Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen  (gelezen 4103 keer)

Offline HanMic

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen
« Reactie #80 Gepost op: 27-03-2025, 16:50:14 »
De mol wil bordje tijdens de test plaatsen is een aanname gebaseerd op wat er is gezegd in de aflevering. De andere twee redenen zijn gewoon feiten.  Els ging mee met sarah naar ziekenhuis ( shot bij aankomst ziekenhuis en shot bij terugkomst worden getoond), dus de kans dat de mol toen het bordje heeft verhangen is minimaal.

Verder zijn test, laatste opdracht en eliminatie allemaal in hetzelfde hotel dus is even kort de kandidaten oo hun eigen kamers gescheiden van elkaar houden al genoeg om even tijd en ruimte te geven aan de mol om naar 36 te gaan en bordje te plaatsen .

Ik had ergens een interview met de makers gelezen, dat ik nu natuurlijk niet terug kan vinden, dat ze tijdens de test inderdaad met de mol snel dat bordje zijn gaan doen, maar dat het best nog spannend was omdat er ze op tijd terug moesten zijn want dat kandidaten elkaar soms zitten te timen om te kijken of iemand lang weg was. Dus in het bestek van de testtijd moest de mol gebriefd worden, de test bekijken en de sabotage doen. Blijkbaar ging de lift ook ineens naar beneden en stapte er personeel in, als ik het me goed herinner, en hadden ze nog veel stress dat iemand de lift naar de lobby, waar de andere kandidaten zaten, zou sturen en de deuren daar zouden open gaan zodat de andere de mol met de productie in de lift zag.

Gezien ik het artikel niet meer vind, heb ik mogelijk gewoon een heel uitgebreide droom gehad en alles verzonnen, dat kan ook  ;D

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 27-03-2025, 16:51:41 »
Tijdens de test biechten zie je allemaal in dezelfde kamer zitten met de koffer op de achtergrond, die ligt soms op een andere plek, maar kan er zelf verder nog niks mee  ::vergroot::

Kan een hint zijn, maar ik denk dat ze dit vooral gedaan hebben omdat de mol tijdens de test de sabotage ging doen en de koffer dus op de kamer moest zijn. Als die dan bij elke kandidaat iets anders ligt, kan je niet afleiden wie de mol is op basis van de positie van de koffer.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 27-03-2025, 16:54:03 »
Tijdens de test biechten zie je allemaal in dezelfde kamer zitten met de koffer op de achtergrond, die ligt soms op een andere plek, maar kan er zelf verder nog niks mee  ::vergroot::

Is het mogelijk dat de ordening van de nummers op de stoelen de volgorde was van de kandidaten die komen biechten op de kamer met de molkoffer?
Nummer op de biechtstoel ;) of is dit wat ver gezocht?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #83 Gepost op: 28-03-2025, 12:29:14 »

Enige dat ik kan bedenken is dat de mol als eerste de koffer kreeg, z’n ding deed, en de koffer daarna leeg bij de rest is gelegd.
Het zou kunnen dat er 10 dezelfde koffertjes -voor wat dan ook- mee zijn, maar dat zwakt ‘dè molkoffer’ dan weer een beetje af.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2025, 12:49:27 »
Nog iets dat ik pas hoorde bij het terugkijken: voor deze opdracht begint, wanneer de groep naar het gebouw wandelt waar ze de eliminatietestvragen moeten gaan beantwoorden, hoor je Michèle tegen iemand zeggen: “Ik dacht dat er nog een proef zou zijn.”
Zo’n opmerking lijkt me dan weer eerder kandidaats (de Mol weet wat er nog komt en gaat daarover zwijgen). In dat geval is dat toch een ‘kandidatenpuntje’ voor Michèle.
Anderzijds kan je zo’n opmerking ook laten vallen als Mol, juist om kandidaats over te komen, de indruk te wekken van: “Kijk, ik weet van niks hoor, heb totaal geen voorkennis van wat ons straks nog te wachten staat.” Het valt bijna altijd dubbel uit te leggen.

Offline Ilz

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2025, 17:18:08 »
Hmm welk nummer uit 1989 is van aerosmith was de vraag.   

Waarom de toevoeging van dat jaartal
Love lift us up where we belong is van 1982 en van joe cocker en jennifer warnes
Crowded elevator  is van incubus en uit 1999

Dus maar 1 van de drie songs is van aerosmith.  Dus gaat het hier om 1989?

Zoeken we iemand van 35 of 36 jaar ?

Michèle of sarah ?

Moest ineens hier weer aan denken. Vond het zo typisch dat het jaartal erbij stond. Zoeken we iemand uit 1989? En is het toeval dat Michele op de flaoting market het onderwerp "liefde " had.... ???

Is dit zo'n hint eind van het seizoen: "hierdoor wist je aflevering 1 al wie de mol was"?

Alleen Sarah of Michele kan uit 1989 zijn (zit in de Alexy tunnel maar kan dit ook niet loslaten)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-04-2025, 20:40:45 »
Moest ineens hier weer aan denken. Vond het zo typisch dat het jaartal erbij stond. Zoeken we iemand uit 1989?

Alleen Sarah of Michele kan uit 1989 zijn

Nu nog weten wie van hen twee in een lift verwerkt werd, en we hebben de mol!  ;D

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 14-04-2025, 20:49:39 »
Als Sarah 36 is op het moment van de opnames is ze van '88.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 14-04-2025, 21:01:39 »
Als Sarah 36 is op het moment van de opnames is ze van '88.

Tenzij ze nog moest verjaren dan.

(Maar je hebt gelijk, ze is van 1988.)