Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83827 keer)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2013, 23:26:51 »
Art tegen Daniel: "Je hebt je vrijstelling als een leeuw verdedigd."

Door het verdedigen van die vrijstelling werd de 2000,- euro niet verdient. De mol zou hetzelfde doen. Wellicht probeerde Art dan ook te zeggen dat Daniel de vrijstelling als een mol heeft verdedigd.

Leeuw = mol vind ik nu sterk.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2013, 01:00:29 »
Snap dat hele 'leeuwengedoe' niet, ...vind het niet zo vreemd dat 'de leeuw' vaak terugkeert, ...we zitten in Zuid-Afrika!  ::trots::

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 15-02-2013, 14:02:47 »
Snap dat hele 'leeuwengedoe' niet, ...vind het niet zo vreemd dat 'de leeuw' vaak terugkeert, ...we zitten in Zuid-Afrika!  ::trots::
::jaja:: ::jaja::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 15-02-2013, 14:07:01 »
En daarom zou het naar mijn idee juist een goede hint zijn voor dit seizoen ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #124 Gepost op: 15-02-2013, 14:56:34 »
En daarom zou het naar mijn idee juist een goede hint zijn voor dit seizoen ::ok::
Ik zie ook de hele tijd Zuid-Afrikaanse mensen door het beeld lopen...   ;D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2013, 15:35:08 »

Lijkt me duidelijk, hints houden vaker verband met het land en de cultuur waarin men zich bevindt. Paar heldere voorbeelden:

- Inge die vaak 'thun' = 'toen' gebruikte, het Thaise woord voor Mol.
- Dennis die met de acht rondliep (ik acht) als achtste mol en ook ivm de Maya kalender waar die maand Mol heette.
- Kim als Mol Tien, het kruisje aan het kettinkje= het Japanse symbool voor tien.
- Patrick die woorden gebruikt die samen 'topo' - Spaans voor mol- spellen (toen poepte, totale poet etc) in El Salvador/Nicaragua.

Dus is het zeker niet vreemd om te zoeken naar hints in dat opzicht temeer daar de Big Five herhaald voorkomen in de serie en de leeuw ook regelmatig de revue passeert.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2013, 15:36:09 »
Had het gekker gevonden als de leeuw als hint in verband met Ijsland werd gebracht  :P
No Milk today???

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2013, 15:47:32 »
Lijkt me duidelijk, hints houden vaker verband met het land en de cultuur waarin men zich bevindt. Paar heldere voorbeelden:

- Inge die vaak 'thun' = 'toen' gebruikte, het Thaise woord voor Mol.
- Dennis die met de acht rondliep (ik acht) als achtste mol en ook ivm de Maya kalender waar die maand Mol heette.
- Kim als Mol Tien, het kruisje aan het kettinkje= het Japanse symbool voor tien.
- Patrick die woorden gebruikt die samen 'topo' - Spaans voor mol- spellen (toen poepte, totale poet etc) in El Salvador/Nicaragua.

Dus is het zeker niet vreemd om te zoeken naar hints in dat opzicht temeer daar de Big Five herhaald voorkomen in de serie en de leeuw ook regelmatig de revue passeert.

Klein verschilletje, je haalt voorbeelden aan waarbij naar 'mol' verwezen werd, bij leeuw zie ik dat (nog) niet.  :)

- 'toen' > thun > mol (Thai)
- 'acht' > achtste mol
- kruisje > tien (Japans) >tiende mol
- 'to... po...' > topo > mol (Spaans)

- leeuw > ? ? ? > mol

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2013, 15:52:15 »
Klein verschilletje, je haalt voorbeelden aan waarbij naar 'mol' verwezen werd, bij leeuw zie ik dat (nog) niet.  :)

- 'toen' > thun > mol (Thai)
- 'acht' > achtste mol
- kruisje > tien (Japans) >tiende mol
- 'to... po...' > topo > mol (Spaans)

- leeuw > ? ? ? > mol

In het geval van het kruisje sws niet. De theorie hiervoor staat eerder genoemd in dit topic.
In iedere serie zitten nu eenmaal hints verstopt, soms zijn die voordehandliggender dan andere.
In dit geval komt de leeuw veelvuldig voor alsmede de big five. De Mol is er daar nu eenmaal nํet een van, dus kan je een associatief verband maken via Lion. Of je dat aannemelijk vindt of niet moet je zelf weten maar het lijkt me niet vreemd om te zoeken naar een hint in iets dat herhaaldelijk met nadruk voorkomt in de serie.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2013, 16:06:17 »
In het geval van het kruisje sws niet.

