Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 87925 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #240 Gepost op: 27-02-2009, 21:56:11 »
Vraag, waarom loopt (32.45u) PJ zo ongemakkelijk onder die takken door? Omdat anders het blauwe touwtje niet in beeld komt? Waarom moest het blauwe touwtje in beeld?
Ik heb werkelijk geen idee. Gewoon onzin? Ook goed, maar ik blijf het een rare, zo niet ongemakkelijke opname vinden...

't Is vast een hint. Dat is het touwtje waarmee Anniek zich ging ophangen in de wc  :P

Offline arie94

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #241 Gepost op: 27-02-2009, 22:05:26 »
Liever 300 euro dan ontmaskerd of verdacht te worden.

Ook liever 2400 euro dan ontmaskerd of verdacht worden??(auto-opdracht)
En liever 1700 euro dan ontmaskerd of verdacht worden??(restaurant-opdracht)

lijkt me toch een beetje veel voor de mol! ???
Als vivienne de mol is hopen dat ze er in de finale nog flink wat geld uit haalt!!
molletje maak je bekend.....

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #242 Gepost op: 27-02-2009, 22:10:10 »
Ook liever 2400 euro dan ontmaskerd of verdacht worden??(auto-opdracht)
En liever 1700 euro dan ontmaskerd of verdacht worden??(restaurant-opdracht)

lijkt me toch een beetje veel voor de mol! ???
Als vivienne de mol is hopen dat ze er in de finale nog flink wat geld uit haalt!!

Argh hoevaak heb ik nou al uitgelegd waarom ze bij die 2 opdrachten zo veel binnen haalde. ::niet-ok::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #243 Gepost op: 27-02-2009, 22:11:24 »
Argh hoevaak heb ik nou al uitgelegd waarom ze bij die 2 opdrachten zo veel binnen haalde. ::niet-ok::

Geef me is een link ik heb het namelijk nog niet gelezen.
DOM VEEL RADEN

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #244 Gepost op: 27-02-2009, 22:14:21 »
Geef me is een link ik heb het namelijk nog niet gelezen.

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar dan..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #245 Gepost op: 27-02-2009, 22:21:53 »
Citaat
We weten dat mollen opdrachten van te vooren voorbereiden.
Een goed voorbeeld, was het schieten in seizoen 8 van Dennis op de flessen destijds.
Een goed voorbeeld is dit seizoen het autokerkhof, Vivienne mijn mol haalt hier
2400 euro op door dat ze met haar auto tegen een bord met 1000 euro x2 reedt.
Waarom zou een mol dit doen, is nog steeds een vaak gestelde vraag.
Rick en Dennis getuigen dat Vivienne, als een dolle reed over het parkour.
Dit doe je echt niet zo snel, zonder ervaring.
Mijn mening is dan ook dat ze gekart heeft van te voren, of geoefend heeft met
een auto op een ander doolhof. Ook moet ze geweten hebben waar al het geld lag.
Na de eerste molstreek, het niet laten starten van de auto, wat ook veel tijd kost,
rijdt ze toch weg,
en pakt de 1000 euro x2, waarom? Stel je voor je bent Vivienne, via de walkietalkie
zegt Rick tegen jou ga naar links, ga naar rechts. Doe je dat dan? Ja.
Vivienne kan dan niet zomaar even links gaan als Rick zegt rechts.
Het ongeluk is gewoon dat Vivienne, met haar x2 auto van Rick en Dennis er tegen
aan moesten rijden, ze is hierdoor uiteindelijk door niemand meer verdacht, in het spel
en bij alle kijkers ook niet. Een perfecte mol, je haalt 1x veel geld binnen, en niemand
verdenkt je weer, goed werk.

