Auteur Topic: Molduel: Kees versus Paulien  (gelezen 18316 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2013, 10:14:40 »
1.1: kerk: Paulien
1.2: bungee: onbeslist
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: onbeslist
2.3: jagers: Paulien
3.1: boot: Paulien, die groep fotografeert een negatief bedrag
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Kees (de kandidaten een kant op laten kijken)
4.1: big 5: onbeslist. Paulien zegt meteen: de andere ook maar openen dan?
4.2: touwbrug: Kees ?(ik weet de eindbedragen niet meer)
5.1: puzzelroute: onbeslist
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien
6.1: dakota: onbeslist
6.2: mol op het orgel: onbeslist
6.3: paardrijden: onbeslist (er zal toch wel een envelop met minder dan 1500 hebben gelegen?)
7.1: doka: Paulien (Kees brengt 500 euro direct in de pot)
7.2: finalevrijstelling: onbeslist
8.1: zoeloe: Kees (Paulien doet hier echt heel goed haar best)
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: onbeslist Paulien zegt: dus met lichten aan of uit? Kees corrigeert dit
9.1: bibliotheek: Kees

Ik kom uit op 6 voor Kees en 7 voor Paulien, en vooral heel veel waarvan ik het echt niet zou durven zeggen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2013, 10:24:39 »
Mijn lijstje. Soms geef ik iemand een punt, soms beiden en soms niemand (als geen van beiden iets doet dat erg mols of onmols is)

1.1: P
1.2: -
2.1: K
2.2: P
2.3: P
3.1: -
3.2: K
3.3: -
4.1: -
4.2: -
5.1: KP
5.2: KP (Beiden doen wat ze als echte Mol zouden moeten doen)
5.3: P
6.1: -
6.2: -
6.3: KP
7.1: P
7.2: P (Kees lijkt te goed z'n best te doen)
8.1: P (2 foute antwoorden zijn het enige dat hier echt misgaat)
8.2: KP
8.3: P (betere positie)
9.1: K

Kees: 6
Paulien: 11

Duidelijke winnaar dacht ik zo.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 10:54:52 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2013, 11:30:20 »
Molduel Kees vs. Paulien: de punten. Gelijkspel kan ook: beiden een punt.
1.1: kerk: Paulien (te laat komen levert geen geld op)
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Paulien (zij deed eindcontrole en had dus meer invloed op goed/fout)
2.3: jagers: Paulien (tijdelijk niet zichtbaar en afgeschoten worden)
3.1: boot: Paulien (denkt dat er nog een foto gemaakt kan worden als boot al voorbij kaartje is)
3.2: springen: Kees
3.3: safari: beiden
4.1: big 5: Paulien (Art zei dat er geld viel te verdienen, dit wist Paulien niet meer. Hij zei niets over bevrijden, zij dacht ze de mensen moest bevrijden)
4.2: touwbrug: Paulien (ezelsbruggetjes bedenken en veel vertellen kan ervoor zorgen dat je eerdere -langere- woorden vergeet)
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: beiden
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: Paulien (10 goede foto's tegenover 8 goede antwoorden)
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Paulien (stelt nu niet echt logische vragen aan Art)
9.1: bibliotheek: Kees (aan het rondrennen en zien we hem niet veel doen)

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Paulien gewonnen met 18 punten tegenover 10 punten voor Kees.   ;D

Edit: Weerwolven veranderd naar beiden (had hier eerst Paulien staan). Paulien schakelt snel Carolien en Tania uit, Kees wijst geen mol aan.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 11:33:37 door Zwanee »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2013, 11:31:46 »

