Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes  (gelezen 33144 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #80 Gepost op: 20-04-2020, 12:54:08 »
Jolien toont wederom aan dat ze niet kan liegen. Dat was bij de parachuteeopdracht ook al heel duidelijk. Heel vreemd dat Bart en Christian haar leugen niet doorhebben. Waarom zou je zelf vragen 'hoe zag de vrijstelling eruit' als je er zelf geen hebt.

Alina duidelijk weer het molst. Als derde is een goede positie. Haar uitleg waarom ze de blauwe koffer pakt is duidelijk een moment van onoplettendheid als mol, want die slaat nergens op.

En ik denk ook dat bij twee vrijstellingen er geld wordt verdiend en heb dit ook zo begrepen en gehoord. Anders slaat de opdracht helemaal nergens op. Zelfs al heeft de mol geen voorkennis.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #81 Gepost op: 20-04-2020, 13:07:59 »

Alina duidelijk weer het molst. Als derde is een goede positie. Haar uitleg waarom ze de blauwe koffer pakt is duidelijk een moment van onoplettendheid als mol, want die slaat nergens op.

Vergissinkje van je mol? (Shit, waarom vergeet ik nu dat ik de grijze of witte moet pakken!)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #82 Gepost op: 20-04-2020, 13:10:52 »
Vergissinkje van je mol? (Shit, waarom vergeet ik nu dat ik de grijze of witte moet pakken!)

Luister even naar haar uitleg en je weet dat ze hier door de mand valt. Waarom ziet niet heel het forum dit?  ::schaam::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #83 Gepost op: 20-04-2020, 13:13:13 »
Luister even naar haar uitleg en je weet dat ze hier door de mand valt. Waarom ziet niet heel het forum dit?  ::schaam::

Een te harde Jolien tunnel bij vele vrees ik. Ze valt hier inderdaad echt enorm hard door de mand.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #84 Gepost op: 20-04-2020, 13:34:47 »
Dat er geen geld verdiend wordt bij 2 vrijstellingen is een gevaarlijke aanname. We zouden het best eens in de chat vragen aan Gilles deze week, want is een wel een heel erg belangrijk detail.

Klopt. In de uitleg is het niet duidelijk maar bij de grafische uitleg wel.

Bij één vrijstelling zie je op het plaatje dat de vrijstelling blauw gekleurd is en de geldkoffers oranje. ( geen geld, wel vrijstelling)
Bij twee vrijstellingen zie je de vrijstellingen oranje en de geldkoffers blauw (met munten afgebeeld) dus geen vrijstellingen wel geld en uiteraard pasvragen.

De mol zal dus altijd voor één vrijstelling gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #85 Gepost op: 20-04-2020, 13:38:02 »
Alina duidelijk weer het molst. Als derde is een goede positie. Haar uitleg waarom ze de blauwe koffer pakt is duidelijk een moment van onoplettendheid als mol, want die slaat nergens op.

Onoplettendheid van Mol of onoplettendheid van een kandidaat die het spoor (:P) gewoon echt bijster is. Waarom vind je het waarschijnlijker dat het een flater van de Mol is?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #86 Gepost op: 20-04-2020, 13:38:14 »
Klopt. In de uitleg is het niet duidelijk maar bij de grafische uitleg wel.

Bij één vrijstelling zie je op het plaatje dat de vrijstelling blauw gekleurd is en de geldkoffers oranje. ( geen geld, wel vrijstelling)
Bij twee vrijstellingen zie je de vrijstellingen oranje en de geldkoffers blauw (met munten afgebeeld) dus geen vrijstellingen wel geld en uiteraard pasvragen.

De mol zal dus altijd voor één vrijstelling gaan.
Ik heb nog eens gekeken, het lijkt erop, al is het niet heel duidelijk, dat bij twee vrijstellingen degenen die voor geld gingen, dat geld behouden maar ook ieder twee pasvragen krijgen.
De mol zal dus inderdaad voor 1 vrijstelling gaan. Als de mol ziet dat er al twee vrijstellingen meegenomen zijn is dat pech voor de mol.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #87 Gepost op: 20-04-2020, 13:50:14 »
Een te harde Jolien tunnel bij vele vrees ik. Ze valt hier inderdaad echt enorm hard door de mand.