Citaat
Ze heeft op een slimme manier de afspraken tussen Dennis en haar omzeilt, het was in eerste instantie de bedoeling dat Rick haar zou gaan verdenken als mol, en de vragen zou invullen met uitgangspunt dat Vivienne de mol was. Hiervoor moest ze van Dennis de opdrachten slecht maken, omzich zelf dan verdacht te maken. Ze wist dat dit natuurlijk niet kon, omdat ze de mol is, en heeft met haar voorkennis de opdrachten uitstekend gemaakt. (Ober-opdracht) Anders was Rick er achter gekomen dat Vivienne de mol was.
Het tweede scenario was dat Rick, Dennis zou moeten gaan verdenken. Dit deed Rick dan ook, omdat dat Dennis ook nog al eens wat probeerde te saboteren deze aflevering
(Supermarkt-opdracht) en is afgevallen door dat hij te veel vragen op Dennis heeft ingevuld. Zo is de afspraak tot een goed eind gekomen. Vivienne is niet meer verdacht, en Dennis heeft zijn zin gekregen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline agnesvh

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #246 Gepost op: 27-02-2009, 22:22:13 »
Wat ik vreemd vind is de manier waarop Viv met de balonnen omgaat. Ze prikt een heel aantal lek zonder ook maar de balonnen van alle kanten te bekijken of er iets opgeschreven staat. Weet ze op welke kleur ballon het wachtwoord staat? Ik heb er niet opgelet welke kleur ballon het was en of die kleur vaker voorkwam, of dat we in beeld zien dat ze een ballon lek prikt met dezelfde kleur zonder die van te voren goed te bekijken. Heeft iemand hierop gelet?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #247 Gepost op: 27-02-2009, 22:25:23 »
Wat ik vreemd vind is de manier waarop Viv met de balonnen omgaat. Ze prikt een heel aantal lek zonder ook maar de balonnen van alle kanten te bekijken of er iets opgeschreven staat. Weet ze op welke kleur ballon het wachtwoord staat? Ik heb er niet opgelet welke kleur ballon het was en of die kleur vaker voorkwam, of dat we in beeld zien dat ze een ballon lek prikt met dezelfde kleur zonder die van te voren goed te bekijken. Heeft iemand hierop gelet?


Was dat niet nadat ze de aanwijzing al gevonden had? Om een beetje ruimte te maken? Ik kreeg juist de indruk dat ze heel goed elke ballon bekeek. En dat ze ook heel voorzichtig deed toen ze naar de envelop zocht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #248 Gepost op: 27-02-2009, 22:29:12 »

Mark my words ... Anniek is de mol  ::zwaai::

Helemaal mee eens!! ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #249 Gepost op: 27-02-2009, 22:29:46 »
Wat ik vreemd vind is de manier waarop Viv met de balonnen omgaat. Ze prikt een heel aantal lek zonder ook maar de balonnen van alle kanten te bekijken of er iets opgeschreven staat. Weet ze op welke kleur ballon het wachtwoord staat? Ik heb er niet opgelet welke kleur ballon het was en of die kleur vaker voorkwam, of dat we in beeld zien dat ze een ballon lek prikt met dezelfde kleur zonder die van te voren goed te bekijken. Heeft iemand hierop gelet?


Vinienne komt binnen->
Vind meteen envelop achterin.
-> Leest voor dat op 1 ballon het wachtwoord staat.
-> Maakt een gele ballon kapot.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline agnesvh

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #250 Gepost op: 27-02-2009, 22:32:37 »
Ik ben het even aan het nakijken. Rond 7.22 kun je duidelijk zien dat ze de ballonnen niet goed bekijkt voor ze ze kapot maakt.

Offline agnesvh

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #251 Gepost op: 27-02-2009, 22:34:25 »
Valt mij inderdaad ook op dat ze direct doorloopt naar achteren en het lijkt alsof ze doelbewust naar de opdrachtkaart loopt. Ook lijkt het op het moment dat ze de ballon vindt, dat ze die van een hogere plek pakt of aanpakt van iemand. Ik ga nog eens kijken...

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #252 Gepost op: 27-02-2009, 22:49:55 »
't Is vast een hint. Dat is het touwtje waarmee Anniek zich ging ophangen in de wc  :P

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Maar even nog over dat shot, waarschijnlijk hadden ze gewoon een creatief momentje en vonden ze dat het er wel leuk uitzag. :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #253 Gepost op: 27-02-2009, 23:19:46 »
Trouwens, gevaarlijke boel, die Nederlandse toeristen daar in Petra.
Zeker nu WIDM populairder en bekender is dan ooit.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #254 Gepost op: 27-02-2009, 23:31:09 »
Wat ik vreemd vind is de manier waarop Viv met de balonnen omgaat. Ze prikt een heel aantal lek zonder ook maar de balonnen van alle kanten te bekijken of er iets opgeschreven staat. Weet ze op welke kleur ballon het wachtwoord staat? Ik heb er niet opgelet welke kleur ballon het was en of die kleur vaker voorkwam, of dat we in beeld zien dat ze een ballon lek prikt met dezelfde kleur zonder die van te voren goed te bekijken. Heeft iemand hierop gelet?

