Auteur Topic: [kandidaat] Jasmien  (gelezen 9634 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #60 Gepost op: 20-04-2021, 12:22:10 »
Klopt helemaal. Een sterk rijtje onmolse punten. Eigenlijk vind ik het minst sterke rijtje onmolse punten dat van Lennart. Maar ook zo'n lijstje zegt niet alles. (Dan denk ik aan Splinter.)

Maar het sterkste onmolse punt vind ik haar positie bij de hondenopdracht. Helemaal omdat ze uiteindelijk Isidoor herkent. Daarmee werd al het geld verdiend dat zij en Katrien konden verdienen en heeft ze dus als Mol behoorlijk gefaald. Ja, leuk dat je je onverdacht kan maken maar dat is ook alles.

Plus Katrien. Die heeft Jasmien twee opdrachten achter elkaar "voor haarzelf" gehad, had tunnelvisie, genas ervan want nam een tweede persoon mee, maar viel af. Ik denk dat Jasmien een van Katriens verdachten was en daarmee waarschijnlijk niet de Mol.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #61 Gepost op: 20-04-2021, 12:35:05 »
Tegen Jasmien:

- Verdient geld bij de wijnglazen, ondanks dat ze zat is
- Gaat in de minst optimale molpositie bij de hondendag

Er is een ramzalig slechte FTM in omloop. Ik weet niet of jij je daarop baseert, maar deze geeft Jasmien bv geen extra geld voor de Karaoke.

Zij heeft haar glas toch laten vallen, hierdoor heeft ze zelf geen geld verdiend.
De minst ideale positie: er is in elk seizoen wel een moment waarin de mol terecht komt op een positie die niet ideaal is.

Zo ging Pieter worstelen terwijl als hij naar de escaperoom ging die invloed had op 2 opdrachten

Elisabeth ging naar de mode-opdracht terwijl als ze de andere deed ze invloed had op 2 opdrachten. Daarbij ging ze ook in een tuk-tuk rijden met Joeri terwijl ze beter had kunnen staan aan de muur (waarbij ze invloed had op de tuktuk + de brommers)

Eline ging zingen waarbij ze de invloed op de escaperoom verloor (waar meer geld te verdienen/verliezen was) en vloog als tweede weg bij de rode lantaarn waardoor haar invloed op de rest van de opdracht ook weg was.

Dus de mol komt niet altijd op de ideale positie en elke mol heeft ook al geld gepakt dat niet nodig was:
denk maar aan Pieters homerun, Elisabet die toch bleef slapen met de slang of Alina in aflevering 1 (beide opdrachten) en de ouzo-opdracht.
klaar voor de strijd

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #62 Gepost op: 20-04-2021, 12:57:57 »
Er is een ramzalig slechte FTM in omloop. Ik weet niet of jij je daarop baseert, maar deze geeft Jasmien bv geen extra geld voor de Karaoke.
Ik weet niet of je dit een rampzalige Follow the Money vindt, maar hier heb ik Jasmien evenveel geld gegeven voor de karaoke als Dami - omdat ze beiden evenveel woorden goed raadden ;) Of je nou het tweede of het derde woord raad, maakt wat mij betreft niet veel uit.

Of het feit dat ze in mijn overzicht onderaan staat qua Follow the Money betekent dat ze de Mol is, zeg ik ook niet. Als je de klassiekers-opdracht en de -500 euro van de domino niet meetelt, ontloopt ze bijvoorbeeld 'grootverdiener' Annelotte ineens niet veel meer.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #63 Gepost op: 20-04-2021, 12:59:16 »
Zij heeft haar glas toch laten vallen, hierdoor heeft ze zelf geen geld verdiend.

Je hebt gelijk.

Citaat
De minst ideale positie: er is in elk seizoen wel een moment waarin de mol terecht komt op een positie die niet ideaal is.

Jouw voorbeelden wordt de kandidaat in die positie gewrongen of wil de opdracht graag doen. Hier heeft Jasmien echt wel de keuze. Niemand dwingt haar, ze neemt zelfs de aanzet bijna. En het is niet dat baasjes spotten zo spectaculair is als een modeshow maken of gaan Grieks Romeins Worstelen.

