Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 21526 keer)

Offline Speurder123

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #320 Gepost op: 9-05-2025, 23:58:28 »

Michèle is zeer sportief, ze blijkt in haar vrijetijd zelfs spinning-instructrice, ze zwom sneller dan haar lief toen ze hem leerde kennen. Op haar 35ste oogt ze biezonder fit, zij is atletisch gebouwd, 1m86 groot en heb je die strakke kuiten al eens bekeken! Maar dan toch niet kiezen voor het ‘actieve’ thaiboksen, neen, ze wil liever de toerist gaan uithangen in een bootje op de floating market. Suspicious! En van zodra er een beetje gelopen moet worden (in de Drakentoren bijvoorbeeld, of bij de bevrijding van Pedro) is Michèle al heel vlug aan het hijgen. Zo weinig uithouding vind ik vreemd voor iemand die veel fietst. Bij het roeien in de drakenboot leek zij ook al heel snel over haar toeren. Daar klopt toch iets niet.

Maar de grootste ‘stijlbreuk’ van Michèle (indien ze de Mol is, u merkt het, ik begin weer te twijfelen  :) ) met het verleden en zowat alle Mollen sinds de herstart van De Mol in 2016 is dat ik vind dat Michèle behoorlijk slecht kan acteren. Alle Vlaamse Mollen waren sterke ‘acteurs’, ik vind Michèle vaak door de mand vallen. Haar ‘acteerprestaties’ vind ik niet overtuigend, het komt echt ‘gemaakt’ over. Doet ze dat met opzet of is dat gewoon niet haar sterkste punt?

Ik wil hier twee dingen aan toevoegen. Bij de 37 verdiepingen opdracht in aflevering 1 moet zij samen met Alexy van verdieping 29 naar verdieping 37 lopen. Pedro/Sarah moeten van verdieping 11 naar 37, Jan/Nimrod van 23 naar 37. Nimrod & Jan komen als eerste aan bij het switchboard buiten adem en vooral Jan had het heel zwaar (hij is ook al wat ouder). Daarna arriveren Pedro & Alxey op fake 37, beide heren zijn sportief maar chapeau voor Pedro die komt van verdieping 11! Ze niet overdreven veel aan het hijgen omdat ze over genoeg conditie beschikken om de proef aan te kunnen. Als we de klok erop moeten vertrouwen dan komt Michéle 30 seconden na Pedro ook op fake 37. Maar Michèle is al aan het hijgen alsof ze evenveel verdiepingen als Jan heeft moeten doen. Daarnaast als ze van fake 37 die trap neemt naar de echte 37, doet ze dat op handen en voeten. Dit kan echt zijn, of gewoon gemold.

Als mol qua acteerprestaties is allemaal subjectief. Ze komt toch heel oprecht over tijdens elimaties als mensen moeten vertrekken. Of Ik vond het ook heel straf toen ze Pedro, Nimrod & Sarah een schuldgevoel aanpraatte omdat zij bij de kooiopdracht voor pasvragen waren gegaan. Bovendien zou ik wel vinden dat Michèle beter kan acteren als mol dan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Overigens van ik Michèle als ze de mol is heel gelijkaardig qua moltype als
.
Maar ze kan nog steeds een kandidaat zijn net als
.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 10-05-2025, 00:16:39 »
Volledig akkoord met de stelling dat Michèle qua moltype heel fel lijkt op
. Die vond ik persoonlijk echter één van de minst geslaagde mollen, nog altijd goed maar niet super. Als Michèle de Mol is, heeft ze het globaal toch beter gedaan dan voornoemde Mol.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #322 Gepost op: 10-05-2025, 10:38:22 »
Een heel mooi boek van Klaartje over waarom Michèle de mol is. En ja, er zijn nog veel meer voorbeelden waarin mevrouw Uithoudingsvermogen opeens totaal bekaf is tijdens een opdracht
Ik wil hier twee dingen aan toevoegen. Bij de 37 verdiepingen opdracht in aflevering 1 moet zij samen met Alexy van verdieping 29 naar verdieping 37 lopen.
En zo kolderiek. De twee met de beste conditie lopen de minste trappen. Dat was mooi uitgekiend van haar, om juist op dat moment uit te stappen met de fitste van het hele stel. Ik vermoed dat de groep dacht dat de lift almaar verder omhoog zou gaan maar nee, die nam vervolgens een zweep naar beneden ::rofl::

