Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83808 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #220 Gepost op: 5-03-2013, 21:55:03 »
Ze heeft ook minimaal 2 kiwi's (de vogel) getekend. Iedereen zag die olifant tijdens de puzzel (onderweg naar kampvuuropdracht). Carolien stond in de olifantenkooi en is t/m afl 8 gezien als gelinkt met de olifant, niet Paulien.. De Kees - Leeuwtheorie komt ook door de kooi waar hij in stond.

Ik vind het een erg zwakke link.. En dat afdoen met "niets is wat het lijkt" slaat al helemaal nergens op. (niet vervelend/rot/persoonlijk bedoelt)

Die kiwi's zijn nachtdieren gelijk aan de mol en te zien op haar shirt.
Komen uitsluitend voor in NZ dus heeft zij niet gespot in ZA.
Wel getekend in haar boekje.

Geeft niets dat je het een zwakke link vind.
Dat is alleen maar goed, houd mij en de laatste Paulien-tunnelaars der Molikanen scherp ;)

Ik kijk alleen naar de Duif (Kees)
en het mogelijke dier van Paulien.
Dat is imho of de Mol (maar dat zou niet kunnen met de safari-opdracht) of de olifant.
Dat lijkt mij het meest plausibele, aangezien er meer aanwijzingen naar Paulien zijn dan naar Carolien mbt olifant. Zie topic.
Plus:

Olifant zowat het slimste dier (check wetenschap)
Paulien zowat de slimste mens (check Quiz).

'k Noem maar een dwarsstraat ;)

*De "Niets is wat het lijkt" gaat juist over een aanwijzing die ik zelf zo goed als verwerp, enig sarcasme is hierbij dus inbegrepen...;)*

We puzzelen door, nog 2 nachtjes!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 5-03-2013, 22:06:10 »
Die kiwi's zijn nachtdieren gelijk aan de mol en te zien op haar shirt.
Komen uitsluitend voor in NZ dus heeft zij niet gespot in ZA.
Wel getekend in haar boekje.

Geeft niets dat je het een zwakke link vind.
Dat is alleen maar goed, houd mij en de laatste Paulien-tunnelaars der Molikanen scherp ;)

Ik kijk alleen naar de Duif (Kees)
en het mogelijke dier van Paulien.
Dat is imho of de Mol (maar dat zou niet kunnen met de safari-opdracht) of de olifant.
Dat lijkt mij het meest plausibele, aangezien er meer aanwijzingen naar Paulien zijn dan naar Carolien mbt olifant. Zie topic.
Plus:

Olifant zowat het slimste dier (check wetenschap)
Paulien zowat de slimste mens (check Quiz).

'k Noem maar een dwarsstraat ;)

*De "Niets is wat het lijkt" gaat juist over een aanwijzing die ik zelf zo goed als verwerp, enig sarcasme is hierbij dus inbegrepen...;)*

We puzzelen door, nog 2 nachtjes!  ::ok:: ::ok::

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het fantastisch dat jij en anderen door gaan met puzzelen ::ok::
Ik zou het geweldig vinden als Kees niet de mol, juist omdat hij al zo snel verdacht was (heb me er 8 afleveringen tegen verzet en pas na afl 9 om gegaan)

Maar dan zie ik graag iets duidelijks en geloofwaardigs richting Paulien wijzen, en daar versta ik een switch van de link met de olifant van Carolien naar Paulien niet onder ;)

PS dat de kiwi alleen in N-Z voorkomt weet ik hoor (familie daar, dus weet eea over het land en de inheemse dieren)  ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 5-03-2013, 22:08:08 »
Aanvulling Paulien/olifant (ook in het Paulien topic), voor mij de belangrijkste reden om de olifant mogelijk aan Paulien te linken is omdat hij tijdens de jeepsafari gespot moest worden door team Zarayda/Tania/Tim, dit is niet gebeurd, maar omdat de dieren van Kees en Tim wel gespot zijn kan hij alleen nog bij Carolien of Paulien horen. Het is niet vanzelfsprekend dat hij dan bij Carolien hoort omdat zij in die kooi zat, immers Kees zat in de leeuwenkooi, toch was dat niet "zijn"  dier tijdens deze opdracht. Dus dat zegt niet alles.
Het gaat mij er niet zozeer om met welk dier zij zich vergeleek, maar simpel die envelop hoorde wellicht bij haar.