Ik weet niet of je dit een rampzalige Follow the Money vindt, maar hier heb ik Jasmien evenveel geld gegeven voor de karaoke als Dami - omdat ze beiden evenveel woorden goed raadden ;) Of je nou het tweede of het derde woord raad, maakt wat mij betreft niet veel uit.

Of het feit dat ze in mijn overzicht onderaan staat qua Follow the Money betekent dat ze de Mol is, zeg ik ook niet. Als je de klassiekers-opdracht en de -500 euro van de domino niet meetelt, ontloopt ze bijvoorbeeld 'grootverdiener' Annelotte ineens niet veel meer.

Jouw schema of die op de site is vrij oké, daar refereer ik niet naar. Maar het valt echt niet te rijmen dat je haar evenveel geeft als Dami of de rest. Zij en enkel zij heeft aanzienlijk meer verdienste dan de rest op het geld binnenhalen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 13:01:27 door Belgian Mol »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #64 Gepost op: 20-04-2021, 13:09:19 »
Jouw schema of die op de site is vrij oké, daar refereer ik niet naar. Maar het valt echt niet te rijmen dat je haar evenveel geeft als Dami of de rest. Zij en enkel zij heeft aanzienlijk meer verdienste dan de rest op het geld binnenhalen.
Om geld te verdienen moeten er twee dingen kloppen: de zang moet goed zijn en het woord moet geraden worden. Daarom krijgen de zangers de helft van het bedrag en wordt de andere helft verdeeld onder de uitbeelders en de raders.

Misschien voelde ze aan dat Dami vroeg of laat toch op het goede antwoord zou komen. Hoeveel synoniemen van schieten, geweer, etc. kun je blijven noemen voordat je op een gegeven moment bij oorlog uitkomt?

Nee, mede door deze opdracht kies ik waarschijnlijk toch niet voor Jasmien als Mol. Maar uitsluiten durf ik haar zeker niet.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 13:11:10 door Päc »
...óf niet!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #65 Gepost op: 21-04-2021, 15:19:34 »
Jasmien komt toch zo nu en dan bij me op, kan er niet echt de vinger op leggen. Er is genoeg aan antimol acties te noemen..
Maar ik vond haar reactie opvallend toen haar man vroeg ‘zweer je het op de kinderen’ (dat je de mol niet bent). Ze bleef daarop iets te lang stil en draaide vervolgens om het antwoord heen.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #66 Gepost op: 21-04-2021, 16:07:06 »
Hoe kun je kandidaten beter dwingen tot pasvragen dan door zelf "heel kandidaats" de proeven te doorstaan bij de bom. Jasmien wil de pasvragen, want ze eet scherp eten, terwijl ze zegt er niet tegen te kunnen, drinkt schnaps terwijl ze al eens aangaf van 1 glas wijn licht in haar hoofd te worden, en tot slot zonder blikken of blozen de wormenpuree met houtige smaak naar binnen werkt.
Jasmien heeft Sven en Annelotte op de huid gezeten tot de laatste snik.
Als ze al niet blij waren om voor pasvragen in aanmerking te komen, dan worden ze dat hierdoor wel.

Maar ook Jasmien werd door Gilles verraden. Maar dat deed ze zelf ook bij de aankondiging van de wormenpuree.

(Philip maakte deze opdracht een fout, hij zei ik kruid thuis ook heel sterk. Dat is nou net het verkeerde argument, onvoorbereid.)

Enne Annelotte kwam alleen maar op die bomstoel terecht, omdat Jasmien daar niet ging zitten he.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 16:49:55 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #67 Gepost op: 21-04-2021, 17:05:39 »
Hoe kun je kandidaten beter dwingen tot pasvragen dan door zelf "heel kandidaats" de proeven te doorstaan bij de bom. Jasmien wil de pasvragen, want ze eet scherp eten, terwijl ze zegt er niet tegen te kunnen, drinkt schnaps terwijl ze al eens aangaf van 1 glas wijn licht in haar hoofd te worden, en tot slot zonder blikken of blozen de wormenpuree met houtige smaak naar binnen werkt.
Jasmien heeft Sven en Annelotte op de huid gezeten tot de laatste snik.
Als ze al niet blij waren om voor pasvragen in aanmerking te komen, dan worden ze dat hierdoor wel.

