bekend is  ;D

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #183 Gepost op: 8-02-2013, 12:09:18 »
Dan heb ik nog een afvallerstheorie, maar ben ik te lui om te controleren of het klopt. Is het zo dat de kandidaat die er in de aflevering uitvliegt, de volgende afvaller 'voorspelt' door diegene als hoofdverdachte aan te merken (in de montage)?

Kortom: Verdacht Ewout Joep? Verdacht Joep Janine? Verdacht Janine Tim? Verdacht Tim Tania? Misschien dat enkelen hiervan niet helemaal kloppen, maar ik meen toch een soort voorspelling te kunnen ontdekken. Misschien zit ik er ook wel helemaal naast :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #184 Gepost op: 8-02-2013, 12:19:19 »
Schenk maar weer een cocktail in en ga maar weer op de bank liggen dan.
Janine zat op Kees
En Tim op Paulien of Carolien

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #185 Gepost op: 8-02-2013, 14:14:05 »
Dan heb ik nog een afvallerstheorie, maar ben ik te lui om te controleren of het klopt. Is het zo dat de kandidaat die er in de aflevering uitvliegt, de volgende afvaller 'voorspelt' door diegene als hoofdverdachte aan te merken (in de montage)?

Kortom: Verdacht Ewout Joep? Verdacht Joep Janine? Verdacht Janine Tim? Verdacht Tim Tania? Misschien dat enkelen hiervan niet helemaal kloppen, maar ik meen toch een soort voorspelling te kunnen ontdekken. Misschien zit ik er ook wel helemaal naast :)
Dit is al vaker geopperd en ik blijf bij mijn standpunt dat dat niet anders dan toeval kan zijn.

Immers, productie heeft geen invloed op wie Ewout verdenkt, en ook niet op wie er in aflevering 2 uit gaat. Dat dat dezelfde persoon is, moet dus wel toeval zijn.

De enige manier waarop een dergelijk patroon geforceerd kan worden is als productie nádat Joep als afvaller 2 bekend is, aan Ewout vraagt of hij de tekst "Joep speelde vandaag een heel raar spelletje" wil inspreken zodat ze dat er overheen kunnen monteren. Maar dat lijkt me toch sterk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #186 Gepost op: 8-02-2013, 14:42:12 »
Die biechten zijn gemonteerd, maar je zou het moeten nakijken in de afleveringen zelf, wie de afvaller zegt dat hij verdenkt. Dat betekent niet dat ze die echt verdenken, maar dat is dan zo gemonteerd.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2013, 20:33:52 »
Trouwens.. daar waar Miryanna in seizoen 11 de afvallerstheorie deed opbreken, denk ik dat Carolien de verantwoordelijke dit jaar is  ::vergroot:: Hoe dat zo? Welnu.. met het patroon (onder-boven-midden) en (van links naar rechts) hadden we ons ingesteld op Carolien haar vertrek gisteren. Tania vertrok echter. Daarmee loopt de theorie spaak. Maar wat nu als de montage dit nu express doet door Carolien op de bovenste plek te tonen? En dat Carolien dus eigenlijk verwisseld is qua plek met Tania? Want dan loopt het patroon gelijk door (Tim stond onder = weg, Tania hoort op plek van Carolien te staan = boven = weg) en zal Zarayda volgende week eruit liggen, gevolgd door Daniël. Klopt ook qua verdenkingen (aangenomen dat zowel Paulien als Carolien door hun verbond beide op Kees stemmen) want Daniël denkt nog steeds dat de mol een vrouw is, Zarayda weet het gewoon niet meer. Verder valt Zarayda of Daniël aan de nieuwe muzikale aanwijzing te linken.

