Na veel meegelezen te hebben hier puntsgewijs mijn feedback voor het programma. Ik besef dat een aantal zaken overeen komt, maar het is toch fijn het gevoel te hebben het programma iets terug te geven.
Tops
+ Blijft het beste programma van de Nederlandse TV
+ Executie op de daken!
+ Niels, Sarah, Merel topfinalisten, fijne mensen om naar te kijken.
+ Enorm genoten van de podcast! Annemieke deed het super, en heel gaaf om alle verhalen achter de schermen te horen.
+ Minder hints, persoonlijk zou ik ze lekker helemaal weglaten.
Tips
- Minder 'regeren over het spel': laat het spel zijn/haar werk doen. Probeer niet alle controle te houden.
- Meer gelaagde opdrachten
- Langere opdrachten
- Meer mindfucks/twists ("Wij zijn niet in Kiev, vriend!" zijn toch dingen die je uiteindelijk bij blijven...)
- Probeer kijkers het eerlijke spel te geven met veel informatie uit de opdrachten. Kandidaten doen zelf vaak verdacht genoeg om het moeilijk genoeg te maken de mol te bepalen.
- Bondjes mogen minder aandacht krijgen
- Terugblik op seizoen uitgebreider. Kan op meerdere manieren: extra filmpje/minder 'live-finale'/podcast
Lieve redactie,
Ik geniet ieder jaar enorm van jullie programma. Bovenstaande is totaal niet bedoeld als kritiek, maar juist als aanmoediging om zo door te gaan en wat accenten anders te leggen. Wij als molloten vragen veel van het programma, maar beseffen niet altijd dat het programma te maken heeft met veel meer belangen/geld vanuit NPO. Entertainment is nu eenmaal een gevoelig punt, maar jullie zijn veel meer dan dat. Ook in de originele vorm van het programma wat mij betreft. WIDM mag uit gaan en voort bouwen op haar unieke kwaliteiten. Jullie brengen mensen bij elkaar met het programma! Samen kijken, samen genieten en samen discussieren.
Enorm bedankt voor het harde werk, de ziel en zaligheid die van het programma afdruipt.