Auteur Topic: Tweets van de Mol (hints)  (gelezen 165942 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #200 Gepost op: 12-02-2015, 12:45:36 »
je moet de hele naam nemen he....

NGUVGDERAIRTM

M  NGUVGDERAIRT NGRVEDERAIRT
A  NGUVGDERIRT  NGRVEDERIRT
R  NGUVGDEIRT   NGVEDERIRT
G  NGUVDEIRT    NVEDERIRT
R  NGUVDEIT     NVEDEIRT
I  NGUVDET      NVEDERT
E  NGUVDT       NVDERT
T  NGUVD        NVDER

V NGUD          NDER
A
N GUD           DER

D GU            ER
E               R
R               -

L
I
N
D
E
N

Uiteindelijk hou je de GU over. de G is die jij nu verzint. want je moet, volgens mij dan, bij de T=20 een bij optellen. dan krijg je de R (uit der) ipv de U. Welke letter die G dan vervangt is mij een raadsel.

Als ik de letters neem uit het plaatje op de vorige pagina, TRIAREDEVRGN en dan de M uit de tweet, dus TRIAREDEVRGNM waar komt dan die G vandaan? waarschijnlijk is dat bij de methode van ons een E.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 12:57:13 door SomeOne_01 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #201 Gepost op: 12-02-2015, 12:50:19 »
Ik kan al niet wachten op 19u30. Meestal het vroegste moment dat de Mol tweet. :D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #202 Gepost op: 12-02-2015, 12:50:50 »
want je moet bij de eerst volgende T=20 een bij optellen. dan krijg je de R (uit der) ipv de U.

Dat zit me dus niet lekker, maakt het inconsistent.

Welke letter die G dan vervangt is mij een raadsel.

Op dit moment was dat een E (van de plus Een, maar waarom de P van plus dan niet gepakt wordt is me een raadsel) of een vraagteken, geloof ik

Ik kan al niet wachten op 19u30. Meestal het vroegste moment dat de Mol tweet. :D

De mol heeft al getweet. De M is er gekomen. Waardoor we nu ook Martine kunnen maken. Pas na de aflevering komt dus de volgende

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #203 Gepost op: 12-02-2015, 12:53:47 »
De mol heeft al getweet. De M is er gekomen. Waardoor we nu ook Martine kunnen maken. Pas na de aflevering komt dus de volgende

Dat is vroeg. ;) Leuk dat de theorie blijft gelden. :D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #204 Gepost op: 12-02-2015, 12:57:16 »
Ik verklaar de U als volgt (dat het dus een N moet zijn)

Ik tel de cijfers ook mee. Bij die met U kom je dus op de 0 uit. Eerste letter van nul is N

Die met plus is nog wel vreemd ja.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #205 Gepost op: 12-02-2015, 12:59:21 »
@hoelahoep? waarom?? beide tweets zijn vooraf tweets. +1 lijkt te zeggen, de vorige vooraf-tweet +1 vooraf tweet was T20, dus T21. en de vraag was natuurlijk ook de 21 vraag. Test 20 +1 is Test 21. hoe consistenter wil je het hebben?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #206 Gepost op: 12-02-2015, 13:41:22 »
Ik verklaar de U als volgt (dat het dus een N moet zijn)

Ik tel de cijfers ook mee. Bij die met U kom je dus op de 0 uit. Eerste letter van nul is N

Maar waarom tel je dan bij de vooraf-tweet van aflevering 4 de '18' niet mee?

@hoelahoep? waarom?? beide tweets zijn vooraf tweets. +1 lijkt te zeggen, de vorige vooraf-tweet +1 vooraf tweet was T20, dus T21. en de vraag was natuurlijk ook de 21 vraag. Test 20 +1 is Test 21. hoe consistenter wil je het hebben?