Jawel, dat staat er toch: een kruisje is in Japan het symbool voor 'tien', dat naar de 'tiende mol' verwijst.

Citaat
(...) dus kan je een associatief verband maken via Lion.

Doe dat dan eens:
lion > ? ? ? > mol

(dat de leeuw vaker voorkomt dat zie ik ook, maar wat is de link?)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2013, 16:08:10 »
Jawel, dat staat er toch: een kruisje is in Japan het symbool voor 'tien', dat naar de 'tiende mol' verwijst.
Sloeg dus op het getal tien, niet op 'mol'. Uiteindelijk was het wel een hint in verband met de andere dingen die erop wezen zoals het Mollendagboek dat uiteindelijk 'De Mol Tien' spelde.

Doe dat dan eens:
lion > ? ? ? > mol

Staat al aan het begin van dit topic, zoals ik al zei. (Lion --> N wordt driepoot in combi met I = M)
Zoals ik al zei, of je vindt het aannemelijk of niet.
Het feit dat hier een hint in gezocht wordt vind ik zelf iig zeker niet vreemd.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2013, 16:23:39 »
Sloeg dus op het getal tien, niet op 'mol'. Uiteindelijk was het wel een hint in verband met de andere dingen die erop wezen zoals het Mollendagboek dat uiteindelijk 'De Mol Tien' spelde.

Staat al aan het begin van dit topic, zoals ik al zei. (Lion --> N wordt driepoot in combi met I = M)
Zoals ik al zei, of je vindt het aannemelijk of niet.
Het feit dat hier een hint in gezocht wordt vind ik zelf iig zeker niet vreemd.

De 'link' hier is alleen dat je van het woord 'lion', geschreven op een bordje, in een bepaalde stand in beeld gebracht, met enig knip- en plakwerk het woord 'mol' kan maken. Iets wat je overigens alleen achter je computertje kan doen en niet rustig achterover zittend op de bank kijkend naar je favoriete tv-programma Wie is de Mol?. Maar dat terzijde. Het punt is dat het dier, of woord, 'leeuw' op zich dus geen link heeft met 'mol', zoals de andere voorbeelden, zoals aangegeven, wel hebben. De enige keer dat er dus een link is met 'mol', is in dat shot van het bordje 'lion' (met Kees op de achtergrond). Alle andere keren dat er een leeuw in het programma voorkomt is er dus geen link. Snap je mijn redenering en het verschil met de andere voorbeelden?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2013, 16:26:25 »
De 'link' hier is alleen dat je van het woord 'lion', geschreven op een bordje, in een bepaalde stand in beeld gebracht, met enig knip- en plakwerk het woord 'mol' kan maken. Iets wat je overigens alleen achter je computertje kan doen en niet rustig achterover zittend op de bank kijkend naar je favoriete tv-programma Wie is de Mol?.

Nee hoor, ik maakte direct MOL van LION toen ik het (rustig achterover zittend) zag. ::trots::

Maar dat terzijde. Het punt is dat het dier, of woord, 'leeuw' op zich dus geen link heeft met 'mol', zoals de andere voorbeelden, zoals aangegeven, wel hebben. De enige keer dat er dus een link is met 'mol', is in dat shot van het bordje 'lion' (met Kees op de achtergrond). Alle andere keren dat er een leeuw in het programma voorkomt is er dus geen link. Snap je mijn redenering en het verschil met de andere voorbeelden?

Hier ben ik het mee eens. ::jaja::

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #133 Gepost op: 15-02-2013, 16:29:01 »
Nee hoor, ik maakte direct MOL van LION toen ik het (rustig achterover zittend) zag. ::trots::

Knap van je.  ::ok:: Maar jij hebt waarschijnlijk een 'knip- en plakmodus' in je hoofd.  ;D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 15-02-2013, 16:30:59 »
Alle andere keren dat er een leeuw in het programma voorkomt is er dus geen link. Snap je mijn redenering en het verschil met de andere voorbeelden?

