Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 58658 keer)

Offline Polzzzie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2018, 12:56:08 »
Nee, de landkaart liep tot 8.

He jammer. Snap nog niet heel goed wat die hint van Art voor 500 euro dan voor nut had though...

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2018, 13:04:24 »
Daardoor richt je de focus op de landkaart en met de informatie van het weten van 5 landen en 5 stokken, dan kan je daarmee de code kraken.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2018, 13:33:13 »
Ik zei tegen m'n ma toen we erachter kwamen dat die telefoontjes naar Art geld kostten: 'Welp, dat is het duurste tarief per telefoontje ooit.'

Offline KaiNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2018, 13:37:43 »
Het bellen naar Art was voor ieder team toch individueel? 1e keer = €0, 2e = €500, 3e = €1000?

Toen Simone belde voor de eerste keer zei Art dat het volgende gesprek 500 euro zou kosten. Toen Emilio belde zei Art dat het volgende gesprek 1000 euro koste en ze waren dus meteen 500 kwijt. Emilio was daarvoor achter de map lang bezig met de telefoon. Stiekem gebeld en meteen opgehangen om het 'echte' gesprek meteen 500 euro te laten kosten?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2018, 13:46:04 »
Wat is het vluchtnummer van de andere zichtbare tickets?
Lijkt mij dat die van Bella en Simone BV2406 is
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2018, 13:49:34 »
Het bellen naar Art was voor ieder team toch individueel? 1e keer = €0, 2e = €500, 3e = €1000?

Toen Simone belde voor de eerste keer zei Art dat het volgende gesprek 500 euro zou kosten. Toen Emilio belde zei Art dat het volgende gesprek 1000 euro koste en ze waren dus meteen 500 kwijt. Emilio was daarvoor achter de map lang bezig met de telefoon. Stiekem gebeld en meteen opgehangen om het 'echte' gesprek meteen 500 euro te laten kosten?
 

ik denk niet dat elk duo een gratis gesprekje had met de voicemail van art. de beelden versterken de indruk dat de tarieven voor gezamelijk gebruik waren, 1e call gratis daarna 500 en daarna elke keer 1000



Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2018, 13:52:41 »
 

ik denk niet dat elk duo een gratis gesprekje had met de voicemail van art. de beelden versterken de indruk dat de tarieven voor gezamelijk gebruik waren, 1e call gratis daarna 500 en daarna elke keer 1000




Dat dacht ik eerst ook, maar hoe komen ze dan aan een rekening van 5000 euro  :-\\

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2018, 14:31:21 »
He jammer. Snap nog niet heel goed wat die hint van Art voor 500 euro dan voor nut had though...
Bij een normale kaart begin je bij A en bij 1 te tellen.  Ik weet het niet helemaal zeker (moet ik nog checken in de aflevering) maar volgens mij beginnen deze kaarten dus bij andere getallen en letters. In die zin kloppen de coördinaten dus niet en zou je dus kunnen denken dat daar iets mee is (m18 dus)

Edit: Bij Jan & Jean-Marc loopt de kaart van L tot en met S en van 12 t/m 19.
Bij Stine & Emilio van G tot en met N en van 15 t/m  ?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 15:01:26 door Kaaasje »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2018, 14:31:54 »
Ik denk dat het tarief zo was  opgebouwd...

Eerste half uur gratis
Tweede half uur, eerste hint, 500 euro
Derde en vierde half uur, tweede hint, 1000 euro

Dan is er nog 1 telefoontje zoek van 500 euro?

Simone en Bella in dat opzicht meest onmols. Bella zegt meteen: "Dat doen we dus niet." Simone lost de puzzel op waardoor er inderdaad niet gebeld wordt. Ze leveren niks op, maar kosten ook niets. Stine en Emilio bellen 1500 uit de pot, zeggen dat aanwijzing plaatsgebonden is en veroorzaken zo indirect nog meer schade. De rest zit daar ergens tussenin.

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2018, 14:45:03 »
Ik verwacht dat een mol bij de eerste opdracht nog niet heel erg zijn best doet om geld uit te pot te houden, aangezien je weet dat er veel gebeld gaat worden en je waarschijnlijk toch op een mingetal uitkomt. Wat dat betreft is er aan de tactiek in de eerste opdracht niet echt af te leiden wie de mol is denk ik.

Wat me wel opviel is hoe Olcay in eerste instantie helemaal niet reageert op het feit dat de tv aan staat in de kamer, terwijl Ruben daar nog wel wat van zegt. Alsof ze het al wist? En verder geeft ze totaal geen reactie op het moment dat blijkt dat Jan en Jean-Marc in een andere stad zitten. Ze lijkt hier als enige niet verbaasd over... alsof ze het al wist.

Ik weet het niet maar ik vind haar totale gebrek aan reactie op 2 momenten in deze aflevering heel verdacht!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2018, 14:50:03 »
Her en der lees ik dat de mol de kluis wel op tijd wil openen om de eventuele executie van zijn partner te voorkomen. Maar eventuele terugkeer van de afvaller doet mij er toch anders over denken.
Het was zeer goed mogelijk geweest is dat alle koppels de kluisjes konden openen. Dan was iedereen door en was er geen executie geweest. En zonder executie volgende week ook geen terugkeerspel voor de afvaller. Daarom lijkt het mij heel goed mogelijk dat de mol, net als Thomas vorig jaar maar toen andersom, dit jaar de opdracht had om de kluis te missen. Hierdoor zou er sowieso de executie komen en kan volgende week het terugkeerspel gespeeld worden.
Mocht Ron dus volgende week een kans krijgen om terug te keren, dan maakt dit voor mij Loes, Jan, J-M en zeker ook nog Ron heel verdacht.

