Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83624 keer)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 7
« Reactie #120 Gepost op: 14-02-2013, 23:43:13 »
Kees wist natuurlijk allang dat Daniël wel raak geschoten zou hebben.. dus die 'heldenactie' van hem op het eind is natuurlijk voor niks :)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #121 Gepost op: 14-02-2013, 23:43:23 »
Hoi,

Ik heb speciaal voor de volgende theorie een account aangemaakt:

Bij het spel waar de vrijstelling kon worden verdiend noemde Art elke keer de kleur op van de topito die iemand trok.
Waarom deed hij dat? Iedere deelnemer aan het spel kon toch zelf wel zien wie welke kleur pakte of weer terug legde?
Tenzij een van de deelnemers kleurenblind is!

En dat vormt de basis van mijn theorie: Mollen zijn - in tegenstelling wat veel mensen denken - niet echt blind.
Wel hebben ze zeer klein ogen en kunnen ze maar slecht zien. Ik weet niet of ze kleurenblind zijn, maar het zou mij niet verbazen.
Onder de grond is er immers weinig kleur te bekennen, dus waarom zouden ze ogen ontwikkeld hebben die kleur kunnen zien.
Is er iemand die kan bevestigen dat mollen kleurenblind zijn?

En nu komt ie: Kan iemand bevestigen dat Kees Tol kleurenblind is?

Ben heel benieuwd wat jullie van deze theorie vinden!

Onzin, is heel de serie niets van gebleken.. En zeker bij de "topito"-opdracht niet.. Sorry!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #122 Gepost op: 14-02-2013, 23:44:39 »
Ik geloof wel in Carolien eig, maar ook in Paulien.. En dan weer niet in Kees (kan best heel dom zijn hoor).

Maar help me ff met vorig jaar: als je kijkt naar AM vorig jaar, dan viel er toch ook niets te zeggen que geld? Of is mijn geheugen zo lek??

Anne-Marie verdiende niet veel geld op eigen titel. (Die pijl was geclaimd als bluf had ze zelf niet geschoten).
Maar eerlijk gezegd beschouw ik vorig jaar als afwijkend vanwege de extreme omstandigheden (qua omgeving) waardoor alle kandidaten samenhokten en Anne-Marie in een héél vroeg stadium door velen verdacht. Daardoor had ze weinig mogelijkheden meer had tot saboteren zonder dat het meteen heel erg opviel.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #123 Gepost op: 14-02-2013, 23:47:19 »
Kees wist natuurlijk allang dat Daniël wel raak geschoten zou hebben.. dus die 'heldenactie' van hem op het eind is natuurlijk voor niks :)

Hij had geen heldenactie.. Hij kon volgens hem niet meer en liet het aan Carolien over (gooide zijn groene kwart naar haar en zij maakte de "vrijstelling" vol)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2013, 23:48:30 »
Onzin, is heel de serie niets van gebleken.. En zeker bij de "topito"-opdracht niet.. Sorry!

Maar... Hij/zij denkt wel lekker mee! :D

Maar eerlijk gezegd beschouw ik vorig jaar als afwijkend vanwege de extreme omstandigheden (qua omgeving) waardoor alle kandidaten samenhokten en Anne-Marie in een héél vroeg stadium door velen verdacht. Daardoor had ze weinig mogelijkheden meer had tot saboteren zonder dat het meteen heel erg opviel.

Nog niet aan gedacht. Opvallend! Dat zou best wel eens waar kunnen zijn. Ook omdat er heel erg werd gelet op het verschil tussen on- en off-camera door de finalisten, geloof ik.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #125 Gepost op: 14-02-2013, 23:49:34 »
Anne-Marie verdiende niet veel geld op eigen titel. (Die pijl was geclaimd als bluf had ze zelf niet geschoten).
Maar eerlijk gezegd beschouw ik vorig jaar als afwijkend vanwege de extreme omstandigheden (qua omgeving) waardoor alle kandidaten samenhokten en Anne-Marie in een héél vroeg stadium door velen verdacht. Daardoor had ze weinig mogelijkheden meer had tot saboteren zonder dat het meteen heel erg opviel.

Dat van die pijl wist ik nog idd  ::rofl::

Was AM heel verdacht vorig jaar?? Enige wat mij opviel is dat ze zich afzijdig hield van de groep. Maar dat kan ook als je erg fanatiek bent.. Daniël leek (tot deze afl) ook buiten de groep te vallen..

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #126 Gepost op: 14-02-2013, 23:50:05 »
Er kon toch alleen maar gesaboteerd worden door af te gaan ?

In de veldopdracht is de beste sabotage om als laatste af te gaan. Alleen dan ben je er zeker van dat de opdracht mislukt. Hoe eerder je eruit ligt als mol, hoe groter de kans dat een fanatieke kandidaat toch 2000 euro in de pot speelt.

