Poll

Wie is de Mol?

Alexy
1 (2%)
Els
10 (20.4%)
Hilde
5 (10.2%)
Jan
6 (12.2%)
Michèle
11 (22.4%)
Nimrod
2 (4.1%)
Pedro
8 (16.3%)
Sarah
6 (12.2%)

Totaal aantal stemmen: 49

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 5349 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2025, 22:59:37 »
Sarah of toch els. Puur door eliminatie adhv eerste aflevering in kandidaten gedrag

Hilde en nimrod niet omdat zij niet willen dat mensen met voordeel op de eerste stop uitstappen, ( mogelijk laagste als je “normaal “ denkt ).

Pasquino , michele, alexy en rusiana komen niet uit container en dus geen invloed op hoeveel geld er in pot komt .

Pedro stopt op laagste etage , antwoordt meteen goed en geraakt tot boven , onnodig als mol

Jan zit op de minst gunstige plek in de boot

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2025, 00:21:40 »
Who else?

« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2025, 11:04:46 »
Sarah of toch els. Puur door eliminatie adhv eerste aflevering in kandidaten gedrag

Hilde en nimrod niet omdat zij niet willen dat mensen met voordeel op de eerste stop uitstappen, ( mogelijk laagste als je “normaal “ denkt ).

Pasquino , michele, alexy en rusiana komen niet uit container en dus geen invloed op hoeveel geld er in pot komt .

Pedro stopt op laagste etage , antwoordt meteen goed en geraakt tot boven , onnodig als mol

Jan zit op de minst gunstige plek in de boot
Het is logischer dat die met het voordeel hoger staan qua verdiepingen, dus Nimrod en Hilde kunnen het perfect wel zijn. Het is onlogisch dat die met voordeel vanonder beginnen en de minst sportieve hierdoor dus ook (zeker in geval van Sarah) ook zo laag mogelijk staan.

Dit is voor mij te simpel denken.

Om de kans te vergroten voor uw eigen stoel, is het dus best dat er al 3 stoelen weg zijn. Plus in hun "beleving" stonden ze op het laagste niveau, maar gingen ze met de lift nog naar beneden...
« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 11:06:38 door Fervente mollenjager »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2025, 17:16:54 »
Pedro

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2025, 17:42:42 »

Om de kans te vergroten voor uw eigen stoel, is het dus best dat er al 3 stoelen weg zijn. Plus in hun "beleving" stonden ze op het laagste niveau, maar gingen ze met de lift nog naar beneden...

Dat is niet geheel waar: als enkel deze drie kandidaten boven geraken dan heb je 0% kans dat jouw schakelaar wordt uitgeschakeld. Als er 3 mensen zonder voordeel boven geraken dan is uw kans 30% kans, want willekeurig.
I was blind but now I can see

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 27-03-2025, 06:59:49 »
Michèle.
Zit in de container waar het makkelijkst te vertragen viel, waardoor ze wel degelijk impact heeft op de kans om de helikopter tijdig te halen en het geld te verdienen of niet. Als haar container er snel uitkomt verhoogt ze immers die kans, want die wordt bepaald door de tijd van de tweede container bij minstens 1 fout antwoord.

Mols gedrag in de bootjes: een aarzelende “sun …”, onderbreken van Els bij haar verhaal en ze zorgt ervoor dat bij haar eigen verhaal - dat heel veel aandacht krijgt - weinig geld in de pot zit.

En haar reactie in de lift als Gilles vertelt dat iedereen door kan gaan is wel heel snel, een halve tel sneller alvast dan alle anderen.

Heel mooi profiel als mol ook.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2025, 07:48:35 door Molekule »

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #66 Gepost op: 27-03-2025, 11:04:03 »
Ik blijf bij Els. ::jaja::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2025, 11:52:04 »
Tweede container die de tijd van aankomst bij helikopter bepaalt bij minstens 1 fout klopt niet.