1.1: kerk: Paulien
1.2: bungee: -
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Paulien, heeft meer invloed op de positie die zij heeft
2.3: jagers: Paulien
3.1: boot: Beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: -
4.1: big 5: Paulien
4.2: touwbrug: Kees
5.1: puzzelroute: Paulien, probeert nog verwarring over de route te scheppen
5.2: weerwolven: Paulien
5.3: goudzoeken: Paulien
6.1: dakota: Paulien, als eerste valt het minder op de aanwijzing wel voor te lezen
6.2: mol op het orgel: -
6.3: paardrijden: -
7.1: doka: Paulien
7.2: finalevrijstelling: Paulien (gaat direct af)
8.1: zoeloe: Kees
8.2: loden bal: Paulien
8.3: drive-in: Paulien
9.1: bibliotheek: Kees

Kees: 5
Paulien: 14

Paulien is de mol  8)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2013, 12:13:31 »
Soms was het lastig om in te vullen, omdat ik de acties van beide kandidaten even dubieus vond. Maar dan alsnog komt er bij mij een duidelijke winnaar uit, Kees! De belangrijkste reden is dat Kees actief de kandidaten een verkeerde kant op stuurt en Paulien passief meehobbelt met de rest. Ik heb Kees nergens iets echt goeds zien doen, terwijl Paulien wel echt goede acties heeft (o.a. de ezelsbruggetjes bij het Zulu, het vinden van de grote trap).

Hier mijn overzicht:
1.1 P (de mol hoefde van mij niet per se aan te komen, en dan een verkeerde kerk vinden vind ik echt briljant)
1.2 K (Kees kiest doelbewust verkeerd, Paulien kon nog niet weten dat Zarayda ondanks haar Try Before You Die - ervaringen zo weinig durft)
2.1 K (Paulien helpt Kees door de hindernissen te komen, Kees stelt zich wat passiever op)
2.2 K (Kees stuurt de groep vrij subtiel naar de 500 euro optie)
2.3 K (het bedrag in de envelop is onbekend, zo maakt hij zich niet erg verdacht)
3.1 K (de groep boven aan de rots stuurde de boot hoe dan ook naar de verkeerde geldoptie en lekker uit het zicht)
3.2 K (Kees springt voor jokers ipv geld)
3.3 K (Kees wijst doelbewust de verkeerde kant op, Paulien doet eigenlijk helemaal niets)
4.1 K (Kees lijkt voorkennis te hebben over de kokers en probeert te onderhandelen; bovendien laat hij zijn zakkenrollerskwaliteiten zien, ook belangrijk als mol!)
4.2 K (Kees is onduidelijk en roept als enige dubbele woorden waardoor hij sowieso niet voor ‘nieuw’ geld in de pot zorgt, ook sputtert hij nogal tegen dat hij niet over de lijnen mag lopen maar woorden moet roepen)
5.1 K (Kees legt het belangrijkste blok verkeerd neer en een mol heeft er geen belang bij om de kaart opnieuw te bekijken zoals Paulien doet)
 5.2 K (Kees wijst nooit een weermol aan wat duidt op voorkennis, ook vind ik dat zijn lichaamstaal erg opvallend is, daarnaast is het voor een mol handiger om kandidaat te zijn dan mol in dit spel)
5.3 P (hoe minder goedstukjes gevonden worden, hoe beter)
6.1 K (Kees stookt de groep een beetje op)
6.2 K (Kees zorgt ervoor dat niemand alle vragen goed kan hebben voor het orgel en dat de mol dus kan liegen)
6.3 K (Kees wordt penningmeester na een valse stemming en heeft zo een bepalende invloed op de hoogte van het geldbedrag)
7.1 K (Kees vindt opeens een koker wat voor mij duidt op voorkennis, ook hoeft een mol niet met de juiste trap aan te komen wat Paulien doet)
7.2 K (Kees legt een stukje terug dat later het moeilijkste te bereiken is, ook snapt hij het spel wel erg goed)
8.1 K (Paulien doet teveel haar best met de ezelsbruggetjes, ik denk dat ik zelf de opdracht veel slechter had gedaan)
8.2 K (Kees laat de opdracht op het eind helemaal mislukken door zijn suggestie 5 minuten voor tijd maar voor een andere vaas te gaan; daarnaast vindt Paulien de handige porto’s)
8.3 K (Paulien is erg actief in dit spel en wijst ook nog de juiste auto aan)
9.1 K (Kees stookt de anderen op om zo snel mogelijk hun eigen boekje te vinden waardoor geld blijft liggen, ook wil hij zijn boekje niet per se terug wat ik erg raar vind)

