Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen  (gelezen 5698 keer)

Offline HanMic

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen
« Reactie #80 Gepost op: 27-03-2025, 16:50:14 »
De mol wil bordje tijdens de test plaatsen is een aanname gebaseerd op wat er is gezegd in de aflevering. De andere twee redenen zijn gewoon feiten.  Els ging mee met sarah naar ziekenhuis ( shot bij aankomst ziekenhuis en shot bij terugkomst worden getoond), dus de kans dat de mol toen het bordje heeft verhangen is minimaal.

Verder zijn test, laatste opdracht en eliminatie allemaal in hetzelfde hotel dus is even kort de kandidaten oo hun eigen kamers gescheiden van elkaar houden al genoeg om even tijd en ruimte te geven aan de mol om naar 36 te gaan en bordje te plaatsen .

Ik had ergens een interview met de makers gelezen, dat ik nu natuurlijk niet terug kan vinden, dat ze tijdens de test inderdaad met de mol snel dat bordje zijn gaan doen, maar dat het best nog spannend was omdat er ze op tijd terug moesten zijn want dat kandidaten elkaar soms zitten te timen om te kijken of iemand lang weg was. Dus in het bestek van de testtijd moest de mol gebriefd worden, de test bekijken en de sabotage doen. Blijkbaar ging de lift ook ineens naar beneden en stapte er personeel in, als ik het me goed herinner, en hadden ze nog veel stress dat iemand de lift naar de lobby, waar de andere kandidaten zaten, zou sturen en de deuren daar zouden open gaan zodat de andere de mol met de productie in de lift zag.

Gezien ik het artikel niet meer vind, heb ik mogelijk gewoon een heel uitgebreide droom gehad en alles verzonnen, dat kan ook  ;D

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 27-03-2025, 16:51:41 »
Tijdens de test biechten zie je allemaal in dezelfde kamer zitten met de koffer op de achtergrond, die ligt soms op een andere plek, maar kan er zelf verder nog niks mee  ::vergroot::

Kan een hint zijn, maar ik denk dat ze dit vooral gedaan hebben omdat de mol tijdens de test de sabotage ging doen en de koffer dus op de kamer moest zijn. Als die dan bij elke kandidaat iets anders ligt, kan je niet afleiden wie de mol is op basis van de positie van de koffer.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 27-03-2025, 16:54:03 »
Tijdens de test biechten zie je allemaal in dezelfde kamer zitten met de koffer op de achtergrond, die ligt soms op een andere plek, maar kan er zelf verder nog niks mee  ::vergroot::

Is het mogelijk dat de ordening van de nummers op de stoelen de volgorde was van de kandidaten die komen biechten op de kamer met de molkoffer?
Nummer op de biechtstoel ;) of is dit wat ver gezocht?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #83 Gepost op: 28-03-2025, 12:29:14 »

Enige dat ik kan bedenken is dat de mol als eerste de koffer kreeg, z’n ding deed, en de koffer daarna leeg bij de rest is gelegd.
Het zou kunnen dat er 10 dezelfde koffertjes -voor wat dan ook- mee zijn, maar dat zwakt ‘dè molkoffer’ dan weer een beetje af.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2025, 12:49:27 »
Nog iets dat ik pas hoorde bij het terugkijken: voor deze opdracht begint, wanneer de groep naar het gebouw wandelt waar ze de eliminatietestvragen moeten gaan beantwoorden, hoor je Michèle tegen iemand zeggen: “Ik dacht dat er nog een proef zou zijn.”
Zo’n opmerking lijkt me dan weer eerder kandidaats (de Mol weet wat er nog komt en gaat daarover zwijgen). In dat geval is dat toch een ‘kandidatenpuntje’ voor Michèle.
Anderzijds kan je zo’n opmerking ook laten vallen als Mol, juist om kandidaats over te komen, de indruk te wekken van: “Kijk, ik weet van niks hoor, heb totaal geen voorkennis van wat ons straks nog te wachten staat.” Het valt bijna altijd dubbel uit te leggen.

Offline Ilz

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2025, 17:18:08 »
Hmm welk nummer uit 1989 is van aerosmith was de vraag.   

