Het feit dat er nog steeds zoveel discussie is over het standpunt van Rob geeft denk ik wel aan hoe onduidelijk de hele situatie in beeld is gebracht. Wat ik interessanter vind is dat Rob, die tot dan toe vooral uitblonk in volgzaamheid en ik-snap-er-zo-weinig van, hier ineens het voortouw neemt en de groep in een bepaalde richting probeert te sturen.
Als Rob kandidaat is, lijkt hij al vanaf het begin op Buddy te zitten. Dit zou een poging van Rob kunnen zijn om zijn verdachte Buddy uit de tent te lokken. Als dat zo is heeft het gewerkt, want Buddy gaat overtuigend voor de 1500 euro en probeert anderen daarin mee te nemen.
Als Rob de mol is, kan hij dit gedaan hebben om een discussie die toch wel zou plaatsvinden alvast aan te zwengelen. Zeer risicovol, aangezien de uitkomst ongewis is en hij zijn eigen standpunt niet meer geloofwaardig kan wijzigen.
Ik zit al een tijdje voorzichtig in de Robtunnel, maar de mogelijke meeropbrengst van 1200 euro is een dermate groot risico dat ik Robs actie eerder kandidaats dan mols vind. Dat gezegd hebbende, heeft ook Buddy heel wat uit te leggen als het gaat om binnengehaald geld. En hoe je het ook wendt of keert, ondanks Robs actie kwam die extra 1200 euro niet in de pot. Kan zijn dat hij zichzelf hier simpelweg overschat heeft. Mollen maken ook fouten (hoewel dit een hele dure zou zijn geweest).
Ik blijf vooralsnog bij Rob-is-de-mol, met een slag om de arm.