Daarom dat Heer Assubel, die de rode verfbui al lang weet hangen, Tante Corry onmiddellijk tot de orde ( neen, niet de onze, wel de zijne )roept met de weinig gevleugelde woorden : " Corry, kom kijken, Corry ! Kom hier kijken !"
En Tante Corry, geschrokken van zoveel verbaal geweld vanwege Heer Assubel, haast zich spoorslags naar het lichtbakje annex verfdouche om zich seconden later te laten besprenkelen met een karmijnrood lakverfje voor binnenshuis gebruik...
Goede ontleding der annalen, Tanteke, op een klein detaillistische kleinigheid na: het klopt niet!
Ik heb Zuster Videotheca, toen ze net na dit bandmetalen fragmentje haar toestelletje wilde stilzetten, nog een roemer wijn aangeboden, en haar gebeden nog even in mijn cel te verwijlen.
Hoorde ik de toen-nog-niet-mankepoot gillen: 'Ik stond wel ginder, hee, vuile mol'. Ja, deze zondige beledigingen werden uitgesproken aan het adres en ter attentie van de Assubellistische verdachte.
Ondertussen is mankepootje naar huis.
En is één en één nog steeds drie, of daaromtrent.
Vanavond zal Borgerhout de terugkeer van één van haar ingezetenen vieren.
Mijn glazen bol, nog steeds goed verzorgd en ingepakt in een stevige kist (een lege wijnkist weliswaar, daar zijn er toch genoeg van in deze gangen), heeft me de wazige beelden getoont.
Ondertussen en steeds benieuwd vraag ik me af wanneer De Laatste Soep wordt opgediend? En of jullie eens gaan zwaaien naar de camera?