Kortom: Kees is voor mij een overduidelijke mol!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2013, 12:35:15 »
Het eest tegenstribbelen van Kees als er een koker wordt opengemaakt (als iedereen eigenlijk al heeft besloten om er een open te maken) en niet veel later zelf het voortouw nemen om er nóg een open te maken vind ik wel een typische molactie. Het was in ieder geval mijn trigger om niet meer Tania te verdenken sinds afl. 4 maar op Kees te gaan zitten.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2013, 12:45:24 »
Overzicht van molacties per opdracht:
Hints zijn buiten beschouwing gelaten.

Aflevering 1

Opdracht 1: De dropping
Paulien: Kwam niet aan bij de kerk en brengt zo geen geld in de pot.
Kees: Kwam wel op tijd aan bij de kerk en bracht zo €200,- of €100,- (lege envelop) in de pot
Winnaar: Paulien

Opdracht 2: Bungeejumpen en vrijstellingen
Paulien: Gunde Zarayda een vrijstelling die ze niet ontving en kreeg wel een vrijstelling die Paulien niet omwisselde voor €1000,- (echter, dit deden andere kandidaten ook niet)
Kees: Gunde Ewout een vrijstelling die hij niet ontving en ontving zelf ook geen vrijstelling.
Winnaar: Tie

Aflevering 2

Opdracht 1: De laserstraal
Paulien: Ging direct af bij het eerste obstakel.
Kees: Opent een luikje
Winnaar: Paulien

Opdracht 2: Het gedicht
Paulien: Schrijft de laatste versie van het gedicht en heeft geen invloed op het kiezen van het geldbedrag.
Kees: Zet Tim aan tot het kiezen van een lager bedrag dan dat nodig was geweest.
Winnaar: Kees

Opdracht 3: De minedumps
Paulien: Afgeschoten in het spel en brengt geen envelop binnen.
Kees: Rent als eerste het veld in en heeft kans om zo geld te verduisteren. Brengt ook nog een (misschien lege) envelop binnen.
Winnaar: Tie

Aflevering 3

Opdracht 1: Foto's maken op de boot
Paulien: Helpt Janine en Daniël met het geven van aanwijzingen.
Kees: Helpt voor een groot gedeelte de boot niet omdat hij achter een berg zit. Bovendien is hij in het bezit van de porto en kan zo mogelijk daarmee mollen.
Winnaar: Kees

Opdracht 2: Springen voor geld/jokers
Paulien: Haalt €500 euro binnen.
Kees: Springt voor jokers.
Winnaar: Kees

Opdracht 3: Safari
Paulien: Zit bij Kees in de auto en molt niet.
Kees: Zit bij Paulien in de auto en molt niet.
Winnaar: Tie

Aflevering 4

Opdracht 1: Spot The Big 5
Paulien: Zit niet in een kooi en zit zo in een betere positie om te mollen. Echter, door Zarayda is er geen geld binnengehaald.  
Kees: Zat in een kooi en had zo geen invloed op het spel.
Winnaar: Tie

Opdracht 2: Woorden schreeuwen
Paulien: Geeft onnodige omschrijvingen maar haalt wel meer geld binnen dan Kees.
Kees: Schreeuwt dubbele woorden, woorden die makkelijk om te vormen zijn tot andere woorden en goedkope woorden.
Winnaar: Kees

Aflevering 5

Opdracht 1: Puzzelen en autorijden
Paulien: Is de eerste persoon die oppert dat de weg die ze rijden niet klopt.
Kees: geen molacties/kandidaatacties
Winnaar: Kees

