Alle andere keren dat er een leeuw in het programma voorkomt is er dus geen link. Snap je mijn redenering en het verschil met de andere voorbeelden?
Met associatie bedoelde ik koning/king/leeuw= koning der dieren.
Kees riep 'Who is the king'. De 'king' van het spel widm= de mol. Je zou dat dus kunnen lezen als 'Who's the Mole'. Dat is associatie en speculatie. Verder snap ik je bezwaar wel, maar blijf ik terugkomen op het feit dat men waarschijnlijk iets met de Big Five wilde doen als zijnde hint.
Daar kun je dus niet letterlijk een mol in stoppen, die hoort daar niet bij. Maar die kun je er wel aan linken.
Dit wordt een beetje een welles nietes langzamerhand want jij vindt het duidelijk niet aannemelijk, prima. Ik denk dat het niet onredelijk is om te denken dat hier een hint inzit omdat het herhaaldelijk terugkomt zoals vaak het geval bij hints, zoals bijv de dubbele I van Inge Ipenburg in de omgekeerde Lomed Route 66=99 etc. Dat soort hints zijn ook niet letterlijk te vertalen naar 'mol' maar vormen onderdeel van de puzzel en de hint naar de identiteit van de mol, uiteindelijk.
Meer heb ik er eigenlijk niet aan toe te voegen, want we hebben duidelijk een ander idee van wat we wel of niet aannemelijk vinden en dit draagt eigenlijk al niet meer inhoudelijk bij aan de theorie.