Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48874 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #280 Gepost op: 14-04-2023, 22:27:39 »
Maar het aantal eventuele molacties van Ruben en Thomas is indrukwekkender (en dan heb ik daar de eieren en dierentuin nog niet vernoemd).

De hoefijzers afroepen (samen met Lancelot) is wel geen molactie (natuurlijk zitten er ook gekleurde tussen). En in de trein tussen Samya en Lancelot staan ... daarvoor moet je wel echt een Comfort-tunnelaar zijn om dat als molactie te zien.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 22:40:35 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #281 Gepost op: 14-04-2023, 22:40:12 »
Maar het aantal eventuele molacties van Ruben en Thomas is indrukwekkender (en dan heb ik daar de eieren en dierentuin nog niet vernoemd).
Bedoel je dat die er meer hebben, en dat hun top 3 indrukwekkender is? ??? Slackline, rode scherm...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #282 Gepost op: 14-04-2023, 22:41:35 »
Meer molacties en indrukwekkender. En Comfort heeft aanzienlijk meer anti-molacties dan Thomas en Ruben.
Maar ja, je ziet alles enkel en alleen vanuit de Comfort-tunnel.
En dat rode scherm ... zoals ik eerder zei zou ik het erg flauw vinden de mol een rood scherm te geven.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 22:43:18 door Luc »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #283 Gepost op: 14-04-2023, 22:45:35 »
Ik zou dat ook bijzonder flauw vinden .

Maar lis daarvan zou het ook geen molactie Ijn. Want niets voor hoeven doen, besloten door makers.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #284 Gepost op: 14-04-2023, 22:56:10 »
Meer molacties en indrukwekkender. En Comfort heeft aanzienlijk meer anti-molacties dan Thomas en Ruben.
Maar ja, je ziet alles enkel en alleen vanuit de Comfort-tunnel.
En dat rode scherm ... zoals ik eerder zei zou ik het erg flauw vinden de mol een rood scherm te geven.
Ik voeg een aantal mogelijke molacties toe aan het lijstje van Heinz, dat gebeurt in andere tunnels ook. Maar goed, ik zie de indrukwekkende lijsten in de Ruben en Thomas-tunnel met belangstelling tegemoet.
Ik zou dat ook bijzonder flauw vinden .

Maar lis daarvan zou het ook geen molactie Ijn. Want niets voor hoeven doen, besloten door makers.
We weten helemaal niet wat de inbreng / keuzevrijheid van Comfort is bij het rode scherm, als ze de mol is, dus niet te snel oordelen a.j.b.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #285 Gepost op: 14-04-2023, 23:16:22 »
Ik zou dat ook bijzonder flauw vinden .

Maar lis daarvan zou het ook geen molactie Ijn. Want niets voor hoeven doen, besloten door makers.

Op zijn minst is hier een sterke acteerprestatie voor nodig (en is geld uit de pot halen nog steeds geen sinecure zeker als iedereen haar zou helpen).
Zo sterk, dat ik het niet geloof.
Maar als ze het wel is, hoedje af.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #286 Gepost op: 15-04-2023, 00:03:57 »
De enige manier waarop het mogelijk is, is als Leila er zo ver naast zit dat ze, zelfs als ze alle vragen vrij zou spelen om opnieuw in te vullen, ze niet meer terug in het spel zou komen. 
 
Dan zou ik het snappen dat je zegt, nou dan kan de mol ook wel het rode scherm krijgen.

Maar in dat scenario moeten bijna alle kandidaten de juiste mol hebben behalve Leila. Misschien is er info die we nog niet weten en te horen krijgen in de volgende aflevering, dat vermoed ik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #287 Gepost op: 15-04-2023, 00:18:49 »
Wat hier ook aan de hand kan zijn dat Leila niet alleen veel minder goede antwoorden kan hebben dan de één na slechtste, maar dat die weinige goede antwoorden voornamelijk bij de laatste vragen zitten. Ga dit maar na.

Wat ook een rol kan spelen is dat het winnen van die €5000 in de bunker zo onverwacht was dat is besloten om de mol ter compensatie en om haar wat meer zelfvertrouwen te geven, toe mocht slaan bij de speciale eliminatie. Eén Philip is wel genoeg. Niet dat ik zo weinig vertrouwen heb in Comfort overigens, maar je weet maar nooit.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #288 Gepost op: 15-04-2023, 00:40:40 »
Mooi rijtje. Deze zijn inderdaad het meest in het oog springend.
Daarnaast heeft ze ook nogal wat subtiele acties:

- op de trein tussen Samya en Lancelot plaatsnemen, die daarmee weinig ruimte hebben om hun voorwerpen te gooien
...

Ik weet ook niet of tussen Samya en Lancelot iets van hinder bij gooien oplevert: zou kunnen.

