De zinnen hoeven niet te kloppen als het maar correct Nederlands is.
Die zin vatte ik op als: maak lopende zinnen, spelling/grammatica technisch maakt het niet uit.
Kennelijk moest de zin spellingtechnisch en grammaticaal wel kloppen? Zonde dat uitgerekend hier geen simpel overzicht kwam welke zin was goed gekeurd.
En inderdaad 1 dump zin om alle overbodige niet te gebruiken woorden hanteren was veel logischer geweest. Me dunkt dat een woordkunstenaar en journaliste dat wel weten. Maar ze kozen er niet voor. Dus ik kan me dan beter voorstellen dat de mol kiest om vooral lekker rondjes te racen en zoveel mogelijk aanvoer van woorden insturen. Zonder toezicht krijg je deze warboel
Zin 1: Jullie weten dat Marije de mol is.
De zin klopt van geen kant na de executie
maar deze zin is het meest correct Nederlands wat is neergelegd qua zinnen.
Zin 2: De afvaller, Rocky, is waarschijnlijk een rood scherm.
Als het woord 'heeft' op de plek van is had gelegen + 'en' was toegevoegd klopte de zin. Rocky is waarschijnlijk de afvaller en heeft een rood scherm.
Zin 3: Charlotte is de volgende pot, anders scherm.
Deze zin klopt in zijn geheel niet. Geen idee of scherm er lag als het verplichte woord. Je had kunnen volstaan met: Anders is Charlotte de volgende pot. Die zin loopt wel.
Zin 4: Maar het seizoen klopt absoluut
Mij lijkt dat deze zin ook klopt alleen zie ik pas nu vijf woorden ipv de gestelde 6.
Zin 5: Renée lijkt de mol kandidaat
Op zich klopt ie. Beeld je Rik in tegenover een kandidaat: Renee lijkt de mol... (beste) kandidaat. Maar wederom vijf ipv zes woorden en daarom fout. Je had kunnen zeggen Kandidaat Renée lijkt de mol, blijft ie nog steeds op vijf woorden steken helaas.
Waarom zin 1 dan slechtste 150 oplevert ipv €300 per goede zin begrijp ik niet.