Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 20136 keer)

Offline Speurder123

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #320 Gepost op: Gisteren om 23:58:28 »

Michèle is zeer sportief, ze blijkt in haar vrijetijd zelfs spinning-instructrice, ze zwom sneller dan haar lief toen ze hem leerde kennen. Op haar 35ste oogt ze biezonder fit, zij is atletisch gebouwd, 1m86 groot en heb je die strakke kuiten al eens bekeken! Maar dan toch niet kiezen voor het ‘actieve’ thaiboksen, neen, ze wil liever de toerist gaan uithangen in een bootje op de floating market. Suspicious! En van zodra er een beetje gelopen moet worden (in de Drakentoren bijvoorbeeld, of bij de bevrijding van Pedro) is Michèle al heel vlug aan het hijgen. Zo weinig uithouding vind ik vreemd voor iemand die veel fietst. Bij het roeien in de drakenboot leek zij ook al heel snel over haar toeren. Daar klopt toch iets niet.

Maar de grootste ‘stijlbreuk’ van Michèle (indien ze de Mol is, u merkt het, ik begin weer te twijfelen  :) ) met het verleden en zowat alle Mollen sinds de herstart van De Mol in 2016 is dat ik vind dat Michèle behoorlijk slecht kan acteren. Alle Vlaamse Mollen waren sterke ‘acteurs’, ik vind Michèle vaak door de mand vallen. Haar ‘acteerprestaties’ vind ik niet overtuigend, het komt echt ‘gemaakt’ over. Doet ze dat met opzet of is dat gewoon niet haar sterkste punt?

Ik wil hier twee dingen aan toevoegen. Bij de 37 verdiepingen opdracht in aflevering 1 moet zij samen met Alexy van verdieping 29 naar verdieping 37 lopen. Pedro/Sarah moeten van verdieping 11 naar 37, Jan/Nimrod van 23 naar 37. Nimrod & Jan komen als eerste aan bij het switchboard buiten adem en vooral Jan had het heel zwaar (hij is ook al wat ouder). Daarna arriveren Pedro & Alxey op fake 37, beide heren zijn sportief maar chapeau voor Pedro die komt van verdieping 11! Ze niet overdreven veel aan het hijgen omdat ze over genoeg conditie beschikken om de proef aan te kunnen. Als we de klok erop moeten vertrouwen dan komt Michéle 30 seconden na Pedro ook op fake 37. Maar Michèle is al aan het hijgen alsof ze evenveel verdiepingen als Jan heeft moeten doen. Daarnaast als ze van fake 37 die trap neemt naar de echte 37, doet ze dat op handen en voeten. Dit kan echt zijn, of gewoon gemold.

Als mol qua acteerprestaties is allemaal subjectief. Ze komt toch heel oprecht over tijdens elimaties als mensen moeten vertrekken. Of Ik vond het ook heel straf toen ze Pedro, Nimrod & Sarah een schuldgevoel aanpraatte omdat zij bij de kooiopdracht voor pasvragen waren gegaan. Bovendien zou ik wel vinden dat Michèle beter kan acteren als mol dan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Overigens van ik Michèle als ze de mol is heel gelijkaardig qua moltype als
.
Maar ze kan nog steeds een kandidaat zijn net als
.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: Vandaag om 00:16:39 »
Volledig akkoord met de stelling dat Michèle qua moltype heel fel lijkt op
. Die vond ik persoonlijk echter één van de minst geslaagde mollen, nog altijd goed maar niet super. Als Michèle de Mol is, heeft ze het globaal toch beter gedaan dan voornoemde Mol.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #322 Gepost op: Vandaag om 10:38:22 »
Een heel mooi boek van Klaartje over waarom Michèle de mol is. En ja, er zijn nog veel meer voorbeelden waarin mevrouw Uithoudingsvermogen opeens totaal bekaf is tijdens een opdracht
Ik wil hier twee dingen aan toevoegen. Bij de 37 verdiepingen opdracht in aflevering 1 moet zij samen met Alexy van verdieping 29 naar verdieping 37 lopen.
En zo kolderiek. De twee met de beste conditie lopen de minste trappen. Dat was mooi uitgekiend van haar, om juist op dat moment uit te stappen met de fitste van het hele stel. Ik vermoed dat de groep dacht dat de lift almaar verder omhoog zou gaan maar nee, die nam vervolgens een zweep naar beneden ::rofl::

En over haar slechte acteerkunsten: ik denk dat zij waarachtig denkt dat zij goed aan het ACTEREN is. Dat is acteren, dus. Als je tegen iemand zegt; pruil eens even, doe alsof je heel verdrietig bent omdat jou de vrijstelling is afgenomen.... dan is dat precies wat ze doet. Maar het is overacting op zo'n moment. Geen mens zit 's avonds laat nog te miepen, die is allang bezig met vooruitkijken, en bedenken wat voor een molse actie hier is uitgehaald. Maar dat was hier niet zo, want zij is zelf de mol. Dus het ziet eruit als een toneelstukje.

Dus de mensen die zeggen dat ze slecht acteert hebben gelijk. En de mensen die zeggen dat ze goed acteert hebben gelijk.

En Michèle heeft zelf ook gelijk als ze zegt dat ze de mol goed zou kunnen spelen, want ze heeft er al ervaring in. Ze ging er niet bleu in zoals vele andere mollen voor haar. En dat werd meteen haar doodsteek waardoor ik haar al meteen in de gaten had. Elk voordeel hep zn nadeel.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)