Aan de subtielere acties zou ik nog willen willen toevoegen m.b.t Commy (al eerder hier genoemd in dit topic):

Trein/voorwerpen gooien:

- als ideale kandidaat wel tips raden
- de focus leggen na de tip 'Adele, Samson&Gert' op 'dansen' ipv de 'tafel' van 2000 euro
- tafel van 2000 euro wordt op die manier niet gevonden: ipv daarvan de rammelaar (foute object)
- aan de porto vage omschrijvingen van de objecten doorgeven: noemt hert 50 cm groot was, het was een stuk kleiner
- noemt lamp 'vrij groot', is niet echt een duidelijke omschrijving
- snel de voorwerpen achterelkaar door de porto roepen creëert chaos bij de vangers die weinig tijd hebben om een goede volgorde door te geven
- als Lancelot vraagt hoe het zit met de volgorde zegt ze snel zeggen dat de 'vanggroep' daarover aan het overleggen is
- roept voor de eerste worp (te) laat tegen Samya dat ze moet gooien, de overigen moeten ook snel mikken en alles gaat mis

Hotel/Rode nop:

- Lancelot informeren wat hij zou gaan kiezen (geld of troeven) in kamer 110 mogelijk anticiperend op 2x een vrijstelling pakken als ze zeker wist dat Lance die ook zou gaan pakken
- zei tegen Lancelot later dat ze "toch wel veel aan het drukken waren op de knop": doel was mogelijk als winnende groep met laagste aantal keren drukken naar kamer 110 te komen
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 01:04:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #289 Gepost op: 15-04-2023, 08:33:23 »
Ik weet ook niet of tussen Samya en Lancelot iets van hinder bij gooien oplevert: zou kunnen.
Omdat de enige manier waarop het duurste voorwerp (de lamp, 1.500 euro) nog een kans maakte in het net te komen, met een lange zijwaartse zwaai was. En dat kon niet, want daar stond Comfort in de weg. Nu moest het wel bovenhands. Ik zie daar toch wel een subtiele molactie in.

- de focus leggen na de tip 'Adele, Samson&Gert' op 'dansen' ipv de 'tafel' van 2000 euro
- tafel van 2000 euro wordt op die manier niet gevonden: ipv daarvan de rammelaar (foute object)
Ook een goeie. Die tafel was moeilijk geworden, maar niet uitgesloten dat ze die met zijn tweeën nog in het net hadden kunnen krijgen. Onderhands zwaaien, elk aan een kant... je weet maar nooit. En dan had Comfort ook aan de bak gemoeten. Terwijl het wel slim was dat ze nu na afloop haar handen in onschuld kon wassen. Ze was immers na al die cocktails zo wijs geweest om maar niet te gaan gooien.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 08:49:20 door Molest »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #290 Gepost op: 15-04-2023, 09:31:13 »
- in de zoo twee keer aan het bord staan als er geld verloren gaat, met in elk geval een foute gok op de 1.500 euro vraag
Daar was zij volledig afhankelijk van wat Thomas en Ruben doorgaven. Als zij een goed antwoord doorgaven moest zij wel het juiste antwoord aankruisen en kon zij niet gokken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #291 Gepost op: 15-04-2023, 09:49:00 »
Nee, dat hoefden ze dus niet, want aan het bord ben je geen doorgeefluik. Ook al een paar keer weersproken. Prima als je daar geen boodschap aan hebt, maar je komt steeds terug met dezelfde argumenten.
Als je meer over Comfort post dan over je eigen verdachten, begint het trouwens wel wat weg te krijgen van een tunnelvisie op 'Comfort is het niet'. :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #292 Gepost op: 15-04-2023, 11:08:35 »
Voor alle niet-Comfort verdenkers wil ik wel nog eens toelichten waarom ze voor mij de meest logische mol zou zijn van de overgebleven kandidaten (en dan ligt ze vooral met Thomas in de weegschaal).

In aflevering 1 lijkt ze redelijk onder de radar te acteren in opdracht 1. Weinig suggesties, ze wacht samen met Matteo op Thomas en Leila. Ze kiest ook de correcte slang. Echter weten we niet wat de tactiek van de mol hier zou geweest zijn, moesten ze wel tijdig aankomen aangezien Ruben en Lancelot al gedrukt hadden. Ik kan hier weinig van maken. Niet voor Thomas en niet voor Comfort. Het enige wat me opvalt, is dat ze op de achtergrond blijft.


Een mooie rustige evenwichtige samenvatting Convans. Ik heb maar een klein stukje geciteerd. Je laat genoeg twijfels over voor de critici, maar Comfort is gewoon een verdachte.

In aflevering 1 opdracht 3 is het Thomas die het hard op zegt en daarna Samya die in de telefoon roept dat ze de sleutel hebben. Het vreemde is dat Conny en Ruben vervolgens Comfort er op aan kijken. Dus ik dacht dat je conclusie hier niet juist was, maar gezien de reacties van de medekandidaten, moet ze toch iets geroepen hebben dat wij niet hebben gezien, want er zit een dikke vette knip tussen. Dus je conclusie hier is juist. Dank.  ::ok::

In aflevering vier vond in het verleden al eerder een exodus plaats bij een mol, want 'die deed het veel te goed op het piratenschip'.
Het zou een mooi moment kunnen zijn om te mollen, maar naar de kijker toe heel onverdacht te zijn. En als de mol niet goedschiks kan mollen (vrijstellingen pasvragen) dan moet het maar kwaadschiks. Wat zei Gilles ook al weer? Ik wens jullie alle zeven heel veel succes (met het invullen van de test). Alle zeven, niet alle zes.