Bij 1 fout, is het busje 2 wat als eerst gaat aankomen en dus bepaalt container 2 idd
Bij 3 fouten , is het busje 2 wat als eerst gaat aankomen en dus bepaalt container 2
Bij 2 fouten is het echter busje 1 wat als eerste gaat aankomen

Aantal goed.         Kans.                     Bus bij heli.   Verdiensten.   Percentage
0.                           2/3*3=8/27               2.                0.                 Ca 30%
1.                     ( 1/3x2/3) x3= 12/27.      1                 3000.            Ca 44%
2.                  (1/3*2 x2/3) x 3= 6/27       2                 6000.            Ca 22%
3.                  1/3*3= 1/27                       1.                9000.            Ca 4%

« Laatst bewerkt op: 27-03-2025, 11:54:56 door Tarbozan »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2025, 13:41:16 »
Pedro
Ik volg je posts met veel interesse Heinz.

::ok::

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2025, 14:14:04 »
Tweede container die de tijd van aankomst bij helikopter bepaalt bij minstens 1 fout klopt niet.

Bij 2 fouten is het echter busje 1 wat als eerste gaat aankomen.

Ja maar busje 1 heeft dan 1x moeten wachten op busje 2 wat overeenkomt met de tijd van container 2.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 27-03-2025, 15:07:13 »
Hilde
Sarah

Michele
Pedro
Jan
Nimrod
Rusiana
Els

Pasquino
Alexy

De leepste snor van het land

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 27-03-2025, 21:36:12 »
iemand afschrijven doe ik nu nog niet, maar er zijn een paar kandidaten die volgende afleveringen wel molser moeten worden om nog verdacht te kunnen zijn.

ik heb deze afleveringen notities genomen en ik heb de acties gescoord: + is een molactie, - is een kandidaatsactie (de derde proef heb ik buiten beschouwing gelaten omdat de mol hier ook de opdracht kan gekregen hebben om de afvaller te redden), (nu ik weet dat productie een plan B had voor de koffer, laat ik persé eerst worden ook uit mijn notities) Dan kom ik op dit uit:

voor mij echt verdacht:

1) Els: Zij begint met fietsen, waardoor hun opdracht start en is degene die bedenkt dat ze de volledige naam moeten uitspreken. Ze stelt voor om bij Hilde B te antwoorden (juist) als alles al wijst dat iedereen dit vindt, maar bij Nimrod voedt ze de twijfel en dit antwoorden ze fout. Ze duwt Roderick door en kiest het voordeel

Bij de tweede opdracht zet ze zich op de belangrijkste plaats. We zien ook dat haar deel in de boot vol noedels zit (kan door haar of Michèle) en antwoordt Sunny beach (nadat Jan dit bleef herhalen). Bij haar vraag heeft ze lichtjes over via ferrata, maar stopt als Michèle dit afbreekt en vertelt niet over haar vriend. Daarnaast antwoordt ze bij Michele wel juist, maar zowel hier als bij Rusiana's vraag zit er een knip in, waardoor we de discussie missen. Deze vraagt levert enkel 250 euro op.

Els doet in de eerste opdracht veel wat een mol zou doen, en in de tweede zien we haar 2x juist antwoorden, maar er zit telkens een knip in waardoor we discussie missen. Haar vraag gaat fout.

2) Pedro: Wanneer zijn groep het juiste antwoord dreigt te vinden, stopt hij met fietsen én zit erna te zeggen dat ze onmogelijk alle woorden moeten zeggen. Dit is tijd winnen (als mol weet je hoeveel tijd je minstens nodig hebt). Bij de quiz gaat het antwoord waar hij de communicatie voert, fout. hij is degene die als eerste de twijfel over Nimrod voedt en kiest het voordeel

in de tweede opdracht zien we hem niet goed antwoorden (over de film van Sarah twijfel ik of hij het was). Maar in zijn beurt beeldt hij eerst slecht uit en past snel, daarna beeldt hij goed uit maar gooit het papier te snel weg en wordt geraakt.

Pedro doet in opdracht 1 veel goed wat geen geld oplevert én in opdracht 2 doet hij letterlijk niks goed.

