Ik heb mijn fantasie losgelaten op de tweets van de mol, en ben tot het volgende gekomen
Tijdens de pakketjes bezorg opdracht stond op ieder pakketje een streepjescode die codeerde voor WIEISDEMOL, met daaronder voor elk pakketje een verschillende rij met letters en cijfers. Wat wel op elk pakketje hetzelfde was: de eerste vier letters "
widm" en de laatste vier cijfers "
2110". Dit bracht me aan het denken: alle tweets eindigen ook op hetzelfde, namelijk de hashtag "
widm", zou dit betekenen dat we de tweets ook iets te maken hebben met die vier cijfers 2110? In het topic van die opdracht merkte ik al op dat 2110 (in omgekeerde volgorde) de eerste vier cijfers zijn van een logische cijferreeks (Fibonacci reeks), waarbij elk cijfer de som is van de twee voorafgaande cijfers.
Dus: 0, 1, 1 (0+1), 2 (1+1), 3 (1+2), 5 (2+3), 8 (3+5), 13 (5+8) etc.
Hoewel daar wel een beetje lacherig over gedaan werd, lijkt me het niet onlogisch om iets met die reeks te doen. Het feit dat de code op de pakketjes begint met "widm" terwijl de tweets van de mol er juist mee eindigen kan een indicatie zijn dat ook de cijfers in omgekeerde volgorde moeten worden gebruikt.
Nu, zoals al eerder opgemerkt hebben alle tweets van de mol die tijdens de uitzending verzonden worden te maken met geld. Als we specifiek naar deze tweets kijken, en steeds de letter nemen die op de plaats staat van het volgende nummer in de reeks, dan krijgen we het volgende:
0: (voorafgaand) Ben je er klaar voor? Ik sla zo
METEEN toe! NPO 1, 20:30 uur. #widm
1: (Afl 1)
Op het station in Colombo kwam er geen geld in de pot. #widm
1: (Afl 2)
In de National Gallery zag ik het geld verdampen. #widm
2: (Afl 3) A
ls Mol zie je maar wat graag een envelop met inhoud over het hoofd. #widm
3: (Afl 4) In
schatten is niet het sterkste punt in deze groep, nul euro in de pot. #widm
5: (Afl 5) Huic
helen in een tempel. Je moet het maar durven. Resultaat: de pot blijft laag. #widm
8: (Afl 6) De pecun
ia vliegt de pot uit. #widm
De letters:
O I L S H IMet nog vier afleveringen te gaan zouden er nog vier letters bij komen.
Door elkaar gehusseld kan dit worden:
_H_I_ IS _OL.
Als de ontbrekende letters C, R, S en M zijn, komt er
CHRIS IS MOL te staan.
Daar komt bij dat in de laatste tweet voor aanvang van het seizoen (zie 0 hierboven), "METEEN", oftewel "MET 1" wordt genoemd. Dit kan gezien worden als de start van de reeks. (0 met 1 = 1). En de +1 tweet kan hier dus eventueel ook op slaan.