En over haar slechte acteerkunsten: ik denk dat zij waarachtig denkt dat zij goed aan het ACTEREN is. Dat is acteren, dus. Als je tegen iemand zegt; pruil eens even, doe alsof je heel verdrietig bent omdat jou de vrijstelling is afgenomen.... dan is dat precies wat ze doet. Maar het is overacting op zo'n moment. Geen mens zit 's avonds laat nog te miepen, die is allang bezig met vooruitkijken, en bedenken wat voor een molse actie hier is uitgehaald. Maar dat was hier niet zo, want zij is zelf de mol. Dus het ziet eruit als een toneelstukje.

Dus de mensen die zeggen dat ze slecht acteert hebben gelijk. En de mensen die zeggen dat ze goed acteert hebben gelijk.

En Michèle heeft zelf ook gelijk als ze zegt dat ze de mol goed zou kunnen spelen, want ze heeft er al ervaring in. Ze ging er niet bleu in zoals vele andere mollen voor haar. En dat werd meteen haar doodsteek waardoor ik haar al meteen in de gaten had. Elk voordeel hep zn nadeel.
De Blondine is de Mol :)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #323 Gepost op: 10-05-2025, 21:40:05 »
Voor mij kwam die verbazing van Michèle dat ze zich samen met Alexy in de zak gezet voelde (nul geld en geen pasvragen voor haar en Alexy) juist als volkomen oprecht over. Oscarwaardig als dit geacteerd is, dan neem ik er mijn petje voor af. Ik vind het ook het best logisch dat ze nog met dat gevoel zat vooraf aan het invullen van de test en zei dat ze het zo erg vond om samen met Alexy zonder pasvragen te zitten. Ze had daar echt even een tijd de pest over in.

Na de exit van Pedro was het voor mij kiezen tussen Michèle en Sarah als nieuwe mol, maar ik denk dat Michèle gewoon kandidaat is. Ik vond haar n.l. ook al emotioneel in aflevering 1 toen ze zei het zo moeilijk te vinden om naar de kandidaten in de eliminatiestoelen te moeten kijken, en toen leek het me ook al oprecht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 10-05-2025, 22:13:07 »
Een mol wil (meestal) tot het einde in de opdrachten blijven om zijn invloed erop niet te verliezen en wil altijd betrokken zijn over de eindbeslissing. Het gebeurt zelden dat de mol voortijdig uitgeschakeld wordt in een opdracht of zich laat uitschakelen (dat was het geval met Comfort in die opdracht met de hoefijzers waardoor ik haar minder verdacht).

Wel nu, Michèle heeft liefst 7 (zeven !) keer het einde van een opdracht niet gehaald.

[Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen: Michèle geraakte niet tijdig uit de container en had daardoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer.

[Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein: Michèle geraakte niet voorbij coupé 2 en haar koffer bereikte ook niet het einde.

[Aflevering 3] Opdracht 1 - Olifanten voeren: Michèle werd als 4e uitgeschakeld nadat ze op de knop drukte (er moesten nog 3 bordjes juist gelegd worden).

[Aflevering 3] Opdracht 3 - Pasvragenloterij: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.

[Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya: Michèle raakte niet bij Pedro en kon dus niet beslissen over het geld en zijn vrijstelling.

[Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden: Michèle werd geraakt en bereikte Pedro niet waar wederom de beslissing werd genomen over het geld en de pasvragen.

[Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.

Nu is 7x vroegtijdig uit het spel voor een kandidaat uitzonderlijk veel maar voor een mol kan ik mij dat echt niet voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2025, 22:15:42 door Luc »

Offline Speurder123

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: Gisteren om 00:33:28 »
Een mol wil (meestal) tot het einde in de opdrachten blijven om zijn invloed erop niet te verliezen en wil altijd betrokken zijn over de eindbeslissing. Het gebeurt zelden dat de mol voortijdig uitgeschakeld wordt in een opdracht of zich laat uitschakelen (dat was het geval met Comfort in die opdracht met de hoefijzers waardoor ik haar minder verdacht).