Zou goed kunnen:
1) Hilde: als mol wint zet tijd en de laatste link (waar zij bij is) wordt pas geraden als er bekend is dat 1 groep al weg is.  Daarna gelooft ze Els niet (terwijl die de waarheid sprak), maar ze laat de beslissing over aan de anderen (maar hier is opnieuw geknipt dus weten we het niet zeker wat er gebeurt is).

in opdracht 2 raadt ze Thiam juist (wat niet evident is, ik dacht aan Ronaldo of Hellebaut) maar vindt ze niets. Ze beeldt 1 spreekwoord goed uit, en 1 echt slecht.

Voor haar heb ik ook over opdracht 3. Ze duwt Els letterlijk naar een fout antwoord. Hierdoor verliezen ze tijd en komen ze te laat. We weten dat Els veilig was, dus kon ze dit perfect doen.

Mijn twijfel zit bij het feit dat ze bij het laatste antwoord initiatief aan de anderen laat én bij de uitbeeldopdracht raadt ze een moeilijke goed.

2) Sarah: Zij doet in opdracht 1 veel goed (ik ga ervan uit dat de mol wil ontsnappen) maar bij het antwoorden zie ik enkel dat ze bij Nimrod het foute antwoord als eerste aanreikt. In opdracht 2 raadt ze niets, maar beeldt wel iets goed uit, echter laat ze het lintje vallen én wordt dit niet opgemerkt.

Sarah zou kunnen, in de quiz zit ze mee op het foute spoor van Nimrod én kiest het voordeel. In de tweede opdracht raadt ze niets maar levert wel geld op bij uitbeelden.Echter wordt het weggooien van het lintje niet opgemerkt (wat ik niet snap tenzij er echt geknipt is)

is op dit moment een kandidaat
1) Nimrod: in opdracht 1 zie ik hem veel goed doen als ze ontsnappen. Echter levert zijn idee daar om 2x eerlijk te zijn al 6.000 euro op en je weet nooit wat de anderen bij vraag 3 zouden doen.

Bij opdacht 2 raadt hij 3x iets, en probeert Koen Crucke niet uit te beelden (en als Vlaming heb ik geen enkel idee hoe je dat zou doen). Hij geeft mij vooral fanatieke kandidaatvibes

2) Jan: hij doet in de container wel wat een mol zou doen, maar in de quiz heeft die 0 invloed. Hij voert geen communicatie én hij duwt geen antwoorden door. Bij de 2de opdracht komt hij op Sunny Beach, wilt doorgaan op via ferrata en geeft eigenlijk perfect door. Hij communiceert met Rusiana zelfs.

Bij de volgende 4 reken ik het niet ontsnappen aan als kandidaatsactie. De mol ontsnapt, om zo invloed te hebben over het geld. Ze waren kortbij en door het gevloek kregen ze nog minpunten maar bij de anderen 2 was het makkelijker ontsnappen en ik denk dat de mol liever met 3 dan met 4 start.

3) Alexy: opdracht 1 heb ik al behandeld, maar bij opdracht 2 raadt hij Piet Huysentruyt terwijl er zoveel koks zijn die je kon gokken (Jeroen Meus, Nick Bril, Sergio Herman, Loïc van Impe, Sofie Dumont). Voor de rest zag ik hem weinig

4) Pasquino: wanneer ze horen dat de bus weg is, vloekt hij. Als mol weet je dan dat je je gezicht moet aanraken om weg te zijn (want ze stonden op 8). Bij opdracht 2 doet hij echt alles goed.

5)Michèle: Als ze horen van de andere bus, vloekt ze terwijl ze op 9 staan. Direct je neus aanraken was voldoende.
Bij opdracht 2 geeft ze wel vaak slecht door en breekt via ferrata af maar geeft wel het goede antwoord in haar verhaal (en dit was iets dat ze niet kon vergeten te zeggen, terwijl een mol eerder een vraag kreeg zoals Els of Rusiana wat je kan vergeten)
Als iemand van  deze 6 toch de mol is, dan zij. Maar ik zie in haar eerder een Charlotte. (wel wat verdacht maar door subtiele dingen zie je toch dat ze een kandidaat is)

6) Rusiana: doet werkelijk niks fout in opdracht 1 en 2.

klaar voor de strijd

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #72 Gepost op: 27-03-2025, 22:32:52 »
Bij WIDM België heb ik het de laatste jaren vaak wel goed, omdat ik focus op degene die het minst verdacht zijn voor mij, aan het begin. Vreemd genoeg zit daar voor mij dan de daadwerkelijke mol vaak tussen