Opdracht 2: Kampvuurspelletjes
Paulien: Is een mol en haalt 3 jokers binnen (zowel een mol als kandidatenactie)
Kees: Stemt geen enkele keer op een mol en haalt alle verdenkingen van de mollen weg.
Winnaar: Kees

Opdracht 3: Goudklompjes en sleutels
Paulien: Vindt 2 klompjes en is voor het openen van de kluis.
Kees: Vindt 3 klompjes en is voor het openen van de kluis.
Winnaar: Paulien

Aflevering 6

Opdrachten 1 en 2
Geen geld te verdienen dus worden overgeslagen

Opdracht 3: Paardrijden en Ravensburger
Paulien: Twijfelt over het kopen van een minuut extra puzzeltijd.
Kees: Koopt de extra puzzeltijd maar haalt daarmee ook €1500,- op.
Winnaar: Tie

Aflevering 7

Opdracht 1: Het antwoord op het mysterie van de kokers
Paulien: Vindt een ladder waarmee ze de hele kamer kunnen verduisteren.
Kees: Vindt een koker in de supermark.
Winnaar: Tie

Opdracht 2: Een vrijstelling, voor de finale
Geen geld te verdienen.

Opdracht 3: James Bond in de heli
Paulien: Wordt neergeschoten.
Kees: Wordt neergeschoten.
Winnaar: Tie

Aflevering 8

Opdracht 1: Woorden leren
Paulien: Heeft voorkennis maar laat de opdracht wel goed slagen d.m.v. ezelsbruggetjes.
Kees: Fotografeert moeilijke woorden.
Winnaar: Kees

Opdracht 2: Het postkantoor
Paulien: Ziet geen portofoons en staat op een goede positie om te mollen.
Kees: Werkt goed mee met trekken maar legt zijn sjaal op de plek waar de portofoons liggen.
Winnaar: Paulien

Opdracht 3: De Drive-in Bioscoop
Paulien: Kiest voor de goede auto.
Kees: Gaat mee in het antwoord voor de goede auto.
Winnaar: Kees

Aflevering 9

Opdracht 1: De bibliotheek
Paulien: Brengt €300,- binnen met het vinden van de boekjes van andere kandidaten.
Kees: Vindt geen enkel boekje met geld, omdat hij blijft zoeken naar zijn eigen molboekje.
Winnaar: Kees

Opdracht 2: De moltrein
Opdracht over de hints en er werd standaard door elke kandudaat €750,- verdiend.

Resultaat
Paulien: 4
Kees: 9

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2013, 15:15:33 »
1.1: kerk: P te laat
1.2: bungee: B vrijstelling onthouden
2.1: lasers: P snel af
2.2: dictee: K Tim woord geven
2.3: jagers: P "in" knie afgeschoten
3.1: boot: -
3.2: springen: K geen geld
3.3: safari: -
4.1: big 5: B (P had hier geld moeten vinden, K opent koker)
4.2: touwbrug: B (K schreeuwt fout, P maakt een te lang verhaal).
5.1: puzzelroute: P snel af
5.2: weerwolven: -
5.3: goudzoeken: P klompje minder
6.1: dakota: -
6.2: mol op het orgel: -
6.3: paardrijden: P neemt geen stukken mee.
7.1: doka: -
7.2: finalevrijstelling: P snel af
8.1: zoeloe: P 400€ minder
8.2: loden bal: P poging verkeerde vaas
8.3: drive-in: P verwarring zaaien vragen
9.1: bibliotheek: K met stip!

 P10 K3

Poe, nou, zal je niks verbazen.


Valt me op dat bij sommige punten ik gerust Kees zou willen invullen, ware het niet dat ik de actie niet zeker weet.
Is het een aanname, dan kan ik niet stellig antwoorden.
kijk, als kees daadwerkelijk zichzelf als Mol op de foto heeft gezet; dik punt!
maar doordat 2 woorden niet zijn geraden (feit) gaat het punt naar P.
In bieb is Kees vreselijk aan het Mollen. Maar Paulien staat in ene bij de grote-letter-afdeling:)
Kees wint wel hoor!
Bij weerwolven geldt voor beide; indien Mol; goed gespeeld.
Bij de kerk, als Kees 2 lege enveloppen inlevert; prima actie.
Paulien te laat, indien Mol, prima actie. Maar aangezien je inhoud enveloppen niet ziet gaan de punten naar Paulien.
Safari, geen idee. Aanname is te veronderstellen dat Kees de boel misleidt, zeker weten? Nee.

