Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 51950 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #320 Gepost op: 21-02-2022, 18:38:47 »
Ha ha! Nee, toch maar niet. Ik vind het bepaald geen prestatie dat ik dit seizoen al aan mijn derde verdachte toe ben.  :-X
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 21-02-2022, 18:51:20 »
Hierop aanhakend: in aflevering 6 zit het moment dat penningmeester Everon Kim met de missende 250 euro confronteert. Ik vind het heel interessant en verdacht dat Kim dit zo'n eng moment vindt. (Dit kan je wel zien, ze zit er ongemakkelijk bij en gaat ook snel weer weg en dit biecht ze ook.) Waarom zou ze dit eng vinden als Everon haar Mol is? Wat geeft het als Everon haar door heeft dat ze zit te liegen als Kim kandidaat is en Everon haar Mol?

Daarnaast biecht ze het volgende: "Ik denk ja als jij de Mol bent wat interesseert het jou of die 250 euro nou wel of niet in de pot zit. Hoe minder erin zit hoe beter toch? Dus misschien moet ik Everon ook wel van mijn lijstje af gaan halen. En mijn pijlen richten op iemand anders." Dat vind ik wel een hele rigoureuze conclusie voor iemand die al zo lang Everon verdenkt.
Goed punt, die was ik even vergeten. Zou goed kunnen dat ze vanaf dat moment Fresia is gaan verdenken.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #322 Gepost op: 21-02-2022, 18:55:11 »
En dat is exact mijn punt: dit zou wel eens het sleutelmoment van het seizoen kunnen zijn geweest waardoor straks niet Everon, maar Kim-Lian de winnaar wordt.
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 21-02-2022, 19:11:51 »
Tenzij Everon heeft gebluft naar Kim-Lian, die een aflevering later toch weer voor Everon gaat. Het wordt hoe dan ook een spannende finale!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #324 Gepost op: 21-02-2022, 19:13:41 »
Ik zie geen reden om geheim te houden dat Kim-Lian Fresia verdenkt. Helemaal niet omdat de meesten lijken te denken dat Fresia Everon verdenkt. (Ik twijfel of ze niet Kim-Lian verdenkt, ondanks die metaaldetectorvraag) Dan was het dus heel mooi:

Everon -> Kim-Lian
Kim-Lian -> Fresia
Fresia -> Everon

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #325 Gepost op: 21-02-2022, 19:19:25 »
Ik vind toch het meest plausibel dat:

Everon op Kim zit;
Kim op Everon zit;
Fresia op Everon zit.

Zaterdag weten we meer (hoop ik dan toch, anders een week later).

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 21-02-2022, 19:21:10 »
Ik zie geen reden om geheim te houden dat Kim-Lian Fresia verdenkt
Haha Heinz je verwijt Tunnelgraver nu wel wat maar bij jou moet je ook goed lezen. Dus het wordt wel geheim gehouden dus Kim-Lian verdenkt Everon. Toch?

hoe ze in het bijzijn van de anderen meegaat met Thomas' opmerking dat Everon de moltelefoon niet mag hebben
Kim-Lian heeft hier zelf een leidende rol in. Fresia houdt zich angstvallig stil. Omdat ze per se niet wil dat het de kant van Kim-Lian gaat op vallen. Ook de mannen houden Kim-Lian totaal afzijdig, gaan niet in op haar gelach, kijken haar geen seconde aan waardoor Kim-Lian maar direct Fresia gaat aankijken om daar steun te vinden. Nee, uit alles blijkt dat haar 3 tafelgasten maar 1 grote verdachte hebben: Kim-Lian.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Q_TALPA_E

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 21-02-2022, 19:30:01 »
Ik heb de biechten en testvragen nog eens uitgetypt voor het overzicht. Ze staan in de spoilertags, omdat het anders te veel tekst is.
Volgens mij is de simpele conclusie dat alles nog mogelijk is, zelfs als we de testvragen uit de montage volgen:

• Kim-Lian is de mol: Thomas en Fresia zijn beiden vol op Everon gedaan. Fresia heeft de test dan sneller gemaakt of meer vragen op Everon beantwoord die ook op Kim-Lian slaan.
  • Everon is de mol: Thomas heeft minder vragen op Everon beantwoord dan Fresia. Mogelijk zat hij zelfs volledig op Kim-Lian.
  • Fresia is de mol: Kim-Lian zit als enige op Fresia of geen van de finalisten zit vooralsnog op Fresia.
  • De gemonteerde testvragen komen niet overeen met de werkelijkheid. We weten dus niet op wie Fresia en Thomas stemmen.