Nadat ze de brief heeft gelezen pakt ze een gele ballon, bekijkt deze even snel en wil 'm achter wegleggen. Op dat moment gaat de ballon (toevallig) kapot. Het wachtwoord stond op een groene ballon.

Valt mij inderdaad ook op dat ze direct doorloopt naar achteren en het lijkt alsof ze doelbewust naar de opdrachtkaart loopt. Ook lijkt het op het moment dat ze de ballon vindt, dat ze die van een hogere plek pakt of aanpakt van iemand. Ik ga nog eens kijken...

Ik neem aan dat iemand van de productie (camera-/geluidsman?) een hint gaf waar de envelop lag. Anders zou het helemaal zoeken worden naar een speld in een wagon met ballonnen.

Als ze de goeie ballon vindt, pakt ze die ergens net naast/onder de camera waardoor het bijna lijkt alsof die wordt aangegeven.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #255 Gepost op: 27-02-2009, 23:40:35 »
Foto 1: {
Foto 2: MOI
Foto 3: &!
Foto 4: //
Foto 5: ..4
Dan staat er op .nl:
Citaat
Anniek heeft alle foto's op een rijtje en leest op de achterkant haar code af, die bestaat uit allerlei leestekens.
Dit klopt dus niet. Als haar code alleen uit leestekens zou bestaan, zouden alleen de accolade, het uitroepteken, de slashes en de punten kloppen. De ampersand is een ligatuur (hoewel twijfelachtig, deze staat op Wikipedia bijv wel op de lijst van leestekens, doch ook de spatie staat daar tussen, maar dat is ook geen leesteken), de letters zijn letters en dus geen leestekens en de 4 is een cijfer, dus ook geen leesteken.
Dus als haar code echt alleen uit leestekens zou bestaan, zou die {!//.. of {&!//.. zijn geweest.

Echter, ik denk dat de I gewoon een onderkast L is, opdat er het woord 'MOL' uit komt.
En dat .nl met leestekens stiekem karakters bedoelt.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #256 Gepost op: 27-02-2009, 23:44:42 »

Echter, ik denk dat de I gewoon een onderkast L is, opdat er het woord 'MOL' uit komt.
En dat .nl met leestekens stiekem karakters bedoelt.

En denk je nu nog steeds dat Jon de mol is? ::bravo::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #257 Gepost op: 27-02-2009, 23:55:46 »
Dan staat er op .nl:Dit klopt dus niet. Als haar code alleen uit leestekens zou bestaan, zouden alleen de accolade, het uitroepteken, de slashes en de punten kloppen. De ampersand is een ligatuur (hoewel twijfelachtig, deze staat op Wikipedia bijv wel op de lijst van leestekens, doch ook de spatie staat daar tussen, maar dat is ook geen leesteken), de letters zijn letters en dus geen leestekens en de 4 is een cijfer, dus ook geen leesteken.
Dus als haar code echt alleen uit leestekens zou bestaan, zou die {!//.. of {&!//.. zijn geweest.

Echter, ik denk dat de I gewoon een onderkast L is, opdat er het woord 'MOL' uit komt.
En dat .nl met leestekens stiekem karakters bedoelt.

Ze zullen inderdaad karakters bedoeld hebben.

Op 13.16 kun je duidelijk zien dat er MOI in hoofdletters achter op de foto staat geschreven (geen MOL).
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 00:37:07 door NeekeP »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2009, 00:05:23 »
En denk je nu nog steeds dat Jon de mol is? ::bravo::
Nou, het zal Anniek zijn, maar we zijn ver voorbij het 'point of no return', nu wordt het ook alles of niets, dus ja, ik blijf trots beweren dat het toch lekker Jon is. :P
The British are not impressed.

Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2009, 09:29:11 »
als dit de code is van Anniek { MOI & ! // ..4 :
eerst een frans leesteken...
daarna het woord mol....
Wie is de mol..... moi(franse betekenis)