Het is niet omdat de mol in de opdracht uitgeschakeld is dat hij/zij geen invloed meer heeft. Ook het is niet altijd zo dat de mol tot einde van de opdracht erin wil blijven

Wel nu, Michèle heeft liefst 7 (zeven !) keer het einde van een opdracht niet gehaald.

[Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen: Michèle geraakte niet tijdig uit de container en had daardoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer.

Ok qua timing gefaald. Dus geen invloed op het geld. Maar als de  mol samen met de productie kon kiezen we bij haar in de container zat dan kon men eerlijke kandidaten bij haar steken als back-up. Want dan is de invloed van de mol dat die uit de helicopter worden gehouden. En dat mensen die voor persoonlijke voordelen gaan, een hogere kans hebben om in de heli te raken. Bovendien konden die nog altijd te laat toe komen en dan was er geen geld verdiend en was de koffer ook gewoon door.

[Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein: Michèle geraakte niet voorbij coupé 2 en haar koffer bereikte ook niet het einde.

Haar koffer raakte wel tot in de voorlaaste wagon dus je 1000 EUR omwisselen naar een lager bedrag heeft zin. Ook hielp ze Jan met de puzzel in de eerste wagon en velen op dit forum waaronder ikzelf vermoeden dan hij de afvaller van de 1ste aflevering was. Dus hij had waarschijnlijk 100 EUR in zijn koffer en die raakte bij Gilles.

[Aflevering 3] Opdracht 1 - Olifanten voeren: Michèle werd als 4e uitgeschakeld nadat ze op de knop drukte (er moesten nog 3 bordjes juist gelegd worden).

Ze geeft wel een fout antwoord in de quiz waardoor ze geen correcte lengte van een olifant krijgen. Meteen daarna begint ze opgevoel de borden te verhangen en dan drukt ze niet zelf. Maar overtuigd ze Hilde van op de knop te drukken. Het verhangen leverde weliswaar 2 juiste olifanten op, maar wat direct daarna gebeurd is cruciaal. Ze is aan het bellen met Alexy en Sarah, die vragen aan Michèle om door te geven welke olifant ze moeten hermeten. Wat doet Michèle die is gewoon bezig met nog borden te verhangen, overlegt niet meer met Sarah & Alexy en zegt nog vlug: "Ik ga mij opofferen ( >:D alsof ze iets goeds gaat doen >:D) en ik ga drukken." Bam ze ligt uit het spel én ze heeft geen enkel bord extra juist gehangen. Door deze actie steek je Alexy en Sarah in een moeilijke spelsituatie. Had Michèle niet zo gespeeld dan konden Alexy & Sarah nog ten minste 1 of 2 olifanten gaan meten terwijl Michèle bij het bord bleef.

[Aflevering 3] Opdracht 3 - Pasvragenloterij: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.
De eerste ronde begint met Alexy die Nimrod verdenkt. Michèle verschuift die verdenkingen al snel op Hilde. Na de voetmassage spreekt Alexy zeer sterk zijn verdenking uit voor Jan en Michèle streed hem stevig bij. Dus Nimi is al niet meer verdacht bij de meeste Jan en Hilde wel. Bij de stemming gaat Hilde eruit, 1000 EUR niet verdiend. Goed gemold van Michèle. In de 2de ronde blijven mensen doorgaan op Jan die verdacht is. Michèle vraagt aan Alexy was hij gezien heeft, wellicht denkende dat ze bij hem wat steun/vertrouwen heeft opgebouw. En verrassend beschuldigt Alexy, Michèle. Iedereen gaat akkoord met Alexy ze vonden Michèle ook allemaal verdacht. Ze verdedigt zich niet zo heel sterk maar de hoeft ook niet als de kandidaten Michèle eruit stemmen dan is er weer geen 1000 EUR verdiend. Goed gespeeld van de mol. En bij het laatste heeft ze geen invloed zou je denken. Maar Jan is nog steeds verdacht en ra-ra-ra wie wordt in ronde 3 eruit gestemd. Ja Jan, weer geen 1000 EUR verdiend. Als Michèle de mol is dan heeft zij fantastisch gespeeld.

[Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya: Michèle raakte niet bij Pedro en kon dus niet beslissen over het geld en zijn vrijstelling.

Ik heb deze aflevering nog niet herbekeken maar door de gouden ballon te doorprikken, wordt Alexy en Hilde de kans ontnomen om extra geld te verdienen. Michèle en Nimrod gaan om die gouden ballon te prikken, enkel door de ninja relfexen van Els lukt het Michéle niet om tot bij Pedro te komen. Haar molactie is wel dat het maximale te verdienen bedrag heeft verminderd om voor die gouden ballon te gaan op dat moment. (En mogelijks foute antwoorden bij die geografische locaties en zo)

[Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden: Michèle werd geraakt en bereikte Pedro niet waar wederom de beslissing werd genomen over het geld en de pasvragen.

Ik zal niet liegen het coolste voor een mol hier is om bij Pedro te raken. En dan handelen zoals Nimrod speelde, namelijk namelijk gaan voor het geld (2000 EUR ipv 5000 EUR). En dan alsnog je laten overtuigen door Sarah om volop voor de voordelen te gaan en 0 EUR. Er nog leuke scenarios te bedenken. Maar Michèle gaat hier voor een subtielere aanpak, het sturen naar foute antwoorden. Op die manier moet er meer gelopen worden, speelt Pedro meer pasvragen vrij. Meer lopen betekend meer kans dat kandidaten worden afgeschoten of buitentijd bij Pedro komen. Meer pasvragen betekend dat Pedro meer pasmunt heeft om een goede deal te sluiten met kandidaten zodat het verleiderlijker is voor een kandidaat om de optie met 0 EUR te kiezen.

[Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.

Ze kon nog steeds de finale spelen met het waterpistool als ze het lachduel won. En ze acteerde niet overtuigend omdat ze ook hoopt dat als de finale niet speelt of de finale niet wint, dat de winnende kandidaat weet dat zij pasvragen heeft. En dat die kandidaat dan potentieel wisselt naar de kaart van Michèle dan wordt er geen geld verdiend en heb je succesvol gemold.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: Gisteren om 08:49:44 »
Nu is 7x vroegtijdig uit het spel voor een kandidaat uitzonderlijk veel maar voor een mol kan ik mij dat echt niet voorstellen.
Heel rake opmerking: voor een kandidaat is dit uitzonderlijk veel. Laten we even berekenen hoe uitzonderlijk.

Citaat
Kans: 4/10

Citaat

Kans: 7/10 (positie Nimrod, Hilde en Rusiana rekenend als goede molpositie)

Citaat
Kans: 4/8 (positie Pedro en Jan meerekenend als goede molpositie)

Citaat
Kans: 3/8

Citaat
Kans: 4/7 (positie Pedro meerekenend)

Citaat
Kans: 2/5 (positie Pedro meegerekend)

Citaat
Kans: 1/2

De kans dat kandidaat Michèle 7x in een zogenaamd afwezige molpositie terechtkomt is dan:
4/10 * 7/10 * 4/8 * 3/8 * 4/7 * 2/5 * 1/2 =0,006

Dus 6 kansen op 1000 (!). The proof of the pudding is in the eating: mede-finalist Alexy komt 3x in de goede positie (Sarah 5x voor de Alexy-verdenkers).
Op basis van deze kansen alleen al kan het haast niet anders dan dat Michèle de mol is.

Als mol is deze tactiek wel duidelijk, zoals Speurder123 mooi samenvat kiest Michèle voor de subtielere molacties. Zeker met een molkoffer in het spel, hoeft ze ook niet nog eens bij de eindbeslissing te zijn, wel integendeel.
Trop is teveel, en teveel is trop. ;)

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:42:35 door Molekule »

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #327 Gepost op: Gisteren om 21:17:40 »
 ::oink::
Goed gespeeld Michèle. Was ervan overtuigd.. maar je hebt ons flink het zand in de ogen gestrooid  >:D Had je in ieder geval de winst gegund

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #328 Gepost op: Gisteren om 21:28:29 »
Vanaf afl 1 neergezet als mol door de edit.

