Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes  (gelezen 33149 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #100 Gepost op: 20-04-2020, 15:00:47 »
Gecombineerd met de aanwijzingen wist hij zo wel dat de inhoud van de cruciale witte koffer onbekend bleef. Niemand heeft die ook willen of durven pakken. Of hij nu wist dat Jolien loog of niet... Door het pakken van de gele koffer ging er sowieso een vrijstelling naar buiten.


Citaat
Ik probeer dit forum de juiste mol te laten kiezen. Jullie zeggen altijd dat Bart zoveel invloed op alles heeft en nu gaat hij als eerste en gokt hij er op dat Christian en Alina geen 2de vrijstelling gaan nemen?

Door het gelieg van Jolien en getheoretiseer van Bart kan best de indruk zijn ontstaan dat met de gele ook de vrijstelling weg was.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #101 Gepost op: 20-04-2020, 15:02:42 »
Dat maakt allemaal niet uit. Je zorgt ervoor dat je geen invloed meer hebt. Als mol ga je hier als 3de of 4de. Zelf voorstellen om als 1ste te gaan = het lot in handen leggen van nr 3 en nr 4.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #102 Gepost op: 20-04-2020, 15:06:05 »
Sorry, ik zie het niet.

De vrijstelling zit in geel of grijs.

Jolien weet dat het grijs is.

Bart pakt geel.

Stel, dat hij de mol is... Waarom zou een kandidaat de grijze laten liggen?

Plus het feit dat de kans dat de witte er nog bijkomt kleiner wordt.

Bart = Geel
Dan Jolien = Grijs
Nog vier koffers voor twee kandidaten. Alina richting de koffer van Bart gestuurd. Christian de ideale kandidaat. Ik zeg niet dat het doorslaggevend is voor molschap, maar het is in mijn ogen een molse actie van Bart.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #103 Gepost op: 20-04-2020, 15:09:46 »
Omdat de kans erg groot is dat Alina of Christian gewoon wit nemen en dan zijn er 2 vrijstellingen = geld verdiend. Zo moeilijk is het toch niet?  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #104 Gepost op: 20-04-2020, 15:12:55 »
Sorry, ik zie het niet.

De vrijstelling zit in geel of grijs.

Jolien weet dat het grijs is.

Bart pakt geel.

Stel, dat hij de mol is... Waarom zou een kandidaat de grijze laten liggen?

Plus het feit dat de kans dat de witte er nog bijkomt kleiner wordt.

Bart = Geel
Dan Jolien = Grijs
Nog vier koffers voor twee kandidaten. Alina richting de koffer van Bart gestuurd. Christian de ideale kandidaat. Ik zeg niet dat het doorslaggevend is voor molschap, maar het is in mijn ogen een molse actie van Bart.

Bart pakt geel.. als hij de mol is en weet dat Jolien als kandidaat grijs pakt maakt hij de kans nu juist groter dat er nog een vrijstelling bij gepakt wordt en dus geld verdiend wordt
Plus dat hij daar geen invloed meer op heeft door als eerste te gaan.

Niet handig voor n mol. Lijkt me nu vrij helder toch

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #105 Gepost op: 20-04-2020, 15:20:44 »
Bart pakt geel.. als hij de mol is en weet dat Jolien als kandidaat grijs pakt maakt hij de kans nu juist groter dat er nog een vrijstelling bij gepakt wordt en dus geld verdiend wordt
Plus dat hij daar geen invloed meer op heeft door als eerste te gaan.

Niet handig voor n mol. Lijkt me nu vrij helder toch

Ik ben het helemaal eens dat de eerste minder invloed heeft maar Alina pakt als derde ook geld. Wat nu als Jolien geld had gepakt? Wat was dan de molcatie van Alina geweest? Waarom niet op zeker een vrijstelling pakken?

In mijn ogen doet Bart het op zijn manier zoals altijd, hij gaat wel weer als eerste maar pakt de gele koffer en gaat er vanuit dat dit voldoende is. Hij vertrouwt op Jolien. En terecht.



De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #106 Gepost op: 20-04-2020, 15:23:00 »
Ik ben het helemaal eens dat de eerste minder invloed heeft maar Alina pakt als derde ook geld. Wat nu als Jolien geld had gepakt? Wat was dan de molcatie van Alina geweest? Waarom niet op zeker een vrijstelling pakken?

In mijn ogen doet Bart het op zijn manier zoals altijd, hij gaat wel weer als eerste maar pakt de gele koffer en gaat er vanuit dat dit voldoende is. Hij vertrouwt op Jolien. En terecht.

Alina moest dus Jolien haar koffer genomen hebben?