Waarom de hint in eerste instantie moeilijker maken dan hij is? Dit wordt zo een dubbel doorgedachte hint zonder goede aanleiding.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #207 Gepost op: 12-02-2015, 13:46:21 »
Waarom de hint in eerste instantie moeilijker maken dan hij is? Dit wordt zo een dubbel doorgedachte hint zonder goede aanleiding.
Wil je puzzelen, of wil je de eerste aflevering gelijk weten dat het Margriet is? (even aangenomen dat ze het is)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2015, 13:51:58 »
Maar waarom tel je dan bij de vooraf-tweet van aflevering 4 de '18' niet mee?

Gewoon wel doen, dan krijg je een A. Dat zijn tot nu toe de twee uitzonderingen die je op dezelfde manier bepaalt. Los van het vraagteken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2015, 14:00:51 »
Wil je puzzelen, of wil je de eerste aflevering gelijk weten dat het Margriet is? (even aangenomen dat ze het is)

Haha, als je deze hint had toegepast in aflevering 1 had je alleen een N gehad. Hoezo weet je dan meteen dat het Margriet is?  ::)
Zo'n hint is al moeilijk om te ontdekken, en nu zou het dus nog ingewikkelder gemaakt worden dan nodig is. Er is m.i. geen logische reden om aan te nemen dat de +1-tweet betekent dat er bij de vorige tweet 1 letter verder geteld moet worden.

Zelfde geldt voor de +1-tweet. Om daar een letter uit te halen zou je +1 anders moeten schrijven en plus kan al niet enz. Te veel bochten imo.

Gewoon wel doen, dan krijg je een A. Dat zijn tot nu toe de twee uitzonderingen die je op dezelfde manier bepaalt. Los van het vraagteken.

Dat had ik ook gedaan, maar dan kom ik op de c uit. Dan wordt de tweet dus: Weer een witte eikel. Nu met achttien verrassingen. Tel vanaf de e naast de W 23 letters en je komt toch echt op de c uit.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2015, 14:01:48 »
Geen idee of dit relevant is, maar in de 'METEEN-tweet' staat er: zometeen meteen. Meteen + 1?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2015, 14:03:13 »
Dat had ik ook gedaan, maar dan kom ik op de c uit. Dan wordt de tweet dus: Weer een witte eikel. Nu met achttien verrassingen. Tel vanaf de e naast de W 23 letters en je komt toch echt op de c uit.

Chris is de mol!  ::boogie:: ;D ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2015, 14:03:47 »
Dat had ik ook gedaan, maar dan kom ik op de c uit. Dan wordt de tweet dus: Weer een witte eikel. Nu met achttien verrassingen. Tel vanaf de e naast de W 23 letters en je komt toch echt op de c uit.

Sorry, ik begreep je verkeerd. Mijn aanpassing van de hint is de cijfers niet overslaan en dan de 0 als N zien en de 8 als A.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2015, 14:12:04 »
@Mollenmania het is natuurlijk een vergelijking..sommige mensen vinden sommige hints zo simpel...en aangezien je al redelijk vroeg Margriet kan spellen, wil je als programma maker natuurlijk wel even een twist er ingooien...even je in de war brengen ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2015, 14:20:52 »
Sorry, ik begreep je verkeerd. Mijn aanpassing van de hint is de cijfers niet overslaan en dan de 0 als N zien en de 8 als A.

Hmm hoe bedoel je dat? Er staat toch nergens een losse 8? Of lees jij 18 dan als EA? En lees je dan 20:30 als TN:DN? :P

@Mollenmania het is natuurlijk een vergelijking..sommige mensen vinden sommige hints zo simpel...en aangezien je al redelijk vroeg Margriet kan spellen, wil je als programma maker natuurlijk wel even een twist er ingooien...even je in de war brengen ;)