Test aflevering 8 uitgeschreven:
Kim-Lian
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Thomas
Fresia
Everon
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 19:32:14 door Q_TALPA_E »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #328 Gepost op: 21-02-2022, 19:30:27 »
Haha Heinz je verwijt Tunnelgraver nu wel wat maar bij jou moet je ook goed lezen. Dus het wordt wel geheim gehouden dus Kim-Lian verdenkt Everon. Toch?

Ik begin de kluts een beetje kwijt te raken maar ik verwijt niemand iets hoor. ::rofl::

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #329 Gepost op: 21-02-2022, 19:41:03 »
Fresia was in het begin van het seizoen dikke maatjes met Everon. De laatste afleveringen lijkt ze ook ineens dikke maatjes met Kim-Lian te zijn.

Zou het kunnen dat Fresia - als ze de Mol is - Everon en Kim-Lian tegen elkaar uitspeelt? Dat ze Everon zwart loopt te maken bij Kim-Lian, en Kim-Lian bij Everon? Daarnaast hebben we gedurende het seizoen meerdere malen gezien dat Fresia zowel Everon als Kim-Lian ten overstaan van de groep verdacht maakte. Waarom zou ze de groep wijzer maken dan ze is, als ze één van beiden serieus verdenkt? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze hiermee gewoon de aandacht van zichzelf af probeert te leiden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #330 Gepost op: 21-02-2022, 19:49:02 »
Ik snap je redenering en het zou kunnen, maar ik heb helemaal niet de indruk gekregen dat Fresia erg verdacht werd door wie dan ook. Dus van aandacht van haar af leiden lijkt me geen sprake. Zelf biechtte ze dat ze af en toe bommetjes gooit om te kijken wat er dan in de groep gebeurt. Dat is slim om als kandidaat te doen want daar kan je misschien informatie uithalen.

Offline Its Me 2000

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 22-02-2022, 13:13:46 »
Aangezien we van Kim Lian niet duidelijk horen op wie ze haar test invult lijkt het me dat ze best op Fresia ingezet zou kunnen hebben. Ze was natuurlijk samen met haar bij Heftig. Wellicht heeft ze daar iets ontdekt. Vervolgens gaat ze bij het opgraven samen met Everon. Is dat om Everon weg te houden bij haar molletje. Juist omdat ze zegt : ik hoop dat niemand op mijn mol inzet ( of iets in die trant)

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 22-02-2022, 13:16:51 »
Aangezien we van Kim Lian niet duidelijk horen op wie ze haar test invult lijkt het me dat ze best op Fresia ingezet zou kunnen hebben. Ze was natuurlijk samen met haar bij Heftig. Wellicht heeft ze daar iets ontdekt. Vervolgens gaat ze bij het opgraven samen met Everon. Is dat om Everon weg te houden bij haar molletje. Juist omdat ze zegt : ik hoop dat niemand op mijn mol inzet ( of iets in die trant)

Vorige week ook samengewerkt met de schapen opdracht.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 22-02-2022, 13:25:03 »
Rik deelde ze in bij de schapenopdracht

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 22-02-2022, 13:30:30 »
Rik deelde ze in bij de schapenopdracht

klopt. Ik bedoelde dat ze samenwerkte tijdens het opdracht.

Online Amethyst

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 23-02-2022, 10:18:08 »
Ik zie geen reden om geheim te houden dat Kim-Lian Fresia verdenkt. Helemaal niet omdat de meesten lijken te denken dat Fresia Everon verdenkt. (Ik twijfel of ze niet Kim-Lian verdenkt, ondanks die metaaldetectorvraag) Dan was het dus heel mooi:

Everon -> Kim-Lian
Kim-Lian -> Fresia
Fresia -> Everon

Er is op het eerste gezicht (binnen de context die ik hieronder beschrijf) toch ook geen reden om niet te laten zien dat Mol Kim Everon nog 'verdenkt'? Dat hielden ze achter ...maar ze plantten wel heel erg die suggestie. Die combinatie vind ik raar.

Ze lieten een aflevering eerder zien dat Kim all-in op Everon ging. Hadden ze niet hoeven tonen als ze het vaag wilden houden.

Dat was een aflevering na die met het rare gesprekje tussen Kim en Everon, over de door Kim gejatte +250. Kim leek Everon daar min of meer te strepen in een biecht.

Dat bleek toen al niet zo te zijn, omdat ze een testvraag op Everon invulde. Hadden ze weer niet hoeven laten zien. Ze zat die aflevering vooral op Sahil of deed als Mol alsof. (Vreemd dat je als Mol een zaadje plant over het onmolse gedrag van een kandidaat die jou verdenkt - een mogelijk finalist.)

Bij de testvraag die Kim in afl. 8 invulde hielden ze het open ...maar de vraag ging heel toevallig over een momentje waar ze Everon verdacht had gemaakt ...het groepsgesprek over de moltelefoon. Weer die suggestie door de regie.