Helemaal mee eens. Tot nu toe had ik echt geen idee wie de Mol was, maar dit geeft voor mij de doorslag. Bart ging als eerste en pakte een andere koffer dan hij gezien had. Als kandidaat zou je die koffer wel gepakt hebben als daar een vrijstelling in gezeten had. Bart hoopte duidelijk op de vrijstelling en pakte dan ook de gele koffer. Alina zou als kandidaat dus moeten beseffen dat er geen vrijstelling in de blauwe koffer zat. Als Mol weet ze dat Jolien de grijze koffer mee naar buiten gaat nemen. Missie geslaagd. Haar uitleg naar Bart slaat nergens op.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #88 Gepost op: 20-04-2020, 13:54:59 »
Helemaal mee eens. Tot nu toe had ik echt geen idee wie de Mol was, maar dit geeft voor mij de doorslag. Bart ging als eerste en pakte een andere koffer dan hij gezien had. Als kandidaat zou je die koffer wel gepakt hebben als daar een vrijstelling in gezeten had. Bart hoopte duidelijk op de vrijstelling en pakte dan ook de gele koffer. Alina zou als kandidaat dus moeten beseffen dat er geen vrijstelling in de blauwe koffer zat. Als Mol weet ze dat Jolien de grijze koffer mee naar buiten gaat nemen. Missie geslaagd. Haar uitleg naar Bart slaat nergens op.
Als Alina de mol is, waarom pakt ze dan zelf ook geen koffer met vrijstelling in het eerste rondje? Want ze weet dus dat Jolien een vrijstelling heeft gepakt, als iemand anders die ook pakt, kunnen er twee vrijstellingen naar buiten gaan met geld en pasvragen.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #89 Gepost op: 20-04-2020, 14:00:53 »
En als Bart de mol is weet hij ook dat Jolien een vrijstelling heeft gezien. Door de gele koffer alvast weg te nemen komt Jolien zo in een gespreid bedje.

Ook bijzonder, het is dat Christian niet wil opgeven maar als het aan Bart had gelegen waren ze snel weer op weg naar de trein gegaan zonder aanwijzing.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #90 Gepost op: 20-04-2020, 14:06:34 »
En als Bart de mol is weet hij ook dat Jolien een vrijstelling heeft gezien. Door de gele koffer alvast weg te nemen komt Jolien zo in een gespreid bedje.
Als Bart de mol is, en hij weet dat Jolien een vrijstelling heeft gepakt, zou hij dan zelf niet de tweede vrijstelling weghalen en daarover liegen net als Jolien, voordat iemand anders de tweede pakt?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #91 Gepost op: 20-04-2020, 14:11:50 »
Hmmm ik snap wat je wil zeggen Run, maar stel dat Alina een vrijstelling neemt en deze koffer dan niet mee naar buiten neemt. Hoe ga je dit ooit uitgelegd krijgen achteraf? Iedereen gaat de puzzel dan wel kunnen maken.

Nee als mol een vrijstelling bekijken en deze dan niet meenemen is echt too much risk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #92 Gepost op: 20-04-2020, 14:17:55 »
Klopt. In de uitleg is het niet duidelijk maar bij de grafische uitleg wel.

Bij één vrijstelling zie je op het plaatje dat de vrijstelling blauw gekleurd is en de geldkoffers oranje. ( geen geld, wel vrijstelling)
Bij twee vrijstellingen zie je de vrijstellingen oranje en de geldkoffers blauw (met munten afgebeeld) dus geen vrijstellingen wel geld en uiteraard pasvragen.

De mol zal dus altijd voor één vrijstelling gaan.
Uit de grafische voorstelling valt inderdaad op te maken dat er met 2 vrijstellingen ook geld in de pot komt. Maakt de opdracht ook interessanter. En anders zou het ook niet uitmaken hoe het geld verdeeld is, want dan zou alleen het maximum bedrag verdiend kunnen worden.
In Café De Mol zegt Gilles trouwens ook dat bij 2 vrijstellingen geld in de pot komt (10:22).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #93 Gepost op: 20-04-2020, 14:33:47 »
Oké duidelijk, kunnen we Bart nu voor 100% zekerheid afschrijven als mol  ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #94 Gepost op: 20-04-2020, 14:41:07 »
Oké duidelijk, kunnen we Bart nu voor 100% zekerheid afschrijven als mol  ::bravo::

Absoluut maar dat had ik in afl 1 al gedaan  :P

Alina blijft gewoon het meest verdacht hier. Als kandidaat ga je niet die blauwe koffer pakken want je weet dat daar geen vrijstelling in zit anders had Bart m wel gepakt. En als mol moest ze de geldkoffer pakken dus voila

Haar uitleg erover klopte idd van geen kant. En ik geloof nooit dat ze “in de war was” als kandidaat zijnde.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #95 Gepost op: 20-04-2020, 14:48:13 »
Hmmm ik snap wat je wil zeggen Run, maar stel dat Alina een vrijstelling neemt en deze koffer dan niet mee naar buiten neemt. Hoe ga je dit ooit uitgelegd krijgen achteraf? Iedereen gaat de puzzel dan wel kunnen maken.

