Een mol wil (meestal) tot het einde in de opdrachten blijven om zijn invloed erop niet te verliezen en wil altijd betrokken zijn over de eindbeslissing. Het gebeurt zelden dat de mol voortijdig uitgeschakeld wordt in een opdracht of zich laat uitschakelen (dat was het geval met Comfort in die opdracht met de hoefijzers waardoor ik haar minder verdacht).
Het is niet omdat de mol in de opdracht uitgeschakeld is dat hij/zij geen invloed meer heeft. Ook het is niet altijd zo dat de mol tot einde van de opdracht erin wil blijven
In de mol 2017 Aflevering 4 De Rode Lantaarn, daar valt mol Eline als 2 de kandidaat af. Het fietstocht met onderweg 3 opdrachten om geld te verdienen. Ik mij het niet meer herinneren maar volgens mij heeft Eline geen enkele opdracht gespeeld daar en dus ook niets gesaboteerd. Enkel omdat zij afviel, was haar sabotage -500EUR
Wel nu, Michèle heeft liefst 7 (zeven !) keer het einde van een opdracht niet gehaald.
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen: Michèle geraakte niet tijdig uit de container en had daardoor geen invloed op de €9000 en de molkoffer.
Ok qua timing gefaald. Dus geen invloed op het geld. Maar als de mol samen met de productie kon kiezen we bij haar in de container zat dan kon men eerlijke kandidaten bij haar steken als back-up. Want dan is de invloed van de mol dat die uit de helicopter worden gehouden. En dat mensen die voor persoonlijke voordelen gaan, een hogere kans hebben om in de heli te raken. Bovendien konden die nog altijd te laat toe komen en dan was er geen geld verdiend en was de koffer ook gewoon door.
[Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein: Michèle geraakte niet voorbij coupé 2 en haar koffer bereikte ook niet het einde.
Haar koffer raakte wel tot in de voorlaaste wagon dus je 1000 EUR omwisselen naar een lager bedrag heeft zin. Ook hielp ze Jan met de puzzel in de eerste wagon en velen op dit forum waaronder ikzelf vermoeden dan hij de afvaller van de 1ste aflevering was. Dus hij had waarschijnlijk 100 EUR in zijn koffer en die raakte bij Gilles.
[Aflevering 3] Opdracht 1 - Olifanten voeren: Michèle werd als 4e uitgeschakeld nadat ze op de knop drukte (er moesten nog 3 bordjes juist gelegd worden).
Ze geeft wel een fout antwoord in de quiz waardoor ze geen correcte lengte van een olifant krijgen. Meteen daarna begint ze opgevoel de borden te verhangen en dan drukt ze niet zelf. Maar overtuigd ze Hilde van op de knop te drukken. Het verhangen leverde weliswaar 2 juiste olifanten op, maar wat direct daarna gebeurd is cruciaal. Ze is aan het bellen met Alexy en Sarah, die vragen aan Michèle om door te geven welke olifant ze moeten hermeten. Wat doet Michèle die is gewoon bezig met nog borden te verhangen, overlegt niet meer met Sarah & Alexy en zegt nog vlug: "Ik ga mij opofferen (

alsof ze iets goeds gaat doen

) en ik ga drukken." Bam ze ligt uit het spel én ze heeft geen enkel bord extra juist gehangen. Door deze actie steek je Alexy en Sarah in een moeilijke spelsituatie. Had Michèle niet zo gespeeld dan konden Alexy & Sarah nog ten minste 1 of 2 olifanten gaan meten terwijl Michèle bij het bord bleef.
[Aflevering 3] Opdracht 3 - Pasvragenloterij: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.
De eerste ronde begint met Alexy die Nimrod verdenkt. Michèle verschuift die verdenkingen al snel op Hilde. Na de voetmassage spreekt Alexy zeer sterk zijn verdenking uit voor Jan en Michèle streed hem stevig bij. Dus Nimi is al niet meer verdacht bij de meeste Jan en Hilde wel. Bij de stemming gaat Hilde eruit, 1000 EUR niet verdiend. Goed gemold van Michèle. In de 2de ronde blijven mensen doorgaan op Jan die verdacht is. Michèle vraagt aan Alexy was hij gezien heeft, wellicht denkende dat ze bij hem wat steun/vertrouwen heeft opgebouw. En verrassend beschuldigt Alexy, Michèle. Iedereen gaat akkoord met Alexy ze vonden Michèle ook allemaal verdacht. Ze verdedigt zich niet zo heel sterk maar de hoeft ook niet als de kandidaten Michèle eruit stemmen dan is er weer geen 1000 EUR verdiend. Goed gespeeld van de mol. En bij het laatste heeft ze geen invloed zou je denken. Maar Jan is nog steeds verdacht en ra-ra-ra wie wordt in ronde 3 eruit gestemd. Ja Jan, weer geen 1000 EUR verdiend. Als Michèle de mol is dan heeft zij
fantastisch gespeeld.
[Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya: Michèle raakte niet bij Pedro en kon dus niet beslissen over het geld en zijn vrijstelling.
Ik heb deze aflevering nog niet herbekeken maar door de gouden ballon te doorprikken, wordt Alexy en Hilde de kans ontnomen om extra geld te verdienen. Michèle en Nimrod gaan om die gouden ballon te prikken, enkel door de ninja relfexen van Els lukt het Michéle niet om tot bij Pedro te komen. Haar molactie is wel dat het maximale te verdienen bedrag heeft verminderd om voor die gouden ballon te gaan op dat moment. (En mogelijks foute antwoorden bij die geografische locaties en zo)
[Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden: Michèle werd geraakt en bereikte Pedro niet waar wederom de beslissing werd genomen over het geld en de pasvragen.
Ik zal niet liegen het coolste voor een mol hier is om bij Pedro te raken. En dan handelen zoals Nimrod speelde, namelijk namelijk gaan voor het geld (2000 EUR ipv 5000 EUR). En dan alsnog je laten overtuigen door Sarah om volop voor de voordelen te gaan en 0 EUR. Er nog leuke scenarios te bedenken. Maar Michèle gaat hier voor een subtielere aanpak, het sturen naar foute antwoorden. Op die manier moet er meer gelopen worden, speelt Pedro meer pasvragen vrij. Meer lopen betekend meer kans dat kandidaten worden afgeschoten of buitentijd bij Pedro komen. Meer pasvragen betekend dat Pedro meer pasmunt heeft om een goede deal te sluiten met kandidaten zodat het verleiderlijker is voor een kandidaat om de optie met 0 EUR te kiezen.
[Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker: Michèle werd in de tweede ronde eruit gestemd.
Ze kon nog steeds de finale spelen met het waterpistool als ze het lachduel won. En ze acteerde niet overtuigend omdat ze ook hoopt dat als de finale niet speelt of de finale niet wint, dat de winnende kandidaat weet dat zij pasvragen heeft. En dat die kandidaat dan potentieel wisselt naar de kaart van Michèle dan wordt er geen geld verdiend en heb je succesvol gemold.