Binnen de context van een door minimaal 1 persoon verdachte Mol laat je die Mol toch juist een duidelijke verdenking uitspreken in de (pre-?) finaletest? Hoef je niks te suggereren. Ook niet in een eerdere aflevering in de 2e helft van het seizoen.

Als de kijker dan te veel informatie wordt gevoerd kun je de testbiechten van de kandidaten (nog) vager houden.

Ik snap dat het nog steeds prima uitlegbaar is naar Mol Kim, maar de edit is dan wel apart ...anders dan anders. (Ja, de Mol in dat geval ook  ::rofl:: )

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #336 Gepost op: 23-02-2022, 10:20:29 »
Als Kim-Lian nu ineens Fresia zou verdenken kunnen ze haar beter nu meteen maar al onthullen als mol.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 23-02-2022, 11:46:34 »
Er is op het eerste gezicht (binnen de context die ik hieronder beschrijf) toch ook geen reden om niet te laten zien dat Mol Kim Everon nog 'verdenkt'? Dat hielden ze achter ...maar ze plantten wel heel erg die suggestie. Die combinatie vind ik raar.

Ze lieten een aflevering eerder zien dat Kim all-in op Everon ging. Hadden ze niet hoeven tonen als ze het vaag wilden houden.

Dat was een aflevering na die met het rare gesprekje tussen Kim en Everon, over de door Kim gejatte +250. Kim leek Everon daar min of meer te strepen in een biecht.

Dat bleek toen al niet zo te zijn, omdat ze een testvraag op Everon invulde. Hadden ze weer niet hoeven laten zien. Ze zat die aflevering vooral op Sahil of deed als Mol alsof. (Vreemd dat je als Mol een zaadje plant over het onmolse gedrag van een kandidaat die jou verdenkt - een mogelijk finalist.)

Bij de testvraag die Kim in afl. 8 invulde hielden ze het open ...maar de vraag ging heel toevallig over een momentje waar ze Everon verdacht had gemaakt ...het groepsgesprek over de moltelefoon. Weer die suggestie door de regie.

Binnen de context van een door minimaal 1 persoon verdachte Mol laat je die Mol toch juist een duidelijke verdenking uitspreken in de (pre-?) finaletest? Hoef je niks te suggereren. Ook niet in een eerdere aflevering in de 2e helft van het seizoen.

Als de kijker dan te veel informatie wordt gevoerd kun je de testbiechten van de kandidaten (nog) vager houden.

Ik snap dat het nog steeds prima uitlegbaar is naar Mol Kim, maar de edit is dan wel apart ...anders dan anders. (Ja, de Mol in dat geval ook  ::rofl:: )

Mooie analyse. Wat me ook opvalt is dat behalve Hila niemand Fresia zegt te verdenken. Hila noemde haar bij de test in aflevering 3 (samen met Thomas) en in 4 als haar voornaamste verdachte (met een klein beetje Sahil). In de test van aflevering 5 zegt ze dat ze Everon en Laetitia niet verdenkt, maar we horen niet wie ze wel verdenkt. Grote kans dat ze nog steeds op Fresia zat, maar dat dit bewust uit de montage is gelaten om de mogelijke reden van haar rode scherm te verhullen. Mogelijk geldt dat ook voor Arno, die voor hij afvalt zegt dat hij Fresia niet vertrouwt, maar we zien niet op wie hij de test heeft ingevuld.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #338 Gepost op: 23-02-2022, 12:16:10 »
Ik plaats weer even dit bericht van JeroenR en waarom we dit jaar niet mogen weten wat Fresia en Kim hadden ingevuld:

Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.

Seizoen 20.2

Jeroen (Mol) verdacht Nikkie
Nikkie (Winnaar) verdacht Jeroen
Tygo (Verliezer) verdacht Peggy (1000%)
Peggy (afvaller) verdacht Tygo (maar twijfelt)

Seizoen 20:

Rob (Mol) verdacht Buddy
Buddy (Winnaar) verdacht Rob
Nathan (Verliezer) verdacht Rob
Miljuschka (Verliezer) verdacht Rob

Seizoen 19:

Merel (Mol) verdacht Sarah
Sarah (Winnaar) verdacht Merel. Ze benoemde eerst Sinan als mogelijke Mol, maar we zien 1 vraag beantwoorden met Merel als Mol
Niels (Verliezer) verdacht niemand. Omdat hij een vrijstelling heeft wordt dit niet getoond.
Sinan (Afvaller) verdacht Merel

Seizoen 18:

