iemand afschrijven doe ik nu nog niet, maar er zijn een paar kandidaten die volgende afleveringen wel molser moeten worden om nog verdacht te kunnen zijn.
ik heb deze afleveringen notities genomen en ik heb de acties gescoord: + is een molactie, - is een kandidaatsactie (de derde proef heb ik buiten beschouwing gelaten omdat de mol hier ook de opdracht kan gekregen hebben om de afvaller te redden), (nu ik weet dat productie een plan B had voor de koffer, laat ik persé eerst worden ook uit mijn notities) Dan kom ik op dit uit:
voor mij echt verdacht:
1) Els: Zij begint met fietsen, waardoor hun opdracht start en is degene die bedenkt dat ze de volledige naam moeten uitspreken. Ze stelt voor om bij Hilde B te antwoorden (juist) als alles al wijst dat iedereen dit vindt, maar bij Nimrod voedt ze de twijfel en dit antwoorden ze fout. Ze duwt Roderick door en kiest het voordeel
Bij de tweede opdracht zet ze zich op de belangrijkste plaats. We zien ook dat haar deel in de boot vol noedels zit (kan door haar of Michèle) en antwoordt Sunny beach (nadat Jan dit bleef herhalen). Bij haar vraag heeft ze lichtjes over via ferrata, maar stopt als Michèle dit afbreekt en vertelt niet over haar vriend. Daarnaast antwoordt ze bij Michele wel juist, maar zowel hier als bij Rusiana's vraag zit er een knip in, waardoor we de discussie missen. Deze vraagt levert enkel 250 euro op.
Els doet in de eerste opdracht veel wat een mol zou doen, en in de tweede zien we haar 2x juist antwoorden, maar er zit telkens een knip in waardoor we discussie missen. Haar vraag gaat fout.
2) Pedro: Wanneer zijn groep het juiste antwoord dreigt te vinden, stopt hij met fietsen én zit erna te zeggen dat ze onmogelijk alle woorden moeten zeggen. Dit is tijd winnen (als mol weet je hoeveel tijd je minstens nodig hebt). Bij de quiz gaat het antwoord waar hij de communicatie voert, fout. hij is degene die als eerste de twijfel over Nimrod voedt en kiest het voordeel
in de tweede opdracht zien we hem niet goed antwoorden (over de film van Sarah twijfel ik of hij het was). Maar in zijn beurt beeldt hij eerst slecht uit en past snel, daarna beeldt hij goed uit maar gooit het papier te snel weg en wordt geraakt.
Pedro doet in opdracht 1 veel goed wat geen geld oplevert én in opdracht 2 doet hij letterlijk niks goed.
Zou goed kunnen:
1) Hilde: als mol wint zet tijd en de laatste link (waar zij bij is) wordt pas geraden als er bekend is dat 1 groep al weg is. Daarna gelooft ze Els niet (terwijl die de waarheid sprak), maar ze laat de beslissing over aan de anderen (maar hier is opnieuw geknipt dus weten we het niet zeker wat er gebeurt is).
in opdracht 2 raadt ze Thiam juist (wat niet evident is, ik dacht aan Ronaldo of Hellebaut) maar vindt ze niets. Ze beeldt 1 spreekwoord goed uit, en 1 echt slecht.
Voor haar heb ik ook over opdracht 3. Ze duwt Els letterlijk naar een fout antwoord. Hierdoor verliezen ze tijd en komen ze te laat. We weten dat Els veilig was, dus kon ze dit perfect doen.
Mijn twijfel zit bij het feit dat ze bij het laatste antwoord initiatief aan de anderen laat én bij de uitbeeldopdracht raadt ze een moeilijke goed.
2) Sarah: Zij doet in opdracht 1 veel goed (ik ga ervan uit dat de mol wil ontsnappen) maar bij het antwoorden zie ik enkel dat ze bij Nimrod het foute antwoord als eerste aanreikt. In opdracht 2 raadt ze niets, maar beeldt wel iets goed uit, echter laat ze het lintje vallen én wordt dit niet opgemerkt.
Sarah zou kunnen, in de quiz zit ze mee op het foute spoor van Nimrod én kiest het voordeel. In de tweede opdracht raadt ze niets maar levert wel geld op bij uitbeelden.Echter wordt het weggooien van het lintje niet opgemerkt (wat ik niet snap tenzij er echt geknipt is)
is op dit moment een kandidaat
1) Nimrod: in opdracht 1 zie ik hem veel goed doen als ze ontsnappen. Echter levert zijn idee daar om 2x eerlijk te zijn al 6.000 euro op en je weet nooit wat de anderen bij vraag 3 zouden doen.
Bij opdacht 2 raadt hij 3x iets, en probeert Koen Crucke niet uit te beelden (en als Vlaming heb ik geen enkel idee hoe je dat zou doen). Hij geeft mij vooral fanatieke kandidaatvibes
2) Jan: hij doet in de container wel wat een mol zou doen, maar in de quiz heeft die 0 invloed. Hij voert geen communicatie én hij duwt geen antwoorden door. Bij de 2de opdracht komt hij op Sunny Beach, wilt doorgaan op via ferrata en geeft eigenlijk perfect door. Hij communiceert met Rusiana zelfs.
Bij de volgende 4 reken ik het niet ontsnappen aan als kandidaatsactie. De mol ontsnapt, om zo invloed te hebben over het geld. Ze waren kortbij en door het gevloek kregen ze nog minpunten maar bij de anderen 2 was het makkelijker ontsnappen en ik denk dat de mol liever met 3 dan met 4 start.
3) Alexy: opdracht 1 heb ik al behandeld, maar bij opdracht 2 raadt hij Piet Huysentruyt terwijl er zoveel koks zijn die je kon gokken (Jeroen Meus, Nick Bril, Sergio Herman, Loïc van Impe, Sofie Dumont). Voor de rest zag ik hem weinig
4) Pasquino: wanneer ze horen dat de bus weg is, vloekt hij. Als mol weet je dan dat je je gezicht moet aanraken om weg te zijn (want ze stonden op

. Bij opdracht 2 doet hij echt alles goed.
5)Michèle: Als ze horen van de andere bus, vloekt ze terwijl ze op 9 staan. Direct je neus aanraken was voldoende.
Bij opdracht 2 geeft ze wel vaak slecht door en breekt via ferrata af maar geeft wel het goede antwoord in haar verhaal (en dit was iets dat ze niet kon vergeten te zeggen, terwijl een mol eerder een vraag kreeg zoals Els of Rusiana wat je kan vergeten)
Als iemand van deze 6 toch de mol is, dan zij. Maar ik zie in haar eerder een Charlotte. (wel wat verdacht maar door subtiele dingen zie je toch dat ze een kandidaat is)
6) Rusiana: doet werkelijk niks fout in opdracht 1 en 2.