Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein  (gelezen 11103 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Reactie #180 Gepost op: 1-04-2025, 10:38:43 »
Als dat ook allemaal nog moest gebeuren is van 'veilig wisselen' geen sprake meer ::rofl::

Op zich zou alles mogen volgens mij. De mol mag vanalles in de molkoffer proppen want past, en die kaartjes, daar past wel een hele stapel van bij in. Kost alleen wel veel tijd wat jij zegt, en met welk doel? De mol wil geld uit de pot spelen dus haalt die 1000 weg, maar andere motieven is niet bij de kerntaak van de mol.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #181 Gepost op: 1-04-2025, 10:40:43 »
En Wit-Rusland wordt steeds vaker Belarus genoemd, maar het internet is ambigu over wat de officiële Nederlandse term is.

In café De Mol zeiden ze dat Wit-Rusland en Duitsland ontbraken. Dat waren de enige
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 1-04-2025, 10:41:30 »
Groenland hadden ze ook niet genoemd?

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 1-04-2025, 10:42:58 »
Groenland is geen zelfstandig land maar onderdeel van Denemarken.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 1-04-2025, 11:21:06 »
Ik twijfel zelfs of de mol de koffers heeft verwisseld op het moment dat de kandidaten de eerste wagon verlieten zoals de productie ons doet geloven. De mol weet immers dat de kans groot is dat hij dan wordt betrapt.
Niets is wat het lijkt, stelling 1 in de mol. Ook die €800 van Hilde kan nep zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 1-04-2025, 11:27:11 »
800 van Hilde kan nep zijn als ze daar bij Gilles nog heeft mogen wisselen. Zo van, nu je hier zit, laten we de groep dan nog 800 euro gunnen om je plek in de groep wat beter te houden. En het verklaart natuurlijk aan ons als kijker dat ze er niet uit gaat.

Maar dat zou ik wel heel flauw vinden, gegeven de uitleg hoe de mol precies het bedrag had moeten wisselen.

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #186 Gepost op: 1-04-2025, 11:31:09 »
Ik twijfel zelfs of de mol de koffers heeft verwisseld op het moment dat de kandidaten de eerste wagon verlieten zoals de productie ons doet geloven. De mol weet immers dat de kans groot is dat hij dan wordt betrapt.
Niets is wat het lijkt, stelling 1 in de mol. Ook die €800 van Hilde kan nep zijn.

Ik verwacht van wel, zeker voor de beelden achteraf. Maar mogelijk moesten ze voor de 'shots' even op elkaar wachten en was er dus genoeg tijd.

Die 800 van Hilde zou inderdaad nog kunnen. Ik hou daar rekening mee, maar de kans dat het juist klopt is groter
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 1-04-2025, 11:33:11 »
Andersom ook, het minimale bedrag dat gewonnen kan worden zonder koffer van de mol is 100+200+300+400 = 1000 euro. Als het te winnen bedrag lager zou zijn dan dat, wisten de kandidaten ook dat de koffer (met aangepaste inhoud) van de mol bij de laatste 4 zat. De mol zal dus zijn koffer bedrag niet lager moeten maken dan 400, anders bestaat er die mogelijkheid.
In de koffer van de mol zat dus 400, 500 of 600 euro.
Als er €1000 in die 3 koffers zou zitten en de mol had €400 in zijn koffer gestopt, dan zou het wel erg toevallig zijn dat in die andere 2 precies €100 en €200 zat. De conclusie zou zijn dat de kans groot is dat de mol bij deze 3 zit. Daarom zou je liever 500 kiezen.

En stel dat die andere 3 (net zoals Els nu) een groen scherm hebben gezien in aflevering 1, dan is het te winnen bedrag minimaal €200 + €300 + €400 + €500 = €1400. In de koffer van de mol zou dan dus minimaal €500 moeten zitten.
Die kans is niet erg groot, maar door er €500 in te stoppen zit je wat dit betreft niet alleen veilig, maar het helpt ook bij mijn eerste punt.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 1-04-2025, 11:36:05 »
Als dat ook allemaal nog moest gebeuren is van 'veilig wisselen' geen sprake meer ::rofl::

Op zich zou alles mogen volgens mij. De mol mag vanalles in de molkoffer proppen want past, en die kaartjes, daar past wel een hele stapel van bij in. Kost alleen wel veel tijd wat jij zegt, en met welk doel? De mol wil geld uit de pot spelen dus haalt die 1000 weg, maar andere motieven is niet bij de kerntaak van de mol.

