Toch nog even terugkomen op die vage persoon die zowel voor als na de opdracht in beeld is bij de boekwinkel. Hij of zij is te zien in de weerspiegeling van het raam van de boekenwinkel. De persoon staat een boek te lezen, maar lijkt op het moment van het shot naar het raam te kijken. Enkele dingen die ik me afvraag:
[1] Waarom draagt diegene een capuchon en zit het gezicht precies achter de lantaarnpaal?
[2] Waarom al die bagage? Een toerist laat z'n tassen in het hotel en trekt zeker geen capuchon over z'n hoofd als ie aan het sightseeën is. Er is ook geen bushalte. En een lokale bewoner draagt niet zo'n grote hoeveelheid bagage bij zich. Bovendien, als je op een bekende staat te wachten die je op komt halen zet je geen capuchon op, anders ben je lastiger te herkennen. Daarnaast zou het logisch zijn als de persoon in dat geval met zijn gezicht naar de straat staat, zodat hij kan zien of zijn ritje er al aankomt.
[3] Waarom een boek lezen op de hoek van een druk kruispunt? Ja, hij (of zij) staat naast de grootste boekenwinkel ter wereld. Maar als hij daar een boek heeft gekocht, heeft hij al z'n bagage mee naar binnen moeten sjouwen. Lijkt me nogal onpraktisch.
[4] Jeroen maakt in zijn molboekje melding van een aantal zaken die hij kwijt is, waaronder een pet. Achterop de zwarte rugzak van de persoon hangt een lichtblauwe pet. Ik ben zeer benieuwd wat voor pet Jeroen kwijt is. Heeft iemand daar elders meer over gelezen?
[5] De persoon staat onder een lantaarnpaal met dubbele lampen en zijn/haar weerspiegeling is (toevallig?) in z'n geheel te zien in het raam. Ben ik de enige die dat opvallend vind, gezien de grote rol die dubbelingen en spiegels lijken te spelen in deze editie van WIDM?