Poll

Wie is de Mol?

Alina
74 (44.3%)
Bart
38 (22.8%)
Jolien
55 (32.9%)

Totaal aantal stemmen: 166

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 65482 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 23-03-2020, 00:02:07 »
Laure met stip op één

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 23-03-2020, 00:50:53 »
Laure en Bart nu in het vizier, Jolien, Salim en Christian ook nog niet uitgesloten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 23-03-2020, 00:54:26 »
Mijn hoofdverdachten: Alina (1), Bart (2), Laure (3)
Subverdachte: Salim
Niet verdacht: Christian, Dorien, Jolien

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 23-03-2020, 01:03:42 »
Vorige week heb ik Salim ingevuld. Nog steeds niet onverdacht bij mij maar deze week vul ik Jolien in.
Ma how, zeg!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 23-03-2020, 01:09:55 »
1. Jolien
2. Alina
3. Salim
4. Christian
5. Laure


6. Dorien


7. Bart


Als Bart de mol is, dan heb ik echt geen mensenkennis.  :-X

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 23-03-2020, 02:17:10 »
Jolien was echt heel mols bij de laatste opdracht.

Ik ga voor Alina of Jolien ::love::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 23-03-2020, 02:17:34 »
Mijn eerste indruk is wederom: Jolien.

Tijdens het raften doet zij samen met Alina de keienopdracht.. Ik denk dat de mol liever de keienopdracht wilde doen dan het schieten, in deze opdracht viel wat makkelijker te mollen. Als Alina en zij bovendien iets eerder stop hadden gezegd, was er 500 euro met die opdracht verdiend in plaats van de 1400 euro die door Laure en Dorien bij elkaar was gesprokkeld. Ook stelde Jolien voor om het nadeel in hun toren te verwerken wat uiteindelijk ook gebeurde. Als het andere team dit nadeel had gekregen, zou hun stuurman weggevallen zijn en was volgens de voice-over van Gilles hun raft bijna onmogelijk te besturen geweest (wat de kans dat er uiteindelijk helemaal niets verdiend zou worden met de opdracht aanzienlijk vergrootte).

Bij de tweede opdracht zegt ze dat ze niet creatief is, waardoor ze zich in een sleutelpositie manoeuvreert (opvallend is tevens dat ze wel in team special act wilde in aflevering 2, terwijl Bart daar bij de rolverdeling aangaf dat niet te willen omdat hij niet creatief is - Bart zei ook bij de rolverdeling van deze opdracht dat hij niet wilde knutselen omdat hij niet creatief is en blijft dus consistent in zijn gedrag.. Jolien daarentegen niet helemaal, aangezien zij opeens zegt ook niet creatief te zijn). Ik heb verder nog geen duidelijke molactie van haar ontdekt bij het graven, maar de enige die ik daar heb zien mollen is Laure en haar verdenk ik op het moment niet. Bij het beelden aan kandidaten koppelen ziet zij Bart voor Salim aan - naast dat Alina Laure voor haarzelf aanziet is dat de enige fout die daar wordt gemaakt.

Bij de derde opdracht is zij een stoorzender door de portofoon als anderen aan de beurt zijn, zorgt zij voor onrust bij de kandidaten met haar opmerkingen en verspeelt ze 1100 hartslagen met als enige resultaat het doorgeven van Kerberos. Ook staat zij wederom op sleutelposities (ze staat bij de lijnen en vaak bij het groepsoverleg/bij de portofoon).

Andere kandidaten die ik nog niet helemaal uit durf te sluiten zijn Salim en Alina. De rest verdenk ik niet op het moment.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 23-03-2020, 07:49:50 »
Haar gedrag in de opdracht met de Minotaurus maakt dat ik nog met een gerust hart bij Jolien als Mol kan blijven.

Maar ik ga de aflevering toch nog maar eens een keer of tien terugkijken. ::boogie::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 23-03-2020, 08:15:36 »
Als Bart de mol is, dan heb ik echt geen mensenkennis.  :-X

Deze lijst ik alvast voor je in.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 23-03-2020, 14:25:26 »
Oei, dacht toch dat ik wel veilig zat met Els...  ::schaam::

Ik hou het nu op Salim, maar Bart is nu toch ook wel op m'n lijstje komen te staan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 23-03-2020, 14:35:53 »
Jolien en Salim wederom het verdachtst deze afl voor mij.

Jolien vrij sturend in opdrachten en zat in goede molposities. Heeft zeker fouten gemaakt als 'historicus' bij de graafopdracht bijvoorbeeld en was sturend in het verkeerd leggen van sommige items. Maar bij de minotaurusopdracht vertelt de groep correct hoe ze het moeten aanpakken (dus NIET zoals Salim het deed  ::rofl::) en ook houdt ze Laure en anderen heel rustig door kalmerend met ze te praten over de walkytalky. Weet d'r hartslag ook goed laag te houden maar uitkomst is slecht want ze pakt geen puzzelstukje en loopt alweer terug voordat ze de minotaurus zelfs maar gezien heeft.
Ook nog een verdacht besmuikt lachje van Jolien wanneer duidelijk wordt dat de opdracht mislukt is  >:D


