Er is dus weer een gegijzelde weggestemd. Ik denk dat iedereen de volgende keer nog eens goed moet overwegen of verdacht ook echt meteen een overvaller is. Ik kwam zelf na het teruglezen bijvoorbeeld uit op een stuk of 10 verdachten. Je weet dat ik met de helft sowieso verkeerd zit, dus ik moet echt gaan nadenken over welke actie iemand nu wolf maakt.
Maar goed. Ik schrok er wel van om te lezen dat mensen op inactieven wilden stemmen en hints wilden sluiten.
Op zichzelf heb ik geen probleem met een stem op een inactieve. Inactieven geven geen beeld van zichzelf af, dus er kan best een overvaller achter schuil gaan, zoals bij Molebuster. Ik vind alleen dat het argument "doorgaan met de actiefsten" niet meer opgaat. Wie er nu de volgende is die dood gaat, je hebt toch 6 dagen mee kunnen doen aan het spel. Op dag 1 was ik groot voorstander omdat ik er echt niet meteen uit wilde liggen terwijl iemand anders die 1 kort zinnetje had geplaatst wel door mocht. Als ik er nu uit zou gaan heb ik iig wel een tijdje mee kunnen doen aan dit leuke spel.
Uitgaan op hints is ook iets wat ik heftig vind. Het voelt alsof we onze verdenkingen maar aan de kant moeten gooien. Het leidt af van de zoektocht naar de overvallers en het lijkt alsof er redelijk goed is gestemd vandaag naast de nummer 1. Is het een manier van de overvallers om niet op dezelfde koers door te gaan?
Ik wil even benadrukken dat ik uitgaan op enkel een hint een zeer slecht plan vind. Je moet het zonder op z'n minst kunnen onderbouwen waarom die speler zonder hint ook een overvaller is. Dan kan het aanvullend werken. Anders is het ronduit verdacht.
Ik wil niet het zoeken naar hints afremmen, maar het geeft te weinig zekerheid om er maar op te blindstaren.
Wat ik van de dokterdiscussie vind, is een lastige, want voor beide kanten valt iets te zeggen. Informatie is kostbaar in het spel maar als de dokter zich bekend maakt, hebben we er nog iets aan over een stuk of 4 speldagen of is de dokter met het slachtoffer dan al lang vermoord?
Ik denk dat we het moeten laten aan de dokter zelf, die heeft zoals gezegd het meeste informatie en kan dus zelf het beste een beslissing maken.