Maar ook Jasmien werd door Gilles verraden. Maar dat deed ze zelf ook bij de aankondiging van de wormenpuree.

(Philip maakte deze opdracht een fout, hij zei ik kruid thuis ook heel sterk. Dat is nou net het verkeerde argument, onvoorbereid.)

Enne Annelotte kwam alleen maar op die bomstoel terecht, omdat Jasmien daar niet ging zitten he.

Ehhmmmm zonder blikken of blozen? Alles aan jasmien schreeuwde dat ze niet op een bomstoel zat! Stil, rare blikken, niet zichzelf, nee, het was overduidelijk dat ze wormenpurree at en pittig eten  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #68 Gepost op: 21-04-2021, 17:15:11 »
Als Jasmien de Mol is dan heeft ze ervoor gekozen om sommige opdrachten gewoon haar best te doen en wat geld te verdienen, om andere opdrachten (met name wanneer pasvragen in het spel zijn) zo te manipuleren dat er nog meer geld verloren wordt. Toch denk ik niet dat dat het geval is. Neem de opdracht met Katrien waarbij ze voor pasvragen hadden gekozen: de Duitse woorden vormen. Jasmien wist er daar wel heel weinig. Zo weinig dat het wel gewoon een kandidaat moet zijn die die woorden echt niet kent in plaats van een voorbereide Mol die zich wat inhoudt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #69 Gepost op: 21-04-2021, 19:30:00 »
Als je daar met Katrien staat die Duits kent, dan kun je je ook wat onwetender opstellen. Een voorzetje geven in een andere taal maar wel in de goede richting (habitat), fopduik o ja die weet ik. En Katrien is op het juiste spoor gezet. Ze wist uiteindelijk schwalbe en ook bij Aha-erlebnis (watte?) komen met Eureka. Ze weet toch dat het Duits moet zijn. Heimat wist ze opeens wel. Dit zijn mooi voor te bereiden dingen voor zon opdracht, om het geloofwaardig te spelen.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #70 Gepost op: 21-04-2021, 19:34:12 »
Het ligt er maar net aan wat je geloofwaardig vindt. Zelf vond ik het een erg makkelijke opdracht en kende ik alle woorden direct. Ik vind het daarom niet zo geloofwaardig om te spelen alsof je ze niet kent. Maar misschien heb je gelijk. Jasmien komt gewoon heel kandidaats op me over vaak.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #71 Gepost op: 21-04-2021, 20:03:43 »
Het ligt er maar net aan wat je geloofwaardig vindt. Zelf vond ik het een erg makkelijke opdracht en kende ik alle woorden direct. Ik vind het daarom niet zo geloofwaardig om te spelen alsof je ze niet kent. Maar misschien heb je gelijk. Jasmien komt gewoon heel kandidaats op me over vaak.

Zo beoordeel ik Jasmien ook. Ik weet zelf ook niet waarom, maar alles aan haar straalt gewoon kandidaat uit. Ergens denk ik, je weet maar nooit, maar een molgevoel krijg ik gewoon echt niet bij haar.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #72 Gepost op: 21-04-2021, 20:21:38 »
Jasmien is trouwens wel mijn favoriete kandidaat, net zoals Jolien vorig jaar. Heerlijk zo'n fanatiek type. ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #73 Gepost op: 21-04-2021, 20:48:16 »
Het ligt er maar net aan wat je geloofwaardig vindt. Zelf vond ik het een erg makkelijke opdracht en kende ik alle woorden direct. Ik vind het daarom niet zo geloofwaardig om te spelen alsof je ze niet kent. Maar misschien heb je gelijk. Jasmien komt gewoon heel kandidaats op me over vaak.
Ik weet niet precies welke generatie niks meer van Duits weet, maar in de afgelopen 20 jaar is die kennis snel verdwenen. Misschien dat daarom Duitsers in datzelfde tijdsbestek Engels zijn gaan spreken en daarmee hun klanten bedienen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #74 Gepost op: 21-04-2021, 20:55:50 »
Ik vind het niet gek als je de woorden niet kent, maar ik zou het wel gek vinden als de Mol met voorkennis zou doen alsof ie de woorden niet kent terwijl het nu juist goed uitkwam om ook minstens een paar woorden wel te kennen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2021, 23:58:57 »
Jasmien komt op mij heel mols over. Vanaf het begin al ...toen ze als 10e en laatste mee mocht in afl. 1 bijv. Het lijkt allemaal op toneelspel ...niet slecht, maar naturel? Nee. Geen spanning over wat komen gaat. Ik zie het niet. Hoe ze erbij staat op dat soort momentjes.