Snap ik wel maar zoals het nu uitgelegd wordt lijkt het me wel erg veel 'goochelen' (laten we het zo maar blijven noemen :P). Tenzij iemand mij duidelijk kan uitleggen waarom je +1 koppelt aan de vorige vooraf-tweet (en dus van T20 T21 maakt) én hoe je op een consequente manier een letter uit de +1-tweet haalt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2015, 14:22:47 »
Hmm hoe bedoel je dat? Er staat toch nergens een losse 8? Of lees jij 18 dan als EA? En lees je dan 20:30 als TN:DN? :P


Misschien door de M acht afleveringstitel... :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2015, 14:43:56 »
Hmm hoe bedoel je dat? Er staat toch nergens een losse 8? Of lees jij 18 dan als EA? En lees je dan 20:30 als TN:DN? :P

Zo zou je het kunnen zeggen ja.

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2015, 16:39:58 »
Ik heb mijn fantasie losgelaten op de tweets van de mol, en ben tot het volgende gekomen  ::tandpastasmiley::

Tijdens de pakketjes bezorg opdracht stond op ieder pakketje een streepjescode die codeerde voor WIEISDEMOL, met daaronder voor elk pakketje een verschillende rij met letters en cijfers. Wat wel op elk pakketje hetzelfde was: de eerste vier letters "widm" en de laatste vier cijfers "2110". Dit bracht me aan het denken: alle tweets eindigen ook op hetzelfde, namelijk de hashtag "widm", zou dit betekenen dat we de tweets ook iets te maken hebben met die vier cijfers 2110? In het topic van die opdracht merkte ik al op dat 2110 (in omgekeerde volgorde) de eerste vier cijfers zijn van een logische cijferreeks (Fibonacci reeks), waarbij elk cijfer de som is van de twee voorafgaande cijfers.

Dus: 0, 1, 1 (0+1), 2 (1+1), 3 (1+2), 5 (2+3), 8 (3+5), 13 (5+8) etc.

Hoewel daar wel een beetje lacherig over gedaan werd, lijkt me het niet onlogisch om iets met die reeks te doen. Het feit dat de code op de pakketjes begint met "widm" terwijl de tweets van de mol er juist mee eindigen kan een indicatie zijn dat ook de cijfers in omgekeerde volgorde moeten worden gebruikt.

Nu, zoals al eerder opgemerkt hebben alle tweets van de mol die tijdens de uitzending verzonden worden te maken met geld.  Als we specifiek naar deze tweets kijken, en steeds de letter nemen die op de plaats staat van het volgende nummer in de reeks, dan krijgen we het volgende:

0: (voorafgaand) Ben je er klaar voor? Ik sla zo METEEN toe! NPO 1, 20:30 uur. #widm
1: (Afl 1) Op het station in Colombo kwam er geen geld in de pot. #widm
1: (Afl 2) In de National Gallery zag ik het geld verdampen. #widm
2: (Afl 3) Als Mol zie je maar wat graag een envelop met inhoud over het hoofd. #widm
3: (Afl 4) Inschatten is niet het sterkste punt in deze groep, nul euro in de pot. #widm
5: (Afl 5) Huichelen in een tempel. Je moet het maar durven. Resultaat: de pot blijft laag. #widm
8: (Afl 6) De pecunia vliegt de pot uit. #widm

De letters: O I L S H I
Met nog vier afleveringen te gaan zouden er nog vier letters bij komen.

Door elkaar gehusseld kan dit worden: _H_I_ IS _OL.
Als de ontbrekende letters C, R, S en M zijn, komt er CHRIS IS MOL te staan. ::oink::

Daar komt bij dat in de laatste tweet voor aanvang van het seizoen (zie 0 hierboven), "METEEN", oftewel "MET 1" wordt genoemd. Dit kan gezien worden als de start van de reeks. (0 met 1 = 1). En de +1 tweet kan hier dus eventueel ook op slaan. 


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2015, 16:45:27 »
Haha! Geen speld tussen te krijgen. ::respect:: ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2015, 16:46:06 »
Goed bezig Rik84 ::ok::