Waarom de toevoeging van dat jaartal
Love lift us up where we belong is van 1982 en van joe cocker en jennifer warnes
Crowded elevator  is van incubus en uit 1999

Dus maar 1 van de drie songs is van aerosmith.  Dus gaat het hier om 1989?

Zoeken we iemand van 35 of 36 jaar ?

Michèle of sarah ?

Moest ineens hier weer aan denken. Vond het zo typisch dat het jaartal erbij stond. Zoeken we iemand uit 1989? En is het toeval dat Michele op de flaoting market het onderwerp "liefde " had.... ???

Is dit zo'n hint eind van het seizoen: "hierdoor wist je aflevering 1 al wie de mol was"?

Alleen Sarah of Michele kan uit 1989 zijn (zit in de Alexy tunnel maar kan dit ook niet loslaten)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-04-2025, 20:40:45 »
Moest ineens hier weer aan denken. Vond het zo typisch dat het jaartal erbij stond. Zoeken we iemand uit 1989?

Alleen Sarah of Michele kan uit 1989 zijn

Nu nog weten wie van hen twee in een lift verwerkt werd, en we hebben de mol!  ;D

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 14-04-2025, 20:49:39 »
Als Sarah 36 is op het moment van de opnames is ze van '88.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 14-04-2025, 21:01:39 »
Als Sarah 36 is op het moment van de opnames is ze van '88.

Tenzij ze nog moest verjaren dan.

(Maar je hebt gelijk, ze is van 1988.)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #89 Gepost op: 21-04-2025, 18:50:40 »
Zodra Nimrod en Jan boven zijn zegt Jan: pak en Nimrod: geluksgetallen dan he. Nimrod doet stoel nr 3 en Jan doet nr 5. Michèle en Pedro krijgen geen scherm. Lucky nr 3 en 5.

Hadden de heren besproken welke stoelen uit moesten; zullen we de geluksnummers doen? 3 wordt beschouwd als lucky number.
Was Michèle lucky?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 21-04-2025, 20:12:09 »
Ik dacht bij de eliminatiestoelen meer aan een koppeling met de kanalen in de wellness (Verborgen aanwijzingen reacties #127 voor Michele en #171 voor Pedro). De getallen bij het pompstation Michèle pomp 15 (O) en Pedro pomp 12 (L) sluiten hier bij aan.

En achteraf komt een hond wel erg vaak terug bij Nimrod. Hij zat op stoel 7 en kanaal 7 is de hond. Nimrod heeft 1 hond en 2 kippen, hoort een geluidsfragment bij het pokeren waarbij meerdere honden ‘ik ben de mol’ blaffen en komt bijna op Camille DHont.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 21-04-2025, 20:56:19 »
Nu nog weten wie van hen twee in een lift verwerkt werd, en we hebben de mol!  ;D

Ik hoop maar dat je verwekt bedoelt.   :P

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #92 Gepost op: 22-04-2025, 12:09:10 »
Nu de groep gehalveerd is ben ik een paar oudere opdrachten aan het terugkijken. En bij deze opdracht viel me iets op. De opdrachttimer klopt namelijk niet. (Alle screenshots doe ik even in spoiler om het leesgemak te bevorderen).

2:08, Nimrod en Jan komen bij het schakelbord. Achter ze zien we een aantal rode digitale klokken, afgesteld op verschillende tijdzones. De uren zijn verschillend, de minuten zijn wel gelijk. De minuten staan hier op :23.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

1:59, Pedro en Alexy komen op verdieping 36 aan en kunnen het schakelbord niet vinden. Michèle komt erbij, vervolgens lopen ze naar verdieping 37. Ze staan op 1:15 bij het bord. De klokken staan hier nog steeds op :23. Ze zetten alle drie een schakelaar uit. Daarna komen de klokken weer in beeld, die staan nu op :24. Niets op aan te merken.

0:13, hier staan de klokken nog steeds op :24 en tussen 0:12 en 0:11 springen ze naar :25. Klopt perfect.

Maar dan gaat het mis. De timer blijft in beeld lopen tot 0:00. We zien eerst wat shots van Sarah, Pasquino en Rusiana en daarna weer het schakelbord. En dan staan de klokken ineens op :27. Dat kan niet.

