Hele mooie opdracht, en voer voor een week speculeren hier

Wat ik tot nu toe in dit topic nog niet voorbij heb zien komen; ik denk dat je als mol niet (mede)verantwoordelijk wil zijn voor de gewonnen €1000 bij het -land’en raden. De afvallers daar verdenk ik daarom meer.
Over het risico van het bedrag wisselen, ik denk dat dat wel meevalt, het zou goed kunnen dat er een crewlid tussen de wagons staat ‘voor de veiligheid’ die in de gaten kan houden of er niet een kandidaat te dicht op de mol zit. Het wisselen kan vrij ongestoord in het volgende rijtuig gebeuren, gescheiden door de deuren die tussen de rijtuigen zitten.
edit: winnen->wisselen
edit:
Nu ik wat langer op de SRT - Prestige train heb gegoogled, achter de schuifdeur in het rijtuig waar ze beginnen, zijn twee ruimtes, waaronder een wc en een technische ruimte, ik kan me voorstellen dat de geldwissel daar heeft plaatsgevonden. In het rijtuig met de vergadertafel is het een grote doorkijk, en voor de mol -tenzij Pedro de mol is- schieronmogelijk de wissel te doen denk ik in tegenstelling wat foxhunter hierboven zegt. De groep aan de overkant kijkt recht het gangpad in met uitzicht op de kast.
Die beelden van Gilles die de koffer daar zet, het lijkt me voor de buhne, en ik denk dat de koffer dus ergens anders is gezet (in het eerste rijtuig) op een onopvallender plaats.