En haar geacteerde manier van zoeken en vragen stellen bij 1.3. De eerste afl. geeft soms veel weg.

Heb het proberen te negeren en ben in de pool eerst 2 keer op Lennart gegaan en daarna op Annelotte   ....maar goed... die zijn het niet. Te veel kandidaatse lichaamstaal bij die 2 ...en bij de rest eigenlijk ook. 

Jasmien komt toch zo nu en dan bij me op, kan er niet echt de vinger op leggen. Er is genoeg aan antimol acties te noemen..
Maar ik vond haar reactie opvallend toen haar man vroeg ‘zweer je het op de kinderen’ (dat je de mol niet bent). Ze bleef daarop iets te lang stil en draaide vervolgens om het antwoord heen.
Ja, heel verdacht  ::jaja::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #76 Gepost op: 22-04-2021, 00:20:45 »
Ik weet niet precies welke generatie niks meer van Duits weet, maar in de afgelopen 20 jaar is die kennis snel verdwenen. Misschien dat daarom Duitsers in datzelfde tijdsbestek Engels zijn gaan spreken en daarmee hun klanten bedienen.

Tja, aangezien je zo onderhand op het VWO anno 2021 al minder boeken in vreemde talen hoeft te lezen dan in de jaren zeventig op de MAVO, kun je wel zeggen dat het onderwijs zwaar gedevalueerd is. Ik vind het schokkend dat iemand die advocate is, geen kennis blijkt te hebben van het Duits, terwijl dat officieel nog wel een landstaal in België is. Overigens is de vraag dan hoe het komt dat Katrien het allemaal wel wist? Die was de Mol niet, dus was het geen voorkennis, maar parate kennis bij haar.

Ik zie in Jasmien absoluut geen Mol, maar ben beducht voor het 'Margriet-effect'. Die kon het volgens mij ook nooit zijn en dat bleef ik tot aan de finale volhouden. Mijn slechtste Mol-jaar ooit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #77 Gepost op: 22-04-2021, 00:37:50 »
Ik moet zeggen die Duitse woorden wist ik allemaal in no time. Niet om hier op te scheppen ;) , maar ik had Duits in mijn eindexamenpakket VWO. Bovendien keek ik veel naar de Duitste krimi's als Tatort etc en is het mijn interessegebied.

Ik wil er maar mee zeggen: Jasmien heeft wellicht minder Duits op school gehad dan Katrien b.v. en kijkt ze nooit Duitse series.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #78 Gepost op: 22-04-2021, 01:13:40 »
Ditto. Heb even een analyse over deze opdracht gepost in het bijbehorende topic.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jasmien
« Reactie #79 Gepost op: 22-04-2021, 09:29:21 »

Ik wil er maar mee zeggen: Jasmien heeft wellicht minder Duits op school gehad dan Katrien b.v. en kijkt ze nooit Duitse series.

Jasmien is mijn leeftijd en bij mij op school had je 1u Duits (niet-talenrichting) of 3u Duits (talenrichting). Ik vermoed dat dat in andere scholen ongeveer gelijk zal zijn. Daarbij komt het dat je in de meeste richtingen van de hogeschool of universiteit er geen talen zijn. Dus die kennis zal mogelijk ver zitten. (mijn Duitse kennis zit toch heel ver, en ik heb het niet meer gebruikt in 13 jaar).

Duits is idd een officiële landstaal van België, maar Engels wordt in de scholen meer gewaardeerd en sneller geleerd dan Duits. Er zijn zelfs scholen waar je kan kiezen voor Spaans ipv. Duits.

Kortom, dat bij Jasmien haar Duits niet goed is is ergens wel logisch maar niet persé mols/onmols.

klaar voor de strijd