Art in afl 10 (of waarschijnlijker op de site áls het een hint is):
De Mol werd in de serie in verband gebracht met de leeuw, oftewel 'lion'. Van lion kan je 'Mol' maken. De kleur van de leeuw op het Big Five molgeld is goud. Zuid Afrika is het woongebied van de gouden mol. Kees heeft dan ook een pet op het een goudkleurige G erop, want goud hoort bij de Mol'.
Hmzz..
Ik vind dat niet een erg sterke hint of een overtuigend verhaal eerlijk gezegd.
Niet dat 'er stond Mol op de vlieger en de Mol vliegert met de Mol' of 'De geit was een hint naar het teken van de Mol in de Chinese astrologie' sterk zijn, zij het om verschillende redenen.
Of zou het gewoon een beeldhint zijn die verder niet uitgelegd wordt oid? Die hebben vorige series ook weleens gehad, bijvoorbeeld 'Dennis droeg veel rood ivm de red crystal moon' etc. Die vond ik toen ook niet erg sterk overigens maar ja..
Wat hebben we tot nu toe?
1. Case is the Mole & Tol is de Mol - die zeker lijkt me.
2. Enkel enkel, dubbel dubbel. Lijkt me ook.
3. Kip ik heb je??? Geen idee wat we daarmee moeten, zou een verwijzing naar 'Case in point/ Kees in point kunnen zijn omdat hij het alléén in afl 1 en afl 9 zegt waarin de priesterhint voorkomt. Maar verder..
Nog evt in combi met die drie puntjes in het mollendagboek wellicht ('Kees (Tol) in point' ...?? Hoewel dat een stuk speculatiever is mi)
ETA: Ik vergeet nog Mandela/ rohlihlahla = onruststoker die bij Kees genoemd wordt, bij de priester.
Maar omdat er nu ook weer expliciet dat tijdschrift met die leeuw ligt in de Moltrein lijkt me toch dat er wat inzit.. Iemand nog brainstorms of ingevingen??