Auteur Topic: Aflevering 1: Alfa  (gelezen 11798 keer)

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #80 Gepost op: 9-03-2020, 22:09:31 »
Niet verkeerd, maar heb wel eens betere openings afleveringen gezien van De Mol.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #81 Gepost op: 9-03-2020, 22:22:51 »
...het Alfa werk? ::)

Nominatie!

..oh, verkeerde topic.



Weer onwijs genoten van de groep, en de interacties alsof iedereen elkaar al jaren kent al op de eerste dag ::love::
En yeah, ze zitten weer en masse aan de alcohol, en zijn weer aan het schelden ::rofl::

En alle verschillende accenten door elkaar ::love::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #82 Gepost op: 9-03-2020, 22:26:50 »
Prachtige start van een hopelijk weer heerlijk seizoen! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #83 Gepost op: 9-03-2020, 22:40:03 »
Dit programma kijk je allang niet meer om de opdrachten, maar meer om het gedrag van de kandidaten. Daar is niks mis mee, maar ik zelf heb meer met creatievere manieren om opdrachten te doen.
Kritiek over WIDM hoort op dat board thuis ::hypocriet::


Okee, maar serieus, wat een topaflevering weer ::love:: Leuke opdrachten, perfect getimed (en als ze daar serieus mee sjoemelen ipv een perfecte timing hebben kan ik daar mee leven ;D), een onwijs leuke groep met hele leuke mensen, en een interessante twist aan het einde met die doos van Pandora. Yup, dit wordt een topseizoen ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #84 Gepost op: 9-03-2020, 22:50:31 »
...het Alfa werk? ::)
::roflrofl::

OT: Ik vond het een fantastische aflevering. Mooie muziek, mooie beelden en prima opdrachten. Niet te ingewikkeld, duidelijk voor de kijkers wat er gaande is en met een kans van slagen
Heb nu al weer zin in de volgende aflevering!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #85 Gepost op: 9-03-2020, 22:54:23 »
Fantastisch. Heel erg genoten, meteen vanaf de eerste minuut. Zit zo goed in elkaar, de hele edit.
Ik weet niet of de Makers van De Mol nauw contact hebben met dit forum -ik verwacht het niet- maar mocht u dit lezen, regisseur van De Mol, een diepe diepe buiging voor deze productie. Hulde.  ::confettie::



Als Christian echt een andere blik -de tweede keer- heeft gezien heeft hij denk ik een rechtstreeks ticket naar de finale, dat zou wat zijn. En verder erg jammer dat Gilles eraf moest, het leek mij een superfanatieke kandidaat. Bruut.

We gaan de komende weken weer goed genieten  ::bravo::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #86 Gepost op: 10-03-2020, 00:02:06 »
Heerlijke aflevering!

De sfeer, het groepsgevoel, de locatie...

En fijne opdrachten. Gelaagd, maar toch niet te ingewikkeld of onmogelijk en met duidelijke speluitleg, waardoor er echt mee te spelen valt.

Ben heel benieuwd wat volgende week gaat brengen! 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #87 Gepost op: 10-03-2020, 00:11:38 »
Schitterende aflevering weer dit. En die muziek erbij. Prachtig gewoon. Mooi land ook en heel erg handig om via de mythologie en Griekse letters te verwerken in opdrachten. Misschien wel een opdracht in aflevering 3 dat er geklust moet worden?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #88 Gepost op: 10-03-2020, 01:19:58 »
Zou het trouwens kunnen dat de opnameperiode 24 dagen liep?

Dat we nu begonnen op dag 1 = alfa en dat de volgende aflevering dan "Gamma" heet omdat we op dag 3 zullen beginnen? (Dus dat we de Beta overslaan)

Of is 24 dagen te lang?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #89 Gepost op: 10-03-2020, 08:42:05 »
Meestal is het iets meer dan 2 weken dacht ik.
(er is nog nooit een aflevering geweest waarin niemand afviel, en als die kans er was zoals bij Ruth of aflevering 3 vorig jaar, zou er de volgende eliminatie 2 naar huis gaan)
klaar voor de strijd

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #90 Gepost op: 10-03-2020, 09:36:30 »
Prima aflevering meteen  ::zwaai::