Puur op feiten:

Kerk: P te laat
Jagers: P afgeschoten
Dictee: K geeft Tim woord
Vrijstelling: P snel af
Goudzoeken: P 1 minder
Puzzelroute: P snel af
Springen: K geen geld
Paard: P neemt geen stukken mee
Zoeloe: P 400€ minder in pot door foute antwoorden
Bieb: K met een hoofdletter K, haha, Evil Kees!
 7 -3
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2013, 15:58:53 »
Het staat 7 - 7 in totaal van alle eindconclusies
tot nu toe als ik mij niet vergis... ;)
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2013, 16:13:42 »
1.1:kerk:P geen geld in de pot, K wel (nee, ook niet stiekem lege envelop ingeleverd)
1.2:bungee:Onbeslist, beiden geen geld verdiend
2.1:lasers:P vroeg af, doet niks constructiefs, K opent luikje
2.2:dictee:Onbeslist, P kan extra fouten hebben toegevoegd, misschien geprobeerd om exact 26 fouten te maken, maar K hielp mee door van mogelijk 1000 toch 500 te maken
2.3:jagers:P brengt hier sowieso helemaal niks binnen, K lijkt wel iets te hebben verdiend, maar is moeilijk in te schatten, geef hier een half punt voor
3.1:boot:Onbeslist, K laat T handige informatie geven, maar pas na 15 minuten (wat hebben ze al die tijd gedaan? koffie gedronken?), mol kan achterover hebben gezeten omdat team bootje de opdracht al in het water liet vallen
3.2:springen:K springt niet voor geld, P wel, maar dat was dan ook wel in het makkelijkste vak en hier hebben ze niet helemaal zelf de hand in gehad
3.3:safari:Onbeslist, zaten in dezelfde jeep
4.1:big 5:Onbeslist, P let niet op geld en verklaart later dat ze dacht dat Art alleen bevrijden had gezegd, terwijl hij hier juist niks over had gezegd, K steelt en opent koker
4.2:touwbrug:Onbeslist, P beschrijft woorden met een halve Wikipedia tekst (treintje met spullen erin!), K schreeuwt dubbele en foute woorden, had ook eigenlijk liever op het touw gestaan
5.1:puzzelroute:Onbeslist, K legt hier mogelijk een blok verkeerd, rekt daarmee tijd, P lijkt hier niks te doen, draagt dus ook geen steentje bij
5.2:weermollen:P, zij is het die op het eind Z nog weet te overtuigen om op K te stemmen, dit komt goed uit voor K als hij de mol is, maar hij lijkt weinig te doen om Z verdacht te maken
5.3:goudzoeken:P heeft toch een klompje minder, dus iets beter gemold
6.1:dakota:Onbeslist, hier viel geen geld te verdienen. K probeert te stoken door Z misschien niet haar vraag over de mol te laten voorlezen, maar dit heeft geen effect, P krijgt van Art een vraag waarop ze 13 antwoordt, dat is op zijn minst frappant
6.2:mol op orgel:Onbeslist, P geeft misschien meloen/een mol en Volendam/van de mol hint, maar orgel lijkt precies tegenovergesteld K aan te wijzen
6.3:paardrijden en puzzelen:Onbeslist, P wordt als een soort rain man naar voren geschoven om de puzzel op te lossen, maar dit lukt niet, K lijkt cruciale puzzelstuk laat tevoorschijn te halen, K haalt 1500 op (had ook 1000 kunnen zijn), envelop P lijkt duidelijker, afgezonderd in beeld te liggen