Omdat Tania dus met Carolien verwisseld moet worden, hou je dan Carolien - Kees - Paulien over als finalisten in de laatste groep. Volgens het patroon 'onder-boven-midden' is Paulien dan de laatste afvaller c.q. verliezer, zij verliest van Carolien ('onder-boven-midden' patroon wijst haar als laatste afvaller c.q. winnaar aan) en Kees als persoon in het midden resteert dan als de mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #188 Gepost op: 9-02-2013, 12:25:05 »
Trouwens.. daar waar Miryanna in seizoen 11 de afvallerstheorie deed opbreken, denk ik dat Carolien de verantwoordelijke dit jaar is  ::vergroot:: Hoe dat zo? Welnu.. met het patroon (onder-boven-midden) en (van links naar rechts) hadden we ons ingesteld op Carolien haar vertrek gisteren. Tania vertrok echter. Daarmee loopt de theorie spaak. Maar wat nu als de montage dit nu express doet door Carolien op de bovenste plek te tonen? En dat Carolien dus eigenlijk verwisseld is qua plek met Tania? Want dan loopt het patroon gelijk door (Tim stond onder = weg, Tania hoort op plek van Carolien te staan = boven = weg) en zal Zarayda volgende week eruit liggen, gevolgd door Daniël. Klopt ook qua verdenkingen (aangenomen dat zowel Paulien als Carolien door hun verbond beide op Kees stemmen) want Daniël denkt nog steeds dat de mol een vrouw is, Zarayda weet het gewoon niet meer. Verder valt Zarayda of Daniël aan de nieuwe muzikale aanwijzing te linken.

Omdat Tania dus met Carolien verwisseld moet worden, hou je dan Carolien - Kees - Paulien over als finalisten in de laatste groep. Volgens het patroon 'onder-boven-midden' is Paulien dan de laatste afvaller c.q. verliezer, zij verliest van Carolien ('onder-boven-midden' patroon wijst haar als laatste afvaller c.q. winnaar aan) en Kees als persoon in het midden resteert dan als de mol.

Ach ... er komt wel weer een andere vage theorie om te kunnen beweren dat Kees, Paulien of Zarayda de mol is.

nou, als ie op zijn gat ligt, zijn er altijd wel mensen die hem zo willen aanpassen dat ie toch weer klopt.

Knap hoor.

::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #189 Gepost op: 9-02-2013, 12:58:40 »
::rofl::

Ach, je moet toch ergens je tijd mee verdoen als allang en breed de speurtocht vroegtijdig beëindigd is net zoals in 2007 eh?  ;D  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #190 Gepost op: 9-02-2013, 13:49:04 »
Alle theorieën zijn welkom! Dan zoeken we later wel uit welke kloppen.
Denk dat Anton er soms ook zo over denkt, trouwens. ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #191 Gepost op: 9-02-2013, 13:52:35 »
Alle theorieën zijn welkom! Dan zoeken we later wel uit welke kloppen.
Denk dat Anton er soms ook zo over denkt, trouwens. ;)

Die is met al onze "niet te gebruiken theorieën" ideeën aan het verzamelen voor de volgende WIDM  ;)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #192 Gepost op: 9-02-2013, 14:11:22 »
Die is met al onze "niet te gebruiken theorieën" ideeën aan het verzamelen voor de volgende WIDM  ;)

"Eens kijken... leaderhints: check; cijferhints: check; letterhints: check; nu nog een handvol veel te ingewikkelde rederingen en een toefje doodlopend spoor... Dank je wel, jongens!"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2013, 15:33:56 »
Even een gedachtenkronkel:

Ewout ging eruit op Joep => Joep niet de mol
Joep ging eruit op Janine => Janine niet de mol
Janine ging er helaas uit door een val, zij zat op Kees.
Tim ging er in afl. 3 mogelijk uit op Carolien, hoewel hij spreidde met een beetje Paulien.
Aflevering 4 kwam hij terug, ging niemand weg.
Tim ging er in afl. 5 uit op Zarayda, Tania of Carolien. Testvraag die te zien was "hoeveel goudklompjes verzamelde de mol" (antw. 3 => Carolien en Kees)
Tania ging er in afl. 6 uit op mogelijk Carolien of Daniel. Testvraag die te zien was "als hoeveelste ging de mol naar de cockpit" (antw. zesde => Daniel).

Stel dat ze ons een testvraag laten zien en dat de afvaller het tegenovergestelde antwoord van hun verdenking geeft?
Dus dat Tim wellicht op Tania gestemd heeft en zij de volgende afvaller blijkt te zijn.
Bij Tania zien we de testvraag gericht op Daniël. Dan zou het kunnen dat zij misschien werkelijk op Carolien gestemd heeft?