Het allervreemdste in dit verband vind ik dat in de moltrein Kees wordt gevraagd of hij o.a. die olifant gespot heeft bij die opdracht. Maar hij zat dus niet in het team dat de olifant moest spotten. Dat doet vermoeden dat er een hint in zit, zeker i.c.m. met het olifantengeld. Maar voor hetzelfde geld betekent het niets (zoals zoveel dat we zien  ;) )

O en Loebas vergeet te melden dat ze een broek met een olifantje erop droeg, of zie ik dat nu weer over het hoofd?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 22:10:08 door tureluurs »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 5-03-2013, 22:17:00 »
Aanvulling Paulien/olifant (ook in het Paulien topic), voor mij de belangrijkste reden om de olifant mogelijk aan Paulien te linken is omdat hij tijdens de jeepsafari gespot moest worden door team Zarayda/Tania/Tim, dit is niet gebeurd, maar omdat de dieren van Kees en Tim wel gespot zijn kan hij alleen nog bij Carolien of Paulien horen. Het is niet vanzelfsprekend dat hij dan bij Carolien hoort omdat zij in die kooi zat, immers Kees zat in de leeuwenkooi, toch was dat niet "zijn"  dier tijdens deze opdracht. Dus dat zegt niet alles.

O en Loebas vergeet te melden dat ze een broek met een olifantje erop droeg, of zie ik dat nu weer over het hoofd?

::ok::
En:
Nee hoor zie je niet over het hoofd!  ::ok::

(D'rom verwees ik voor het gemak naar topic Paulien, staat het allemaal in).

*'k Lijk wel een luie leeuw.* ::gaap::* Excuses.

« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 22:27:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 5-03-2013, 22:28:29 »

Het allervreemdste in dit verband vind ik dat in de moltrein Kees wordt gevraagd of hij o.a. die olifant gespot heeft bij die opdracht. Maar hij zat dus niet in het team dat de olifant moest spotten.

::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 5-03-2013, 22:43:31 »
Het gaat mij er niet zozeer om met welk dier zij zich vergeleek, maar simpel die envelop hoorde wellicht bij haar.

Het allervreemdste in dit verband vind ik dat in de moltrein Kees wordt gevraagd of hij o.a. die olifant gespot heeft bij die opdracht. Maar hij zat dus niet in het team dat de olifant moest spotten. Dat doet vermoeden dat er een hint in zit, zeker i.c.m. met het olifantengeld. Maar voor hetzelfde geld betekent het niets (zoals zoveel dat we zien  ;) )

Kan je niet volgens. Die enveloppen hoorden bij het team als geheel omdat ze die dieren moesten spotten, er was geen enkele link met een individu.

En de Kees = leeuw-theorie komt wel degelijk af van het feit dat hij in de leeuwenkooi zat tijdens die opdracht waar ik het over had.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 6-03-2013, 00:06:53 »
Kan je niet volgens. Die enveloppen hoorden bij het team als geheel omdat ze die dieren moesten spotten, er was geen enkele link met een individu.

En de Kees = leeuw-theorie komt wel degelijk af van het feit dat hij in de leeuwenkooi zat tijdens die opdracht waar ik het over had.

Tuurlijk wel hadden die enveloppen een link met een individu! Je spot een bepaald dier, dan mag je de envelop openmaken die bij dat dier hoort en dan staat er een vraag in met welk dier vergelijkt -bepaald individu- zich.
En er waren 2 verschillende teams in deze opdracht, het ene team (Zarayda, Tania en Daniel) moest de dieren spotten die bij de vragen over het andere team (Kees, Tim, Carolien en Paulien) hoorden en vice versa. Als het team met Kees een olifant hadden gezien hadden ze daar niets aan gehad, want ze hadden die envelop niet, die had het andere team.
Kees zijn dier in deze opdracht was impala of buffel (weet nu even niet meer welke) en dus niet leeuw.