Dan heb je 1 kans op 3 dat Jolien goed gokt. Maar als je verder nadenkt is die kans zelfs 1/1. Bart en Alina nemen dan beiden hun eigen koffer niet. Jolien ziet dat en weet dus dat daar geen vrijstelling in zit, dus neemt ze de witte.

Alina speelt het dus perfect.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #107 Gepost op: 20-04-2020, 15:23:09 »
Ik ben het helemaal eens dat de eerste minder invloed heeft maar Alina pakt als derde ook geld. Wat nu als Jolien geld had gepakt? Wat was dan de molcatie van Alina geweest? Waarom niet op zeker een vrijstelling pakken?
.

Omdat je als mol weet dat Jolien de vrijstelling gaat pakken natuurlijk. Alina moest de geldkoffer pakken om te zorgen dat er geen geld binnenkwam.

Als Alina ook n vrijstelling had gepakt was er geld verdiend

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #108 Gepost op: 20-04-2020, 15:34:56 »
Omdat je als mol weet dat Jolien de vrijstelling gaat pakken natuurlijk. Alina moest de geldkoffer pakken om te zorgen dat er geen geld binnenkwam.

Als Alina ook n vrijstelling had gepakt was er geld verdiend

Op het moment dat Alina een koffer pakt zijn er tot dan toe 2 geldkoffers gepakt. Er is toch geen absolute zekerheid dat Jolien de vrijstelling kiest? Je dwingt het ook als derde niet 100% af door een geldkoffer te pakken is mijn punt. Alleen Jolien heeft hier uiteindelijk het complete overzicht van de situatie en invloed met haar keuze. In mijn ogen probeert Bart die te sturen door alvast de gele koffer weg te nemen.

Even voor de goede orde, ik sluit zowel Bart als Alina op basis van deze opdracht abslouut niet uit of raak juist hier overtuigd van hun molschap.



De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #109 Gepost op: 20-04-2020, 15:39:31 »
Op het moment dat Alina een koffer pakt zijn er tot dan toe 2 geldkoffers gepakt. Er is toch geen absolute zekerheid dat Jolien de vrijstelling kiest?

Tuurlijk wel  ???

Als Jolien de mol niet is wandelt ze NATUURLIJK met de vrijstelling naar buiten he (ook als ze de mol wel is trouwens)
Die garantie heb je als mol

Alina echt de meest verdachte persoon hier

Zeker gezien haar onzin verhaal achteraf  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #110 Gepost op: 20-04-2020, 15:45:37 »
Op het moment dat Alina een koffer pakt zijn er tot dan toe 2 geldkoffers gepakt. Er is toch geen absolute zekerheid dat Jolien de vrijstelling kiest? Je dwingt het ook als derde niet 100% af door een geldkoffer te pakken is mijn punt. Alleen Jolien heeft hier uiteindelijk het complete overzicht van de situatie en invloed met haar keuze. In mijn ogen probeert Bart die te sturen door alvast de gele koffer weg te nemen.


Alina weet dat Jolien door het zien van de inhoud van de grijze en de tip 'er zit een in grijs of geel', weet in welke twee koffers de vrijstellingen zitten en dat Jolien weet dat Bart geld heeft genomen. Of gewoon heel simpel, Jolien kan deduceren dat er alleen nog maar geld is genomen en Alina weet dus, dus waarom zou Alina dan het risico nemen een vrijstellingen te nemen?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #111 Gepost op: 20-04-2020, 15:47:58 »
Alina echt de meest verdachte persoon hier
Zeker gezien haar onzin verhaal achteraf  ::rofl::
Maar wat is dan haar onzinverhaal achteraf? Ik heb het fragmentje even snel teruggekeken, ze zegt dat tegen Bart dat ze hem voor geen haar geloofde. Als Bart haar mol is vind ik dat een heel legitieme reden om zijn koffer te pakken. Dat Alina hierdoor definitief als mol is ontmaskerd, zie ik niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #112 Gepost op: 20-04-2020, 15:49:13 »
Maar wat is dan haar onzinverhaal achteraf? Ik heb het fragmentje even snel teruggekeken, ze zegt dat tegen Bart dat ze hem voor geen haar geloofde. Als Bart haar mol is vind ik dat een heel legitieme reden om zijn koffer te pakken. Dat Alina hierdoor definitief als mol is ontmaskerd, zie ik niet.

Omdat Bart als mol of als kandidaat toch gewoon zijn eigen koffer neemt als er een vrijstelling in zit?  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #113 Gepost op: 20-04-2020, 15:51:55 »
Het is echt niet ingewikkeld

De mol weet dat Jolien een vrijstelling heeft in haar koffer.