En het acteerwerk, mwah een zielig stemmetje bij kinderfoto's is niet zo moeilijk en de tranen achteraf valt ook te spelen. Vond het opvallend dat zowel Comfort als Lieselot heel snel van stemming kunnen wisselen. Van huilen naar spelen. Dat zal een TV dingetje zijn, dat het op TV wordt uitvergroot of zo.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #293 Gepost op: 15-04-2023, 22:04:47 »
De mol zal na de mislukte proef even niet zo'n behoefte hebben aan vrolijk gebabbel. Commy zit er op de terugweg in een auto van drie, alleen achterin. De volgende ochtend idem.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #294 Gepost op: 15-04-2023, 22:25:54 »
De vraag is wel of de mol tot in de vroege uurtjes zou doorzakken wetende dat ze de volgende avond het toneelstuk van haar leven moet spelen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #295 Gepost op: 15-04-2023, 22:41:50 »
Thomas zegt inderdaad dat hij nog een uurtje in de jacuzzi heeft gezeten, en dat het altijd dezelfde zijn die blijven plakken. Maar wie dat precies zijn, zegt hij niet. Suggestie is Toos en Comfort, die allebei liggen te slapen in de andere auto.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #296 Gepost op: 15-04-2023, 23:41:32 »
Suggestie is Toos en Comfort, die allebei liggen te slapen in de andere auto.

Juist goed opgemerkt.  ::ok::

Eerder meldde ik al de verdachte montage van een lachende Commy in beeld:

..
Over verdachte editing gesproken: is het toevallig dat we 2x een lachende Comfort zien vlak nadat Ruben in een biecht (@29.40 in de video afl. 4) uitpreekt dat "de de mol buiten spel is gezet en nu serieus ligt te vloeken"?
...

"Image is everything..."

Ik dacht altijd dat tennisser Andre Agassi de bedenker was van deze uitspraak, maar nee, het was camerafabribankt Canon die deze slogan bedacht voor een commercial waarin in Agassi acteerde. Dat wel, maar hij werd op den duur zo met die uitspraak geassociëerd dat hij inmiddels synoniem is met deze slogan.

Ik heb sterk het idee dat deze twee edits Commy (in het hoofd van de kijker) moeten loskoppelen van "mol" en synoniem moeten maken met: "kan niet de mol zijn".
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 23:45:17 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #297 Gepost op: 16-04-2023, 12:53:41 »
In aflevering 1 opdracht 3 is het Thomas die het hard op zegt en daarna Samya die in de telefoon roept dat ze de sleutel hebben. Het vreemde is dat Conny en Ruben vervolgens Comfort er op aan kijken. Dus ik dacht dat je conclusie hier niet juist was, maar gezien de reacties van de medekandidaten, moet ze toch iets geroepen hebben dat wij niet hebben gezien, want er zit een dikke vette knip tussen. Dus je conclusie hier is juist. Dank.  ::ok::
Niet zeker dat ze echt naar Comfort kijken, het lijkt me eerder Toos.
Maar... er is idd een stuk dat we niet mogen zien.
We zien Ruben de sleutel van de klok aan Toos geven en Toos lijkt daarna te vertrekken met de sleutel in de hand maar een beetje later zien we Comfort de sleutel aan Matteo (en op zijn beurt aan Toos) geven.
Hoe is Comfort in het bezit van die sleutel gekomen??

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #298 Gepost op: 16-04-2023, 15:53:13 »
Ik vermoed dat ze hierom gevraagd heeft. Het was Comfort die nadat Lieselot de tip over de tijd (eindelijk) doorgaf kwam met het idee om in de klok te kijken. Zou wel erg sneu zijn geweest als ze die niet hadden gevonden. Op het moment dat de sleutel uit de klok wordt gehaald zit Comfort er met haar grijpgrage handjes bij (foto). Het is duidelijk dat ze die sleutel graag in handen wou hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #299 Gepost op: 16-04-2023, 23:57:34 »
Je zou het niet vliegen door Comfort nog kunnen uitleggen als invloed uitoefenen op de beslissing aan de andere kant. Ze klonk overtuigend voor de heren, maar niet voor Lieselot.
Maar dan had ze beter ook de verkeerde loopings kunnen beschrijven. En dat is lastig als Ruben en Toos meeluisteren.
Lijkt er op dat het seizoen als een nachtkaarsje uitgaat.

In de supermarkt was ze haar karretje kwijt. Maar inmiddels verdenk ik Lancelot daar nog eerder van, dat hij die even opzij heeft gezet.