En dat die leeuwentheorie wel te maken heeft met Kees in die leeuw kooi dat snap ik ook wel, maar waar ik het over heb is een geheel andere opdracht die 1 aflevering eerder plaats vond.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 6-03-2013, 00:12:25 »
Tuurlijk wel hadden die enveloppen een link met een individu! Je spot een bepaald dier, dan mag je de envelop openmaken die bij dat dier hoort en dan staat er een vraag in met welk dier vergelijkt -bepaald individu- zich.
En er waren 2 verschillende teams in deze opdracht, het ene team (Zarayda, Tania en Daniel) moest de dieren spotten die bij de vragen over het andere team (Kees, Tim, Carolien en Paulien) hoorden en vice versa. Als het team met Kees een olifant hadden gezien hadden ze daar niets aan gehad, want ze hadden die envelop niet, die had het andere team.
Kees zijn dier in deze opdracht was impala of buffel (weet nu even niet meer welke) en dus niet leeuw.

En dat die leeuwentheorie wel te maken heeft met Kees in die leeuw kooi dat snap ik ook wel, maar waar ik het over heb is een geheel andere opdracht die 1 aflevering eerder plaats vond.

Ja, maar het dier dat gespot moet worden heeft niets te maken met het dier waarmee de kandidaat zich identificeert.. Of wou je zeggen dat ze een duif moesten spotten op safari? Over duif gesproken: die vraag over het dier van Kees was dus ook helemaal niet gelinkt aan de leeuw in de safari-opdracht, want ze hebben geen leeuw gezien. Maar we hebben WEL het antwoord van Kees gehoord over met welk dier hij zich identificeerde...

Zou me niks verbazen als BEIDE theorieën nergens op slaan  ::rofl::

Want Kees zegt zélf zich meet een duif te identificeren en niet met een mol én het dier wat gespot moet worden heeft NIETS te maken met het dier waarmee de kandidaat zich identificeert  ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 6-03-2013, 00:23:31 »
Ja, maar het dier dat gespot moet worden heeft niets te maken met het dier waarmee de kandidaat zich identificeert.. Of wou je zeggen dat ze een duif moesten spotten op safari? Over duif gesproken: die vraag over het dier van Kees was dus ook helemaal niet gelinkt aan de leeuw in de safari-opdracht, want ze hebben geen leeuw gezien. Maar we hebben WEL het antwoord van Kees gehoord over met welk dier hij zich identificeerde...

Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Maar de vraag over Kees zat maar in 1 envelop en die envelop hoorde bij de buffel of de impala. Zelfs al hadden ze een leeuw gezien, had daar niet de vraag over Kees gezeten, maar de vraag met wie vergelijkt Tania, Zarayda, Daniel (1 van die 3 dus he) zich.
Dus die leeuw was niet niet gelinkt aan Kees omdat ze die leeuw niet zagen, maar omdat de vraag met wie vergelijkt Kees zich niet in die envelop zat.

Ik heb het idee dat we ontzettend langs elkaar heen praten en dat je niet kunt (of wilt?) zien dat elk te spotten dier naar maar 1 enkele vraag leidde betreffende slechts 1 bepaald individu. En dat je in die zin dus kunt zeggen : te spotten dier a leidt naar vraag betreffende kandidaat b, en dus hoort in deze opdracht te spotten dier a enkel en uitsluitend bij kandidaat b.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 6-03-2013, 00:30:00 »
Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Maar de vraag over Kees zat maar in 1 envelop en die envelop hoorde bij de buffel of de impala. Zelfs al hadden ze een leeuw gezien, had daar niet de vraag over Kees gezeten, maar de vraag met wie vergelijkt Tania, Zarayda, Daniel (1 van die 3 dus he) zich.
Dus die leeuw was niet niet gelinkt aan Kees omdat ze die leeuw niet zagen, maar omdat de vraag met wie vergelijkt Kees zich niet in die envelop zat.

Ik heb het idee dat we ontzettend langs elkaar heen praten en dat je niet kunt (of wilt?) zien dat elk te spotten dier naar maar 1 enkele vraag leidde betreffende slechts 1 bepaald individu. En dat je in die zin dus kunt zeggen : te spotten dier a leidt naar vraag betreffende kandidaat b, en dus hoort in deze opdracht te spotten dier a enkel en uitsluitend bij kandidaat b.