Met associatie bedoelde ik koning/king/leeuw= koning der dieren.
Kees riep 'Who is the king'. De 'king' van het spel widm= de mol. Je zou dat dus kunnen lezen als 'Who's the Mole'. Dat is associatie en speculatie. Verder snap ik je bezwaar wel, maar blijf ik terugkomen op het feit dat men waarschijnlijk iets met de Big Five wilde doen als zijnde hint.

Daar kun je dus niet letterlijk een mol in stoppen, die hoort daar niet bij. Maar die kun je er wel aan linken.

Dit wordt een beetje een welles nietes langzamerhand want jij vindt het duidelijk niet aannemelijk, prima. Ik denk dat het niet onredelijk is om te denken dat hier een hint inzit omdat het herhaaldelijk terugkomt zoals vaak het geval bij hints, zoals bijv de dubbele I van Inge Ipenburg in de omgekeerde Lomed Route 66=99 etc. Dat soort hints zijn ook niet letterlijk te vertalen naar 'mol' maar vormen onderdeel van de puzzel en de hint naar de identiteit van de mol, uiteindelijk.

Meer heb ik er eigenlijk niet aan toe te voegen, want we hebben duidelijk een ander idee van wat we wel of niet aannemelijk vinden en dit draagt eigenlijk al niet meer inhoudelijk bij aan de theorie.  ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #135 Gepost op: 15-02-2013, 16:32:12 »
Knap van je.  ::ok:: Maar jij hebt waarschijnlijk een 'knip- en plakmodus' in je hoofd.  ;D

Dat, of ik ben gewoon een beetje verknipt. ;)

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #136 Gepost op: 15-02-2013, 16:54:00 »
(...) zoals bijv de dubbele I van Inge Ipenburg in de omgekeerde Lomed Route 66=99 etc. Dat soort hints zijn ook niet letterlijk te vertalen naar 'mol' maar vormen onderdeel van de puzzel en de hint naar de identiteit van de mol, uiteindelijk.

Lomed 66 > demoL 99 (omgekeerd) > de mol 'II' (I is de 9e letters v.h. alfabet) > Inge Iepenburg is de mol
...daar staat toch behoorlijk letterlijk 'de mol'  ;)

Citaat
Met associatie bedoelde ik koning/king/leeuw= koning der dieren.
Kees riep 'Who is the king'. De 'king' van het spel widm= de mol. Je zou dat dus kunnen lezen als 'Who's the Mole'.

leeuw > koning der dieren > mol is de 'koning' van het spel WIDM
...vind ik persoonlijk dan toch niet zo sterk. Maar je hebt gelijk: da's mijn mening.  ::trots::

Citaat
Meer heb ik er eigenlijk niet aan toe te voegen, want we hebben duidelijk een ander idee van wat we wel of niet aannemelijk vinden.  ;)

Ik ook niet. Zijn we het toch nog ergens over eens.  ;D
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 16:56:35 door MoleShowdown »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 15-02-2013, 17:56:06 »
Lomed 66 > demoL 99 (omgekeerd) > de mol 'II' (I is de 9e letters v.h. alfabet) > Inge Iepenburg is de mol
...daar staat toch behoorlijk letterlijk 'de mol'  ;)
Da's waar.  ;D

Ik ben het ook wel met je eens dat het minder sterk is dan dat echt ergens een link naar de Mol gemaakt wordt. Tot nu toe is er wel de leeuw en de 13 in het speciale 2013 mollenboek (niet op blz 13), dus dat zou de link naar Mol nr 13 kunnen zijn. Maar een sterkere link is tot dusverre nog niet gevonden meen ik.  :)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #138 Gepost op: 15-02-2013, 18:03:22 »
Sorry dat ik mezelf aanhaal, maar ik vond de link tussen leeuw en mol ook niet sterk tot op vorige aflevering. Maar:

Door het verdedigen van die vrijstelling werd de 2000,- euro niet verdient. De mol zou hetzelfde doen. Wellicht probeerde Art dan ook te zeggen dat Daniel de vrijstelling als een mol heeft verdedigd.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #139 Gepost op: 15-02-2013, 18:36:41 »

Want Dani๋l was de mol??  ::ohno::
Een mol heeft niets aan een vrijstelling (wel aan €2000 niet in de pot uiteraard), maar niet specifiek aan een vrijstelling.