Het wisselen tijdens het omkleed moment voor/na de ober opdracht is misschien wel veiliger dan tussen wagon 1 en wagon 2. Je bent daar maar met 1 andere kandidaat als het andere duo aan het spelen is. Zo'n opnamedag duurt erg lang en het is vooral lang wachten tussen de spelonderdelen door. Grote kans ook dat die ander tussendoor naar het toilet moet of even de benen gaat strekken / roken.

Ik vind het helemaal geen gekke suggestie dat de mol ook kaarten in andere koffers gewisseld kan hebben, aangezien we duidelijk zagen dat Gilles tegen de mol zei dat er allemaal kaartjes met verschillende bedragen beschikbaar zijn. Als de mol een koffer van 900 verwisseld met 100 en die van 800 met 200 bijvoorbeeld, speelt hij al een mogelijke 1400 euro uit het spel. Lijkt mij een prima kerntaak van de mol.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 1-04-2025, 11:47:16 »
Ik vind het helemaal geen gekke suggestie dat de mol ook kaarten in andere koffers gewisseld kan hebben, aangezien we duidelijk zagen dat Gilles tegen de mol zei dat er allemaal kaartjes met verschillende bedragen beschikbaar zijn. Als de mol een koffer van 900 verwisseld met 100 en die van 800 met 200 bijvoorbeeld, speelt hij al een mogelijke 1400 euro uit het spel. Lijkt mij een prima kerntaak van de mol.
Je vergeet hier volgens mij dat hoe lager het te winnen bedrag, hoe eerder de kandidaat bij Gilles zal kiezen om zijn of haar eigen koffer open te maken. Om die reden zou je er als mol eerder hogere bedragen in moeten stoppen. En dan moet je er nog voor zorgen dat achteraf geen kandidaten kunnen worden uitgesloten als mol. Daarbij kan het nog voorkomen dat ze ten onrechte een groepje uitsluiten maar dat de mol toch niet in dat groepje zit.

« Reactie #190 Gepost op: 1-04-2025, 11:51:45 »
Het wisselen tijdens het omkleed moment voor/na de ober opdracht is misschien wel veiliger dan tussen wagon 1 en wagon 2. Je bent daar maar met 1 andere kandidaat als het andere duo aan het spelen is. Zo'n opnamedag duurt erg lang en het is vooral lang wachten tussen de spelonderdelen door. Grote kans ook dat die ander tussendoor naar het toilet moet of even de benen gaat strekken / roken.

De mol mocht gewoon kiezen hoeveel hij in zijn koffer zou steken van daar de meerdere opties...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 1-04-2025, 11:55:58 »
Als er €1000 in die 3 koffers zou zitten en de mol had €400 in zijn koffer gestopt, dan zou het wel erg toevallig zijn dat in die andere 2 precies €100 en €200 zat. De conclusie zou zijn dat de kans groot is dat de mol bij deze 3 zit. Daarom zou je liever 500 kiezen.

En stel dat die andere 3 (net zoals Els nu) een groen scherm hebben gezien in aflevering 1, dan is het te winnen bedrag minimaal €200 + €300 + €400 + €500 = €1400. In de koffer van de mol zou dan dus minimaal €500 moeten zitten.
Die kans is niet erg groot, maar door er €500 in te stoppen zit je wat dit betreft niet alleen veilig, maar het helpt ook bij mijn eerste punt.

Deze redeneringen leunen heel erg op het feit dat de productie geen invloed uitoefent op hoe de koffers 4 om 4 verdeeld werden. Maar hoe dit werd gedaan werd niet gezegd toch? Alleen achteraf zien we dat het de eerste 4 vs de laatste 4 zijn. Maar dit had de productie toch best anders kunnen doen als blijkt dat de koffers anders heel ongelukkig verdeeld waren? Dit weerhoudt me ervan om hier veel conclusies uit te trekken.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 1-04-2025, 11:59:39 »

Scherp!!! Als we ervanuit gaan dat de mol alleen het kaartje in zijn eigen koffer kon wisselen (tijdens wagon 1 en wagon 2), dan lijkt 500 euro inderdaad de juiste en logsiche keuze.