Jan (Mol) verdacht Ruben (ging op 1 mol)
Ruben (Winnaar) verdacht Jan
Olcay (Verliezer) verdacht Ruben (100%)
Simone (Afvaller) verdacht Ruben

Seizoen 17:

Thomas (Mol) verdacht Sanne en Jochem (maar meer Sanne)
Sanne (Winnaar) verdacht Jochem en een klein beetje Thomas
Jochem (Verliezer) verdacht Diederik maar heeft een vrijstelling
Diederik (Afvaller) verdacht Sanne en ook Jochem. Begint met de Mol is een vrouw en vult Jochem in als wie is de Mol

Seizoen 16:

Klaas (Mol) verdacht Tim
Tim (Winnaar) verdacht Klaas (3 jokers)
Annemieke (Verliezer) verdacht ? (Heeft vrijstelling)
Taeke (Afvaller) verdacht Klaas en Tim (1 joker)

Seizoen 15:

Margriet (Mol) verdacht Rik
Rik (Winnaar) verdacht Margriet (1 joker)
Marlijn (Verliezer) verdacht Margriet (1 joker)
Chris (Afvaller) verdacht Margriet (geen joker)

Seizoen 14:

Susan (Mol) verdacht Sofie
Sofie (Winnaar) verdacht Susan
Freek (Afvaller) heeft vrijstelling en zien we geen verdenking van maar zat altijd op Sofie.
Tygo (Afvaller) verdacht Susan. Lijkt in de test wellicht ook op Sofie iets in te vullen maar is niet zeker.

Seizoen 13:

Kees (Mol) verdacht Paulien
Paulien (Winnaar) verdacht Kees
Carolien (Verliezer) verdacht Kees en een beetje Zarayda
Zarayda (Afvaller) verdacht Carolien of Paulien. Gaat op 1 persoon vol.

Seizoen 12:

Anne-marie (Mol) verdacht Liesbeth in afl 7 (had vrijstelling en maakt daarom de test niet)
Hadewych (Winnaar) verdacht Anne-marie
Liesbeth (Verliezer) verdacht Anne-marie
Tim (Afvaller) verdacht Anne-marie en Liesbeth. Maar heeft Anne-marie als hoofdverdachte

Seizoen 11:

Patrick (Mol) heeft vrijstelling, maar verdacht Art in aflevering 8 ook
Art (Winnaar) verdacht Patrick (1 joker)
Soundos (Verliezer) verdacht Patrick (wordt niet echt duidelijk in de test)
Karin (Afvaller) verdenkt Patrick

Conclusie op basis van de seizoenen 11 tm 20.2:
- Interessant is dat de Mol altijd nog de winnaar heeft genoemd als Mol behalve in seizoen 12.
- De winnaar heeft altijd de juiste Mol genoemd. Alleen Sanne heeft in de aflevering met 4 personen de Mol niet overtuigend als Mol genoemd.
- De verdenkingen kloppen bij de uitslag. Er wordt dus niet gemanipuleerd.
- Als niet duidelijk blijkt wie de kandidaat noemt als Mol dan bepaalt het antwoord op de getoonde testvraag wie de persoon als Mol verdenkt.

Renée verdenkt Charlotte en ook een beetje Rocky.  Vult de vraag in die slaat op beide.
Charlotte: vol op Renée
Rocky: vol op Renée
Splinter: Renée en ook Rocky. Vult vraag in die slaat op Renée.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 23-02-2022, 12:30:25 »
Hierop aanhakend: in aflevering 6 zit het moment dat penningmeester Everon Kim met de missende 250 euro confronteert. Ik vind het heel interessant en verdacht dat Kim dit zo'n eng moment vindt. (Dit kan je wel zien, ze zit er ongemakkelijk bij en gaat ook snel weer weg en dit biecht ze ook.) Waarom zou ze dit eng vinden als Everon haar Mol is? Wat geeft het als Everon haar door heeft dat ze zit te liegen als Kim kandidaat is en Everon haar Mol?

Daarnaast biecht ze het volgende: "Ik denk ja als jij de Mol bent wat interesseert het jou of die 250 euro nou wel of niet in de pot zit. Hoe minder erin zit hoe beter toch? Dus misschien moet ik Everon ook wel van mijn lijstje af gaan halen. En mijn pijlen richten op iemand anders." Dat vind ik wel een hele rigoureuze conclusie voor iemand die al zo lang Everon verdenkt.
Toch zien we haar in de test bij de vraag hoeveel sleutels de mol heeft gevonden "1" aanvinken, dat op Everon duidt.

Zou ze bij nader inzien Everons actie als een poging hebben doorzien om kandidaats over te komen?

Ook interessant is dat bij de bekende scene in aflevering 4 als Kim die 250 achterhoudt, ze over Fresia zegt, "jij bent het niet."