Dat Bart voor n andere koffer gaat zegt dus dat hij de kans vergroot dat er 2 in het spel komen en dus geld verdiend wordt. Streep door Bart dus (voor diegenen die dat nog niet gedaan hadden)

Christian heeft t gewoon dom gespeeld

Jolien als mol speelt t ook niet handig om als eerste de vrijstelling te pakken want ze kan niet meer terug als er n 2e gepakt wordt (zou meteen door de mand vallen)

Alina echt de enige optie hier. Zij speelt t als enige als een mol.
Ze viel alleen door de mand met haar verhaal achteraf maar dat bevestigt alleen haar molschap

Online Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #114 Gepost op: 20-04-2020, 15:53:43 »
Omdat Bart als mol of als kandidaat toch gewoon zijn eigen koffer neemt als er een vrijstelling in zit?  ::rofl::
Waarom zou je als mol je eigen koffer nemen? Die snap ik echt niet. Voor mij is de optie Bart is de mol en Alina verdenkt hem de verklaring voor het feit dat Alina blauw kiest. Zo heb ik het bij de eerste keer kijken althans ervaren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #115 Gepost op: 20-04-2020, 15:59:32 »
Waarom zou je als mol je eigen koffer nemen? Die snap ik echt niet. Voor mij is de optie Bart is de mol en Alina verdenkt hem de verklaring voor het feit dat Alina blauw kiest. Zo heb ik het bij de eerste keer kijken althans ervaren.

Ik probeer even in het hoofd van mol Bart te kruipen:

Bart wil dat zijn koffer gepakt wordt, aangezien dan enkel Jolien een vrijstelling neemt. Dus wat doet hij, zeggen dat er een vrijstelling in zit, maar dan speciaal zijn eigen koffer niet nemen zodat anderen denken: de mol heeft de vrijstelling niet nodig. Dus gaan andere kandidaten als ze Bart al verdenken toch die blauwe nemen (Christian of Alina) en zo is de kans dat er 2 vrijstellingen genomen worden kleiner.

Dus dan denk jij dat Alina denkt dat Bart zijn vrijstelling gaat laten staan? dan moeten Alina en Bart echt allebei geniaal bezig zijn Newbie, maargoed dit is idd de vergezochte optie

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #116 Gepost op: 20-04-2020, 16:02:10 »
Als Alina de mol niet is is dat de enige verklaring maar te riskant voor n mol m.i

Online Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #117 Gepost op: 20-04-2020, 16:06:16 »
Ik probeer even in het hoofd van mol Bart te kruipen:

Bart wil dat zijn koffer gepakt wordt, aangezien dan enkel Jolien een vrijstelling neemt. Dus wat doet hij, zeggen dat er een vrijstelling in zit, maar dan speciaal zijn eigen koffer niet nemen zodat anderen denken: de mol heeft de vrijstelling niet nodig. Dus gaan andere kandidaten als ze Bart al verdenken toch die blauwe nemen (Christian of Alina) en zo is de kans dat er 2 vrijstellingen genomen worden kleiner.

Dus dan denk jij dat Alina denkt dat Bart zijn vrijstelling gaat laten staan? dan moeten Alina en Bart echt allebei geniaal bezig zijn Newbie, maargoed dit is idd de vergezochte optie
Ik moet nodig gaan terugzien merk ik al, maar bij mijn weten zei Bart uiteindelijk toch dat er in zijn koffer geld zat? En dat is wat Alina niet geloofde. Volgens mij hebben we hier een misverstand over wat Bart heeft gezegd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #118 Gepost op: 20-04-2020, 16:06:51 »
Alina echt de enige optie hier. Zij speelt t als enige als een mol.
Ze viel alleen door de mand met haar verhaal achteraf maar dat bevestigt alleen haar molschap

Hoezo bevestigt door de mand vallen haar molschap? Ze had als Mol ook nog de zwarte koffer waarvan ze zeker wist dat er 1000 euro in zat kunnen kiezen met als reden dat ze niemand vertrouwde en ervan uitging dat er twee vrijstellingen gepakt zouden worden, waardoor zij er met twee pasvragen vandoor zou zijn gegaan.

Met die reden was ze niet door de mand gevallen én had ze net zo gemold als ze nu deed door de blauwe koffer met geld erin te pakken.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #119 Gepost op: 20-04-2020, 16:08:02 »
Ik snap de discussie ook niet meer maar dat zal zeker aan mij liggen:

Als Alina de koffer met geld kiest zijn er 3 koffers met geld gepakt en is Jolien nog aan de beurt.
Niemand behalve Jolien weet zeker welke koffer ze gaat nemen.
Neemt Jolien geld, dan is het geld verdiend.
Neemt Jolien een vrijstelling dan is het geld verspeeld.

Alina maakt het zodoende nog steeds mogelijk dat er geld wordt verdiend is het punt wat ik probeer te maken.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.