Ik deel je opvatting, maar dat van die nieuwjaarsshow heb ik gemist... Anyone?

Ah, ik heb dat in het Carolien topic gezet. In het kort: Carolien werd gevraagd of zij, nadat Janine onnfortuinlijk had gesprongen, moeite had gehad om door te gaan. Ze hakkelde daar een beetje over, wat ik toen uitlegde als "ze zat er toen al niet meer in". Maar het hakkelen kan ook zijn omdat ze de mol was en daarom er heel anders in zat.

Citaat van: JORNN17
Kees wist natuurlijk allang dat Daniël wel raak geschoten zou hebben.. dus die 'heldenactie' van hem op het eind is natuurlijk voor niks

Hoe kan Kees dat geweten hebben? Het lukte ze om 3 kwarten op de trommel te krijgen zonder af te gaan...

m0ll0m

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #127 Gepost op: 14-02-2013, 23:51:39 »
Maar... Hij/zij denkt wel lekker mee! :D

Nog niet aan gedacht. Opvallend! Dat zou best wel eens waar kunnen zijn. Ook omdat er heel erg werd gelet op het verschil tussen on- en off-camera door de finalisten, geloof ik.

Meedenken, meedenken?? Er is NIETS dat wijst op kleurenblindheid van Kees.. Als daar nou een aanwijzing voor was, ok.. Maar die is er niet..

En vorig jaar als afwijkend beschouwen ivm de "extreme" omstandigheden?? Kom op zeg, ze zaten meer dan de helft vd tijd in Spanje.. En in IJsland hadden ze ook niet te maken met sneeuwstormen ofzo..

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #128 Gepost op: 14-02-2013, 23:58:16 »
't Was maar een grapje.
Vond dat je nogal heftig reageerde. Nu weer eigenlijk. :P

Maar goed, je maakt wel inhoudelijke punten. En da's ook wat waard. ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #129 Gepost op: 14-02-2013, 23:58:42 »
En vorig jaar als afwijkend beschouwen ivm de "extreme" omstandigheden?? Kom op zeg, ze zaten meer dan de helft vd tijd in Spanje.. En in IJsland hadden ze ook niet te maken met sneeuwstormen ofzo..
Toen was het leed al geschied, echter..

Het begon in IJsland waar men volgens Hadewych (nee ik verzin dit zelf niet nee...  ;)) erg op elkaar hokte wegens het 'veilige' gevoel en dus érg veel met elkaar deelde. Met als gevolg dat er veel informatie gedeeld werd en veel mensen al vroeg op Anne-Marie zaten.

Het voelde duidelijk vooral koud aan wegens de felle winden die niet ergens door gestopt werden door de kale vlakten.

Je hoeft mijn woord er niet voor te nemen dit hebben de kandidaten allemaal zelf verteld.
Maar in dat opzicht beschouw ik vorig jaar dus inderdaad afwijkend ja...
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2013, 00:00:45 »
Toen was het leed al geschied, echter..

Het begon in IJsland waar men volgens Hadewych (nee ik verzin dit zelf niet nee...  ;)) erg op elkaar hokte wegens het 'veilige' gevoel en dus érg veel met elkaar deelde. Met als gevolg dat er veel informatie gedeeld werd en veel mensen al vroeg op Anne-Marie zaten.

Het voelde duidelijk vooral koud aan wegens de felle winden die niet ergens door gestopt werden door de kale vlakten.

Je hoeft mijn woord er niet voor te nemen dit hebben de kandidaten allemaal zelf verteld.
Maar in dat opzicht beschouw ik vorig jaar dus inderdaad afwijkend ja...

Men deelt ook nu weer erg lang erg veel (of zo lijkt het iig).. Kees die zijn molboekje aan Daniël ter inzage geeft??

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2013, 00:02:24 »
't Was maar een grapje.
Vond dat je nogal heftig reageerde. Nu weer eigenlijk. :P

Maar goed, je maakt wel inhoudelijke punten. En da's ook wat waard. ::ok::

Dat klopt, ik ben meer een zwart of wit mens dan een grijs mens..

Er zit echter geen kwade bedoeling achter.. Niet rot bedoelt naar iemand (wie dan ook) ofzo..  ;)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2013, 00:04:24 »
Ik vind dat er dit jaar wel heel weinig geld verdient kan worden. Ze zitten op ongeveer 11.000, een ongeveer even hoog bedrag als vorig jaar in dezelfde aflevering, terwijl vorig jaar de pot leeggetrokken werd, en dat was dit jaar niet het geval.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #133 Gepost op: 15-02-2013, 00:05:22 »
Men deelt ook nu weer erg lang erg veel (of zo lijkt het iig).. Kees die zijn molboekje aan Daniël ter inzage geeft??

Klopt, daar wil Kees ook duidelijk van af zegt hij elke keer. Maar de groepsdynamiek is wel klitterig.
Mogelijk mede door de impact van het ongeluk van Janine..?? (speculatie mijnerzijds).