Natuurlijk zie ik dat WEL. Ik zie alleen niet hoe je daar mee Paulien aan een olifant koppelt of Kees aan een leeuw (ALS de leeuw onomstotelijk bij Kees hoort, zou hij consequent bij Kees moeten horen en niet slechts bij 1 opdracht. Ook zou Kees bij een andere opdracht dan niet aan twee andere dieren te linken moeten zijn). Zelfde voor Paulien. Ze heeft niet alleen een olifant getekend, maar ook minimaal 2 kiwi's en god mag weten hoeveel andere dieren. (Geldt natuurlijk ook voor Caralien: zat wel in de olifantenkooi, maar moet in de safari-opdracht dus aan minimaal 1 en mogelijk 2 andere dieren te koppelen zijn geweest)

ERGO: Theorieën die finalisten koppelen aan slechts 1 dier en daarop door gaan zijn bij deze niet valide en dus afgeschoten..

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 6-03-2013, 01:36:52 »
 ::rofl::

Echt ongelooflijk wat er allemaal bij gehaald wordt hier. Olifanten, luipaarden (als ik dat in het vluchtig scannen van eea goed heb begrepen). En dat allemaal omdat een kandidaat een plaatje heeft getekend in een molboekje. Paulien ligt echt in een stuip als ze dit ooit hoort volgens mij.  ;D

Enfin de enige reden dat er iets over die tekening in de testvraag terugkwam was volgens mij om een excuus te hebben om 'enkel enkel, dubbel dubbel' erin te brengen als Molhint.  ;)

Afgezien daarvan zijn we volgens mij nooit veel verder gekomen dan Mol/Lion, de herhaalde verwijzingen ernaar (ook in de trein dus) en goud/de evt. gouden Zulu mol + het gele geld waarop de leeuw afgebeeld staat (€100). Tenzij ik iets gemist heb dan graag een aanvulling.  ::ok::

Het komt zo vaak terug dat ik het gevoel heb dat er iets in moet zitten maar ik kom nog steeds niet verder dan deze associaties eigenlijk.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 6-03-2013, 07:58:12 »
Art in afl 10 (of waarschijnlijker op de site áls het een hint is):

De Mol werd in de serie in verband gebracht met de leeuw, oftewel 'lion'. Van lion kan je 'Mol' maken. De kleur van de leeuw op het Big Five molgeld is goud. Zuid Afrika is het woongebied van de gouden mol. Kees heeft dan ook een pet op het een goudkleurige G erop, want goud hoort bij de Mol'.

Hmzz..
Ik vind dat niet een erg sterke hint of een overtuigend verhaal eerlijk gezegd.  ::ohno::
Niet dat 'er stond Mol op de vlieger en de Mol vliegert met de Mol' of 'De geit was een hint naar het teken van de Mol in de Chinese astrologie' sterk zijn, zij het om verschillende redenen.

Of zou het gewoon een beeldhint zijn die verder niet uitgelegd wordt oid? Die hebben vorige series ook weleens gehad, bijvoorbeeld 'Dennis droeg veel rood ivm de red crystal moon' etc. Die vond ik toen ook niet erg sterk overigens maar ja..

Wat hebben we tot nu toe?
1. Case is the Mole & Tol is de Mol - die zeker lijkt me.  ::jaja::
2. Enkel enkel, dubbel dubbel. Lijkt me ook.  ::jaja::
3. Kip ik heb je??? Geen idee wat we daarmee moeten, zou een verwijzing naar 'Case in point/ Kees in point kunnen zijn omdat hij het alléén in afl 1 en afl 9 zegt waarin de priesterhint voorkomt. Maar verder..  ??? Nog evt in combi met die drie puntjes in het mollendagboek wellicht ('Kees (Tol) in point' ...?? Hoewel dat een stuk speculatiever is mi)

ETA: Ik vergeet nog Mandela/ rohlihlahla = onruststoker die bij Kees genoemd wordt, bij de priester.

Maar omdat er nu ook weer expliciet dat tijdschrift met die leeuw ligt in de Moltrein lijkt me toch dat er wat inzit.. Iemand nog brainstorms of ingevingen??
« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 08:10:35 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 6-03-2013, 08:26:02 »
::rofl::

Echt ongelooflijk wat er allemaal bij gehaald wordt hier. Olifanten, luipaarden (als ik dat in het vluchtig scannen van eea goed heb begrepen).