Een terugkeerspel is toch niet nodig, Ron kan gewoon de plaats van de volgende afvaller terug innemen. Moest iedereen de kluis hebben gevonden was er niemand afgevallen maar kwam er niemand ook weer terug.
De mol zal wellicht niet het geld hebben gevonden maar jokers of de kluis kan wel. Ik denk ook dat de mol Art heeft gebeld (kost geld) of ertoe heeft aangezet om Art te bellen.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 14:53:02 door Luc »

Offline Gumpie14

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2018, 14:54:09 »
Voor mijn gevoel heb ik jan en J-M horen zeggen zo even met art bellen vrij in het begin van t spel! Ik kan t mis hebben hoor ???

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2018, 15:56:54 »
Geweldige opdracht ::bravo::

Offline Anyajegy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #93 Gepost op: 7-01-2018, 16:36:13 »
Zouden de verschillende stoelnummers (deelnemers zitten niet naast elkaar)  niet gewoon komen omdat er bv 6 tickets zijn gekocht door de productie?  Het team terplekke: cameramens, geluidsmens,  locatieproducer, kandidatenbegeleider etc.
Maar inderdaad zijn er in de praktijk geen papieren tickets meer.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #94 Gepost op: 7-01-2018, 16:49:27 »

Aangenomen, dat ze konden snappen dat Art niet vijf telefoonnummers had (dit was overigens onderling te controleren geweest) was het totaal onnodig om zoveel te bellen.

Waarom zou Art geen vijf telefoons kunnen hebben? Op de totale kosten van het programma is dat maar peanuts hoor.
Ze zaten in vijf verschillende landen dus de aanwijzing voor de ene groep hoeft niet hetzelfde te zijn als voor de andere. Maar ze hadden er inderdaad wel beter onderling over kunnen communiceren, dan was al snel gebleken dat steeds bellen inderdaad niet nodig was geweest.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #95 Gepost op: 7-01-2018, 17:03:20 »
WOW! Deze opdracht is na 23 stemmen gewaardeerd met een 9,8 ::oink:: Heb ik nog nooit gezien ::ok:: Ik heb het een 10 gegeven overigens ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 17:21:30 door Lama1997 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #96 Gepost op: 7-01-2018, 17:19:38 »
Ruben en Olcay hebben al heel snel de landenkaart bovenliggen (ca. 10:40 in de aflevering). Ik denk dus dat ze er al min of meer over gespeculeerd hadden dat de kandidaten verspreid over meerdere landen konden zitten. Vandaar ook dat Ruben gelijk toehapte toen Jan Kiev noemde ::bravo:: Ik vond het al scherp van 'm! ::vergroot:: Verklaart Olcays matige reactie des te minder, overigens.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #97 Gepost op: 7-01-2018, 17:29:00 »
Ruben en Olcay hebben al heel snel de landenkaart bovenliggen (ca. 10:40 in de aflevering). Ik denk dus dat ze er al min of meer over gespeculeerd hadden dat de kandidaten verspreid over meerdere landen konden zitten. Vandaar ook dat Ruben gelijk toehapte toen Jan Kiev noemde ::bravo:: Ik vond het al scherp van 'm! ::vergroot:: Verklaart Olcays matige reactie des te minder, overigens.
Nou, ik zou ook zo gereageerd hebben. Kiev verwacht je niet te horen als je elders zit en iedereen in de historie van WIDM altijd tegelijk in hetzelfde land (en zelfs dezelfde stad zat). Het zou mij, met een vertraging van een seconde of wat, ook enorm getriggered hebben. He wat?! Wacht even, zei je nou Kiev?!? Mijns inziens zou ik exact gereageerd hebben als Ruben deed.

Daar zou ik absoluut geen landenkaart voor nodig gehad hebben hoor  ::rofl::

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers tijdzones
« Reactie #98 Gepost op: 7-01-2018, 17:43:39 »
Wat een tijdsverschil tussen de landen overigens: Kazachstan +6 uur, Moskou +3, Kiev +2, Armenië en Azerbeidzjan +4 (Nederland is +1).
Nou snap ik waarom sommigen zo vroeg al weg moesten (ik zag twee maal, maar weet niet meer bij wie) een klok op iets over 8 uur ‘s ochtends staan. En dacht al: jemig wat vroeg (want toen waren ze al even bezig). Ook al een disaster dingetje om als productie rekening mee te houden.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 18:01:42 door RicoMolloot »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #99 Gepost op: 7-01-2018, 17:49:05 »
en juist omdat t zon disaster ding was om te regelen is het zo vet dat ze t gedaan hebben.
Maar is t niet vreemd als ze hier verder helemaal niks mee doen, visa regelen voor verblijf in dat soort landen voor crew en een duo voor 1 dagje???

Ik kijk er niet vreemd van op als we in sommige plekken nog terug zouden keren in dit seizoen.