Ik weet niet of het hier al gezegd is, ik zag het zo gauw even niet staan (maar ik heb dit topic niet vanaf het begin bijgehouden en ik heb geen zin om bijna 7 pagina's terug te lezen
), maar Alina's keuze voor de blauwe koffer omdat zij denkt dat daar een vrijstelling inzit is ook gewoon vreemd omdat het voor haar nadelig zou zijn om een vrijstelling te pakken als zij een kandidaat is. Alina weet namelijk zeker dat in de gele of grijze koffer een vrijstelling zit. Alina weet ook zeker dat Jolien zeker weet in welke van die twee koffers de vrijstelling zit. Alina ziet dat de gele koffer al gepakt is. Als daar de vrijstelling inzit, zou zij door de blauwe koffer te pakken omdat zij denkt dat daar de vrijstelling inzit een tweede vrijstelling pakken (natuurlijk zat hier in werkelijkheid 500 euro in, maar dat dacht Alina zogenaamd niet). Als er twee vrijstellingen worden gepakt, krijgen de twee kandidaten zonder vrijstelling twee pasvragen en mag je je vrijstelling niet houden... als kandidaat wil je dat natuurlijk absoluut niet, dus dan is het niet logisch voor Alina om voor een vrijstelling te gaan. Alina weet ook dat, indien de vrijstelling niet in de gele koffer zit, deze in de grijze koffer zit en dat Jolien die dan pakt. In dat scenario worden er dus uiteindelijk ook twee vrijstellingen gepakt indien in de blauwe koffer een vrijstelling zit. Al met al slaat de keuze van Alina inderdaad nergens op voor een kandidaat en niet alleen omdat Bart niet zelf de blauwe koffer heeft gepakt.
De enige logische conclusie die je uit deze opdracht kan trekken is inderdaad dat Alina de mol is.