Ik vind dat wel een onvoorstelbare actie als hij idd kandidaat is. Sterker nog, welke kandidaat laat nou een ander vrijwillig in zijn molboekje lezen..  ::) Vaag, vaag.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #134 Gepost op: 15-02-2013, 00:05:49 »
Toen was het leed al geschied, echter..

Het begon in IJsland waar men volgens Hadewych (nee ik verzin dit zelf niet nee...  ;)) erg op elkaar hokte wegens het 'veilige' gevoel en dus érg veel met elkaar deelde. Met als gevolg dat er veel informatie gedeeld werd en veel mensen al vroeg op Anne-Marie zaten.

Het voelde duidelijk vooral koud aan wegens de felle winden die niet ergens door gestopt werden door de kale vlakten.

Je hoeft mijn woord er niet voor te nemen dit hebben de kandidaten allemaal zelf verteld.
Maar in dat opzicht beschouw ik vorig jaar dus inderdaad afwijkend ja...

Kijk, zo leer je nog eens wat over voorgaande seizoenen! Altijd handig om patronen uit het verleden te weten.

Wanneer zei Hadewych dit? Op de fandag?


Dat klopt, ik ben meer een zwart of wit mens dan een grijs mens..

Er zit echter geen kwade bedoeling achter.. Niet rot bedoelt naar iemand (wie dan ook) ofzo..  ;)

Vandaar ook dat ik niet serieus reageerde. Dacht al wel zoiets. Heb zelf ook heel rationele opvattingen, maar ik heb gemerkt dat de zachte aanpak meer resultaat oplevert. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #135 Gepost op: 15-02-2013, 00:08:32 »
Ik vind dat er dit jaar wel heel weinig geld verdient kan worden. Ze zitten op ongeveer 11.000, een ongeveer even hoog bedrag als vorig jaar in dezelfde aflevering, terwijl vorig jaar de pot leeggetrokken werd, en dat was dit jaar niet het geval.

Er wordt dit jaar idd belachelijk weinig geld verdient

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #136 Gepost op: 15-02-2013, 00:09:14 »
Klopt, daar wil Kees ook duidelijk van af zegt hij elke keer. Maar de groepsdynamiek is wel klitterig.
Mogelijk mede door de impact van het ongeluk van Janine..?? (speculatie mijnerzijds).

Ik vind dat wel een onvoorstelbare actie als hij idd kandidaat is. Sterker nog, welke kandidaat laat nou een ander vrijwillig in zijn molboekje lezen..  ::) Vaag, vaag.

Heel vreemd idd..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7
« Reactie #137 Gepost op: 15-02-2013, 00:09:22 »
Ik vind Kees sowieso raar bezig, hij zegt de hele tijd dat hij het spel harder wilt spelen, dingen achterhouden, geen informatie delen, vraag uit de test in het vliegtuig voor zich houden..

Maar enkele minuten daarna, hop, vliegtuigvraag gewoon doorgegeven, hop, boekje aan Daniël te lezen, hop, informatie delen met Zarayda..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #138 Gepost op: 15-02-2013, 00:09:42 »
Wanneer zei Hadewych dit? Op de fandag?
Deels in biechts tijdens de serie (over het 'veilige gevoel') maar ook in interviews nadien en ik meen ook op de fandag idd maar daar was ik zelf niet bij.  :)
Maar zowel zij als Liesbeth waren de mening toegedaan dat Anne-Marie zich afwijkend gedroeg van de groep door zich afzijdig op te stellen (en anders dan ze haar eerder hadden leren kennen). Dat resulteerde in het feit dat Anne-Marie al bij de trappen onderaan werd gezet (in afl 2). Liesbeth had het hier ook nog even over tijdens de Moltalk.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #139 Gepost op: 15-02-2013, 00:10:42 »
Deels in biechts tijdens de serie (over het 'veilige gevoel') maar ook in interviews nadien en ik meen ook op de fandag idd maar daar was ik zelf niet bij.  :)
Maar zowel zij als Liesbeth waren de mening toegedaan dat Anne-Marie zich afwijkend gedroeg van de groep door zich afzijdig op te stellen, en dat resulteerde in het feit dat Anne-Marie al bij de trappen onderaan werd gezet (in afl 2). Liesbeth had het hier ook nog even over tijdens de Moltalk.

Dank!!

Ik vind Kees sowieso raar bezig, hij zegt de hele tijd dat hij het spel harder wilt spelen, dingen achterhouden, geen informatie delen, vraag uit de test in het vliegtuig voor zich houden..

Maar enkele minuten daarna, hop, vliegtuigvraag gewoon doorgegeven, hop, boekje aan Daniël te lezen, hop, informatie delen met Zarayda..

Wie zegt dat alle informatie ook correct/relevant is?