Even iets rechtzetten, want in dat geval heb je niet goed gelezen.
Ik haalde het luipaard aan in het topic van Paulien, maar (ook al geloof ik wel in Paulien als mol) om de olifant te ontkrachten. Daarnaast zag ik ook géén hint in een luipaard in haar richting:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47961.msg1517173#msg1517173
Niet dat ik die mooi gevonden aanwijzing wil ontkrachten (temeer omdat ik geen hint van een luipaard in de richting van Paulien kan vinden c.q. zou kunnen bedenken), maar wat als de passieve opstelling van Paulien te vergelijken is met een luipaard? Of als zij zichzelf met een luipaard vergelijkt? Of wat als Kees dus Leopard had moeten zeggen in plaats van The Mole? De luipaard is, van de big five, de kleinste. En in dat geval komt de olifant weer terug in de kooi bij Carolien.

Edit: hmmmm "als leeuwen die zijn prooi kunnen stelen". Tja....

Daarnaast zal het niet alleen Paulien zijn die zich hier rot lacht. Ik denk dat dat voor alle deelnemers wel geldt  ;)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 6-03-2013, 08:26:54 »
Hmm.. Ik bedenk me net dat we volgens mij de leeuw helemaal niet langs hebben zien komen in de beelden,  - dus niet alleen op safari maar ook daarbuiten in de sfeerbeelden niet?

Zou het misschien zo kunnen zijn dat dat een clue is?
De man in die trein zegt tegen Kees: 'Did you know that the smartest animal during the hunt is the one which tries to hide and not be seen'. Kees noemt heel expliciet de leeuw niet, terwijl die juist wél in hun opdracht/enveloppen zat, en dat hij 'none' heeft gezien. Vervolgens noemt hij juist wel expliciet dat hij aan een leeuw of een buffel dacht bij de barman, maar 'doordenkt' en op de mol uitkomt.

Zou het kunnen zijn dat we van alle dieren die op het molgeld staan beelden hebben gezien, maar niet van de leeuw=mol middels 'doordenken', dus 'onzichtbaar'?

ETA: Excuses ik lees nu twee blz geleden dat iemand geloof ik al vermeldde dat we de leeuw niet gezien hebben. Zou volgens mij dus kloppen met wat die man zegt en het commentaar dat Kees maakt in combinatie met het noemen van de leeuw- doordenken-naar-mol.

Zou mooi zijn als het molgeld een extra hint zou zijn.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 08:37:20 door Supernova »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 6-03-2013, 08:28:16 »
Even iets rechtzetten, want in dat geval heb je niet goed gelezen.
Ik haalde het luipaard aan in het topic van Paulien, maar (ook al geloof ik wel in Paulien als mol) om de olifant te ontkrachten. Daarnaast zag ik ook géén hint in een luipaard in haar richting:

Ah ok, het was ook niet heel serieus en letterlijk bedoeld, ik moest meer lachen om de richting die het topic in de loop der tijd uit is gegaan.  :)

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 6-03-2013, 08:31:52 »
Ah ok, het was ook niet heel serieus en letterlijk bedoeld, ik moest meer lachen om de richting die het topic in de loop der tijd uit is gegaan.  :)

I know, maar er zijn altijd mensen die het wel serieus opvatten en om dat maar even voor te zijn  ;)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #236 Gepost op: 6-03-2013, 17:45:16 »
Ik heb geloof ik de echte hint van het seizoen gevonden.

Het lied 'De nozem en de non' werd inderdaad in DWDD gezongen door Erik van 'Muis'winkel. (Olifanten zijn bang voor muizen). Daar doet hij een Drs. P imitatie, en die zong inderdaad weer in zijn lied 'Dodenrit' dat er geen leeuwen zijn. Een overduidelijke hint dat Paulien de mol is en dus niet Kees.

Mooi is dat ook weer opgelost. Volgende serie aub. Ga ik ondertussen Jelsir's jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #237 Gepost op: 6-03-2013, 17:46:53 »
Olifanten zijn niet bang voor muizen, maar voor bijen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #238 Gepost op: 6-03-2013, 17:48:05 »
Olifanten zijn niet bang voor muizen, maar voor bijen.

En Tsubasa's theorie leek zo waterdicht...! ::rofl::

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #239 Gepost op: 6-03-2013, 17:49:46 »
En Tsubasa's theorie leek zo waterdicht...! ::rofl::

:\'(
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!