Nee als mol een vrijstelling bekijken en deze dan niet meenemen is echt too much risk.
Alina zegt toch niet dat ze de vrijstelling heeft?
Ze speelt het verder zo dat er 1 vrijstelling buiten belandt. Door hem in de eerste ronde te pakken is ze er zeker van dat niet iemand anders hem pakt. Zij weet waar de twee vrijstellingen in de groep zitten, niemand anders.
Door er zeker van te zijn dat je een van de twee vrijstellingen hebt, moet je in elk geval als eerste of tweede gaan in de eerste ronde. Alina ging als tweede, maar ze pakte niet de vrijstelling dus is ze niet de mol en is Jolien de mol.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 14:54:03 door Run »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #96 Gepost op: 20-04-2020, 14:48:38 »
De keuze van Bart onderbelicht.

1. Een vrijstelling zit in grijs of geel
2. Jolien zegt dat in grijs geld zit
3. Bart pakt geel

Bart weet nu...
1. Ik heb een vrijstelling gepakt als Jolien niet liegt
2. Ik heb geld gepakt als Jolien liegt
3. In het tweede geval zal Jolien grijs pakken
4. Er gaat door keuze voor geel sowieso een vrijstelling uit

Geld weg en niet direct door Bart zelf. Slim gespeeld. Zeker weten dat de vrijstelling er uitgaat zonder hem zelf te pakken.

Citaat
Als Bart de mol is, had hij niet als eerste willen gaan.

Dit lijkt mij niet. Hier is al absoluut zeker dat de vrijstelling er uitgaat. Hij pakt geel: vrijstelling/geld. Hij heeft de vrijstelling zelf als Jolien niet liegt. En liegt ze wel dan zal zij hem nemen. Door deze keuze is de kans dat er geen enkele vrijstelling de trein verlaat gereduceerd tot nul.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 14:55:03 door Tarballs »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #97 Gepost op: 20-04-2020, 14:48:54 »
Oké duidelijk, kunnen we Bart nu voor 100% zekerheid afschrijven als mol  ::bravo::

Wie probeer je hier nu te overtuigen? Jij had hem toch al lang afgeschreven? :D


De 10k van Bart is sowieso een grote vergissing geweest van de makers blijkt wel:

- Flauw om de mol direct flink te laten mollen en de kandidaten daarbij kansloos te laten.
- Flauw om direct een kandidaat (finalist zelfs) meteen af te kunnen schrijven.

Hoera, er is nog verbetering mogelijk dus moeten de makers blijven doorgaan ::bravo::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #98 Gepost op: 20-04-2020, 14:56:25 »
De keuze van Bart onderbelicht.

1. Een vrijstelling zit in grijs of geel
2. Jolien zegt dat in grijs geld zit
3. Bart pakt geel

Bart weet nu...
1. Ik heb een vrijstelling gepakt als Jolien niet liegt
2. Ik heb geld gepakt als Jolien liegt
3. In het tweede geval zal Jolien grijs pakken
4. Er gaat door keuze voor geel sowieso een vrijstelling uit

Geld weg en niet direct door Bart zelf. Slim gespeeld. Zeker weten dat de vrijstelling er uitgaat zonder hem zelf te pakken.
De mol gaat als eerste of tweede om een van de vrijstellingen te pakken. Vervolgens ga je uit de trein als een na laatste of als laatste om ervoor te zorgen dat er een vrijstelling buiten komt. Alleen als er toevallig al twee vrijstellingen zijn meegenomen, heb je pech als mol. Die kans is klein want de mol heeft natuurlijk gelogen over de inhoud van zijn koffer dus een ander zal die niet zo snel pakken.
Bart ging In het eerste rondje als laatste, en bij het uitstappen als eerste. Hij is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 15:01:05 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Reactie #99 Gepost op: 20-04-2020, 14:59:05 »
Wie probeer je hier nu te overtuigen? Jij had hem toch al lang afgeschreven? :D


De 10k van Bart is sowieso een grote vergissing geweest van de makers blijkt wel:

- Flauw om de mol direct flink te laten mollen en de kandidaten daarbij kansloos te laten.
- Flauw om direct een kandidaat (finalist zelfs) meteen af te kunnen schrijven.

Hoera, er is nog verbetering mogelijk dus moeten de makers blijven doorgaan ::bravo::

Ik probeer dit forum de juiste mol te laten kiezen. Jullie zeggen altijd dat Bart zoveel invloed op alles heeft en nu gaat hij als eerste en gokt hij er op dat Christian en Alina geen 2de vrijstelling gaan nemen? Dat is toch echt gewoon onverklaarbaar als mol en zeker voor de tactisch zo gehaaide Bart. Maargoed leuk dat jullie dit ook nog kunnen goedpraten  ::rofl::