Nu de groep gehalveerd is ben ik een paar oudere opdrachten aan het terugkijken. En bij deze opdracht viel me iets op. De opdrachttimer klopt namelijk niet. (Alle screenshots doe ik even in spoiler om het leesgemak te bevorderen).
2:08, Nimrod en Jan komen bij het schakelbord. Achter ze zien we een aantal rode digitale klokken, afgesteld op verschillende tijdzones. De uren zijn verschillend, de minuten zijn wel gelijk. De minuten staan hier op :23.
1:59, Pedro en Alexy komen op verdieping 36 aan en kunnen het schakelbord niet vinden. Michèle komt erbij, vervolgens lopen ze naar verdieping 37. Ze staan op 1:15 bij het bord. De klokken staan hier nog steeds op :23. Ze zetten alle drie een schakelaar uit. Daarna komen de klokken weer in beeld, die staan nu op :24. Niets op aan te merken.
0:13, hier staan de klokken nog steeds op :24 en tussen 0:12 en 0:11 springen ze naar :25. Klopt perfect.
Maar dan gaat het mis. De timer blijft in beeld lopen tot 0:00. We zien eerst wat shots van Sarah, Pasquino en Rusiana en daarna weer het schakelbord. En dan staan de klokken ineens op :27.
Dat kan niet.Dit betekent dat de opdrachttimer lager staat dan de daadwerkelijke duur van de opdracht. Nimrod en Jan waren zo'n 4 minuten voor tijd boven, Pedro/Michèle/Alexy zo'n 3 minuten. En dus niet de 2:08/1:15 die de timer aangeeft. Best vreemd aangezien het steeds perfect leek te kloppen. Alleen het laatste shot met 0:00 verraadt dat dit niet het geval is.
Gaan we nu even terug naar een paar eerdere shots. Sarah komt op 0:38 op verdieping 36 aan. Dat zou dan 1 minuut en 21 seconden later zijn dan Pedro en Alexy. Dit is heel goed mogelijk, Alexy (en Michèle) beginnen op verdieping 29 met trappenlopen en we zien Sarah hier ook aankomen. Dit is zeker weten hetzelfde shot, want de deur beweegt nog. Uiteraard lopen die twee op een veel hoger tempo.
Maar wanneer Sarah op 36 aankomt zitten er hele rare knippen in. Sarah opent een eerste deur. Pasquino en Rusiana komen op 0:27 boven, Sarah staat hier alweer bij de trap en zegt het schakelbord niet te kunnen vinden. Ze openen de deur opnieuw, maar duidelijk naar een andere ruimte. Sarah merkt vervolgens op dat ze op verdieping 36 zijn en ze stormen de trap op.
Pasquino: ''Hier is 37, gasten''
Sarah: ''Rusiana, kom eruit!'' Vervolgens een shot van Rusiana die in een kleine ruimte aan het zoeken is. Ik denk dat dit stuk wel klopt, die ruimte zit naast de trap naar boven en ze waren net te laat. Maar wat doet ze daar überhaupt? Het is toch net duidelijk geworden dat ze een verdieping te laag waren?
Aangezien het groepje Pedro/Alexy/Michèle aantoonbaar ~4 minuten voor tijd op verdieping 36 en ~3 minuten voor tijd op 37 kwam, vermoed ik dat de edit hier iets wilde verbloemen en dat Sarah, Pasquino en Rusiana aanzienlijk langer op verdieping 36 geweest zijn dan de 0:38 die ze ons willen laten geloven. Dat betekent dat daar enorm veel tijd gerekt is. Pasquino & Rusiana liggen al uit het spel, maar Sarah zit er nog steeds in...
EDIT: Screenshots deden het niet goed, inmiddels heb ik ze opnieuw gehost.