Dit betekent dat de opdrachttimer lager staat dan de daadwerkelijke duur van de opdracht. Nimrod en Jan waren zo'n 4 minuten voor tijd boven, Pedro/Michèle/Alexy zo'n 3 minuten. En dus niet de 2:08/1:15 die de timer aangeeft. Best vreemd aangezien het steeds perfect leek te kloppen. Alleen het laatste shot met 0:00 verraadt dat dit niet het geval is.

Gaan we nu even terug naar een paar eerdere shots. Sarah komt op 0:38 op verdieping 36 aan. Dat zou dan 1 minuut en 21 seconden later zijn dan Pedro en Alexy. Dit is heel goed mogelijk, Alexy (en Michèle) beginnen op verdieping 29 met trappenlopen en we zien Sarah hier ook aankomen. Dit is zeker weten hetzelfde shot, want de deur beweegt nog. Uiteraard lopen die twee op een veel hoger tempo.

Maar wanneer Sarah op 36 aankomt zitten er hele rare knippen in. Sarah opent een eerste deur. Pasquino en Rusiana komen op 0:27 boven, Sarah staat hier alweer bij de trap en zegt het schakelbord niet te kunnen vinden. Ze openen de deur opnieuw, maar duidelijk naar een andere ruimte. Sarah merkt vervolgens op dat ze op verdieping 36 zijn en ze stormen de trap op.
Pasquino: ''Hier is 37, gasten''
Sarah: ''Rusiana, kom eruit!'' Vervolgens een shot van Rusiana die in een kleine ruimte aan het zoeken is. Ik denk dat dit stuk wel klopt, die ruimte zit naast de trap naar boven en ze waren net te laat. Maar wat doet ze daar überhaupt? Het is toch net duidelijk geworden dat ze een verdieping te laag waren?

Aangezien het groepje Pedro/Alexy/Michèle aantoonbaar ~4 minuten voor tijd op verdieping 36 en ~3 minuten voor tijd op 37 kwam, vermoed ik dat de edit hier iets wilde verbloemen en dat Sarah, Pasquino en Rusiana aanzienlijk langer op verdieping 36 geweest zijn dan de 0:38 die ze ons willen laten geloven. Dat betekent dat daar enorm veel tijd gerekt is. Pasquino & Rusiana liggen al uit het spel, maar Sarah zit er nog steeds in...

EDIT: Screenshots deden het niet goed, inmiddels heb ik ze opnieuw gehost.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 16:02:49 door Rinusoide »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #93 Gepost op: 22-04-2025, 12:39:48 »
 ::ok:: het betere speurwerk

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 22-04-2025, 21:03:46 »
Het was inderdaad heel vreemd dat Rusiana nog in die ruimte was gekropen toen ze al wisten dat ze fout zaten.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #95 Gepost op: Gisteren om 10:23:09 »
Met de kennis van nu weten we dat de eerste afvaller Jan, Pedro of Michèle moest zijn geweest. De mol heeft de afvaller niet gered. De afvaller heeft veel geluk gehad en is misschien zelfs in de finale gekomen...

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: Gisteren om 10:56:26 »
De mol kwam te laat boven aan om de afvaller nog te kunnen redden. Iets met een verkeerde verdieping  ::rofl::
Het zou wel een stunt zijn als het Michèle was inderdaad!

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: Gisteren om 11:15:33 »
Met de kennis van nu weten we dat de eerste afvaller Jan, Pedro of Michèle moest zijn geweest. De mol heeft de afvaller niet gered. De afvaller heeft veel geluk gehad en is misschien zelfs in de finale gekomen...

Michèle had Sarah vanaf afl. 1 als hoofdverdachte. Zie reactie #49 van het media-topic.

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #98 Gepost op: Gisteren om 11:21:11 »
Afvaller 1 zal wel Jan geweest zijn. Typische eerste afvaller.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #99 Gepost op: Gisteren om 15:36:11 »
::ok:: het betere speurwerk

En dat klopte. ::ok::
Knap werk Rinusoide!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)