Goed gedaan door de productie.   ::bravo::  ::bravo::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #329 Gepost op: Gisteren om 21:29:59 »
Klopt helemaal. De makers blijven de fanatiekste molloten toch weer een paar stappen voor. Chapeau. 8)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #330 Gepost op: Gisteren om 21:31:34 »
Ik heb begrepen -uit een postcast- dat er aan aflevering wordt geedit terwijl het seizoen al loopt, dus ze hebben behoorlijk kunnen bijsturen...

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: Gisteren om 21:32:11 »
Ik denk oprecht dat Michele zelf ook wel een beetje geprobeerd heeft om zich wat verdacht te maken. 

Wat gelukt is, want we weten toch redelijk zeker dat Nimrod op Michele zat? Pedro wellicht ook. 

Als dit waar is heeft ze met deze tactiek gewoon de finale gehaald. Slim gespeeld.  ::jaja::
De leepste snor van het land

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: Gisteren om 21:33:23 »
Wat een topwijf.

Online Nat007

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: Gisteren om 21:45:28 »
Ik denk oprecht dat Michele zelf ook wel een beetje geprobeerd heeft om zich wat verdacht te maken. 

Wat gelukt is, want we weten toch redelijk zeker dat Nimrod op Michele zat? Pedro wellicht ook. 

Als dit waar is heeft ze met deze tactiek gewoon de finale gehaald. Slim gespeeld.  ::jaja::

Absoluut. De lijst aan "molacties" is gigantisch voor Michèle. Zoveel dat we er op 2/3 van het seizoen maar me gestopt zijn ze op te sommen na nieuwe afleveringen  :D Ze geeft het niet toe momenteel bij de aftershow, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat ze bewust heeft nepgemold om de finale te halen.

Vond haar niet opzichtig verdacht gemaakt door de edit! Dat is een van de geweldige aspecten van De Mol: ze brengen de meeste molacties van iedereen in beeld, óók veel van Sarah. Het is niet zo makkelijk om op basis van de regie deelnemers at te schrijven als bij WIDM.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:47:05 door Nat007 »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: Gisteren om 22:15:33 »
Michèle werd verdacht neergezet en maakte zichzelf wellicht ook verdacht. Maar zelf heb ik haar nooit verdacht omdat ze niet tijdig uit de container geraakte, te weinig in sleutelposities kwam en omdat haar verdachte acties te nadrukkelijk werden getoond en vaak ongeloofwaardig waren.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:17:23 door Luc »

Online Nat007

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: Gisteren om 22:17:00 »
Michèle werd verdacht neergezet en maakte zichzelf wellicht ook verdacht. Maar zelf heb ik haar nooit verdacht omdat ze niet tijdig uit de container geraakte en omdat haar verdachte acties te nadrukkelijk werden getoond en vaak ongeloofwaardig waren.

Zal toegeven: dat gehak van jou op die containeropdracht werd me soms een beetje teveel.. Maar je had wel gelijk, uiteindelijk  :)

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: Gisteren om 22:19:35 »
Ik vond haar een topmol ook al was ze het niet  ::rofl::

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: Gisteren om 22:23:00 »
Ik ga niet zozeer af op wat de productie ons laat zien maar meer naar de posities van de kandidaten. Al geef ik toe dat ik hierdoor eerder fout heb gezeten omdat Comfort niet bij de drones zat (2023) en omdat Pieter bij de worstelaars zat en niet in de escaperoom (2018). Maar er bestaat geen ultieme manier om de mol te ontmaskeren. Meestal zit ik wel juist (soms pas in de laatste aflevering) maar soms ook niet (ook in WIDM).

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: Gisteren om 22:24:36 »
Klopt helemaal. De makers blijven de fanatiekste molloten toch weer een paar stappen voor. Chapeau. 8)

En toch ook een deel van de fanatieke malloten trapt er niet in hoor!  ::tandpastasmiley::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #339 Gepost op: Gisteren om 22:26:33 »
En toch ook een deel van de fanatieke malloten trapt er niet in hoor!  ::tandpastasmiley::

Sterker nog. Hele betogen geschreven waar en hoe ze haar verdacht in de edit brachten.. op totaal onnodige momenten.

Dat is altijd een niet de mol teken