Ter nuancering:
Ik zit met name op Daniël omdat:
- door zijn mollicitatie (ik zou als mol mensen willen laten denken dat ik voor de pot zou gaan en ondertussen molstreekjes uithalen) dit is exact hoe hij het doet!
Dit is niet uniek voor Daniel, kun je ook op de anderen plakken
- Altaar ego = Ik sta bij het altaar = de mol staat bij het altaar
- Daniël wordt afgebeeld als priester en die staat ook bij het altaar
- geeft aan dat de mol in de kerk wilt zitten, klopt Daniël dat is de beste positie voor de mol, lekker met je dikke vingers de porto ingedrukt houden en de omschrijvingen van jurre en Anke niet of niet goed opschrijven en te weinig informatie doorspelen naar het duo buiten wie/wat je allemaal wel zoekt.
Zou een opdrachttitel zo duidelijk de mol aanwijzen, ik denk het niet. Wat hij zegt is ook weer wijsheid achteraf in zijn biecht. Ranomi heeft niets beters gedaan in de kerk. Daarnaast wijzen de andere portretten in het spookhuis net zoveel molkanten op (bijv. Anke met 'underground' op haar kraag)
- Bij een(d)zame hoogte weet je zeker dat de kandidaten zonder waarschuwing altijd de envelop met het vraagteken open zullen maken (dit zegt Daniël zelf letterlijk in een biecht), de belangrijkste positie van de mol is daarom het vliegtuigje met het telefoonnummer. Als deze (bijna) te laat komt en aanvankelijk te hoog vliegt, dan gaat de envelop dus zeker open! (Ondertussen wel heel fanatiek gillen naar de groep, kijk hier naar het telefoonnummer, haha maar de kijkers thuis zien hier hoe fanatiek je bent)
Wat ik zie en hoor in de beelden is dat Daniel zijn uiterste best doet om het nummer door te geven, je hoort hem schreeuwen 'bellen!!', het vliegtuigje vliegt meermaals laag genoeg om het nummer te kunnen noteren en het lukt zo om Annick te bereiken. Daniel had in het vliegtuig geen directe controle op het vraagteken en had als mol in het vliegtuig verder uit de buurt moeten blijven.
- geeft vrijwel bij iedere opdracht aan in welke positie hij wilt zitten (voorkennis)
We horen dit veel in de biecht achteraf wat de juiste positie was, maar op het moment dat Rik de opdracht uitlegt valt dat wel mee. Hij is wel fanatiek en heeft veel initiatief, maar op de quads had de mol hiermee geen enkele kans.
- uiteraard als eerste bij het doolhof naar binnen, even alle hoge bedragen doen verdwijnen, hier kan dus niet meer maximaal gescoord worden.
ik vind deze positie wel een goede, maar niet doorslaggevend. Jurre als 3e met de enveloppen van Nabil hoefde niets te doen om 450 euro weg te spelen.
- bij de muurschilderingen de groep de verkeerde kant opsturen, zodat je nooit bij die andere 5 juiste schilderingen uitkomt en een juiste muurschildering (vogel) voorbij lopen.
Ik heb niet gemerkt dat Daniel de groep een richting in stuurt, behalve naar een goede foto.
- op het schip het kistje vinden met het bericht van de jokers én 100 % voor de jokers gaan..
Samen met Jurre en Soy...
- het verkeerd opnoemen van de morsecode van Ranomi, waardoor Jurre hem niet goed opgelost krijgt, waar Daniël bij gaat helpen dat het dan ‘klein’ moet zijn.
Als we ervanuit kunnen gaan dat Ranomi haar eigenschap 'link' zou kunnen zijn scheelt het 1 kort signaal, dat net zo makkelijk bij Jurre fout kon gaan
- nog los van alle roze kleur/ cyber /computer hints en het feit dat hij al 2 keer in beeld heeft aangegeven de mol te zijn met zijn handen… (zie bericht hierboven, goed gevonden van FArdoNL!)
Zijn Mol-handen bij eendzame hoogte waren er expres door de editor ingeknipt, dat ligt er voor mij te dik bovenop.