7.1:doka:Onbeslist, K vindt extra koker, P vindt lange ladder
7.2:finale vrijstelling:P is snel af, kan daardoor niet meer helpen, K weet goed te herinneren dat blauw er al wel lag (had hier ook gewoon met C kunnen meegaan en nóg een blauw partje kunnen halen!)
8.1:zoeloeles:P heeft 8 van 10 goed, K heeft 10 van 10 goed
8.2:bal in vissenkom:P vergist zich in welke kom ze de bal wilen hebben, K corrigeert haar, als ik het me wel herinner, P roept alleen trekken, K helpt mee trekken, maar niemand komt op het idee om eerst andere touwen te laten vieren, net voor het eind, de bal is er al bijna, komt P met een laatste plan, waardoor de bal echter volledig de andere kant op gaat.
8.3:drive-in:P heeft sleutelpositie contact met Art, stelt onhandige vragen, wil niet ter zake doende vragen stellen, K corrigeert; P lijkt weinig interesse te hebben in wat de mol op het scherm zegt (op een gegeven moment rent iedereen naar een auto, P blijft eerst op een afstandje staan, dan pas gaat ze meeluisteren); P lijkt zich te verspreken (wat zei ik?)
9.1:bibliotheek:K haalt echt helemaal niks binnen, P alleen boeken met lage waarde
Conclusie: Paulien: 8,5; Kees: 3,5
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2013, 17:05:04 »
1.1 P - omdat je hints niet mee mag rekenen.
1.2 K - nipt omdat hij achterdocht toonde bij Joeps plan
2.1 P
2.2 K -'Tim!: is een typische molactie
2.3 P - afhankelijk van of er echt geld gestolen is, nu maar P met haar zender (van Kees had ik het molgeloofwaardiger gevonden als-ie over zijn zender had gespeculeerd)
3.1 geen winnaar (Kees kan nog gedacht hebben alles op het laatst goed te doen toen het al mislukt was)
3.2 K
3.3 geen winnaar
4.1 geen winnaar, maar ik wil nog even zeggen dat Kees de kaart overnam onder het mom vrouwen kunnen geen kaartlezen, misschien liep hij nu niet langs extra mogelijkheden om geld te verdienen)
4.2 K - de moeilijkste woordjes en ook nog dubbel dubbele woorden
5.1 geen winnaar maar
5.2 Keessie met z'n voorkennis
5.3 mij om het even
6.1&2 niks
6.3 K - de penningmeester met de pijl
7.1 P - ook al jatte Kees hier een koker
7.2 niks
7.3 K - omdat ik geloof dat K&C al heel snel af waren maar het leuker was om door te spelen
8.1 K - omdat ie naar mijn idee moeilijke woorden fotografeerde en 8 veel is
8.2 K&P - niet veel bijzonders
8.3 K&P - "
9.1 K - zul je zien dat hij 20 minuten in 'the life of a mole' heeft gelezen
9.2 K - de hints waren te duidelijk
12 K's, 6 P's.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 17:06:40 door PAC-Mol »
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2013, 17:14:14 »
Mijn Mol is Kees, en ik ga proberen het onpartijdig in te vullen/zonder tunnelvisie.

