Mooi werk, Bas!
Kunst- Molse positie: kon zowel meedoen aan de kunst als aan de quiz.
- Sturend bij de keuze voor het 1e en 2e goede schilderij.
- Zelf het 3e (foute) schilderij nemen, en zorgen dat je een verstaanbare Vietnamese zin uitspreekt. Weten dat intonatie belangrijk is (mooi op kunnen oefenen tijdens zijn afzondering), en dat de anderen dat waarschijnlijk niet zullen kunnen.
- Eerst nog even een andere vraag kiezen maar die makkelijk kunnen overdoen aan Elisabet, omdat die veel korter en dus aantrekkelijker is (mooie afleidingsmanoeuvre).
- Ook eerst nog even hakkelen bij mw. Hiem, om niet op te vallen. En dan vloeiend de foute vraag.
- Genoeg tijd gehad om een schilderij te maken.
- Dat moest vernietigd worden, dus daar op aangestuurd. (Dit viel wel een beetje op, maar het moest maar een keertje. De Mol eensgezind aangeduid als de kunstenaar is een mooie trofee!).
QuizHet goed hebben bij de makkelijkste vragen, met kans dat iedereen die goed had, en er dus niets verdiend zou worden. Ook nog even een vraag half goed (en dus fout).
Tunnels- Als 2e of 3e willen bij de tunnels. Tegen die tijd heeft iedereen door dat er pasvragen in het spel zijn, en kun je subtiel proberen de anderen te verleiden. Daar hoef je zelf al die tunnels niet voor door te kruipen. Zelf een hoog bedrag pakken en afgaan zou te verdacht zijn.
- Als Axel de groep niet over het dilemma van Elisabet vertelt, duidelijk maken dat je dat raar vindt, en er toch echt een bepaald voordeel in het spel moet zijn.
- Verder geen foute informatie geven, en vertrouwen op de hebzucht naar pasvragen (wat niet helemaal lukte, want Axel en Joeri kwamen met 1.000 en 1.250 euro binnen).
In de biecht: "Ik denk dat Axel iemand is die mensen kan beïnvloeden, en die gedachten in mensen hun hoofd kan planten. En ik denk dat het niet toevallig is dat bij de mensen met wie hij vrij close was, daar toch een aantal van zijn afgevallen".
Nee klopt, Bas, dat heet slachtoffer worden van nepmollen. Juist een reden om hem niet gaan te verdenken (en dat is misschien ook zijn boodschap hier).
Voor mij wordt het steeds duidelijker. Three strikes was not out, Bas is de Mol!