Ben ook nog steeds suspicious of Salim. Al zat hij niet echt op de beste molpositie in de 2e opdracht. Hij reageerde wat gemaakt en onderkoeld in de mollificatievideo. Bij de minotaurus opdracht is hij weer degene die de anderen als 1e aanspoort (net als bij de Doos van Pandora); "M'n hart is al aan het kloppen he, moet ge es voelen zeg". Zit hij de anderen al van tevoren angst in te boezemen? En dan al direct na vertrek z'n hartslag zo hoog hebben... Denk wel dat hij zichzelf inwendig opgefokt kan hebben (en misschien wat extra koffie en zout genomen van tevoren haha). En door als 1e te gaan en al direct zo'n hoge hartslag te hebben, kan hij de rest ook al wat opfokken. Plus natuurlijk die minotaurus triggeren; de mol wil dat beest natuurlijk sowieso tevoorschijn lokken en de anderen al een hogere hartslag geven voordat ze überhaupt vertrokken zijn. Salim pakt verder z'n puzzelstuk niet en vergooit 400 hartslagen én geeft de rest de schuld van z'n mislukking (hadden ze maar niet moeten zeggen dat hij moest gaan lopen). Door die felle discussie loopt de hartslag van de anderen ook weer verder op. Later maakt hij Laure verdacht door te zeggen dat hij het maar vreemd vindt dat ze af is. Salim het meest mols van alle kandidaten deze opdracht. 
Zag hem ook weer een keer of twee recht in de camera kijken ;D Maar dat is wel heel dun ijs om op te varen bij het zoeken naar de mol en misschien is hij gewoon een beetje verlegen?


Verder Bart ook wel wat verdachte acties, oa bij het graven, en door de 1e minotaurusganger maar 700 hartslagen te willen geven, maar verdenk hem toch (nog) niet omdat hij zo in your face is.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 23-03-2020, 17:56:26 »
Els dus niet  ::rofl::

Nu Jolien

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 23-03-2020, 18:08:07 »
Op 7 Dorien . Haar tactiek van vertragen , die wel werkt, hebben we al paar keer gezien , dus geloof ik niet dat de makers nog een keer voor zo n mol kiezen.
Verder na bilbliotheek en raft echt afgeschreven als mol

Op 6 alina, een mol staat niet bovenaan de trappen van vradeto, weer ze enkel door inschatting kan manipuleren. Verder is de top van de piramide met wat wind ook makkelijker te manipuleren dan ze nu deed.

Op 5 Christian , op voorhand als te opvallend beschouwd, teveel mimiek. Blijft nu ook Steeds mensen op hun reactie testen( goden, champagne, minotaurus). Het zou Mols kunnen zijn, maar denk eerder vooral goed strategisch spel

Op 4 Bart, als hij de vrijstelling niet had gekocht stond hij nu op 7. Doet werkelijk alles goed, smijt zich overal . Erg sturend , maar zo overdreven in zijn reacties en advocaten moet je nooit vertrouwen

Op 3 Salim. Hij blijft maar prikken met demotiverende opmerkingen. Lijkt op sommige momenten moeite te hebben met zijn positie in de groep. Erg opvallende hartslag bij minotaurus. En ook bij raft lijkt hij in begin soms bewust ritme te verstoren.

Op 2 jolien. Hoewel er steeds meer kleine scheurtjes komen in het vertrouwen voor haar als mol.  Ze oogt in alle tussenfilmpjes superenergiek, actief en zelfs springerig. In sommige opdrachten is dat totaal weg en ze is steeds betrokken bij mislukte opdrachten.  Staat op goede posities.

Op 1 laure. Lijkt op achtergrond te opereren , maar laat hier en daar een opmerking horen die sturend is en steeds in richting due geen geld oplevert ( goden, feta, stenen bij raft). Verder vaak een raar lachje( zou zenuwen kunnen zijn).
Minotaurus leverde laure voor minpunt op. Te weinig invloed op verder spel door zich te laten vangen.

7 Dorien
6 alina
5 christian
4 Bart
3 Salim
2 jolien
1 laure

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 23-03-2020, 18:09:14 »
Oei van de 39 stemmen , 18 op jolien. Tunnelvisie van het forum?...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 23-03-2020, 18:16:04 »
Oei van de 39 stemmen , 18 op jolien. Tunnelvisie van het forum?...

Ik weet niet wat "tunnelvisie van het forum" is en hoe dat werkt, maar feit is wel dat de Vlaamse molloten van wieisdemol.be totaal anders tegen Jolien aankijken, want daar staat ze momenteel laatste in de poll! (Wat me direct aan De Mol 6 doet denken toen de situatie hetzelfde was.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 23-03-2020, 18:25:58 »
Nee ik bedoelde gewoon of we misschien elkaar aansteken in onze verdenking op jolien. 

Ik vond het gewoon opvallend dat er zoveel procent van de stemmen naar jolien ging.
Waar het inderdaad op andere media een wat “ normalere” verdeling is.

Als ik zulke grote cijfers zie , bij een mol krijg ik altijd of visioenen van een instortende tunnel ( widm 2018) of van een te duidelijke mol  ( widm 2016)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 23-03-2020, 19:01:07 »
7. Bart
6. Dorien
5. Christian
4. Alina
3. Laure
2. Jolien
1. Salim

En juist vanwege dit lijstje denk ik dat de mol in de middenmoot zit.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 23-03-2020, 22:04:27 »
Ik switch van Laure naar Bart.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 22:41:19 door Molekule »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 23-03-2020, 23:07:43 »
Laure nog steeds, maar Jolien is erbij gekomen  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 23-03-2020, 23:25:43 »
tja, ik verdenk salim grote deels
laure als tweede


maar hoezo verdenkt iedereen jolien? als mol zou je toch  nooit met iemand de kist bewaken?

bart is een twijfelgeval. ik heb hem eerdere afgestreept op de eerste 2 afleveringen, alleen nu vindt ik het juist verdacht en lijkt het misschien een mol tacktiek...

voor de rest best moeilijk dit jaar
chipsverslaafde <3