Stel dus dat zij eruit gaat en dat wij bij haar volgende testvraag een vraag met betrekking tot Kees te zien krijgen en zij verdenkt Zarayda, dan zou mogelijk Zarayda er in aflevering 8 uitgaan.

Blijven over Daniël, Kees en Paulien.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2013, 15:46:47 »
Even een gedachtenkronkel:

Ewout ging eruit op Joep => Joep niet de mol
Joep ging eruit op Janine => Janine niet de mol
Janine ging er helaas uit door een val, zij zat op Kees.
Tim ging er in afl. 3 mogelijk uit op Carolien, hoewel hij spreidde met een beetje Paulien.
Aflevering 4 kwam hij terug, ging niemand weg.
Tim ging er in afl. 5 uit op Zarayda, Tania of Carolien. Testvraag die te zien was "hoeveel goudklompjes verzamelde de mol" (antw. 3 => Carolien en Kees)
Tania ging er in afl. 6 uit op mogelijk Carolien of Daniel. Testvraag die te zien was "als hoeveelste ging de mol naar de cockpit" (antw. zesde => Daniel).

Stel dat ze ons een testvraag laten zien en dat de afvaller het tegenovergestelde antwoord van hun verdenking geeft?
Dus dat Tim wellicht op Tania gestemd heeft en zij de volgende afvaller blijkt te zijn.
Bij Tania zien we de testvraag gericht op Daniël. Dan zou het kunnen dat zij misschien werkelijk op Carolien gestemd heeft?

Stel dus dat zij eruit gaat en dat wij bij haar volgende testvraag een vraag met betrekking tot Kees te zien krijgen en zij verdenkt Zarayda, dan zou mogelijk Zarayda er in aflevering 8 uitgaan.

Blijven over Daniël, Kees en Paulien.
We zien niet alle vragen en antwoorden. En niet de testresultaten. Blijft dus dom veel raden.
Amandla Awethu

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #195 Gepost op: 10-02-2013, 15:47:56 »
en de theorieën dat Carolien de mol moet zijn, die zijn niet vaag?

Mijn stelling is dat niemand met zekerheid weet wie de mol is. Dus alle theorieën naar elke kandidaat dan ook zijn gelijkwaardig aan elkaar (vaag of verhelderend).
::jaja::
Amandla Awethu

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #196 Gepost op: 10-02-2013, 15:50:38 »
Dan heb ik nog een afvallerstheorie, maar ben ik te lui om te controleren of het klopt. Is het zo dat de kandidaat die er in de aflevering uitvliegt, de volgende afvaller 'voorspelt' door diegene als hoofdverdachte aan te merken (in de montage)?

Kortom: Verdacht Ewout Joep? Verdacht Joep Janine? Verdacht Janine Tim? Verdacht Tim Tania? Misschien dat enkelen hiervan niet helemaal kloppen, maar ik meen toch een soort voorspelling te kunnen ontdekken. Misschien zit ik er ook wel helemaal naast :)
Niet met zekerheid te zeggen: maar lijkt erop dat Tim niet heeft gestemd op Tania.
Amandla Awethu

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #197 Gepost op: 10-02-2013, 15:51:22 »
Ach, je moet toch ergens je tijd mee verdoen als allang en breed de speurtocht vroegtijdig beëindigd is net zoals in 2007 eh?  ;D  :P
Want?
Amandla Awethu

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #198 Gepost op: 10-02-2013, 15:51:46 »
We zien niet alle vragen en antwoorden. En niet de testresultaten. Blijft dus dom veel raden.

Mee eens, maar je moet toch iets te doen hebben op deze zondag en de rest van het gezin de hort op is  ::rofl::, dus ipv nuttig actief in huis bezig te zijn, ga je (=ik) je richten op veel gis- en raadwerk wat misschien helemaal nergens op slaat  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #199 Gepost op: 10-02-2013, 15:57:16 »
Want?

Topic v/d priesterhint niet doorgenomen dus? :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan