Een heel mooi boek van Klaartje over waarom Michèle de mol is. En ja, er zijn nog veel meer voorbeelden waarin mevrouw Uithoudingsvermogen opeens totaal bekaf is tijdens een opdracht
Ik wil hier twee dingen aan toevoegen. Bij de 37 verdiepingen opdracht in aflevering 1 moet zij samen met Alexy van verdieping 29 naar verdieping 37 lopen.
En zo kolderiek. De twee met de beste conditie lopen de minste trappen. Dat was mooi uitgekiend van haar, om juist op dat moment uit te stappen met de fitste van het hele stel. Ik vermoed dat de groep dacht dat de lift almaar verder omhoog zou gaan maar nee, die nam vervolgens een zweep naar beneden

En over haar slechte acteerkunsten: ik denk dat zij waarachtig denkt dat zij goed aan het ACTEREN is. Dat is acteren, dus. Als je tegen iemand zegt; pruil eens even, doe alsof je heel verdrietig bent omdat jou de vrijstelling is afgenomen.... dan is dat precies wat ze doet. Maar het is overacting op zo'n moment. Geen mens zit 's avonds laat nog te miepen, die is allang bezig met vooruitkijken, en bedenken wat voor een molse actie hier is uitgehaald. Maar dat was hier niet zo, want zij is zelf de mol. Dus het ziet eruit als een toneelstukje.
Dus de mensen die zeggen dat ze slecht acteert hebben gelijk. En de mensen die zeggen dat ze goed acteert hebben gelijk.
En Michèle heeft zelf ook gelijk als ze zegt dat ze de mol goed zou kunnen spelen, want ze heeft er al ervaring in. Ze ging er niet bleu in zoals vele andere mollen voor haar. En dat werd meteen haar doodsteek waardoor ik haar al meteen in de gaten had. Elk voordeel hep zn nadeel.