Ik zeg daarom (als enige volgens de poll): Pasquino  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #73 Gepost op: 28-03-2025, 12:24:36 »
Ik heb Pas ook zeker niet gepast hoor, ik vind dat hij en Pedro erg onder de radar blijven en dus extra verdacht, terwijl mijn mol Michèle en ten principale Els wel heel erg naar voren geschoven worden als mol. Daar moet dus nog wel wat veranderen de komende weken anders zit ik gewoon fout.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #74 Gepost op: 28-03-2025, 19:59:17 »
Ik blijf voor nu bij mijn schot voor de boeg Els.

De belangrijkste reden is dat zij in de helikopter eerst afwacht wat de andere twee (Pedro, Sarah) vinden van het persoonlijke voordeel. Vervolgens dropt ze voorzichtig de stelling dat het 'sowieso mooi meegenomen is om een voordeel te hebben hè?', nadat Pedro enige twijfel uit door te zeggen dat de mol wel veel voordelen van de koffer zal hebben. Daarna zijn ze alle drie voor het toch doorlaten van de koffer.

Bij het eten 's avonds zijn het alleen Pedro en Sarah die aan het woord zijn en moeten uitleggen aan de anderen wat er in de helikopter is besloten (keuze voor het persoonlijke voordeel) en Els is stil en knikt af en toe een beetje tijdens de uitleg van Pedro en Sarah.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 20:12:57 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 28-03-2025, 21:55:53 »
Els

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 28-03-2025, 22:07:06 »
Ik heb Pas ook zeker niet gepast hoor, ik vind dat hij en Pedro erg onder de radar blijven en dus extra verdacht, terwijl mijn mol Michèle en ten principale Els wel heel erg naar voren geschoven worden als mol. Daar moet dus nog wel wat veranderen de komende weken anders zit ik gewoon fout.
Pasquino hebben wij niet vaak gezien (en verdenk ik ook niet) maar Pedro wordt openlijk wel verdacht gemaakt met dat lintje en hij wordt al door enkele kandidaten verdacht. Hij treedt ook vaak op de voorgrond maar dat is met Els ook het geval.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 22:25:07 door Luc »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 29-03-2025, 00:23:40 »
Stel je bent de mol, en het lukt in de eerste opdracht om de molkoffer in het spel te krijgen (al dan niet direct of indirect) . Dan ga je in opdracht 2 en 3 toch lekker je best doen.

Je weet dat de molkoffer nog veel onheil gaat brengen. Waarom zou je dan verder in aflevering 1 nog mollen. Juist het ultieme moment om jezelf eens flink onverdacht te maken.
De leepste snor van het land

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 29-03-2025, 00:24:08 »
Ze haalt het net niet om op tijd boven te komen. Typisch voor een mol natuurlijk. Pedro haalt het juist wel, dus het was mogelijk. Hier wordt verder weer weinig aandacht aan besteed. Ik herinner me geen biecht van Sarah die zegt heel erg te balen, of dat ze helemaal uitgeput was, of iets in die richting.

Als je moet rommelen met het nummer van een verdieping moet daar natuurlijk geen pottenkijker bij zijn. Dus dan is het handig om te doen alsof het trappenlopen je zwaar valt.
Dan gaat de ander die tegelijk met jou uit de lift kwam gewoon door en kun jij doen wat je moet doen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #79 Gepost op: 29-03-2025, 11:09:43 »
Stel je bent de mol, en het lukt in de eerste opdracht om de molkoffer in het spel te krijgen (al dan niet direct of indirect) . Dan ga je in opdracht 2 en 3 toch lekker je best doen.

Je weet dat de molkoffer nog veel onheil gaat brengen. Waarom zou je dan verder in aflevering 1 nog mollen. Juist het ultieme moment om jezelf eens flink onverdacht te maken.
Tenzij een Hilde dit verhinderd. Els was de tweede en juiste ketting aan het zagen toen Hilde bazig alsnog verkeerd koos. Wat moet je dan? Is wel het verschil tussen zeker te laat en misschien net op tijd.