Ik zit best behoorlijk in de Ruben-tunnel, dus goed dat dit er is... Als ik Thomas toch nog eens goed bekijk, dan blijkt ie toch molser te zijn dan ik dacht. Toch blijf ik Ruben het meest als mol zien. Een paar duellen:
1. De kapotte ei-scene.
Ruben verlaat het bed om bij Toos en Lancelot erbij te kruipen. Zou hij daarna iets gedaan hebben? Thomas geeft zijn mening, maar zit wel wat aan zijn mond. Bewaakt hij daar een leugentje? Ruben krijgt nog een laatste uitspraak van de regie in de auto, waar hij zegt: iemand moet dat ei in het oog gehad hebben. Was hij dat zelf???
2. Het gereedschap juist leggen.
Hier is het wel echt Thomas die de pijpsleutel saboteert. Maar is dat bewust?? Ruben gaat er in mee. Tja, lastig!
3. De ondergrondse bunker.
Thomas doet zijn best om bij de pasvragen te komen en vindt de juiste weg. Ruben doet daar echt zijn best niet voor. Thomas komt echter op de plek om geld te verdienen. Daar zou je als mol toch niet willen zitten. Ruben daarentegen heeft alle macht en die gebruikt hij ook.
4. Patattenkanon
Thomas gaat als laatste. Perfecte plek om degene te zijn die het bord niet raak. Dat doet hij wel. Ruben gaat als eerst en jast er een hoop aardappels door. Thomas suggereert weer om nieuwe geschilde aardappels te halen. Lastig!