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #91 Gepost op: 10-03-2020, 11:44:41 »
Mooie openingsaflevering! Gelijk actie en mindfucks😀. Geef mij er nog negen!  ::bravo::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #92 Gepost op: 10-03-2020, 13:32:24 »
Die klok van de Meteora opdracht geloof ik niet, of die heeft (op z'n minst) even stilgestaan. Het lijkt me dat je een veiligheidsinstructie moet krijgen, iedereen moet in de harnassen, lijkt me niet dat je dat er even doorheen gaat jagen met een half uur te gaan. Het moet natuurlijk snelle, knappe tv zijn, dus soit  :P

Ik kijk nu voor het eerste de Vlaamse versie ook, nu het wat gemakkelijker is geworden. Ik vind het zeker amusant - ga het verder niet echt vergelijken. Spanning zit er in ieder geval meteen lekker in, en ogenschijnlijk doorlopende thematiek is heel fijn. De eliminatie viel me toch het meest op, wordt niet uitgebreid gedramatiseerd. Weet nog niet of ik het positief of negatief vind, maar de spellen bevatten wel erg veel verschillende elementen/stapjes. Ze zijn niet moeilijk te begrijpen, maar wel wat gefragmenteerd.
Alleen al die voor die doos moet ik verder kijken.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #93 Gepost op: 10-03-2020, 15:43:26 »
Wat een prima start   ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 17:38:47 door D*N, Reden: onnodige vergelijking »
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #94 Gepost op: 10-03-2020, 16:47:44 »
Die 10.200 van Bart is wel flink veel geld zeg. een aantal sprongen er toch wel als verdacht uit bij mij. op het eerste gezicht denk ik aan Bart, Dorien, Christian en Els.

Els raakt helemaal in de war bij die verschillende postcodes en gemeentes. Bart is natuurlijk wel verdacht omdat hij 10.200 euro uit de pot haalt en "om het goed te maken" een sleutelpositie neemt in de volgende opdracht. De opdracht wordt dan uiteindelijk nog wel gehaald.

Dorien en Christian hebben toch wel erg veel vragen fout.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 17:39:10 door D*N, Reden: onnodige vergelijking »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #95 Gepost op: 10-03-2020, 17:25:02 »
terechte lofuitingen voor de mol, naar ze worden echt niet beter door steeds maar weer de vergelijking met andere mol series te maken.

Ook ik zie in de Nederlandse versie dingen die ik liefst anders zou zien , maar om dan steeds maar te bashen op widm ipv de mol vind ik niet nodig.

Dus bij deze een oproep. Plaats zoveel loftrompetten als je wilt over de serie, maar blijf niet steeds vergelijken.  Als je als widm 4 miljoen kijkers haalt, verdien je dat niet. 


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #96 Gepost op: 10-03-2020, 17:57:29 »
Wat word ik toch altijd blij van deze MOL  ::bravo::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #97 Gepost op: 10-03-2020, 18:43:19 »
Goede eerste aflevering. Leuke groep die door het bieden op de vrijstelling meteen wordt opgeschudt. Dat zorgt voor een interessante dynamiek. De opdrachten vond ik tof en duidelijk. Jammer dat Gilles als eerste afviel. Vond hem een van de leukste kandidaten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #98 Gepost op: 10-03-2020, 23:33:32 »
terechte lofuitingen voor de mol, naar ze worden echt niet beter door steeds maar weer de vergelijking met andere mol series te maken.

Ook ik zie in de Nederlandse versie dingen die ik liefst anders zou zien , maar om dan steeds maar te bashen op widm ipv de mol vind ik niet nodig.

Dus bij deze een oproep. Plaats zoveel loftrompetten als je wilt over de serie, maar blijf niet steeds vergelijken.  Als je als widm 4 miljoen kijkers haalt, verdien je dat niet.
Ik zie dat niet als bashen. De kwaliteit van een product is nooit absoluut en dan is het niet zo gek om het product te vergelijken met een ander product. Dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #99 Gepost op: 10-03-2020, 23:42:12 »
Ik zie dat niet als bashen. De kwaliteit van een product is nooit absoluut en dan is het niet zo gek om het product te vergelijken met een ander product. Dat is hoe ik er tegenaan kijk.
We hebben hier afgesproken dat niet te doen, dus terug naar de Vlaamse mol ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human