1.1 Paulien
1.2 -

2.1 Paulien
2.2 Kees
2.3 Paulien

3.1 -
3.2 Kees
3.3 -

4.1 -
4.2 Kees

5.1 -
5.2 Kees
5.3 Paulien

6.1 -
6.2 -
6.3 Kees

7.1 -
7.2 -
7.3 Paulien

8.1 Kees
8.2 Kees
8.3 Paulien

9.1 Kees
9.2 -

Kees: 8
Paulien: 6

Daarmee wint Kees nipt van Paulien.
Alle "-" zijn geen opdracht waar geld van toepassing was, of als het gelijk spel werd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2013, 17:49:23 »
Ik vind het lijstje van Daedalus zo handig, ik ga het gewoon ook gebruiken.
Hier is zijn lijstje trouwens leeg:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mijn lijstje:
1.1:kerk:GelijkKees kweekt goodwill á 200 euro max, Paulien maakt zich verdacht.
1.2:bungee:GelijkBeide geven geen vrijstelling; een vrijstelling verkopen doet niemand. Daarnaast ging de opdracht niet over geld.
2.1:lasers:PaulienKees helpt het welslagen van de opdracht.
2.2:dictee:KeesKees heeft een belangrijk aandeel in de keuze voor 500.
2.3:jagers:GelijkHet is zodanig gemonteerd dat we niet zien hoeveel geld Kees binnenbrengt - dat is niet zomaar.
3.1:boot:GelijkDe opdracht wordt al verknoeid door Tania.
3.2:springen:KeesPaulien kiest voor de pot.
4.1:big 5:GelijkHet is onduidelijk waarom Paulien en Zarayda in een sleutelrol komen.
4.2:touwbrug:KeesKees kiest hele onhandige woorden (langste of kortste), Paluien kiest hele slimme woorden (middenmoot, gekke woorden die je relatief makkelijk onhoudt).
5.1:puzzelroute:KeesPaulien lijkt weinig aandeel in de opdracht te hebben.
5.2:weermollen:KeesKees wijst nooit een weermol aan. Drie jokers verdedigen zou iedereen doen.
5.3:goudzoeken:GelijkHet verschil van 100 euro is verwaarloosbaar.
6.1:dakota:GelijkOpdracht ging niet over geld.
6.2:mol op orgel:KeesKees heeft via Joep misinformatie verspreid over Ewout.
6.3:paardrijden en puzzelen:GelijkNiet echt iets opvallends gezien van een van beide.
7.1:doka:KeesKees gaat heel enthousiast mee in een tot mislukken gedoemd plan, Paulien kijkt verder.
7.2:finale vrijstelling:GelijkBeide winnen niet de vrijstelling.
8.1:zoeloeles:GelijkPaulien heeft de moeilijkste opracht en gaat daar heel slim onmols mee om. Echter zitten Paulien en Zarayda wel in een sleutelpositie.
8.2:bal in vissenkom:KeesPaulien vindt de portofoons.
8.3:drive-in:GelijkContact met Art is een sleutelpositie, maar Kees zijn idee om van tevoren vier vragen te bedenken is gewoon niet slim.
9.1:bibliotheek:KeesPaulien verdient 500 euro.
Lijkt me duidelijk :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2013, 17:51:28 »
5.2: weerwolven: Paulien
En Kees dan?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2013, 18:14:51 »
Toch wel grappig dat zelfs dit soort overzichten niet objectief te maken zijn. Wat de één een molactie vindt, vindt de ander een kandidatenactie. Wat de één de beste molpositie vindt, vindt de ander juist niet.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2013, 18:18:41 »
Toch wel grappig dat zelfs dit soort overzichten niet objectief te maken zijn. Wat de één een molactie vindt, vindt de ander een kandidatenactie. Wat de één de beste molpositie vindt, vindt de ander juist niet.  ;D
Precies, en gelukkig maar, anders zou iedereen nu op dezelfde mol zitten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2013, 21:25:54 »
1.1:   kerk: Paulien    
1.2:   bungee: Gelijk    
2.1:   lasers:   Paulien
2.2:   dictee:   Kees
2.3:   jagers:   Kees
3.1:   boot: Kees   
3.2:   springen: Kees   
4.1:   big 5: Kees   
4.2:   touwbrug: Kees   
5.1:   puzzelroute: Kees    
5.2:   weermollen: Kees   
5.3:   goudzoeken: Paulien   
6.1:   dakota:   Kees
6.2:   mol op orgel: Kees   
6.3:   paardrijden en puzzelen: Kees   
7.1:   doka: Kees   
7.2:   finale vrijstelling: Kees   
8.1:   zoeloeles: Kees   
8.2:   bal in vissenkom: Kees   
8.3:   drive-in: Kees   
9.1:   bibliotheek: Kees

