2. Het gereedschap juist leggen.
Hier is het wel echt Thomas die de pijpsleutel saboteert. Maar is dat bewust?? Ruben gaat er in mee. Tja, lastig!
3. De ondergrondse bunker.
Thomas doet zijn best om bij de pasvragen te komen en vindt de juiste weg. Ruben doet daar echt zijn best niet voor. Thomas komt echter op de plek om geld te verdienen. Daar zou je als mol toch niet willen zitten. Ruben daarentegen heeft alle macht en die gebruikt hij ook.
2. Neen hoor, Ruben verdedigt hier Toos, die de pijpsleutel dus juist had gelegd. Onder andere daarom denk ik dat Ruben de mol niet is, want dan zwijg je in die situatie. Of je verdedigt Thomas.
3. Thomas zit net op een goede plek om te mollen. Hij moet immers de code van Toos zijn rug aflezen. Toos zelf kan dit niet controleren. De rest ook niet. Thomas kan dus veel slinkser mollen dan een Ruben die enkel kan zeggen dat hij zijn code niet wil geven, iets wat iedereen kan horen en zien.
In de montage zien we ook enkel Toos de code op de rug van Thomas aflezen, maar we zien niets over Thomas die de code van de rug van Toos leest. We zien ook de code van Toos nooit, terwijl we die van Thomas heel duidelijk in beeld krijgen.
Verder laat hij volgens mij ook Toos alle codes ingeven. Zelfs de code van Toos wordt ingegeven door Toos. Mochten de drie achterblijvers toch allemaal hun code geven kan Thomas zeggen: "ik weet ook niet waarom de lift niet stopte, Toos heeft alle codes ingevoerd. "