Toch gek dat Tygoverdenkers hier op het forum moeilijker te vinden zijn dan de Mol dit jaar.
Tygo komt over als een zeer fanatieke kandidaat. Maar heeft hij daarmee al geld in de pot gebracht? Nauwelijks. Mogelijke molacties genoeg:
- Tygo spreekt een agent in het Engels aan en overtreedt hiermee mogelijk de spelregels. (1.1)
- Tygo en Owen kunnen Mido Cafe en dus ook het geld niet vinden. (1.1)
- Tygo denkt dat ze zich op de groene laserstralen moeten richten. Freek gaat met hem mee. (1.2)
- Tygo onderbreekt Freek die richting Susan en Maurice seint. (1.2)
- Daphne en Jan-Willem (wel of niet ontdekt?) en Sofie en Owen (pas in de laatste seconden door Tygo ontdekt) pikken geen signalen van Freek en Tygo op. (1.2)
- Van de code 3425 maken de kandidaten samen uiteindelijk 7404. De 2000 euro gaan verloren. (De goede 4 was een gok.) (1.2)
- Tygo zegt dat Owen de generaal zou kunnen zijn en wil de generaal kiezen. Uiteindelijk wordt de generaal (en de prins) gekozen. De 2000 euro gaan verloren. (2.1)
- Tygo en Freek kunnen de opdracht "150 kilo" niet vinden. (2.2)
- Als Tygo en Owen samen op zoek gaan naar de opdracht "150 kilo" wil Tygo eerst verkeerd lopen. (2.2)
- Tygo pakt net als de anderen geen geld. (2.3)
- Tygo en Susan kiezen de zware tas die lastig mee te nemen is. (Wat er in het lichte koffertje zit is onbekend.) (3.1)
- Als Tygo de tas van Jennifer overneemt en haar vervolgens de kaart en telefoon overhandigt, valt de telefoon op de grond uit elkaar. (3.1)
- Tygo, Jennifer en Susan komen niet op tijd aan bij het eindpunt. Ze zijn twee minuten te laat. De 1000 euro in de tas gaan verloren. (3.1)
- Tygo selecteert de kajakkampioen die Jennifer eerder vond. (3.2)
Aardig lijstje toch?
Zeker een aardig lijstje!
En ik moet zeggen dat ik me nu ook ergens wel iets bij Tygo als Mol kan voorstellen. (Nu wel, eerst niet
)
Alleen heb ik ook - naar mijn mening - onnodig onmols gedrag bij hem gezien en dat maakt dat hij voor mij toch niet verdacht is op dit moment.
Bij die seinopdracht bijvoorbeeld. In je lijstje staat dat Tygo denkt dat ze op de groene lasers moeten richten en dat Freek daarin mee gaat. Dat kan wel kloppen, maar Tygo ziet zijn vergissing wel op tijd in en roept daarna toch vrij resoluut dat die lasers bij de stad/lichtshow horen. Waarom zou de Mol dat doen?
En bij die 150 kilo in de verlaten TV-studio: Owen en hij vragen om instructies wat ze moeten doen, maar krijgen geen antwoord, terwijl de tijd loopt. Tygo roept dan vervolgens "Ja, gewoon trekken", waarna ze natuurlijk het geld op tijd vinden. De mol zou toch gewoon wachten op instructies van de controlekamer, in de hoop dat de tijd gewoon verstrijkt? Hij/zij zou zeker niet als eerste aan dat touw trekken, lijkt me.
Dus, hmmmm, nee, ik geloof toch niet dat Tygo de Mol is....