Maar met de suggestie van @Bjorn51, mocht de mol in de omkleedruimte bij de ober opdracht enkele kandidaten koffers onderhanden hebben kunnen nemen, dan kan de mol ook gewoon 100 euro in zijn eigen koffer stoppen, aangezien er dan bij Gilles niet meer te achterhalen valt dat de koffer van de mol erbij MOET zitten en zo dus 6 kandidaten kunnen worden afgestreept als mol.
Er kunnen dan zelfs 4 kandidaten koffers van 100 euro bij Gilles belanden. Alleen weet je dan wel zeker dat de mol voorbij de landenopdracht is gekomen en kun je alsnog 6 kandidaten afstrepen als mol.  :-X
De mol kan dus helemaal niet zomaar hoge bedragen bij kandidaten vervangen door lage bedragen, want anders kan hij verraden dat hij bij de laatste 4 van het spel zit. Pfff, wordt wel ingewikkeld zo ::rofl::

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 1-04-2025, 12:12:27 »
De mol kan dus helemaal niet zomaar hoge bedragen bij kandidaten vervangen door lage bedragen, want anders kan hij verraden dat hij bij de laatste 4 van het spel zit. Pfff, wordt wel ingewikkeld zo ::rofl::
Niet alleen maar ingewikkeld, maar ik zie de toegevoegde waarde niet als de mol ook zou klooien met koffers van andere kandidaten. De kans is bijna 100% dat er met dit koffertjes spel €0 wordt verdiend, zeker als de keuze gaat tussen eigen koffer inkijken en een relatief laag bedrag voor de pot.

« Reactie #194 Gepost op: 1-04-2025, 12:15:40 »
Even nog over die landen, iedereen spreekt om Sarah te schrappen als mol omdat ze Thailand vindt als laatste. Maar vergeet niet dat Pedro 7 van de 11 heeft gevonden. Rusiana had er 3, Sarah 1 en Hilde 0 (Lapland 😂).

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 1-04-2025, 12:23:19 »
11 is toch niet hoog ?..

Iedereen die een beetje aardrijkskunde kent, vind dit.. Ik bijvoorbeeld had 14 met nog Wit-Rusland, Greenland en Duitsland.

Groenland is geen land. Dat hoort bij Denemarken en is niet onafhankelijk. Beetje zoals Schotland.
Er zijn maar 13 officiële landen met -land. 14 als je Swaziland meerekent, maar dat is een twijfelgeval omdat de officiële naam nu Eswatini is, maar Swaziland ook nog wel gebruikt wordt.

I was blind but now I can see

« Reactie #196 Gepost op: 1-04-2025, 12:28:01 »
Groenland is geen land. Dat hoort bij Denemarken en is niet onafhankelijk. Beetje zoals Schotland.
Er zijn maar 13 officiële landen met -land. 14 als je Swaziland meerekent, maar dat is een twijfelgeval omdat de officiële naam nu Eswatini is, maar Swaziland ook nog wel gebruikt wordt.
Pedro en ikzelf zouden het sowieso wel vinden denk ik, die 11.

Maar zoals jullie zeggen, snap ik wel de reactie dat 11 op 13 veel kan zijn.

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 1-04-2025, 12:28:30 »

Als de mol voor de veiligheid dan gewisseld heeft naar 500 euro is er maar 1 combinatie mogelijk waarbij deze bij de laatste 4 koffers zat:

100 + 300 + 500 + 800

Maar de personen met 100 en 300 euro zouden dan de eliminatietest uiteindelijk wel overleefd hebben wat een kleine kans is. Dan is er een grote kans dat de koffer van de mol niet bij de laatste 4 zat?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 1-04-2025, 12:29:35 »
Even nog over die landen, iedereen spreekt om Sarah te schrappen als mol omdat ze Thailand vindt als laatste. Maar vergeet niet dat Pedro 7 van de 11 heeft gevonden. Rusiana had er 3, Sarah 1 en Hilde 0 (Lapland 😂).
Sarah noemde op de valreep Thailand als 11e land. Met 10 landen was deze opdracht verloren en hadden ze geen €1000 verdiend en was het andere team doorgegaan.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #199 Gepost op: 1-04-2025, 12:50:34 »
Sarah noemde op de valreep Thailand als 11e land. Met 10 landen was deze opdracht verloren en hadden ze geen €1000 verdiend en was het andere team doorgegaan.

Sinds de mol ooit een rood scherm kreeg :-X, durf ik nooit meer een kandidaat te schrappen. ;D