Hilde kunnen we wel uitsluiten als mol. Je gaat als mol dat risico niet nemen voor 800 euro. En zoals iemand al zei: de molstrategie was om de andere persoon te laten gaan, te laten kiezen voor de informatie, maar dan wel die informatie delen.
Het overgebleven bedrag is verdacht laag. Helemaal in combinatie met het feit dat er niemand van dat groepje uit gaat, terwijl ze bij de eerdere test dus allemaal onderaan zaten. Dit wijst er wel op dat de kans aardig is dat de mol in dit groepje zit, met waarschijnlijk 100 of 200 euro.
Aan de andere kant: is er wel gewisseld? Dit is voor een mol een enorm risico, als de productie het eerlijk speelt (en dus niet iemand heeft staan die mensen tegenhoudt).
En, ik weet niet of dit al gepost is, maar de productie had een vangnet ingebouwd bij de 4 om 4 splitsing. Nu was dat op volgorde van binnenkomst, maar dit hadden ze best anders kunnen doen, als de eerste 4 bijvoorbeeld een enorm hoog bedrag bij elkaar hadden gespeeld. Een laag bedrag is niet erg: het feit dat er gemold
kan zijn is genoeg om dat risico weg te nemen. Maar bij een hoog bedrag bestaat dat risico wel. Door de 4 om 4 splitsing in eigen hand te houden kan de productie dat altijd voorkomen. Als blijkt dat de eerste 4 een gemiddeld bedrag meenemen, dan laat je het natuurlijk zo en doe je net alsof dat altijd de bedoeling was. (Of ik moet iets gemist hebben.)
De productie legt ook wel heel veel nadruk op het veranderen van het bedrag van de mol. Dit had ook veel subtieler kunnen gebeuren. Iets in me zegt dat er dus juist niet gewisseld is hier. Dat zou betekenen dat we Els, Sarah en Jan juist wel kunnen uitsluiten.
Je ziet, ik ben er nog niet uit