Kees 17 punten.
Paulien 4 punten.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2013, 07:18:37 »
Aangezien we van veel opdrachten nog niet weten wat er precies gedaan is ga ik nu geen lijstje maken al vind ik het wel interessant om te zien hoe anderen het zien.  ::ok::

Na herbekijken van de puzzelopdracht denk ik dat de rol van Kees in dezen een stuk actiever is geweest dan sommige mensen hier aannemen. Gebaseerd op kleine(re) dingen, zoals het in het bezit hebben van de pijl (het cruciale stuk) en het expliciet noemen dat de pijl wel in het midden zal moeten liggen (wat duidelijk niet klopte) - en in combinatie met het hele gebeuren omtrent de overdracht van het penningmeesterschap. Hoe actief zijn rol daarbij is geweest weet ik niet, het kan ook een kwestie van opportunistisch mollen geweest zijn. Maar dat hij de groep vervolgens keurig bespeelt en niet zomaar 'passief' het in de schoot geworpen krijgt, door grootmoedig te stellen dat het hem 'niet uitmaakt' maar vervolgens zelf niet te stemmen, is voor mij een duidelijke zaak.

Er is ongetwijfeld veel geld mee gemoeid geweest - iig €1500 zoals we zien. Waarvan ook nog €250 afgesnoept is. Paulien had geen enkele invloed op deze opdracht sws. Dus ik zou deze opdracht/molsactie 100% aan Kees toeschrijven. Niet voor niks komt hij voor in de treinopdracht, lijkt me. Ik verwacht dat hierop naar alle waarschijnlijkheid ingegaan gaat worden in afl 10 aangezien het de enige opdracht was waarmee geld gemoeid was in die aflevering, en een aanzienlijk bedrag voor zover we mogen aannemen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 07:21:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2013, 16:27:05 »
Mooi topic Heinz! Voor mij meest relevante van allemaal  ;D

1.1: kerk: Paulien - vanwege te laat komen (al is het met de priesterhint logischer zo vroeg mogelijk te komen).
1.2: bungee: beiden - ivm fout voorspellen Kees stond wel onder druk door groep die allemaal vrijstellingen weggaven
2.1: lasers: Kees - mol vertraagt en laat anderen snel afgaan.
2.2: dictee: Kees - kiest voor Tim = laagst mogelijke antwoord
2.3: jagers: Paulien - gaat direct af, we weten niet wat Kees met geld heeft gedaan
3.1: boot: Kees - zit op goede spot om te mollen bij porto
3.2: springen: Kees - kiest wel jokers en Paulien niet
3.3: safari: Kees - de kandidaten een kant op laten kijken
4.1: big 5: Kees - sleutel van Tim, pikken en openen koker
4.2: touwbrug: Kees - fout woord voorlezen en geen extra hints die helpen
5.1: puzzelroute: Kees - Paulien verbetert de route samen met Carolien
5.2: weerwolven: Beiden
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: Beiden
6.2: mol op het orgel: Kees - voorbereiding door vraag 20 Ewout verkeerd te verspreiden
6.3: paardrijden: Kees - heeft pijl in zijn hand en sleutelpositie
7.1: doka: beiden
7.2: finalevrijstelling: Geen
8.1: zoeloe: Kees - moeilijke woorden sturen, Paulien leert extra goed
8.2: loden bal: Paulien - neemt de leiding bij deze mislukte opdracht
8.3: drive-in: Kees (Paulien wijst goede auto aan)
9.1: bibliotheek: Kees

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Kees gewonnen met 17 punten tegenover 8 punten voor Paulien. 8)


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2013, 17:39:24 »
Ik snap echt werkelijk niet hoe mensen bij 8.1 voor Kees kunnen kiezen.
Hij maakt gewoon 10 goede foto's en levert die aan.
Paulien maakt 2 fouten, dan doet paulien het toch slechter?

(ja ik ken/erken Case is the mole / tolisdemol  maar deze keuze van vele snap ik werkelijk niet ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.